Verwacht niet veel anders, maar het heeft dan wel erg lang geduurd!quote:Op woensdag 20 december 2023 14:53 schreef Jahr00n het volgende:
Die gozer moeten ze gewoon laten rotten in de cel op water en brood. Vieze misdadiger.
Men zou haast kunnen zeggen: straks komt hij er nog mee weg!quote:Op woensdag 20 december 2023 14:58 schreef junkiesietze het volgende:
Die man is 78, zijn ze weer lekker op tijd mee
quote:Op woensdag 20 december 2023 14:57 schreef qajariaq het volgende:
Naar buitenland vluchten en daar asiel vragen zou kunnenn
Nou, daar kunnen ze een militair wel gebruiken.quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)chting-gratieverzoekquote:Op woensdag 20 december 2023 18:28 schreef Stoorzendert het volgende:
Die gaat natuurlijk nooit de cel in
https://www.nporadio1.nl/(...)-tiran-en-moordenaarquote:De transformatie van Desi Bouterse: van ster van de basketbalclub naar tiran en moordenaar
Gisteren 15:45
7 minuten
In zijn column voor OVT vertelt John Jansen van Galen hoe Desi Bouterse transformeerde van held naar tiran en moordenaar. Hij vraagt zich af, wat is er met die jongen gebeurd? Die jongen die lachend de camera inkijkt en toen nog bekend stond als de ster van de basketbalclub. Lees hier de column terug.
Kijk nou toch die foto! Zo jong, zo vrolijk, zo goedlachs. Desi Delano Bouterse, een halve eeuw geleden in Steenwijk. Ster van de basketbalclub, fameus danser, keukenprins van de pindasoep Hardloper die met een estafetteloop van 440 kilometer 8000 gulden inzamelt voor kankerbestrijding, Geven voor Leven, en als bijverdienste in Duitsland colporteert met encyclopedieën en schuine blaadjes. Wat is er met die jongen gebeurd?
Toen hij tien jaar later met zijn kornuiten de macht greep, wandelde ik op Martinique. De eindredacteur van de Haagse Post belde: 'Staatsgreep in Suriname! Subiet daarheen!' Eilandhoppend door de Caraibische Zee bereikte ik Frans Guyana en met busjes en een pontveer Paramaribo waar ik diezelfde middag door militairen werd uitgenodigd om een afstraffing bij te wonen van zogenaamde ‘profiteurs’. Ze lagen in hun onderbroek op een gazon en werden afgeranseld. Daar begon de verwording.
Maar vergis u niet: Nederland was blij met Bouterse, al wil niemand dat nu meer horen. Onze voormalige kolonie was 5 jaar eerder halsoverkop onafhankelijk geworden en het was er een zooitje, in het beeld dat door ons journalisten geschapen was. Het Surinaamse parlement stond bekend als Circus Stupido en er werd op grote schaal bauxiet geëxploreerd dat over een peperduur spoor van niks naar nergens vervoerd zou worden en waarvoor geen afzetmarkt was.
We waren ongeduldig, koloniaal ongeduldig. Toen kwam Bouterse. Nieuwe bezems vegen schoon, dat zag ik al in die kazerne. Voor wie links was kwam daar de romantiek van zelfbenoemde revolutionairen in battle dress bij. In de PvdA wilden alleen Den Uyl en Pronk, verknocht aan het democratische Suriname, de staatsgreep veroordelen, maar hun partijgenoten en de meeste Nederlanders gunden Bouterse het voordeel van de twijfel. Het kabinet Van Agt schonk zijn regime 500 miljoen.
Trouwens, Nederland had via zijn militaire missie een handje geholpen bij die staatsgreep maar dat zou later pas aan het licht komen en de ware toedracht daarvan staat in stukken die nog zestig jaar achter slot en grendel blijven. Bouterse zou immers schoon schip maken in de Surinaamse Augiasstal.
In de nacht van 8 op 9 december 1982 liet hij vijftien tegenstanders uit de weg ruimen. Ik kende vier van hen: Jozef Slagveer, Cyrill Daal, Kenneth Gonsalves en Frank Wijngaarde. Die moordpartij werd het morele ijkpunt van zijn regime waarvoor hij nu eindelijk definitief veroordeeld is, maar vervolgens maakte hij van het land bovendien een narcostaat waar de hele bevolking pinaarde, pardon: armoe leed, en in leven gehouden moest worden met voedselpakketten van hun naar Nederland gevluchte verwanten.
Na die jaren ontmoette ik hem eens in zijn partijcentrum zoals elke partij in Suriname er een heeft: een open terrein dat ze ‘erf’ noemen, met een bar. Na een reeks saaie sprekers kwam hij. Hij spiedde rond of er bakra’s, witten, onder zijn gehoor waren, dan kon hij ons in het Nederlands het kolonialisme voor de voeten werpen. En mijns ondanks bewonderde ik toen zijn weergaloze retoriek. Nederlanders vroegen vaak hoe Surinamers hem in vredesnaam tweemaal tot president konden kiezen. Misschien dat we na onze recente verkiezingsuitslag minder hoog van de toren blazen?
Maar die foto krijg ik niet meer uit mijn hoofd. Wat is er met die montere zwarte jongen gebeurd? Ze zeggen dat macht corrumpeert en dat is een waarheid als een koe, maar het verklaart niets. Hoe zou hij naar die foto kijken? Kijkt hij ernaar? Wat denkt hij dan? Denkt hij iets? Is twintig jaar gevangenisstraf toereikend voor zelfinzicht?
Zou een nl cel een upgrade zijn van een Z-amerikaanse als je geld en invloed hebt?quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:49 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af zou het voor Bouterse niet slimmer zijn om de president te vragen hem uit te leveren aan Nederland?
Dan zit hij alsnog in de cel, voor hem ook persoonlijk is het een uograded(gun ik hem niet maar toch) en dat zal voor heel veel rust zorgen.
Als een dergelijk argument ook maar schijn van kans zou hebben was het wel eerder opgevoerd zou je denken. Dit is dus domweg weer tijd rekken. Verblijfplaats is onbekend dus die man zien we nooit meer terug. Zal wel logeren bij een of ander drugsbaronnenmaatje van hem.quote:Op maandag 8 januari 2024 23:49 schreef Scjvb het volgende:
Update: Nieuw advocatenteam Bouterse vraagt uitvoering vonnis stop te zetten
Gratieverzoek vandaag laten schieten. Nu het vervolg: ''De advocaten van Bouterse richten zich in een brief tot het Hof van Justitie. Ze beroepen zich op de in 2012 gewijzigde amnestiewet, waaronder Bouterse en andere verdachten vrijuit gingen.''
Bouterse, waar bent u? Poogt u uw straf alsnog te ontlopen met behulp van uwer topadvocaten?
"Nederlanders vroegen vaak hoe Surinamers hem in vredesnaam tweemaal tot president konden kiezen. Misschien dat we na onze recente verkiezingsuitslag minder hoog van de toren blazen?"quote:Op maandag 25 december 2023 20:52 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)-tiran-en-moordenaar
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-de-gevangenisquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als een dergelijk argument ook maar schijn van kans zou hebben was het wel eerder opgevoerd zou je denken. Dit is dus domweg weer tijd rekken. Verblijfplaats is onbekend dus die man zien we nooit meer terug. Zal wel logeren bij een of ander drugsbaronnenmaatje van hem.
Twee opties zie ik.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-de-gevangenis
Vrijdag moet bouterse zich melden bij de poort, met zijn schone ondergoed en tandenborstel![]()
![]()
![]()
Ben benieuwd
https://www.telegraaf.nl/(...)j-militair-hospitaalquote:
quote:Nieuwssite: eigen cel voor Bouterse in aanbouw bij Militair Hospitaal
4 min geledenin BUITENLAND
PARAMARIBO - De Surinaamse ex-legerleider Desi Bouterse krijgt een eigen cel op het terrein van het Militair Hospitaal in Paramaribo, meldt de Surinaamse nieuwssite Starnieuws.
Het gebouwtje wordt nu neergezet, maar het lijkt onmogelijk dat het klaar is voor vrijdag, de dag waarop Bouterse zich moet melden om zijn straf van twintig jaar uit te zitten.
quote:Een huisgenote van Bouterse weigerde woensdag tot twee maal toe de aanzegging van het Openbaar Ministerie in ontvangst te nemen, liet het OM weten. Bij de overige vier veroordeelden, die ieder vijftien jaar straf moeten uitzitten, kon de „last” wel worden bezorgd.
Dit kan toch nietquote:Op donderdag 11 januari 2024 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Filmpje van de cel in aanbouw![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)lidariteitsbetuiging
Gewoon op het terrein wordt een soort toiletgebouw gemetseld, en daar moet hij gaan zitten?
Op letterlijk 2 meter afstand van de openbare weg met een muurtje van 2 meter hoog![]()
Wat een bijzonder land
In die bananenrepubliek kan alles.quote:
Mijn godquote:Op donderdag 11 januari 2024 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Gewoon op het terrein wordt een soort toiletgebouw gemetseld, en daar moet hij gaan zitten?
Op letterlijk 2 meter afstand van de openbare weg met een muurtje van 2 meter hoog![]()
Wat een bijzonder land
Ik blijf me er altijd over verbazen wat een amateurland dat is zeg. Man man man.quote:Op donderdag 11 januari 2024 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Wat een bijzonder land
is in veel landen niet anders, ik was afgelopen week mijn paspoort aan het verlengen hier en daar zat ook een man of twintig achter de tralies, samen in een hok , ze keken niet echt vrolijkquote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik blijf me er altijd over verbazen wat een amateurland dat is zeg. Man man man.
Vind je het gek als ze voor de cel van een veroordeelde crimineel staanquote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is in veel landen niet anders, ik was afgelopen week mijn paspoort aan het verlengen hier en daar zat ook een man of twintig achter de tralies, samen in een hok , ze keken niet echt vrolijk![]()
Goed verhaal hier en daar.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is in veel landen niet anders, ik was afgelopen week mijn paspoort aan het verlengen hier en daar zat ook een man of twintig achter de tralies, samen in een hok , ze keken niet echt vrolijk![]()
Dat snap ik, die dachten natuurlijk 'ah nee he, dat is die gast van de wolven en bejaardentehuizen 😱'.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wat een Bassie en Adriaan gevangenis joh.quote:Op donderdag 11 januari 2024 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Wat een bijzonder land
en vande stikstof waanzin en de brandnetelsquote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat snap ik, die dachten natuurlijk 'ah nee he, dat is die gast van de wolven en bejaardentehuizen 😱'.
Geen explosief nodig joh.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:43 schreef Dutch_view het volgende:
Deze "cel" gaat een soort schietschijf worden denk ik zo![]()
Met een kleine worp gooi je er zo een explosief naar toe, aangezien het muurtje nog geen 2m hoog is![]()
[ afbeelding ]
Nu nog een bordje "Hoofdkwartier NDP" aan de muur spijkeren![]()
quote:Zijn vrouw zegt ook tegen Jurna dat ze niet weet waar Bouterse is.
Dat ligt moeilijk, mede ook door de drugsveroordeling in Nederland. Cuba of Venezuela maar dan houdt het wel op.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Die zit ergens in Zuid Amerika waarschijnlijk.
Dat zat ie sowieso alquote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is de natuur van Surinamers, die houden van vrolijke mensen met muziek, die veel beloven, dat die net hun buurman hebben afgeslacht en de centrale bank hebben beroofd waardoor ze nu extra belasting moeten betalen doet niet toequote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik blijf het ook bizar vinden dat zoveel mensen trouw achter zo'n crimineel aan blijven wandelen. Waar is het mis gegaan in hun ontwikkeling.
zal wel venezulea zijn dat is niet zover van huisquote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat ligt moeilijk, mede ook door de drugsveroordeling in Nederland. Cuba of Venezuela maar dan houdt het wel op.
Het is Suriname hé. 'Nuff said.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
Maar zijn ze nou echt zo naïef geweest dat ze hem en zijn whereabout(er)s(e)de afgelopen tijd niet in de gaten hebben gehouden, omdat ze dachten dat hij zich wel netjes zou melden?
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit, onbegrijpelijke beslissing van die rechtbank. De man probeerde wetten erdoor te krijgen niet veroordeeld te kunnen worden, traineerde zn proces oneindig lang en de rechtbank dacht:”ach, natuurlijk meldt hij zich wel vrijwillig op het moment dat het moet”. Ongekende naïviteit.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:55 schreef Hexagon het volgende:
Ze hadden hem gewoon meteen moeten oppakken. En aanhangers die gaan rellen direct met grove repressie aanpakken.
Onlogisch ja, maar er zal best een reden voor zijn die 'past' bij de gang van zaken daar. Het is en blijft een bananenrepubliek waar men alles kan verwachten.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:01 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit, onbegrijpelijke beslissing van die rechtbank. De man probeerde wetten erdoor te krijgen niet veroordeeld te kunnen worden, traineerde zn proces oneindig lang en de rechtbank dacht:”ach, natuurlijk meldt hij zich wel vrijwillig op het moment dat het moet”. Ongekende naïviteit.
Die heeft een prachtige compound met bediening in venezuela hequote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:46 schreef StateOfMind het volgende:
Die heeft inmiddels al lang een roti tentje in de Bijlmer geopend
quote:Since the Surinamese Desi Bouterse government (2010-2020), there has been friendly relationship between the two countries.
Hugo Chávez congratulated Bouterse after his election victory.[4] Chávez made an official visit to Suriname on 26 November 2010.[5]
Bouterse visited Venezuela in December 2011.[6]
In 2019, Suriname voted against an Organization of American States resolution to not recognize the Maduro Regime.[7]
The close relationship continued under Santokhi in 2020.[8]
During the visit of Mike Pompeo in September 2020, Santokhi expressed that there could be no discussion about actions against Venezuela, and that current crisis in Venezuela has to be resolved internally by the people of Venezuela.[9]
Suriname is qua inwoneraantal niet super groot. Het zou mij niets verbazen dat de rechters bang waren voor bezoekjes van Bouterse aanhangers wanneer ze hem meteen lieten opsluiten.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:01 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit, onbegrijpelijke beslissing van die rechtbank. De man probeerde wetten erdoor te krijgen niet veroordeeld te kunnen worden, traineerde zn proces oneindig lang en de rechtbank dacht:”ach, natuurlijk meldt hij zich wel vrijwillig op het moment dat het moet”. Ongekende naïviteit.
Het is vooral angst voor een burgeroorlog cq onrust die ze koste wat het kost willen vermijden.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zouden ze er nou echt zo incompetent zijn, of zitten hier lui met invloed achter die het wel goed uit zou komen als Bouterse de rest van z'n dagen elders in een soort ballingschap slijt? Alles ademt zo'n totale desinteresse om de uitvoer van deze uitspraak daadwerkelijk te verwezenlijken...
Het is al heel lang niet duidelijk waar-ie is, toch? Ook tijdens de uitspraak al kwam-ie niet opdagen en wist men niet waar-ie uithing.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:55 schreef Hexagon het volgende:
Ze hadden hem gewoon meteen moeten oppakken. En aanhangers die gaan rellen direct met grove repressie aanpakken.
men weet waar Bouyta is en zelfs het adresquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is al heel lang niet duidelijk waar-ie is, toch? Ook tijdens de uitspraak al kwam-ie niet opdagen en wist men niet waar-ie uithing.
Dat.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is al heel lang niet duidelijk waar-ie is, toch? Ook tijdens de uitspraak al kwam-ie niet opdagen en wist men niet waar-ie uithing.
En dan pakken ze hem zomaar even op? Was het verder maar zo gemakkelijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men weet waar Bouyta is en zelfs het adres
In venezuela heeft bouta bescherming van de staatquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:24 schreef Scjvb het volgende:
[..]
En dan pakken ze hem zomaar even op? Was het verder maar zo gemakkelijk.
Wat een grap is dat land ook.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:43 schreef Dutch_view het volgende:
Deze "cel" gaat een soort schietschijf worden denk ik zo![]()
Met een kleine worp gooi je er zo een explosief naar toe, aangezien het muurtje nog geen 2m hoog is![]()
[ afbeelding ]
Nu nog een bordje "Hoofdkwartier NDP" aan de muur spijkeren![]()
de anderen hebben zich wel gemeld en gaan opgesloten wordenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:31 schreef Scjvb het volgende:
Of het is een in scene gezette veroordeling en slechts voor de bühne. Die gevangenschap zou er dan nooit komen.
quote:On Wednesday, authorities ordered Bouterse and three others convicted in the case to report to various prisons by Friday. Only the other three did.
Bouterse’s wife also lashed out at the judicial authorities for the conviction, claiming it was politically motivated and pushed by the Dutch government, as Suriname was a colony of the Netherlands until its independence in 1975.
The NDP, Bouterse’s party, said in a statement that it disagreed with the “political verdict” and that its supporters must focus on doing everything possible to win the elections on May 25, 2025.
"The NDP is a militant and revolutionary party that stands in solidarity with the leader of the revolution," the party said, referring to Bouterse.
The other three accused, all former soldiers under the orders of former President Bouterse at the time of the massacre, Ernst Gefferie, Benny Brondenstein, and Stephanus Dendoe, all sentenced to 15 years in prison, went to the Santo Boma Central Prison on Friday.
Oké dan, wist dat nog niet maar las het zonet ook via een andere bron. En Bouterse gaan ze nu dus opsporen. https://nos.nl/artikel/25(...)at-bouterse-opsporenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de anderen hebben zich wel gemeld en gaan opgesloten worden
https://www.laprensalatin(...)o-show-up-in-prison/
[..]
Is gewoon een tiny house, helemaal hip en geschikt voor de kamerzoekende student of veroordeelde kabouterse.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat een grap is dat land ook.
Hij moet in Suriname zijn, via Nederland loopt er een internationaal opsporingsbevel dus vluchten naar Frankrijk is geen optie.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:53 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Oké dan, wist dat nog niet maar las het zonet ook via een andere bron. En Bouterse gaan ze nu dus opsporen. https://nos.nl/artikel/25(...)at-bouterse-opsporen
Dit was te verwachten. Welke klojo verzint dan ook dat hij na het uitspreken van het vonnis niet direct hoeft te worden meegenomen? Hij zag het al aankomen dus en was al weg voor het vonnis. Wat een crimineel en wat een land, dat bijna 40 jaar doet om een moordenaar te veroordelen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:31 schreef Scjvb het volgende:
Update: > Bouterse volgens Surinaamse krant mogelijk in Venezuela
Waar 'ie kennelijk bescherming van de staat geniet.
Wat een stelletje amateurs daar. Je weet dat hij een heel linke gast is. En je weet dat hij de kuierlatten gaat nemen, alleen die kop al.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:53 schreef Dutch_view het volgende:
Dat er ook niemand van het OM of justitie even een mannetje de afgelopen weken hem in de gaten hield
Dit komt natuurlijk als een TOTALE SHOCK en VERRASSING.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:53 schreef Dutch_view het volgende:
Dat er ook niemand van het OM of justitie even een mannetje de afgelopen weken hem in de gaten hield
Mogelijk was die veroordeling en is de verdere gang van zaken dan tóch voor de bühne. Zou dan ook gelden voor de drie anderen die zich ''netjes'' hebben gemeld, waarover @michaelmoore gister postte.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:45 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dit was te verwachten. Welke klojo verzint dan ook dat hij na het uitspreken van het vonnis niet direct hoeft te worden meegenomen? Hij zag het al aankomen dus en was al weg voor het vonnis. Wat een crimineel en wat een land, dat bijna 40 jaar doet om een moordenaar te veroordelen.
Ik heb dit gevoel ook. Het was wel heel erg opvallend dat de rechter vonniste dat Bouterse niet direct aan hoefde te worden gehouden. Het lijkt wel of hij hem de tijd gunde om te vluchten. Wat dus ook gebeurd is. Als je alles op een rijtje zet wat de afgelopen 40 jaar gebeurd is in Suriname, is het gewoon een doorsnee bananenrepubliek, waar criminelen de baas zijn en de rechterlijke macht helemaal niets heeft te vertellen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:06 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Mogelijk was die veroordeling en is de verdere gang van zaken dan tóch voor de bühne. Zou dan ook gelden voor de drie anderen die zich ''netjes'' hebben gemeld, waarover @:michaelmoore gister postte.
Kan hierover verder ook geen bewijsbare feiten aandragen en het best volledig mis hebben, maar het melden van handlangers zegt bij nader inzien eigenlijk tamelijk weinig. Ze waren daar anders vast wel alerter geweest en hadden Bouterse inderdaad al eerder opgepakt.
M.a.w., wat 'n land, ja!
Krijgt een mooie villa in Venezuela. Die man is 76 johquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:25 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb dit gevoel ook. Het was wel heel erg opvallend dat de rechter vonniste dat Bouterse niet direct aan hoefde te worden gehouden. Het lijkt wel of hij hem de tijd gunde om te vluchten. Wat dus ook gebeurd is. Als je alles op een rijtje zet wat de afgelopen 40 jaar gebeurd is in Suriname, is het gewoon een doorsnee bananenrepubliek, waar criminelen de baas zijn en de rechterlijke macht helemaal niets heeft te vertellen.
Die Bouterse zie je nooit meer terug, die krijgt een mooie villa in Venezuela en zal nooit gestraft worden voor zijn daden. En Suriname verdient het, als je zulk tuig kiest voor president. Dan moet je ook niet meer klagen.
Hij zal er wel voor betalen.quote:Op zondag 14 januari 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:
Waarom wil Venezuela hem eigenlijk helpen? Wat ken hen die Bouterse schelen?
Die heeft een hele mooie rijke compound met bewapende guards in Venezuelaquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:25 schreef Vincent_student het volgende:
k heb dit gevoel ook. Het was wel heel erg opvallend dat de rechter vonniste dat Bouterse niet direct aan hoefde te worden gehouden. Het lijkt wel of hij hem de tijd gunde om te vluchten. Wat dus ook gebeurd is. Als je alles op een rijtje zet wat de afgelopen 40 jaar gebeurd is in Suriname, is het gewoon een doorsnee bananenrepubliek, waar criminelen de baas zijn en de rechterlijke macht helemaal niets heeft te vertellen.
Die Bouterse zie je nooit meer terug, die krijgt een mooie villa in Venezuela en zal nooit gestraft worden voor zijn daden. En Suriname verdient het, als je zulk tuig kiest voor president. Dan moet je ook niet meer klagen.
quote:Op zondag 14 januari 2024 11:26 schreef Hexagon het volgende:
Waarom wil Venezuela hem eigenlijk helpen? Wat ken hen die Bouterse schelen?
andersom dusquote:Op zondag 14 januari 2024 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij zal er wel voor betalen.
quote:Since the Surinamese Desi Bouterse government (2010-2020), there has been friendly relationship between the two countries.
Hugo Chávez congratulated Bouterse after his election victory.[4] Chávez made an official visit to Suriname on 26 November 2010.[5]
Bouterse visited Venezuela in December 2011.[6]
In 2019, Suriname voted against an Organization of American States resolution to not recognize the Maduro Regime.[7]
The close relationship continued under Santokhi in 2020.[8]
During the visit of Mike Pompeo in September 2020, Santokhi expressed that there could be no discussion about actions against Venezuela, and that current crisis in Venezuela has to be resolved internally by the people of Venezuela.[9]
Ik denk dat de nabestaanden (en vele anderen) daar anders over denken.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Of die rat nu wel of niet in de gevangenis zit is uiteindelijk ondergeschikt aan de veroordeling zelf.
Nogal, ja.quote:Op zondag 14 januari 2024 12:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat de nabestaanden (en vele anderen) daar anders over denken.
die andere drie die zijn ook over een paar maand weer buitenquote:Op zondag 14 januari 2024 12:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je hebt immers niks aan een veroordeling als de dader elders de rest van zijn leven in weelde leeft.
Dat kan ik me goed voorstellen, maar hij zal iig de geschiedenis ingaan als de onherroepelijk hoofdverantwoordelijke voor de Decembermoordenquote:Op zondag 14 januari 2024 12:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je hebt immers niks aan een veroordeling als de dader elders de rest van zijn leven in weelde leeft.
quote:Voortvluchtige Bouterse niet welkom in de Verenigde Staten
1 uur geledenin BUITENLAND
PARAMARIBO - De voortvluchtige Surinaamse ex-president Desi Bouterse is niet welkom in de Verenigde Staten, net als zes andere voormalige Surinaamse militaire functionarissen.
quote:De nabestaanden willen ook dat de ex-militairen Kenneth Kempes en Luciën Lewis hun straf uitzitten.
Zij zijn op 29 november 2019 bij verstek veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf.
,,Voor zover bekend zijn deze twee veroordeelden nooit opgespoord en verblijven zij in het buitenland", staat in de brief.
Over het algemeen wordt aangenomen dat deze mannen in Nederland wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |