Yep eens. Net ook een jaar en werkt super. Hogere rente en nog geen problemen gehad.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:17 schreef leolinedance het volgende:
Ben blij dat ik nog net opnieuw 1 jaar vast kon zetten bij Klarna tegen 4,16%. Is vlak daarna gedaald naar 3,76%, flinke stap. Gebruik nu iets meer dan 1 jaar Raisin en moet zeggen dat ik hier best tevreden over ben.
Waarom zou je daar elke dag mee bezig zijn? Gewoon elke maand wat storten in een ETF en verder niet naar omkijken.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik kijk over een jaar wel weer.
4.20% nog voor de daling bij banca progetto en 3.27% variable spaarrekening bij Distingo.
Ik ben persoonlijk al happy by alles boven of min of meer rond de 3.50%.
Dit verwacht ik over een jaar ook wel weer.
Ik vind persoonlijk beleggen uiteindelijk toch niks voor mij, dat is iets waar ik dan (of het nut heeft of niet) iedere dag mee bezig ben, stress, no thank you.
Zo werkt het gewoon niet voor mij.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je daar elke dag mee bezig zijn? Gewoon elke maand wat storten in een ETF en verder niet naar omkijken.
De eerste maanden dat ik DeGiro deed keek ik ook onnodig vaak, maar het went snel. Nu kijk ik er niet meer naar om. Ik kan de app net zo goed verwijderen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zo werkt het gewoon niet voor mij.
Ik zou het zelf periodiek beleggen fijner vinden.quote:Op zondag 7 januari 2024 00:04 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
De eerste maanden dat ik DeGiro deed keek ik ook onnodig vaak, maar het went snel. Nu kijk ik er niet meer naar om. Ik kan de app net zo goed verwijderen.
Zelfs makkelijker dan een spaardeposito: bij die laatste moet je na afloop weer wat opnieuw uitzoeken en overboeken/afsluiten. Ik heb zelfs een beleggingsfonds dat ik alleen zie op de belastingaangifte. Ooit ¤5000 in geplempt (actie CB kreeg je ¤50 erbij). Is 40% gestegen, de belastingdienst toont wel wat het isquote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je daar elke dag mee bezig zijn? Gewoon elke maand wat storten in een ETF en verder niet naar omkijken.
Ik zie de meerwaarde van beleggen niet.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Zelfs makkelijker dan een spaardeposito: bij die laatste moet je na afloop weer wat opnieuw uitzoeken en overboeken/afsluiten. Ik heb zelfs een beleggingsfonds dat ik alleen zie op de belastingaangifte. Ooit ¤5000 in geplempt (actie CB kreeg je ¤50 erbij). Is 40% gestegen, de belastingdienst toont wel wat het is
Waarom zou je nu een hoge koers willen? In de winkel koop je toch ook het liefst in de sale?quote:Op maandag 8 januari 2024 08:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde van beleggen niet.
Eerder was ik nog wel enthousiast maar ook na meerdere malen uitrekenen, je moet aardig wat inleggen wil je dit laten renderen.
Ja op lange termijn kan dit wel, maar zeker qua beleggen is dit niet bepaald gegarandeerd.
Terwijl de belasting 3 tot 4x meer plukt versus gewoon “sparen”.
Vanwege laag inkomen hebben (maar wel vermogen dus) heb ik het stukje van aardig maar vooral gegarandeerd renderen nodig.
Dit moet eigenlijk altijd rond de 3.50% liggen minimaal ieder jaar weer.
Liever hoger natuurlijk, maar dat moet je meezitten.
Met beleggen is dit niet zo, zeker niet gezien de beurzen gaan crashen dit jaar.
Dat is eigenlijk wel zeker naar mijn mening.
Puur kijkend naar boom-bust cycles, die dit keer “overdue” is vanwege het feit dat er nogal wat centraal banken geld eigenlijk direct naar de beurzen is gegaan, kapitaal wat gebruikt werd om eigen aandelen te kopen en dat soort gein.
Dit is 10 jaar lang goed gegaan maar nu komt de inflatie toch echt om de hoek kijken wereldwijd.
Al dat geld moet in beweging gaan komen en dan is het bye bye met de hoge beurzen. (Dit hersteld zich wel natuurlijk op langer termijn)
Maar dat is dus langer termijn.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je nu een hoge koers willen? In de winkel koop je toch ook het liefst in de sale?
Als de koers daalt koop je gewoon door en profiteer je van de lage beurs. De beursen mogen van mij wel naar beneden. Koop nu liever goedkoop en dan over 20 jaar cashen als het weer hoog is.
Alleen al de dividend- en kapitaalsuitkering van VAn Lanschot is > 10%quote:Op maandag 8 januari 2024 08:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanwege laag inkomen hebben (maar wel vermogen dus) heb ik het stukje van aardig maar vooral gegarandeerd renderen nodig.
Dit moet eigenlijk altijd rond de 3.50% liggen minimaal ieder jaar weer.
Liever hoger natuurlijk, maar dat moet je meezitten.
Even kort en anders DM omdat het over banken gaat, maar dan moet je minimaal 500k inleggen?quote:Op maandag 8 januari 2024 09:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Alleen al de dividend- en kapitaalsuitkering van VAn Lanschot is > 10%
Beleggen is per definitie lange termijn, anders is het gokken.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maar dat is dus langer termijn.
Daar heb ik niks aan.
Elk aandeel dat je koopt krijg je dividend op. Staat nu op 28 euro per aandeel.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Even kort en anders DM omdat het over banken gaat, maar dan moet je minimaal 500k inleggen?
Nou nee, het is 0.44cent per aandeel ongeveer.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Elk aandeel dat je koopt krijg je dividend op. Staat nu op 28 euro per aandeel.
Waar kijk jij? Ik reageer op je 500k inleg.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou nee, het is 0.44cent per aandeel ongeveer.
Klopt, kreeg mailtje net ook.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Distingo Bank heeft ons geīnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,27% p.j. naar 3,29% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 9 januari om 12 uur 's middags.
28euro is wat het aandeel per stuk kost. (Begreep je verkeerd)quote:Op maandag 8 januari 2024 12:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waar kijk jij? Ik reageer op je 500k inleg.
https://live.euronext.com/nl/product/equities/NL0000302636-XAMS
Hoe kom je dan aan minimaal 500k inleg?quote:Op maandag 8 januari 2024 14:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Klopt, kreeg mailtje net ook.
[..]
28euro is wat het aandeel per stuk kost. (Begreep je verkeerd)
Dividenduitkering is ongeveer 0.44cent per aandeel. (Google finances)
Dat was van als je in hun zelf wil gaan beleggen, dus private banking en de hele mikmak, ik begreep blomke verkeerd.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan minimaal 500k inleg?
Daarnaast heeft VLK dit jaar 1,75 per aandeel in mei uitgekeerd en 2 euro in december.
Prima update hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit binnen die bank gaat. Hoeveel akkoorden zouden ze nodig hebben voor ze deze reuze stap gemaakt hebben.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Distingo Bank heeft ons geīnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,27% p.j. naar 3,29% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 9 januari om 12 uur 's middags.
Is puur om bovenaan het lijstje van raisin te komen van banken zonder voorwaarden met hoogste rente. Ze komen zo net boven Nordax en Alisa. Nuttig als je wekelijks veel geld uit de spaarmarkt wil trekken als autobouwer.quote:Op maandag 8 januari 2024 23:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Prima update hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit binnen die bank gaat. Hoeveel akkoorden zouden ze nodig hebben voor ze deze reuze stap gemaakt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |