Ben niet boos. Laat maar komen. Als iemand gaat dreigen met kosten en rente als ik reeds betaald heb, dan kunnen ze de klere krijgen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
dus zij zeggen dat je niet betaald hebt, jij zegt van wel en wilt geen bewijs overhandigen omdat ze jou niet op je blauwe ogen willen geloven? Nu ben je boos dat ze het naar een incassobureau sturen?
ah ik ga dit mooie popcorn topic volgenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:01 schreef SOG het volgende:
[..]
Ben niet boos. Laat maar komen. Als iemand gaat dreigen met kosten en rente als ik reeds betaald heb, dan kunnen ze de klere krijgen.
Ze hebben hem 10 minuten geleden gevondenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah ik ga dit mooie popcorn topic volgen
Wat is exact de reden dat jij weigerde dat betaalbewijs hen te sturen? nukkigheid?quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:03 schreef SOG het volgende:
[..]
Ze hebben hem 10 minuten geleden gevondentoevallig, want dit speelt al een maand.
Sowieso, binnen een maand al dreigen met deurwaarder voor een reeds betaalde factuur. Kom op zeg
Lijkt me afdoende voor hen om gericht te zoeken én te vinden.quote:Ik heb precies uitgelegd dat ik reeds betaald heb en hoe.
Als in een bankafschrift ofzo? Wat voegt dat precies toe aan je eerdere toelichting?quote:Nu vragen ze mij naar bewijs van de betaling...
Even beter lezen, Rene.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:37 schreef Rene het volgende:
Tja. Vertrouw het systeem. Heb laatst tig-duizend aan een duitse bank overgemaakt en dit duurde drie dagen of zo. En kwam ook goed. Geduld
https://wetten.overheid.n(...)0-07-01&g=2020-07-01quote:BW boek 6 art 114
1 Bestaat in een land waar de betaling moet of mag geschieden ten name van de schuldeiser een rekening, bestemd voor girale betaling, dan kan de schuldenaar de verbintenis voldoen door het verschuldigde bedrag op die rekening te doen bijschrijven, tenzij de schuldeiser betaling op die rekening geldig heeft uitgesloten.
2 In het geval van het vorige lid geschiedt de betaling op het tijdstip waarop de rekening van de schuldeiser wordt gecrediteerd.
quote:Schuldeiser en schuldenaar zijn verplicht zich jegens elkaar te gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid.
Standaard riedeltje;quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:41 schreef SOG het volgende:
Focus eens op het feit dat een administratieafdeling bestaande uit een team apen na 1 maand een reeds betaalde vordering uit handen wil geven aan een incassobureau.
Heb nog teruggemaild dat een belletje met excuses icm de vraag naar een bewijs het probleem direct had opgelost ipv dreigen en er vanuit gaan dat de klant uit zn nek loopt te kletsen.
En tijd teveel: heb het topic idd geopend op een handdoek in de zon op een spaans strand:p
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |