abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2023 @ 11:34:28 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211703787
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 11:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is er met die deur? Wat bedoelt ze?
[ twitter ]
Dat ze het "grapje" van die soldaat niet kan waarderen. Heb je het hele filmpje gezien?
  vrijdag 22 december 2023 @ 11:39:58 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211703830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 11:36 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]
Dat ze het "grapje" van die soldaat niet kan waarderen. Heb je het hele filmpje gezien?
Ah ok, ik dacht dat het een deur was die herkenbaar was van andere (Palestijnse) video's en dat ze daar naar verwees
pi_211703862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 11:39 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ah ok, ik dacht dat het een deur was die herkenbaar was van andere (Palestijnse) video's en dat ze daar naar verwees
Uiteindelijk verwijst ze idd naar de mensen die daar hebben gewoond, maar het gaat erom dat ze niet kan waarderen dat die soldaat op de deur staat te kloppen terwijl het huis in puin ligt.
  vrijdag 22 december 2023 @ 11:44:17 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211703881
Bill Ackman is een legendarische multi miljardair met meerdere beursgenoteerde bedrijven. Hij weet hoe organisaties en mensen werken. En hij ziet hoe verrot Harvard is waarbij het raad van bestuur weigert Claudine Gay te verwijderen uit haar positie. Hier vertelt hij over zijn ervaringen met een treinvervoer bedrijf in Canada met slechte leiding en raad van bestuur.

=================
The @Harvard situation reminds me of the Canadian Pacific proxy contest.

In 2011, CP was the worst run railroad in North America. Its board was comprised of the most illustrious Canadian CEOs and leaders. They were very proud.

We bought 12% of the railroad. We recommended they hire Hunter Harrison, the best railroader in history. They gave us the Heisman.

They surrounded themselves with expensive advisors who told them what they wanted to hear.

We were forced to run a proxy contest.

It was not until the night before the shareholder meeting that the board looked in the mirror and acknowledged the truth.

They resigned that night because they didn’t want to face the shareholders the next day.

We got 97% of the vote which meant that at least some of the directors secretly voted for us.

We installed Hunter as CEO and recruited Keith Creel, his protege. Keith runs CP today. He is even better than Hunter, may he rest in peace.

The shareholders, the unions and the employees thanked us as did the Canadian government for the impact on the Canadian economy and the massive improvement in critical national infrastructure.

The incumbent directors left Canadian society and were not heard from again.

Some people consider the CP turnaround the greatest industrial turnaround in history.

CP showed the difference changing one leader can make.

twitter
pi_211704113
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 11:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is er met die deur? Wat bedoelt ze?

==================
Hebreeuwse tekst: I don't understand why people don't open the door
[ twitter ]
:D :P

Ik ben gek op dit soort galgenhumor.

Die dame moet maar even wat meer zakdoekjes halen voor haar genocidaire tranen.
Intolerant voor intolerantie
pi_211704202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
A missile launcher in a cemetery in Shejaia
[ twitter ]
Dit zou ook Shejaia zijn :')
https://www.instagram.com/reel/C1EsiAnslGk/?igsh=ZWI2YzEzYmMxYg==
pi_211704225
quote:
_O- _O-
  vrijdag 22 december 2023 @ 12:30:11 #189
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211704312
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 07:44 schreef Aether het volgende:
Canada to welcome citizens’ extended families from Gaza
https://www.timesofisrael(...)-families-from-gaza/

OTTAWA — Canada will take in extended families of Canadians in war-torn Gaza for up to three years, Immigration Minister Marc Miller announces.
Fuck wat dom zeg.. die krijg je nooit meer weg.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211705056
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 12:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
Fuck wat dom zeg.. die krijg je nooit meer weg.
Leuk ook voor de Joodse gemeenschappen daar. Maar dit krijg je met Trudeau aan het roer. Zijn partij heeft Canada al enorm veel schade toegebracht. Het woke-isme tiert inmiddels welig in alle grote overheidsinstanties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 22 december 2023 @ 13:41:29 #191
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211705138
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuk ook voor de Joodse gemeenschappen daar. Maar dit krijg je met Trudeau aan het roer. Zijn partij heeft Canada al enorm veel schade toegebracht. Het woke-isme tiert inmiddels welig in alle grote overheidsinstanties.
Over hoeveel Palestijnen hebben we het? Uit het bericht maak ik op dat het om een paar honderd personen gaat. Hoe kunnen de Joodse gemeenschappen in zo’n enorm groot land als Canada daar last van hebben?
Stel je niet zo aan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211705236
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Over hoeveel Palestijnen hebben we het? Uit het bericht maak ik op dat het om een paar honderd personen gaat. Hoe kunnen de Joodse gemeenschappen in zo’n enorm groot land als Canada daar last van hebben?
Stel je niet zo aan.
Een paar honderd man is een behoorlijk aantal. Tel daar nog maar bij op deze mensen zich als konijnen voortplanten. De pijnlijke realiteit is dat met het binnenhalen van elke Palestijn, je eigenlijk ook een garantie hebt dat je ook doorgewinterde antisemiet importeert, en dat moet geen Westers land willen.

De enige juiste plek voor Palestijnen, als men de Gazastrook zou verlaten, is dan ook andere Islamtische en Arabische landen. Maar zelfs die willen deze mensen niet omdat ze daar voor problemen zorgen, dat zegt dan ook wel genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211705338
Nederland zet vaart achter gezinshereniging

https://nos.nl/artikel/25(...)pen-gaza-te-verlaten

quote:
Gezinsleden van Palestijnen in Nederland die groen licht hebben gekregen voor gezinshereniging kunnen vanaf vandaag op de lijst komen om Gaza te verlaten. Dat laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten aan de NOS.

Eerder werd bekend dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) aanvragen voor gezinshereniging met spoed zou behandelen, maar het was voor deze gezinsleden nog niet mogelijk om Gaza te verlaten. Alleen mensen met een Nederlands paspoort en hun gezinsleden, en personen met een Nederlandse verblijfsvergunning, kregen hulp om Gaza te verlaten. Dat verandert vandaag, meldt het ministerie.

Inmiddels hebben 30 gezinsleden in Gaza van de IND toestemming gekregen om naar Nederland te reizen. Het gaat in die zaken om partners en minderjarige kinderen die zich bij hun familielid in Nederland mogen voegen. Voor circa 25 personen loopt de procedure bij de IND nog, laat het ministerie weten.
  vrijdag 22 december 2023 @ 13:56:48 #194
438527 MissButterflyy
pi_211705344
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een paar honderd man is een behoorlijk aantal. Tel daar nog maar bij op deze mensen zich als konijnen voortplanten. De pijnlijke realiteit is dat met het binnenhalen van elke Palestijn, je eigenlijk ook een garantie hebt dat je ook doorgewinterde antisemiet importeert, en dat moet geen Westers land willen.

De enige juiste plek voor Palestijnen, als men de Gazastrook zou verlaten, is dan ook andere Islamtische en Arabische landen. Maar zelfs die willen deze mensen niet omdat ze daar voor problemen zorgen, dat zegt dan ook wel genoeg.
Dankjewel voor het delen van je mening. We weten nu wel dat je Palestijnen ontmenselijkt en nog lager ziet dan ratten.
Gelukkig durft de Canadese premier het wel aan, jammer voor jou.
pi_211705408
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dankjewel voor het delen van je mening. We weten nu wel dat je Palestijnen ontmenselijkt en nog lager ziet dan ratten.
Hele rare post weer. Niemand wordt ontmenselijkt, om over de rest van deze bizarre aantijging maar te zwijgen.
pi_211705438
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hele rare post weer. Niemand wordt ontmenselijkt, om over de rest van deze bizarre aantijging maar te zwijgen.
Nou nou nou niet zo licht geraakt. Je bent toch niet woke
pi_211705447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:55 schreef 3rr0r het volgende:
Nederland zet vaart achter gezinshereniging

https://nos.nl/artikel/25(...)pen-gaza-te-verlaten
[..]

Tja, en dan mag je nog blij zijn dat GroenLinks/PvdA de verkiezingen niet hebben gewonnen. Die hadden waarschijnlijk samen met D66 wel de hele Gazastrook leeg willen plukken.
  vrijdag 22 december 2023 @ 14:09:30 #199
438527 MissButterflyy
pi_211705471
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, en dan mag je nog blij zijn dat GroenLinks/PvdA de verkiezingen niet hebben gewonnen. Die hadden waarschijnlijk samen met D66 wel de hele Gazastrook leeg willen plukken.
Ja vast…. :')
pi_211705480
Over 3 dagen vieren we de verjaardag van de beroemdste Jood ooit, ik ben benieuwd wat linkse tuinbroekvrouwtjes dan eten.
  vrijdag 22 december 2023 @ 14:19:49 #201
438527 MissButterflyy
pi_211705562
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:11 schreef UitStraling het volgende:
Over 3 dagen vieren we de verjaardag van de beroemdste Jood ooit, ik ben benieuwd wat linkse tuinbroekvrouwtjes dan eten.
Er loopt een topicreeks over eten koken en kerstmenu’s, misschien kun je daar je vragen kwijt.
pi_211705564
quote:
Haha, mond vol tanden hoor bij de meesten. En dat valt ook goed te begrijpen, de Palestijnse indentiteit is immers slechts een verzinsel. Palestijnen zijn Arabieren, net zoals Jordaniërs en aanzienlijk deel van de Libanezen. Er is in principe geen verschil tussen deze mensen. En deze video legt dat ook op mooie wijze bloot. Als men een Palestijnse grootheid uit de geschiedenis moeten noemen, verwijst men alleen maar naar niet-Palestijnen, als ze überhaupt al iemand kunnen noemen.
pi_211705642
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er loopt een topicreeks over eten koken en kerstmenu’s, misschien kun je daar je vragen kwijt.
U mist mijn punt volledig en daarmee maakt u als vanzelf juist mijn punt.
  vrijdag 22 december 2023 @ 14:33:25 #204
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211705691
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Stel je niet zo aan.
Nou, de schutter in Praag heeft 15 mensen dood kunnen schieten, als je dat als gemiddelde neemt kun je met een paar honderd import palestijnen een dodental van zo’n drie a vier duizend joden krijgen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211705766
:')
  Moderator vrijdag 22 december 2023 @ 14:42:06 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211705772
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:41 schreef opgebaarde het volgende:
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 22 december 2023 @ 14:48:43 #207
438527 MissButterflyy
pi_211705915
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
U mist mijn punt volledig en daarmee maakt u als vanzelf juist mijn punt.
Oh ja wel hoor, maar daar ga ik niet serieus op in. Ik weet heus wel dat je even wilde laten weten dat je minderwaardig en vol oordelen over mij denkt.
  vrijdag 22 december 2023 @ 14:49:29 #208
438527 MissButterflyy
pi_211705926
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:33 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou, de schutter in Praag heeft 15 mensen dood kunnen schieten, als je dat als gemiddelde neemt kun je met een paar honderd import palestijnen een dodental van zo’n drie a vier duizend joden krijgen.
Grappenmaker ben je.
pi_211705965
Ik zag deze random voorbij komen op mijn tijdlijn. Opinie van een nogal linkse Joodse historicus. Legt de vinger wel op de zere plek met een scherpe pen. Af en toe is dat rare algoritme erg nuttig.

quote:
'Good Jew' vs. 'Bad Jew': Why pro-Palestine Protests Have a Problem

I have always protested Israel's occupation and systemic anti-Arab discrimination, but I won't join New York's pro-Palestinian protests. I will never take a toxic test requiring me to denounce other Jews nor march with anyone legitimizing killing Israelis as 'resistance'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Most of my career now has been at Brooklyn College, where I have Palestinian, Israeli, Arab, Muslim, and Jewish students (from Syria to Russia), alongside students from Caribbean and Latino backgrounds. They all get along. In our class, they learn about the Nakba and transitional justice. They also learn about the plurality of what Zionism is and different forms of anti-Zionism. Then they learn about the plight of Mizrahi Jews and how Israel has managed to maintain a hegemonic hold over Palestinians. I staunchly support freedom of speech on campus.

With such credentials, one might expect I would have eagerly attended pro-Palestinian marches, joining many of my friends who sincerely support the cause.

However, in the aftermath of that terrible day of October 7, the Hamas assault on Israel, sadly and very quickly clarified something to me: To join, I would have to deny every part of my existence. More than that, I would have chosen to side with people (certainly not all) who justify the ruthless killing of Israelis as a case of 'noble resistance.'

The pro-Palestine bar of acceptance for Jews is not based on shared values of peace, equality, and human rights. It is based on one simple question: Are you willing to separate yourself not just from Israelis but from the Jewish people at large, who overwhelmingly sympathize with Zionism?

If you are willing to do so, it does not matter who you are. You can range from the ultra-orthodox Neturei Karta to radical LGBTQ+ activists; you can support fascist politics or far-left politics, support violent decolonization, or be a fervent pacifist. All these types of self-identification are secondary to whether you reject Jewish self-determination in one form or another. Jews are welcome? Only if you declare vociferously that you're anti-Zionist and renounce your support for any Jewish political presence in the territory of Israel-Palestine.

This is where anti-Zionism can quickly turn to antisemitism. Around the world, whether in South America, North America, Europe, and beyond, most organized Judaism, whether Reform, Conservative, or Orthodox, is Zionist in some form or another.

This is a historical fact, and its emergence is based on historical realities that go far beyond the question of supporting—or not supporting—Israel today or any specific Israeli government ever. It is a fact that cannot be overlooked. If you are so quick to silence or cast out most Jews based on a simple question of whether you are "Zionist" or an "anti-Zionist," then the problem is not with the Jew being questioned but with you - the one demanding an answer.

Let's face it. For Jews around the world, Zionism, or the love of the homeland, can mean all-out support for Israel and its colonial hold over the West Bank and East Jerusalem and its ongoing blockade of Gaza, or it can mean helping fellow impoverished Jews in need of help in poor neighborhoods of Israel. It can mean supporting the IDF at all costs, or it can mean protesting the IDF for their crimes as a way to correct the injustices of the Jewish state.

Zionism, in essence, is the bond Jews have with Israel, whatever that might mean. It is an identity intricately linked to religion. For many Jews worldwide, it is also a family connection. Even among those who declare themselves anti-Zionists, such as among some ultra-Orthodox Jews, there is a sense of latent Zionism, even if it is never expressed as such.

All of this might be uncomfortable for many people in the pro-Palestine camp, who try to neatly divide Jews into "good Jews," or the righteous few, against the "bad Jews," who are "genocide supporters." There is no longer a middle ground, with the term Zionist being used to show an equivalence to the term "Nazi," the culmination of all evils.

Thus, in their fervor, many within the pro-Palestine camp refuse to use the word Israel, but rather "Zionist" state; and they do not use the term "Israelis," but rather "Zionist colonizers," or "Zionist settlers." For them, it did not matter that the Israelis attacked on October 7th were not settlers in the West Bank; all Israelis are fair game.

What has emerged in the halls of academia and the protests is a new form of Boycott, Divestment, and Sanctions, extending to Jews throughout the world who support Israel. That leads to campus slogans like the one displayed at City University of New York, stating: "Zionist donors and trustees, Hands off our universities." In other words, Jews face a litmus test, but are already guilty by association, not to mention being cast out of the collective – they're not part of our universities. If this is not antisemitism, then what is it?

It is because of this atmosphere that it no longer matters what I personally think.

I am against the massive, indiscriminate killing in Gaza; I signed a petition in the early days of the war calling for a cease-fire; I believe that any solution requires first and foremost Israel's recognition of the crimes it has committed against the Palestinian people. And, yes, I believe in transitional justice.

But I refuse to take part in the "good Jew"/"bad Jew" litmus test. I will not turn my back on history and historical facts, transforming them into trivial provocations with little to do with working for a peaceful solution for Palestinians and Israelis but much more to do with debates of identity questions in the United States and Europe. I will not performatively denounce other Jews, who are sincere about peace but rightly feel under attack by the growing antisemitism at these protests.

Historically speaking, the land of Palestine/Israel has always fired up intense emotional responses. But in the U.S. and Europe, what's happening now is almost a reversal: Channeling frustrations at home through the fervor of what they call a 'revolutionary' hope for justice for Palestine.

In doing so, many among them are targeting a Jewish minority in America and Europe that is dynamic and diverse. In place of an obsessive quest to find the "righteous Jews," perhaps they should be thinking more about how to create a path to peace. This can only be done through dialogue – including with those maligned "Zionists" who make up the vast majority of Jews in Israel and around the world.

If the members of this demagogic pro-Palestine camp choose to continue on the same path, then they are nothing more than a mirror image of far-right Zionists who deny Palestinians any right to the land; in other words, they are not part of the solution, but rather part of the problem.

Incelfrikandel
  vrijdag 22 december 2023 @ 15:36:31 #210
505012 oblo
pi_211706396
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Een overgroot deel van de Palestijnen haat Joden en zijn conservatieve moslims. Past dat bij een westerse samenleving? Zelfde geldt voor de extreem religieuze kolonisten in Israel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')