abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 december 2023 @ 14:50:53 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211681044
> Surinaamse ex-president Bouterse krijgt in hoger beroep 20 jaar cel voor Decembermoorden

Maar gaat ie dan nu ook daadwerkelijk zitten, of heeft hij weer wat achter de hand om z'n straf opnieuw te ontlopen?
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211681074
Hoger beroep is niet meer mogelijk, dus hij zal wel gratie krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_211681076
Die gozer moeten ze gewoon laten rotten in de cel op water en brood. Vieze misdadiger.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:55:07 #4
345631 Scjvb
pi_211681099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:53 schreef Jahr00n het volgende:
Die gozer moeten ze gewoon laten rotten in de cel op water en brood. Vieze misdadiger.
Verwacht niet veel anders, maar het heeft dan wel erg lang geduurd! ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211681140
Ik weet het niet, gratie lijkt mij niet logisch in ieder geval. Naar buitenland vluchten en daar asiel vragen zou kunnenn maar dan moet ie de bestemming wel zorgvuldig uitkiezen want er loopt ook nog een opsporingsbevel tegen hem door NL.

Toch dat ie gaat zitten geloof ik ook niet geheel. Dat gaat erg veel onrust in het land opleveren en of ze daar zin in hebben? Misschien krijgt ie nog een tijdje uitstel voor ie zich moet melden, dan de zaak vergeten.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:58:00 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211681153
Die man is 78, zijn ze weer lekker op tijd mee :N
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_211681191
Lijkt me goed nieuws, maar ik vrees dat hij zijn straf wel weer zal weten te ontlopen op de één of andere manier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 december 2023 @ 15:03:05 #8
345631 Scjvb
pi_211681226
quote:
15s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:58 schreef junkiesietze het volgende:
Die man is 78, zijn ze weer lekker op tijd mee :N
Men zou haast kunnen zeggen: straks komt hij er nog mee weg! :)
pi_211681923
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:57 schreef qajariaq het volgende:
Naar buitenland vluchten en daar asiel vragen zou kunnenn
pi_211682184
Snel oppakken voordat ie vlucht.. Daarna mag ie lekker in cel blijven tot zijn dood vuile tuig..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_211683041
quote:
Nou, daar kunnen ze een militair wel gebruiken.

Als ie toch op de vlucht gaat zal het eerder een zuid-amerikaans land zijn of b.v. Cuba schat ik. In Rusland heeft ie weinig te zoeken en Rusland zal hem koud laten denk ik.
pi_211683185
Die gaat natuurlijk nooit de cel in
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 december 2023 @ 23:24:36 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211712480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 18:28 schreef Stoorzendert het volgende:
Die gaat natuurlijk nooit de cel in
https://nos.nl/artikel/25(...)chting-gratieverzoek

Gaat gewoon geen dag hoeven zitten :{

Tevens, gratie voor een 15-voudige moord :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211712571
Men heeft hoop gekregen in de Surinaamse rechtspraak. Lijkt me stug dat dat te grabbel gegooid gaat worden.

Er zal mogelijk wel een afweging gemaakt gaan worden wat problematischer kan zijn. Gratie of Recht, en dan zal met name gekeken worden naar de mate van de grotere onrust onder de bevolking.

Blijft natuurlijk dat vanuit de niet Surinaamse wereld er maar 1 uitkomst kan zijn. Het gevang in.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 22 december 2023 @ 23:44:36 #15
345631 Scjvb
pi_211712654
Dat laatste zal nu wel eens mogen, dus geen gratie a.u.b.! Het zou dan uitdraaien op zitten voor de rest van zijn leven omdat ie 41 jaar na dato op zijn 78e niet de jongste meer is.
pi_211748303
quote:
De transformatie van Desi Bouterse: van ster van de basketbalclub naar tiran en moordenaar
Gisteren 15:45
7 minuten

In zijn column voor OVT vertelt John Jansen van Galen hoe Desi Bouterse transformeerde van held naar tiran en moordenaar. Hij vraagt zich af, wat is er met die jongen gebeurd? Die jongen die lachend de camera inkijkt en toen nog bekend stond als de ster van de basketbalclub. Lees hier de column terug.

Kijk nou toch die foto! Zo jong, zo vrolijk, zo goedlachs. Desi Delano Bouterse, een halve eeuw geleden in Steenwijk. Ster van de basketbalclub, fameus danser, keukenprins van de pindasoep Hardloper die met een estafetteloop van 440 kilometer 8000 gulden inzamelt voor kankerbestrijding, Geven voor Leven, en als bijverdienste in Duitsland colporteert met encyclopedieën en schuine blaadjes. Wat is er met die jongen gebeurd?

Toen hij tien jaar later met zijn kornuiten de macht greep, wandelde ik op Martinique. De eindredacteur van de Haagse Post belde: 'Staatsgreep in Suriname! Subiet daarheen!' Eilandhoppend door de Caraibische Zee bereikte ik Frans Guyana en met busjes en een pontveer Paramaribo waar ik diezelfde middag door militairen werd uitgenodigd om een afstraffing bij te wonen van zogenaamde ‘profiteurs’. Ze lagen in hun onderbroek op een gazon en werden afgeranseld. Daar begon de verwording.

Maar vergis u niet: Nederland was blij met Bouterse, al wil niemand dat nu meer horen. Onze voormalige kolonie was 5 jaar eerder halsoverkop onafhankelijk geworden en het was er een zooitje, in het beeld dat door ons journalisten geschapen was. Het Surinaamse parlement stond bekend als Circus Stupido en er werd op grote schaal bauxiet geëxploreerd dat over een peperduur spoor van niks naar nergens vervoerd zou worden en waarvoor geen afzetmarkt was.

We waren ongeduldig, koloniaal ongeduldig. Toen kwam Bouterse. Nieuwe bezems vegen schoon, dat zag ik al in die kazerne. Voor wie links was kwam daar de romantiek van zelfbenoemde revolutionairen in battle dress bij. In de PvdA wilden alleen Den Uyl en Pronk, verknocht aan het democratische Suriname, de staatsgreep veroordelen, maar hun partijgenoten en de meeste Nederlanders gunden Bouterse het voordeel van de twijfel. Het kabinet Van Agt schonk zijn regime 500 miljoen.

Trouwens, Nederland had via zijn militaire missie een handje geholpen bij die staatsgreep maar dat zou later pas aan het licht komen en de ware toedracht daarvan staat in stukken die nog zestig jaar achter slot en grendel blijven. Bouterse zou immers schoon schip maken in de Surinaamse Augiasstal.

In de nacht van 8 op 9 december 1982 liet hij vijftien tegenstanders uit de weg ruimen. Ik kende vier van hen: Jozef Slagveer, Cyrill Daal, Kenneth Gonsalves en Frank Wijngaarde. Die moordpartij werd het morele ijkpunt van zijn regime waarvoor hij nu eindelijk definitief veroordeeld is, maar vervolgens maakte hij van het land bovendien een narcostaat waar de hele bevolking pinaarde, pardon: armoe leed, en in leven gehouden moest worden met voedselpakketten van hun naar Nederland gevluchte verwanten.

Na die jaren ontmoette ik hem eens in zijn partijcentrum zoals elke partij in Suriname er een heeft: een open terrein dat ze ‘erf’ noemen, met een bar. Na een reeks saaie sprekers kwam hij. Hij spiedde rond of er bakra’s, witten, onder zijn gehoor waren, dan kon hij ons in het Nederlands het kolonialisme voor de voeten werpen. En mijns ondanks bewonderde ik toen zijn weergaloze retoriek. Nederlanders vroegen vaak hoe Surinamers hem in vredesnaam tweemaal tot president konden kiezen. Misschien dat we na onze recente verkiezingsuitslag minder hoog van de toren blazen?

Maar die foto krijg ik niet meer uit mijn hoofd. Wat is er met die montere zwarte jongen gebeurd? Ze zeggen dat macht corrumpeert en dat is een waarheid als een koe, maar het verklaart niets. Hoe zou hij naar die foto kijken? Kijkt hij ernaar? Wat denkt hij dan? Denkt hij iets? Is twintig jaar gevangenisstraf toereikend voor zelfinzicht?
https://www.nporadio1.nl/(...)-tiran-en-moordenaar
pi_211819444
Ik vraag me af zou het voor Bouterse niet slimmer zijn om de president te vragen hem uit te leveren aan Nederland?

Dan zit hij alsnog in de cel, voor hem ook persoonlijk is het een uograded(gun ik hem niet maar toch) en dat zal voor heel veel rust zorgen.
speak only if it improves the silence.
pi_211821564
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:49 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af zou het voor Bouterse niet slimmer zijn om de president te vragen hem uit te leveren aan Nederland?

Dan zit hij alsnog in de cel, voor hem ook persoonlijk is het een uograded(gun ik hem niet maar toch) en dat zal voor heel veel rust zorgen.
Zou een nl cel een upgrade zijn van een Z-amerikaanse als je geld en invloed hebt?
  maandag 8 januari 2024 @ 23:49:58 #19
345631 Scjvb
pi_211968871
Update: Nieuw advocatenteam Bouterse vraagt uitvoering vonnis stop te zetten

Gratieverzoek vandaag laten schieten. Nu het vervolg: ''De advocaten van Bouterse richten zich in een brief tot het Hof van Justitie. Ze beroepen zich op de in 2012 gewijzigde amnestiewet, waaronder Bouterse en andere verdachten vrijuit gingen.''

Bouterse, waar bent u? Poogt u uw straf alsnog te ontlopen met behulp van uwer topadvocaten?

:T
pi_211973703
quote:
6s.gif Op maandag 8 januari 2024 23:49 schreef Scjvb het volgende:
Update: Nieuw advocatenteam Bouterse vraagt uitvoering vonnis stop te zetten

Gratieverzoek vandaag laten schieten. Nu het vervolg: ''De advocaten van Bouterse richten zich in een brief tot het Hof van Justitie. Ze beroepen zich op de in 2012 gewijzigde amnestiewet, waaronder Bouterse en andere verdachten vrijuit gingen.''

Bouterse, waar bent u? Poogt u uw straf alsnog te ontlopen met behulp van uwer topadvocaten?

:T
Als een dergelijk argument ook maar schijn van kans zou hebben was het wel eerder opgevoerd zou je denken. Dit is dus domweg weer tijd rekken. Verblijfplaats is onbekend dus die man zien we nooit meer terug. Zal wel logeren bij een of ander drugsbaronnenmaatje van hem.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:01:05 #21
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211974112
quote:
"Nederlanders vroegen vaak hoe Surinamers hem in vredesnaam tweemaal tot president konden kiezen. Misschien dat we na onze recente verkiezingsuitslag minder hoog van de toren blazen?"

Heel vreemde opmerking, heeft Nederland afgelopen verkiezingen ook op een oorlogscrimineel gestemd?
  woensdag 10 januari 2024 @ 20:09:10 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211987205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 15:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als een dergelijk argument ook maar schijn van kans zou hebben was het wel eerder opgevoerd zou je denken. Dit is dus domweg weer tijd rekken. Verblijfplaats is onbekend dus die man zien we nooit meer terug. Zal wel logeren bij een of ander drugsbaronnenmaatje van hem.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-de-gevangenis

Vrijdag moet bouterse zich melden bij de poort, met zijn schone ondergoed en tandenborstel :W :W _O-

Ben benieuwd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211987404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-bij-de-gevangenis

Vrijdag moet bouterse zich melden bij de poort, met zijn schone ondergoed en tandenborstel :W :W _O-

Ben benieuwd
Twee opties zie ik.
Meest waarschijnlijke is dat ie hoog en droog in een of andere bananenrepubliek asiel gaat krijgen. Dat ie dus niet op komt dagen.
Er is ook een kans dat ie een Trumpje gaat doen. Dus wel komen maar met dermate veel tuig om zich heen verzameld dat het zomaar op enorme rellen uit draait in de hoop dat ze hem dan alsnog maar laten lopen.

We gaan het zien vrijdag.
  woensdag 10 januari 2024 @ 20:36:21 #24
345631 Scjvb
pi_211987574
Die eerste optie wordt vast door meerderen het meest waarschijnlijk geacht. Nu afwachten maar! :o
  woensdag 10 januari 2024 @ 22:37:29 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211988858
Ja benieuwd of die niet al ergens ondergedoken zit. Wat een naiviteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')