Hamas interesseert zich niet in een Palestijnse staat, die wil alleen Israeli vernietigen.quote:Op maandag 25 december 2023 15:31 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
De Palestijnen een staat geven.
Zonder een staat, zal Hamas of opvolger alleen sterker worden.
Je hebt gelijk, het was niet netjes wat ik deed. Dehumaniseren, normaliseren en steriliseren van burgerdoden raakt mij heel erg, en wellicht heeft de woede mij overtroffen.quote:Op maandag 25 december 2023 18:14 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Gezien het niveau hier... Ach Geert, ik denk dat wij ergens misschien toch op n lijn zitten. Enige is wel dat ik mij dus niet met persoonlijke mening heb geuit en de reden heb ik je al eerder doen toekomen.
De rest was loos en dus zinloos en onnodig in mijn ogen, je weet het niet wie hier zich wl aangesproken kon voelen met jouw woorden en dan hang je toch best veel op aan je professie en je collegae. Een mening, I know.. Nu is dit wel uitgekauwd - kunnen we het weer gaan hebben over de juiste woorden kiezen en generaliserende praat of niet.Klinkt als mijn cup of tea.
Sla deze post op nadat Hamas weg is, en laat me weten of we een Palestijnse staat hebben post-Hamas.quote:Op maandag 25 december 2023 18:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas interesseert zich niet in een Palestijnse staat, die wil alleen Israeli vernietigen.
En hoe kunnen ze sterker worden als ze geen tunnels, basissen, gevechtsposten en niks hebben?
Ik denk dat je mijn reactie uit context haalt, mijn reactie gaat over een andere reactie waarin een citaat uit de Koran werd gehaald als zijnde een argument voor de ideologie van Hamas. Die Rabbi die ik heb gepost, schudt zijn uitspraken ook niet uit de losse mouw, maar interpreteert dit uit de Joodse bijbel, zoals Jihadisten het interpreteren uit de Koran. Het is een mate van interpretatie dat extremisme aanwakkert.quote:Op maandag 25 december 2023 18:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik snap niet echt wat je die religieuze Israelis dan verwijt?
Ja, die bestaan inderdaad en er zijn er best veel van. Zelfs organisaties die hen verenigen - maar het valt mij wel op dat de meeste extremisme toch ook wel komt uit de andere mondiale monden, niet zozeer uit Isral of de Palestijnse gebieden. Dat wilde ik graag toevoegen, naast de (kerst)gedachte: goede dagen allemaal, ongeacht waar dat ook is en in welke situatie.quote:Op maandag 25 december 2023 18:42 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
...
Ik oordeel mensen per individu. Ik heb Isralische kennissen, en Palestijnse kennissen, beide zijn normale mensen zoals jij en ik en willen gewoon samen kunnen leven. Dat is wat we moeten hebben, waar joden, moslims, christenen en Druzen gewoon samen leven zonder gezeur. Het klinkt fantasie, maar die mensen die dat willen bestaan gewoon.
...
Issie boos?quote:Op maandag 25 december 2023 17:15 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Dat zou het einde betekenen van Israel.
Gelukkig ben jij een zolderautist achter een toetsenbord.
Heel snugger ben je niet he? Je hebt niks van mijn betoog gelezen.
Zorg ervoor dat je ziekenhuizen in Zuid Holland vermijdt, mij wil je na wat jij hier nu zegt niet tegenkomen als je behandelaar.
Waarom? Hamas en een Palestijnse staat staan los van elkaar.quote:Op maandag 25 december 2023 18:34 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Sla deze post op nadat Hamas weg is, en laat me weten of we een Palestijnse staat hebben post-Hamas.
En als er eentje in de wachtkamer zit te zingen from the river to the sea?quote:Op maandag 25 december 2023 17:15 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Dat zou het einde betekenen van Israel.
Gelukkig ben jij een zolderautist achter een toetsenbord.
Heel snugger ben je niet he? Je hebt niks van mijn betoog gelezen.
[ afbeelding ]
Zorg ervoor dat je ziekenhuizen in Zuid Holland vermijdt, mij wil je na wat jij hier nu zegt niet tegenkomen als je behandelaar.
Dat is geen fantasie hoor, die plekken waar deze mensen samenwonen zijn in Israel. Ik maak het bijna elke dag mee. Niet zonder gezeur, maar wel vreedzaam.quote:Op maandag 25 december 2023 18:42 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Dat is wat we moeten hebben, waar joden, moslims, christenen en Druzen gewoon samen leven zonder gezeur. Het klinkt fantasie, maar die mensen die dat willen bestaan gewoon.
Altijd al toch? Syrie is alleen te zwak om er iets mee te doen. Sinds hun 1982 pak slaag weten ze ondertussen wel dat ze elke militaire confrontatie verliezen.quote:Op maandag 25 december 2023 21:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Er is een hoge Iraanse generaal omgekomen bij een raketaanval op Syrie vanuit Israel.
Zijn Syrie en Iran nu officieel in oorlog met Israel?
Dan is die oorlog latent sinds 1982.quote:Op maandag 25 december 2023 21:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Altijd al toch? Syrie is alleen te zwak om er iets mee te doen. Sinds hun 1982 pak slaag weten ze ondertussen wel dat ze elke militaire confrontatie verliezen.
Ze hebben niks toegegeven en gaan dan ook niet doen. Dit is volgens mij niet de eerste keer dat ze een Iranir omleggen in Syri.quote:Op maandag 25 december 2023 21:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dan is die oorlog latent sinds 1982.
Daarnaast kan Iran en Syrie gezamenlijk, met eventueel Libanon erbij, wel een probleem worden voor Israel.
Maar ik vraag me gewoon af of deze aanval niet een oorlogsverklaring is van Israel.
Dit is toch geen oorlog, maar een genocide?quote:Op maandag 25 december 2023 21:40 schreef Slayage het volgende:
oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden
Isral hoeft niets toe te geven. Als zij alles plat bombarderen wat beweegt en ontkennen, kan dat nog steeds een oorlogsverklaring zijn.quote:Op maandag 25 december 2023 21:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ze hebben niks toegegeven en gaan dan ook niet doen. Dit is volgens mij niet de eerste keer dat ze een Iranir omleggen in Syri.
Iran geeft Hezbollah opdracht Israel flink te bestoken met raketten...quote:Op maandag 25 december 2023 22:03 schreef Grishenko_ het volgende:
Isral hoeft niets toe te geven. Als zij alles plat bombarderen wat beweegt en ontkennen, kan dat nog steeds een oorlogsverklaring zijn.
Het lijkt in ieder geval te gaan escaleren.
Hoeft niet per se hoor, ook de VS heeft nu al kritiek op Isral. Ik denk dat ze gewoon denken van fuck it en het gewoon doen. Eerder in het conflict zou het wellicht wel eerst besproken worden.quote:Op maandag 25 december 2023 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
100% dat ze deze liquidatie met de VS besproken hebben. Die Iraanse topgeneraal is zo'n belangrijke figuur dat zijn dood geopolitieke gevolgen heeft voor het MiddenOosten. Dit is wel iets wat de VS vooraf wilt horen en toestemming voor moet geven.
Misschien was Israel dit al op 8 okt van plan maar zaten die 2 carrier groups en andere wapens nog niet klaar en nu eindelijk wel? 🤔
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |