abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 december 2023 @ 14:39:40 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211680912
quote:
Vrouw moet met vijf kinderen asielzoekerscentrum uit na weigeren 'te kleine woning'

Een vrouw uit Congo moet van de rechter samen met haar vijf kinderen het asielzoekerscentrum in Katwijk verlaten. Ze weigerde een woning in Haarlem, omdat ze die 'te klein' vond. Het COA spande daarna tegen haar een kort geding aan en krijgt van de rechtbank gelijk.

De vrouw en haar drie oudste, nog minderjarige kinderen hebben een verblijfsvergunning voor vijf jaar. Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.

In september kreeg de vrouw in Haarlem een woning aangeboden met een woonkamer, vier slaapkamers en een zolder. Na bezichtiging weigerde de vrouw de woning, omdat ze die 'te klein' vond. Ze kreeg daarna nog een week de tijd om over de woning na te denken, met de mededeling dat de woning niet beschikbaar zou blijven als ze opnieuw zou weigeren en dat ze het azc dan zou moeten verlaten. Ze weigerde de woning daarna nog steeds.
Kort geding om vertrek af te dwingen

Op 12 oktober werd de vrouw gesommeerd om het azc samen met haar kinderen binnen drie dagen te verlaten. Omdat de vrouw dat niet deed, spande het COA een kort geding aan bij de rechbank in Den Haag om haar te dwingen.

De rechtbank gaat mee in de eis van het COA, omdat de aan de vrouw aangeboden woning weliswaar 'aan de krappe kant', maar wel passend is. Bovendien zou de vrouw vanuit die woning dan eventueel verder kunnen kijken naar een ruimere woning in de toekomst, als de kinderen groter worden, stelt de rechtbank.
Week de tijd om azc te verlaten

De vrouw kreeg van de rechter een week de tijd om de opvanglocatie in Katwijk verlaten. Omdat de uitspaak op 15 december was, betekent dit dat ze uiterlijk komende vrijdag moet zijn vertrokken.
Wist niet dat dit ook zo kan gaan. COA kan dus wel iemand toegang AZC weigeren omdat diegene een woning heeft geweigerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Momo op 20-12-2023 15:13:39 ]
  woensdag 20 december 2023 @ 14:41:29 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211680938
Maar het is bijna kerst en ze heeft kinderen dus er zal wel een of andere actie en een pardon komen ofzo, toch?
Of ben ik nu te cynisch of juist te idealistisch?
pi_211680957
quote:
Recent kreeg zij een tweeling, die nog geen verblijfsvergunning heeft.
Echt letterlijk dweilen met de kraan open _O- -O- :{
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:46:12 #4
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211680982
Ik ga alvast even genieten van de deugertjes op X. Brb.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211680994
6 enkeltjes Congo.
Mag zelfs business class zijn, als dit soort opvreters maar weg zijn.
-
  woensdag 20 december 2023 @ 14:49:21 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211681026
domme vrouw
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211681047
Congo is een groot land. Er is daar vast nog wel een mooi huis voor deze mevrouw met vijf kinderen.
  Forum Admin woensdag 20 december 2023 @ 14:51:37 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211681057
Ik ga even advocaat van de duivel spelen..dit is het soort bericht dat er voor zorgt dat de PVV groeit en blijft groeien. Ik laat in het midden of dat terecht is of niet, maar als je dit leest knipper je wel een paar keer met je ogen.

Dat het op het grote plaatje klein bier is, want dit is percentueel natuurlijk maar een marginale groep (überhaupt asielzoekers, maar in het bijzonder dit soort type asielzoeker) gaat er dan niet helemaal in.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Spellchecker woensdag 20 december 2023 @ 14:52:33 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211681073
quote:
6s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef De_Onstopbare het volgende:
Congo is een groot land. Er is daar vast nog wel een mooi huis voor deze mevrouw met vijf kinderen.
Waar is/zijn de vader/vaders ?
pi_211681075
quote:
6s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:51 schreef De_Onstopbare het volgende:
Congo is een groot land.
Maar niet bepaald veilig momenteel.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:55:30 #11
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211681107
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:52 schreef maily het volgende:

[..]
Waar is/zijn de vader/vaders ?
Die zullen vast wel volgen over een paar maandjes als ze een vrijstaande woning krijgen toegewezen.
pi_211681109
Dit soort mensen moeten ze gewoon uitzetten naar willekeurig land naar keuze, buiten Europa.
pi_211681112
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes. En maar toegeven en die poorten maar wagenwijd open laten staan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 20 december 2023 @ 14:56:56 #14
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211681136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes.
Je kunt hier als vluchteling stelen, moorden en verkrachten en ze trappen je er nog niet uit. Een woning weigeren is hier eigenlijk niks bij.
  woensdag 20 december 2023 @ 14:57:01 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211681137
Genant.

PVV +10 zetels
  woensdag 20 december 2023 @ 14:57:32 #16
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211681147
Zat er geen zwembad bij? Tjonge jonge dat is ook wel erg schraal.
pi_211681173
Timmerfrans heeft nog wel ruimte in zijn villa.
pi_211681187
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:56 schreef ZarB het volgende:

[..]
Je kunt hier als vluchteling stelen, moorden en verkrachten en ze trappen je er nog niet uit. Een woning weigeren is hier eigenlijk niks bij.
Serieus hoor.. bedreigen, intimideren, stelen in plaatsen rondom AZC's. Ik zie het hier ook in mijn wijk langzaam maar zeker erger worden. Ze hebben niks beters te doen dan rond te hangen, te blowen en te vervelen. Geven geen fuck om hun omgeving of het land waarin ze zijn opgevangen. Wie maakt je wat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 20 december 2023 @ 15:06:48 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211681275
Als ik op Funda zoek op huizen in Haarlem met 4 slaapkamers kom je uit op woningen van minimaal 5 ton. Al zal deze woning in OP misschien wat minder zijn, maar toch.

Ik denk dat dit soort mensen op recht niet snappen dat als je als Nederlander ook gewoon hard moet om dit soort dingen te bereiken of als Nederlander met 5 kinderen die niet werkt heeel lang op de wachtrij moet staan om dit huis aangeboden te krijgen.

Ik heb een nieuwe collega die in het verleden veel vrijwilligerswerk heeft gedaan met vluchtelingen. Ze zag daar wel een tweedeling, mensen die dankbaar zijn, Nederlands leren en liefst zo snel mogelijk aan het werk te mogen gaan. Laten we ook niet vergeten dat die mensen er ook zijn. En een groep die niet de intentie heeft actief Nederlands te leren (als ze examens maar halen dat wel) en ook geen drang hebben om te gaan werken of opleidingen te volgen. Heb het gevoel dat deze vrouw tot de laatste groep behoort.
pi_211681329
Congo=plaggenhut

Nederland=4 slaapkamers 5xkinderbijslag 1x bijstand 1xhuursubsidie 1xzorgtoeslag
Niet echt slim van Mevrouw.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 20 december 2023 @ 15:12:19 #22
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211681330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Serieus hoor.. bedreigen, intimideren, stelen in plaatsen rondom AZC's. Ik zie het hier ook in mijn wijk langzaam maar zeker erger worden. Ze hebben niks beters te doen dan rond te hangen, te blowen en te vervelen. Geven geen fuck om hun omgeving of het land waarin ze zijn opgevangen. Wie maakt je wat?
Bij diefstalletjes krijgt de politie de instructie om ze alleen een reprimande te geven. Meer kunnen ze niet, want consequenties zijn er niet. Doodvermoeiend, want bij Ter Apel wordt om de haverklap gejat bij de winkels. (Een kennis van mij is politie daar).
  woensdag 20 december 2023 @ 15:13:31 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211681345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:11 schreef marc0871 het volgende:
Geen bron :?
Die was toch verplicht in Nieuws?
Ohja vergeten
https://nos.nl/regio/zh-w(...)ren-te-kleine-woning
  woensdag 20 december 2023 @ 15:16:27 #24
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211681376
Hmmz.. geen onredelijk gevolg na weigering van een Haarlemse woning door mevrouw uit het AZC. Kwesties als de woningnood en alles daaromtrent ligt vandaag de dag al zeer gevoelig.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211681377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je zoiets weigert verspeel je simpelweg je rechten op een verblijf in ons land wat mij betreft. We gaan er steeds meer naartoe dat vluchtelingen gaan bepalen hoe wij ze op moeten vangen. Dat het wellicht krap en sober is, is blijkbaar al niet meer genoeg voor deze mensen die op de vlucht zijn. Nee, ze willen meer, meer, meer en het liefst zo snel mogelijk en voor noppes. En maar toegeven en die poorten maar wagenwijd open laten staan.

Ze heeft het recht op een huis verspeeld, dat is iets anders dan recht op aanwezig zijn in het land.

Bovendien is de rechter niet met haar mee gegaan, in welke zin bepaald zij dan het beleid hier?

En nee, ik verdedig haar zeker niet. Ze had dat huis domweg kunnen accepteren. Maar daar is iedereen inclusief AZC en de rechter het dus over eens. Echter dit gedrag is niet mormaal, ook niet bij assielzoekers. Vandaar dat het in het nieuws komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')