Als we maar niet dit soort toestanden gaan krijgen....quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Raisin heeft het zwaar inderdaad. Gisteren en vanmorgen inloggen amper mogelijk. Dat lijkt nu wel weer op orde te zijn, laatste 2 uur gaat het gewoon snel en soepel.
Maar transacties lijken aan alle kanten te hangen. Heb gesproken met de klantenservice en in het "echte systeem" is alles wel goed verwerkt. De koppeling naar het "openbare systeem" (dus de website in feite) loopt niet zoals het moet begreep ik. Transacties zijn dus wel netjes uitgevoerd maar niet fatsoenlijk zichtbaar.
Nu het inloggen opgelost lijkt te zijn ga ik ver vanuit dat ook dat stuk snel weer op orde zal zijn.
Ha ha 😀quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:25 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Als we maar niet dit soort toestanden gaan krijgen....
Denk eigenlijk eerder dat het probleem is dat veel mensen zo rond of voor de kerstdagen massaal naar raisin hebben zitten boeken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:25 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Mijn periodiek overgeboekte bedrag naar spaarrekening is deze week niet doorgestort naar spaarrekening, maar in het wallet gestort.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Normaal doe ik dit automatisch periodiek maar misschien zit er een raar verschil in qua snelheid.
Oh dat is wel vreemd inderdaad.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mijn periodiek overgeboekte bedrag naar spaarrekening is deze week niet doorgestort naar spaarrekening, maar in het het walle gestort.
Nu handmatig overgeboekt naar de spaarrekening.
Wie weet komt het ooit uit.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:38 schreef Gunner het volgende:
Kijk maar uit. Oproepen tot een bankrun is strafbaar.
En zo grappig is het ook niet eens.
Nee hoor. Nee, zo'n wet is er niet. In 2010 is er wel sprake van geweest van een beleidsvoornemen van de ministers van Veiligheid en Justitie en van Financiën om het oproepen tot een bankrun strafbaar te stellen. Maar dat heeft niet geresulteerd in wetgeving.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:38 schreef Gunner het volgende:
Kijk maar uit. Oproepen tot een bankrun is strafbaar.
Leuk gemaaktquote:Op woensdag 3 januari 2024 15:25 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik zat nog met een zatte ongeschoren kop in m'n ochtendjas toen ie inbelde......quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Enige cringe gedeelte vond ik zelf het per video jezelf moeten identificeren.
Dit deed ik toen ook nog eens op een zondag, maar toch even gelachen met die jongen die dit moest afnemen.
Je moet toch zelf inbellen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zat nog met een zatte ongeschoren kop in m'n ochtendjas toen ie inbelde......
Ja zo herinner ik het mij ook, als in, je vraagt dat stukje van de procedure aan, waarop je dan moet wachten dat het gesprek begint.quote:
Bunq ken ik niet, maar LPB betaalt maandelijks de rente uit. Laat je dat staan dan krijg je een maand later rente-op-rente dus.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:43 schreef ondeugend het volgende:
Die dagelijke rente bij Bunq die ik elke woensdag uitgekeerd krijgt klopt voor mijn gevoel niet
De rente op rente geeft mij elke week wel 2 centmeer en in de dagelijke tussenstand was dat ook te zien.
Verbaasd was ik dus toen ik hetzelfde bedrag kreeg uitgekeerd als de vorige week.
Valt mij ook wel eens bij LPB op trouwens.
Denk ik verkeerd?
Ja dat weet ik natuurlijk.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:47 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Bunq ken ik niet, maar LPB betaalt maandelijks de rente uit. Laat je dat staan dan krijg je een maand later rente-op-rente dus.
Als je op een serieus antwoord snauwerig reageert met 'Ja dat weet ik natuurlijk' dan ben ik even klaar met je. Herkenbaar ?quote:
Dat mag hoor. Het was niet zo bedoeld dus excuus maar als jij dan zelf zo snibbig reageert dan komen we in een loop.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:46 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Als je op een serieus antwoord snauwerig reageert met 'Ja dat weet ik natuurlijk' dan ben ik even klaar met je. Herkenbaar ?
Zou het omwille van afronding kunnen zijn?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat weet ik natuurlijk.
Maar je kan bij beide banken dagelijks de rente tot nu toe bekijken. Daar gaat het af en toe niet logisch.
Voorbeeld: 2 weken lang groeit die rente met ik zeg maar wat een euro. Er gebeurt verder niets met de rekening maar ineens krijg je twee weken 0.99 cent. Tot de rente uitgekeerd wordt weer.
Ik vind dat raar maar misschien ligt het aan mij.
Die 0.99 cent zal wel 99 cent zijn, maar goed het verschil tussen 1 euro en 99 cent is natuurlijk een afrondingsverschil. Volgens de site van bunq berekenen zij de rente op je saldo in ieder geval op basis van de jaarlijkse rentepercentage gedeeld door het aantal dagen in een jaar.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat weet ik natuurlijk.
Maar je kan bij beide banken dagelijks de rente tot nu toe bekijken. Daar gaat het af en toe niet logisch.
Voorbeeld: 2 weken lang groeit die rente met ik zeg maar wat een euro. Er gebeurt verder niets met de rekening maar ineens krijg je twee weken 0.99 cent. Tot de rente uitgekeerd wordt weer.
Ik vind dat raar maar misschien ligt het aan mij.
99 cent inderdaad.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:18 schreef snabbi het volgende:
[..]
Die 0.99 cent zal wel 99 cent zijn, maar goed het verschil tussen 1 euro en 99 cent is natuurlijk een afrondingsverschil. Volgens de site van bunq berekenen zij de rente op je saldo in ieder geval op basis van de jaarlijkse rentepercentage gedeeld door het aantal dagen in een jaar.
Kan het ermee te maken hebben dat je de eerste dag van de storting geen rente krijgt over het verhoogde saldo?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
99 cent inderdaad.
Maar ik heb bij gestort (200 euro) en toch dezelfde rente uitgekeerd gekregen als voor die storting. Eigenlijk staat er 245 meer op en toch 2 weken achtereen dezelfde uitgekeerde rente. Das haast geen afronden meer?
Ik hou het in de gaten iig. Misschien komt er nog wel een kleine correctie.
En 2024 heeft 1 dag meer dan 2023. Dat drukt de dagrente ook enigszins. ( n %/366 versus n %/365 )quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan het ermee te maken hebben dat je de eerste dag van de storting geen rente krijgt over het verhoogde saldo?
Graag gedaan deugnietquote:Op woensdag 3 januari 2024 18:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bedankt voor je serieuze antwoord.
quote:Opmerking: Vanaf 09-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,90% p.j. in plaats van 4,00% p.j
Om het huidig geldende rentetarief van 4,00% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 09-01-24 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 09-01-24 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3,90% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag intrekken onder ‘Mijn Raisin’ > ‘Mijn producten’ > ‘Deposito sparen’ > ‘Details’ van het betreffende termijndeposito > ‘Aanvraag intrekken’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |