abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211705332
Edit, laat maar, het team apen heeft de betaling reeds gevonden :')

Ik heb als bedrijf een dienst afgenomen in nederland van een Nederlands bedrijf. De factuur voor deze dienst is mij per e-mail toegestuurd als bijlage in pdf formaat. Tevens stond er in de e-mail een betaallink om de factuur direct te voldoen. Ik heb betaald via de betaallink (tijdig). Dit ging via Ideal en zij gebruikten Mollie als betalingprovider want op de afschrijving staat "de naam vh bedrijf via Mollie". De bankrekening waarop de betaling is binnengekomen is van Mollie neem ik aan, want dat nummer komt niet overeen met de rekening in de pdf. Als beschrijving van de betaling staat een kenmerk in de vorm van een reeks cijfers.

Anyway, ze bestoken mij nu al weken met aanmaningen en dreigingen met rente en adm kosten blablabla. Ik heb precies uitgelegd dat ik reeds betaald heb en hoe. Nu vragen ze mij naar bewijs van de betaling en zonder de betaling ofwel bewijs van betaling gaan ze de vordering overdragen aan een incassobureau.

Edit, o ze hebben hem gevonden :')

Ben ik verplicht dit te overleggen? Ik kan het mij nauwelijks voorstellen. Klinkt een beetje vreemd miss om dit niet te willen overleggen, maar ik vind de manier waarop zij klanten behandelen erg onjuist. Als ze mij ff een belletje hadden gedaan met excuses had ik het bewijs zo toegemaild, maar zij gaan er met gestrekt been in en staan op gaan er nog ff tweemaal met gestrekt been in :')

Edit, o ze hebben hem gevonden :')

[ Bericht 7% gewijzigd door SOG op 22-12-2023 23:44:46 ]
pi_211705346
dus zij zeggen dat je niet betaald hebt, jij zegt van wel en wilt geen bewijs overhandigen omdat ze jou niet op je blauwe ogen willen geloven? Nu ben je boos dat ze het naar een incassobureau sturen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 22 december 2023 @ 13:58:09 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211705359
Jij neemt een dienst af, je betaalt, zij kunnen de betaling niet vinden, jij zegt 'ik heb wel betaald', zij vragen daar bewijs van.
Ik snap echt werkelijk niet dat je niet meteen even een screenshotje van de betaling gestuurd heb.
Ik snap het echt niet. :{
pi_211705392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
dus zij zeggen dat je niet betaald hebt, jij zegt van wel en wilt geen bewijs overhandigen omdat ze jou niet op je blauwe ogen willen geloven? Nu ben je boos dat ze het naar een incassobureau sturen?
Ben niet boos. Laat maar komen. Als iemand gaat dreigen met kosten en rente als ik reeds betaald heb, dan kunnen ze de klere krijgen.
pi_211705395
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:01 schreef SOG het volgende:

[..]
Ben niet boos. Laat maar komen. Als iemand gaat dreigen met kosten en rente als ik reeds betaald heb, dan kunnen ze de klere krijgen.
ah ik ga dit mooie popcorn topic volgen ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211705432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah ik ga dit mooie popcorn topic volgen ^O^
Ze hebben hem 10 minuten geleden gevonden :') toevallig, want dit speelt al een maand.

Sowieso, binnen een maand al dreigen met deurwaarder voor een reeds betaalde factuur. Kom op zeg
  Forum Admin vrijdag 22 december 2023 @ 14:07:28 #7
35723 crew  GGMM
pi_211705456
Sommige mensen maken overal een probleem van. In plaats van even een bewijsje sturen zodat ze gerichter kunnen zoeken zorg je voor maandenlang gezeur _O-
Tijd teveel?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_211705598
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:03 schreef SOG het volgende:

[..]
Ze hebben hem 10 minuten geleden gevonden :') toevallig, want dit speelt al een maand.

Sowieso, binnen een maand al dreigen met deurwaarder voor een reeds betaalde factuur. Kom op zeg
Wat is exact de reden dat jij weigerde dat betaalbewijs hen te sturen? nukkigheid?

idd ben je daartoe niet verplicht, maar het maakt vaak wel de zaken een stuk makkelijker en bespaart een hoop ergernis aan beide zijdes..
ook als misschien de initiele fout of slordigheid bij hen zou liggen, kun je dat mogelijk snel oplossen door zelf duidelijk te maken dat je correct betaald hebt en bevestigen dat het bedrag overgeboekt is naar hen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211705670
Wat kunnen sommige mensen toch moeilijk zijn zeg _O-
Stuur gewoon dat bewijsje in plaats van je op te winden over een aanmaning dat met minstens 80% zekerheid een geautomatiseerd bericht geweest is.
pi_211705676
Ik snap TS wel, aannemende dat hun manier van communiceren inderdaad ruk was.

quote:
Ik heb precies uitgelegd dat ik reeds betaald heb en hoe.
Lijkt me afdoende voor hen om gericht te zoeken én te vinden.

quote:
Nu vragen ze mij naar bewijs van de betaling...
Als in een bankafschrift ofzo? Wat voegt dat precies toe aan je eerdere toelichting?

[ Bericht 74% gewijzigd door baskick op 22-12-2023 22:52:33 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator vrijdag 22 december 2023 @ 14:37:25 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211705714
Tja. Vertrouw het systeem. Heb laatst tig-duizend aan een duitse bank overgemaakt en dit duurde drie dagen of zo. En kwam ook goed. Geduld :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 22 december 2023 @ 15:04:22 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211706074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:37 schreef Rene het volgende:
Tja. Vertrouw het systeem. Heb laatst tig-duizend aan een duitse bank overgemaakt en dit duurde drie dagen of zo. En kwam ook goed. Geduld :7
Even beter lezen, Rene.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 22 december 2023 @ 15:52:40 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211706558
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 15:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Even beter lezen, Rene.
o weken en maanden. Nouja, opgelost.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211706781
Vrij gangbare vraag in dit soort gevallen, er wordt al veel automatisch vanuit de bank ingelezen en aan een openstaande factuur gekoppeld. Als dit fout gaat (of als handmatig de verkeerde factuur word afgeboekt) dan moet bedrijf wel iets hebben om te zoeken wanneer de oorspronkelijke betaling is geweest en waar die tegen is afgeboekt zodat e.e.a gecorrigeerd kan worden. Als je dit niet wilt doen, kom je dus idd in het traject automatische herinneringen, aanmaningen en uiteindelijk incassotraject. Oha zullen dat soort brieven ook steeds minder vriendelijk worden, wat ook wel weer begrijpelijk is,

Anyway, ben je het verplicht? Geen idee, uiteindelijk heb je een betalingsverplichting voor de afgenomen dienst, als onduidelijk is of je aan die verplichting voldaan is, is het wel zo handig om daar aan mee te werken. Zeker als je betaald hebt.
Gezeik wat meeste administraties hebben van niet-betalende klanten is vrij groot, dus zitten daar oom vaak niet de meest aimabele personen

[ Bericht 9% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 22-12-2023 16:20:18 ]
pi_211707091
Triest topic, maar goed het antwoord is:
Nee je bent het niet verplicht te sturen, maar het is bij een rechter wel de enige manier om te voorkomen dat jij een vonnis krijgt om nog een keer te betalen.
pi_211712615
Focus eens op het feit dat een administratieafdeling bestaande uit een team apen na 1 maand een reeds betaalde vordering uit handen wil geven aan een incassobureau.

Heb nog teruggemaild dat een belletje met excuses icm de vraag naar een bewijs het probleem direct had opgelost ipv dreigen en er vanuit gaan dat de klant uit zn nek loopt te kletsen.

En tijd teveel: heb het topic idd geopend op een handdoek in de zon op een spaans strand :7 :p
pi_211713631
Liggend op het strand een topic openen, ja dan heb je tijd teveel. Maar stoere flex hoor.
pi_211713794
Volgens de wet heeft betaling van een overboeking plaatsgevonden op het moment dat het geld is bijgeschreven op de rekening van de ontvanger. Als je een afschrift laat zien waaruit blijkt dat je geld hebt overgeboekt en dat is afgeschreven, dan is dat strikt genomen niet eens een betalingsbewijs:

quote:
BW boek 6 art 114
1 Bestaat in een land waar de betaling moet of mag geschieden ten name van de schuldeiser een rekening, bestemd voor girale betaling, dan kan de schuldenaar de verbintenis voldoen door het verschuldigde bedrag op die rekening te doen bijschrijven, tenzij de schuldeiser betaling op die rekening geldig heeft uitgesloten.

2 In het geval van het vorige lid geschiedt de betaling op het tijdstip waarop de rekening van de schuldeiser wordt gecrediteerd.
https://wetten.overheid.n(...)0-07-01&g=2020-07-01

Verreweg het meeste betalingsverkeer gaat goed, maar het is niet uit te sluiten dat in een enkel geval een overschrijving wel afgeschreven maar niet bijgeschreven wordt. Dan is het redelijk om mee te werken als schuldenaar en te laten zien dat je geld hebt overgeboekt. Artikel 2 lid 1 zegt overigens:
quote:
Schuldeiser en schuldenaar zijn verplicht zich jegens elkaar te gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 23 december 2023 @ 09:46:32 #19
3542 Gia
User under construction
pi_211714106
Ik kan me niet voorstellen dat in de eerste mail al direct gedreigd werd met extra kosten en de deurwaarder, maar hooguit dat uit hun administratie niet blijkt dat de factuur voldaan is.
En dan stuur je gewoon even een bewijsje. Is hun administratie ook weer op orde.

Kan me wel voorstellen als de eerste mail hierover direct al zaken als extra kosten, incassobureau e.d. bevatte dat je dan de kont tegen de krib gooit en hun administratie niet op orde wilt brengen door dat bewijs te sturen.
pi_211714991
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 23:41 schreef SOG het volgende:
Focus eens op het feit dat een administratieafdeling bestaande uit een team apen na 1 maand een reeds betaalde vordering uit handen wil geven aan een incassobureau.

Heb nog teruggemaild dat een belletje met excuses icm de vraag naar een bewijs het probleem direct had opgelost ipv dreigen en er vanuit gaan dat de klant uit zn nek loopt te kletsen.

En tijd teveel: heb het topic idd geopend op een handdoek in de zon op een spaans strand :7 :p
Standaard riedeltje;
Wettelijke betaaltermijn 30 dagen, daarna 1ste en 2de herinnering met wsl 1 week tussenpozen, aanmaning (evt. laatste aanmaning) en dan volgt uit handen geven aan incasso. Dit is ook traject wat je beschrijft in je OP, dus daar hebben ze aan voldaan. :)
En er mag overigens gewoon boeterente gerekend worden bij te late betaling. Als je de herinneringen/aanmaningen negeert ben je simpelweg "onhandig" bezig en dan kom je dus vanzelf uit op een incassotraject. Enige methode voor oplossing daar is overigens ook betaalbewijs laten zien.

Jij bekijkt het alleen vanuit jouw perspectief, maar zoals ik al zei, de hoeveelheid lulexcuses die deze mensen van niet-betalende klanten te horen krijgen is extreem. Een melding "ja ik heb al betaald" kunnen ze niets mee en die zullen ze ook krijgen van die niet-betalende "klanten".

[ Bericht 3% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 23-12-2023 11:47:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')