![vR7ipni.jpg]()
Over minder dan een maand is het alweer zover, HET wereldkampioenschap der wereldkampioenschappen staat voor de deur. Op vrijdag 15 december trappen we af met onder meer titelverdediger Michael Smith in actie. Een kleine drie weken later, op woensdag 3 januari staat de finale op het program en weten we wie zijn opvolger is.
Plaats van handeling is ook dit jaar de gezegende dartstempel bovenop de heuvel: Alexandra Palace. Ze hebben daar tribunes en zitplaatsen aan tafels en daar schijnt ook een liedje over te zijn. De ORANJE penen zijn ongetwijfeld ook weer van de partij, maar wellicht sneeuwt het tegen die tijd en blijft ons dat bespaard. Uiteraard kunt u ook rekenen op kale mannen die een groen shirt aantrekken en op Michael van Gerwen denken te lijken, gezang over de gebroeders Touré, mannen van middelbare leeftijd die een dagje bevrijd zijn van moeder de vrouw en zichzelf een Peter Wright-hanenkam cadeau gedaan hebben en meer van zulke leuke rubrieken.
Helaas geen licht ordinaire Bob Greaves in het publiek, omdat de best dartende vrouw op de planeet, Beau Greaves niet mee mag doen van de PDC. Ook de voorganger van Beau Greaves, Lisa Ashton, is ditzelfde lot beschoren en daarom vormen Fallon Sherrock en Mikuru Suzuki de afvaardiging van het vrouwelijk geslacht.
Favorieten voor de titel zijn zij echter niet. Wie dan wel? Gerwyn Price is sterk bezig, Michael Smith verdedigt zijn titel en is een hele nare tegenstander om tegen te spelen, als het draait, Peter Wright heeft zijn pijlen volledig op dit toernooi gericht, Gary Anderson heeft zijn beste vorm in jaren te pakken en kan altijd wat extra's op het WK en Rob Cross heeft vorm en de ervaring van een eerdere titel. Kunnen de coming men als Josh Rock, Luke Humphries en Chris Dobey de immense druk weerstaan? Dan heb je nog een Wade, een Aspinall, een Clayton, een Chisnall, een Cullen: kunnen zij meerdere wedstrijden lang hun topniveau halen en een run neerzetten? Kan Dimitri van den Bergh zijn magere jaar goedmaken op het WK? Kan Gabriel Clemens zijn stunt van vorig jaar herhalen. Enfin: grote namen genoeg dus, zonder uitgesproken favoriet. Alle ingrediënten voor een spectaculair WK.
Dan heb je ook nog de ongeplaatste spelers. Daar zit ERVARING als Ian White en Simon Whitlock tussen, maar als je naar namen kijkt die je als seed wilt vermijden dan kijk je eerder naar Ricardo Pietreczko, Jim Williams en Luke Littler. Ook eeuwige veldvulling als Steve Beaton, Mickey Mansell, Steve Lennon, Ritchie Edhouse, Marko Kantele en Prakash Jiwa zit er weer tussen. Opdoeken, weg die club. Devon Petersen, Diogo Portela en Paul Lim blijven ons gelukkig bespaard.
Maar, maar er doen toch ook NEDERLANDERS mee? Ja, natuurlijk. Een hele hoop zelfs. Michael van Gerwen hoort uiteraard bij de grootste favorieten. Daarachter is het even afwachten, daar Dirk van Duijvenbode en Danny Noppert niet bepaald in grootste vorm zijn. Heeft Raymond van Barneveld de ideale setup nu écht gevonden? Richard Veenstra is een gevaarlijke klant, als het draait. Dat geldt ook voor Christian Kist, die de afgelopen tijd een kleine renaissance heeft beleefd. Gian van Veen is echter de Nederlander die misschien wel het gevaarlijkst is buiten Michael van Gerwen, dit talent is de ongeplaatste speler die iedereen wil vermijden in de loting. Dan hebben we nog Kevin Doets, Jermaine Wattimena, Niels Zonneveld en Wessel Nijman, ja, wat moet je ermee? En Berry van Peer, altijd in voor een lolletje met het publiek. Alsof dat nog niet genoeg is hebben we met Jules van Dongen en Jeffrey de Graaf nog twee reserve-Nederlanders!
Bracket:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schedule of Play:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bingo:
TV:Viaplay
Lekkere finishes van Scott
Het beste adres voor al uw primeurs!
Nieuwlaat roept "Noppert is by far de beste speler in zijn stukje van de loting". Dan rekent hij vast tot de laatste 32 aangezien Rock daarin zit.
quote:
Begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Zjak niet echt bestaat maar een act is van een of andere cabaretier.
Noppert is geen toppert
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Ik juich nog niet voor de bel heeft geluid, maar dit zou verreweg de fijnste uitslag van het WK tot nu toe kunnen worden.
quote:
Helaas nog altijd rond de top 10 dan
Arjan vd Giessen: we zijn gisteren met de media met zn allen op je gedoken, dat is vast ook niet fijn?
Wat een vraag om jezelf voor lul te zetten
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
We were unable to deliver your parcel. It will be delivered at a parcelshop near you.
Niet zo blij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:
laat me raden: niet eens aangebeld terwijl ze zeggen van wel uit pure luiheid. DHL?
BB-King
Long live the King!
quote:
Is dat knoflooksaus of ben je blij me te zien?
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
DPD.
Ik woon godverdomme tegenover said parcelpunt.
Nieuwlaat durft nog net niet 'druk van de Premier League' te zeggen.
Volgens Zjak denkt Noppert aan de PL.
Nee Zjak tis gewoon n matige speler die boven zn niveau staat
quote:
Hij finished zichzelf, dat is ook wat.
Het is een feest om naar Scott Williams te kijken, compleet in tegenstelling tot Noppert.
@Alaphilippe_ en ik geven een rondje vanwege de uitschakeling van Danny Noppert allen
Zjak bij de loting: "minder dan 6 Nlers in de derde ronde zou een teleurstelling zijn"
we moeten blij zijn als we er 2 hebben
BB-King
Long live the King!
quote:
Mag ik zo arrogant zijn mijzelf te quoten?
Ja dat mag ik quoten.
Noppert wordt gvd toch eens kwaad op jezelf. Mafklapper
t gezicht van Clemens is nog meer opgegaan in zn nek
Tot morgen. Voor deze rotzooi weiger ik wakker te blijven.
U MAD?
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
Sky sports is als een zwartrijder die doet alsof hij de conducteur zelf is.
Hoogmoed komt voor den val!
Littler v Campbell gaat sowieso in een avondsessie worden gegooid na kerst. Hopelijk niet meteen op woensdagavond, maar ik vrees ervoor.
quote:
Weet je welke Duitse(Oostenrijke)r er ook goede teksten had?
BB-King
Long live the King!
quote:
Eerlijk is eerlijk.
Als hij dat weet te flikken dan verdient hij deze kebab.
Dr_Flash
CubeMeister
Allee Allee Allee Allee Allee
Eine Straße, viele Bäume,
Ja das ist eine Allee
Ja das ist eine Allee
Der liebe Gott, der fragte sich
Oje wie pflanz am besten ich, die Bäume
Er hat sie wahrlos hingeknallt und machte daraus einen Wald
Doch dann erfand er kurzerhand was anderes
Ja das ist eine Allee
Ja das ist eine Allee
Nicht Rosen und nicht Enzian
Kein Knoblauch und kein Löwenzahn, nur Bäume
Wohin man fährt, wohin man sieht
Die Bäume stehn in Reih und Glied
Ich würd so gern was andres sehn als Bäume
Ja das ist eine Allee
Allee Allee Allee…
BB-King
Long live the King!
quote:
Een flinke bratwurst gaat er denk ik ook wel in.
Als Wout Weghorst goed blijkt te kunnen darten, moeten we de sport ontmantelen en opdoeken.