abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211747108
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:31 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
De Palestijnen een staat geven.

Zonder een staat, zal Hamas of opvolger alleen sterker worden.
Hamas interesseert zich niet in een Palestijnse staat, die wil alleen Israeli vernietigen.

En hoe kunnen ze sterker worden als ze geen tunnels, basissen, gevechtsposten en niks hebben? :?
Intolerant voor intolerantie
pi_211747110
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 18:14 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Gezien het niveau hier... Ach Geert, ik denk dat wij ergens misschien toch op n lijn zitten. Enige is wel dat ik mij dus niet met persoonlijke mening heb geuit en de reden heb ik je al eerder doen toekomen.

De rest was loos en dus zinloos en onnodig in mijn ogen, je weet het niet wie hier zich wl aangesproken kon voelen met jouw woorden en dan hang je toch best veel op aan je professie en je collegae. Een mening, I know.. Nu is dit wel uitgekauwd - kunnen we het weer gaan hebben over de juiste woorden kiezen en generaliserende praat of niet. :) Klinkt als mijn cup of tea. :')
Je hebt gelijk, het was niet netjes wat ik deed. Dehumaniseren, normaliseren en steriliseren van burgerdoden raakt mij heel erg, en wellicht heeft de woede mij overtroffen.

Maar goed, ik ben en blijf arts, dus zelfs de grootste klootviool (inclusief meneer met die opmerking) is gewoon welkom bij mij als hij dat zelf nog wil o|O .
Bekken zullen schuimen
pi_211747137
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 18:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas interesseert zich niet in een Palestijnse staat, die wil alleen Israeli vernietigen.

En hoe kunnen ze sterker worden als ze geen tunnels, basissen, gevechtsposten en niks hebben? :?
Sla deze post op nadat Hamas weg is, en laat me weten of we een Palestijnse staat hebben post-Hamas.
Bekken zullen schuimen
pi_211747170
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:20 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik snap niet echt wat je die religieuze Israelis dan verwijt?
Ik denk dat je mijn reactie uit context haalt, mijn reactie gaat over een andere reactie waarin een citaat uit de Koran werd gehaald als zijnde een argument voor de ideologie van Hamas. Die Rabbi die ik heb gepost, schudt zijn uitspraken ook niet uit de losse mouw, maar interpreteert dit uit de Joodse bijbel, zoals Jihadisten het interpreteren uit de Koran. Het is een mate van interpretatie dat extremisme aanwakkert.

Ik oordeel mensen per individu. Ik heb Isralische kennissen, en Palestijnse kennissen, beide zijn normale mensen zoals jij en ik en willen gewoon samen kunnen leven. Dat is wat we moeten hebben, waar joden, moslims, christenen en Druzen gewoon samen leven zonder gezeur. Het klinkt fantasie, maar die mensen die dat willen bestaan gewoon.

Alle kritiek die ik heb, is kritiek op een extremistische regering met extremistische aanhangers. Waar dit bij de Palestijnen komt door onderdrukking, komt dit bij de Israliers door nationale trauma, en religieuze ideologie (Eretz Israel).
Bekken zullen schuimen
pi_211747257
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:42 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
...

Ik oordeel mensen per individu. Ik heb Isralische kennissen, en Palestijnse kennissen, beide zijn normale mensen zoals jij en ik en willen gewoon samen kunnen leven. Dat is wat we moeten hebben, waar joden, moslims, christenen en Druzen gewoon samen leven zonder gezeur. Het klinkt fantasie, maar die mensen die dat willen bestaan gewoon.
...

Ja, die bestaan inderdaad en er zijn er best veel van. Zelfs organisaties die hen verenigen - maar het valt mij wel op dat de meeste extremisme toch ook wel komt uit de andere mondiale monden, niet zozeer uit Isral of de Palestijnse gebieden. Dat wilde ik graag toevoegen, naast de (kerst)gedachte: goede dagen allemaal, ongeacht waar dat ook is en in welke situatie.
pi_211747293
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:15 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Dat zou het einde betekenen van Israel.

Gelukkig ben jij een zolderautist achter een toetsenbord.

Heel snugger ben je niet he? Je hebt niks van mijn betoog gelezen.

Zorg ervoor dat je ziekenhuizen in Zuid Holland vermijdt, mij wil je na wat jij hier nu zegt niet tegenkomen als je behandelaar.
Issie boos? :o

Lekker professioneel, ook. :Y
Je eed is dus niets waard?

-echt- dat was al, ehm, behandeld. :P
  maandag 25 december 2023 @ 19:11:38 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211747359
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:34 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Sla deze post op nadat Hamas weg is, en laat me weten of we een Palestijnse staat hebben post-Hamas.
Waarom? Hamas en een Palestijnse staat staan los van elkaar.

Sterker nog, er is alleen een Palestijnse staat mogelijk als de Palestijnse haat weg is. Of in ieder geval, de Palestijnse hoop dat Isral ooit vernietigd kan worden. Pas dan kunnen de onderhandelingen starten.

Als dat nooit is, dan is dat nooit. Maar wat deze oorlog bewijst, is dat Isral zich dat niet langer aantrekt.
  maandag 25 december 2023 @ 20:17:16 #234
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_211747922
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:15 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Dat zou het einde betekenen van Israel.

Gelukkig ben jij een zolderautist achter een toetsenbord.

Heel snugger ben je niet he? Je hebt niks van mijn betoog gelezen.

[ afbeelding ]

Zorg ervoor dat je ziekenhuizen in Zuid Holland vermijdt, mij wil je na wat jij hier nu zegt niet tegenkomen als je behandelaar.
En als er eentje in de wachtkamer zit te zingen from the river to the sea?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211748042
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:42 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Dat is wat we moeten hebben, waar joden, moslims, christenen en Druzen gewoon samen leven zonder gezeur. Het klinkt fantasie, maar die mensen die dat willen bestaan gewoon.
Dat is geen fantasie hoor, die plekken waar deze mensen samenwonen zijn in Israel. Ik maak het bijna elke dag mee. Niet zonder gezeur, maar wel vreedzaam.
  maandag 25 december 2023 @ 21:31:39 #236
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_211748781
Er is een hoge Iraanse generaal omgekomen bij een raketaanval op Syrie vanuit Israel.

Zijn Syrie en Iran nu officieel in oorlog met Israel?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 december 2023 @ 21:33:25 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211748802
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Er is een hoge Iraanse generaal omgekomen bij een raketaanval op Syrie vanuit Israel.

Zijn Syrie en Iran nu officieel in oorlog met Israel?
Altijd al toch? Syrie is alleen te zwak om er iets mee te doen. Sinds hun 1982 pak slaag weten ze ondertussen wel dat ze elke militaire confrontatie verliezen.
  maandag 25 december 2023 @ 21:34:50 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211748830
https://www.nu.nl/buitenl(...)aanval-op-syrie.html
Iraanse topgeneraal omgekomen bij Isralische luchtaanval op Syri

Een topgeneraal van het Iraanse elitekops Islamitische Revolutionaire Garde (IRG) is omgekomen bij een Isralische luchtaanval op Syri. Volgens Iraanse media was deze Razi Mousavi een van de meest ervaren militaire adviseurs van het land.

De commandant werd gedood "tijdens een aanval door het zionistische regime" in de buurt van de Syrische hoofdstad Damascus, meldt het Iraanse staatspersbureau IRNA.

In een reactie kondigt de IRG aan wraak te nemen op Isral: "Het zionistische regime zal zeker betalen voor het martelaarschap van onze langjarige militaire adviseur." Het Isralische leger wilde geen commentaar geven.

Syri en Iran gelden als aartsvijanden van Isral. Mousavi zou de militaire samenwerking tussen de twee landen hebben gecordineerd. De Iraanse staatstelevisie onderbrak de gewone nieuwsuitzending voor een speciaal bericht over de dood van de generaal.

Isral valt regelmatig doelen in Syri aan om te voorkomen dat Iran zijn militaire invloed daar uitbreidt. Samen met Rusland is Iran de belangrijkste bondgenoot van de Syrische regering.

Voor het regime in Iran maakt Syri deel uit van de zogenaamde as van verzet in de strijd tegen Isral, naast de sjiitische organisatie Hezbollah in Libanon. Maar Iran beweert altijd dat de IRG in Syri alleen actief is als militair adviseur en niet direct betrokken is bij de burgeroorlog daar.
pi_211748864
Laten we wachten op de reactie van Hezbollah..
  maandag 25 december 2023 @ 21:37:57 #240
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211748883
Hij had z'n eigen woning in Syrie, Israel wist dus allang waar hij was. Wat zal de reden zijn geweest dat ze hem nu pakken en niet een jaar geleden of op 8 okt? 🤔

On #Israel’s killing of #IRGCterrorists Commander Razi Mousavi: #Iran’s ambassador to #Syria claims he left the embassy today for his residence in Damascus. Then his residence was targeted with three missiles, with his body being found the yard. The ambassador is calling Mousavi, an IRGC brigadier general, a “diplomat” like they do with other IRGC officers in the region.

twitter
pi_211748920
oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden

gisteren deelde ik een nieuwsbericht dat netanyahu aan het lobbyen was om de palestijnen uit gaza te deporteren. vandaag heeft hij kennelijk dat nieuwsbericht bevestigd. maar hij noemt het "vrijwillige migratie" en geen etnische zuiveringen. kijken welke landen een zwarte pagina aan hun geschiedenis willen toevoegen.

zou wilders misschien 100.000 palestijnen willen opvangen om zijn zionistische vriendjes te behagen? maar dan zou hij de de etnische zuiveringen moeten spinnen als een "humanitair gebaar naar de arme burgers van gaza die lijden onder het juk van hamas"

"Netanyahu: Working for voluntary immigration of Gazans from the Gaza Strip

The Prime Minister responded to MK Danny Danon who stated at the Likud faction meeting that "we must establish a team that will take care of anyone who wants to leave Gaza for a third country"

Prime Minister Benjamin Netanyahu confirmed today (Monday) at the Likud faction meeting that he is working to bring about the voluntary immigration of Gaza residents to other countries. "Our problem is countries that are ready to absorb and we are working on it," Netanyahu said.

The Prime Minister responded to MK Shani Danon who noted at the meeting that "the world is already discussing the possibilities of voluntary immigration. The Canadian immigration minister said the things publicly and so did Nikki Haley. A State of Israel team must be established to deal with this issue, and ensure that those who want to leave Gaza to a third country can do so. It needs to be settled. It has strategic importance for the day after the war"

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 december 2023 @ 21:45:09 #242
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_211748975
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Altijd al toch? Syrie is alleen te zwak om er iets mee te doen. Sinds hun 1982 pak slaag weten ze ondertussen wel dat ze elke militaire confrontatie verliezen.
Dan is die oorlog latent sinds 1982.

Daarnaast kan Iran en Syrie gezamenlijk, met eventueel Libanon erbij, wel een probleem worden voor Israel.

Maar ik vraag me gewoon af of deze aanval niet een oorlogsverklaring is van Israel.
pi_211749085
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:45 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Dan is die oorlog latent sinds 1982.

Daarnaast kan Iran en Syrie gezamenlijk, met eventueel Libanon erbij, wel een probleem worden voor Israel.

Maar ik vraag me gewoon af of deze aanval niet een oorlogsverklaring is van Israel.
Ze hebben niks toegegeven en gaan dan ook niet doen. Dit is volgens mij niet de eerste keer dat ze een Iranir omleggen in Syri.
pi_211749097
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:40 schreef Slayage het volgende:
oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden
Dit is toch geen oorlog, maar een genocide? :?
pi_211749131
Benieuwd wat Iran gaat doen. Het lijkt steeds meer te escaleren naar een regionale oorlog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 25 december 2023 @ 22:01:25 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211749223
100% dat ze deze liquidatie met de VS besproken hebben. Die Iraanse topgeneraal is zo'n belangrijke figuur dat zijn dood geopolitieke gevolgen heeft voor het MiddenOosten. Dit is wel iets wat de VS vooraf wilt horen en toestemming voor moet geven.

Misschien was Israel dit al op 8 okt van plan maar zaten die 2 carrier groups en andere wapens nog niet klaar en nu eindelijk wel? 🤔
  maandag 25 december 2023 @ 22:03:18 #247
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_211749246
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 21:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ze hebben niks toegegeven en gaan dan ook niet doen. Dit is volgens mij niet de eerste keer dat ze een Iranir omleggen in Syri.
Isral hoeft niets toe te geven. Als zij alles plat bombarderen wat beweegt en ontkennen, kan dat nog steeds een oorlogsverklaring zijn.

Het lijkt in ieder geval te gaan escaleren.
  maandag 25 december 2023 @ 22:06:12 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211749284
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 22:03 schreef Grishenko_ het volgende:

Isral hoeft niets toe te geven. Als zij alles plat bombarderen wat beweegt en ontkennen, kan dat nog steeds een oorlogsverklaring zijn.

Het lijkt in ieder geval te gaan escaleren.
Iran geeft Hezbollah opdracht Israel flink te bestoken met raketten...
Israel heeft nu een goede reden om Hezbollah aan te vallen...

Vannacht 10000 raketten uit Libanon en Syrie op Israel? 🤔
pi_211749391
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
100% dat ze deze liquidatie met de VS besproken hebben. Die Iraanse topgeneraal is zo'n belangrijke figuur dat zijn dood geopolitieke gevolgen heeft voor het MiddenOosten. Dit is wel iets wat de VS vooraf wilt horen en toestemming voor moet geven.

Misschien was Israel dit al op 8 okt van plan maar zaten die 2 carrier groups en andere wapens nog niet klaar en nu eindelijk wel? 🤔
Hoeft niet per se hoor, ook de VS heeft nu al kritiek op Isral. Ik denk dat ze gewoon denken van fuck it en het gewoon doen. Eerder in het conflict zou het wellicht wel eerst besproken worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 25 december 2023 @ 22:18:08 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')