abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212794865
Iets meer badkamertegels gedaan gisteren, ik had een paar vloertegels ingelijmd en had best veel lijm over.

Met de kolomboor is het gat aan de rand gezaagd.

Profielen in de gastslaapkamer, nu nog de rest vastzetten (de afstandshouders waren op, nieuwe besteld, die liggen nu in het café, vanmiddag ophalen). Ook moet er nog wat met de slijptol gebeuren voor de kabels.

pi_212819404
Slaapkamer klaar, een slijpschijf doet wonderen.

Badkamervloer is getegeld, moet ik nog een foto van maken. Er wordt nu ook buiten gestuukt, er zit dus beweging in. Ook de muur boven de keuken is klaar, nu gaan we verder met een stukje boven een raam en het gedeelte boven waar de kachel moet komen. Zodra dat gestuukt is gaan we de kachel plaatsen, zodat we niet het dak op hoeven in de zomer met 40 graden.

Foto's gemaakt

Het gat is waar de douchebak komt, geen zin om dat te tegelen want deze wordt vastgezet met purschuim. Wel rondom tegels zodat de douchebak netjes waterpas staat.

[ Bericht 14% gewijzigd door Managarm op 14-03-2024 11:22:04 ]
pi_212832106
Bijna klaar met isoleren, alleen de hoeken van het huis moeten nog afgewerkt worden. De overgebleven isolatie gaat naar de schuur van ons huurhuis.

Straks nog even foto's maken van de voortgang buiten en binnen. De profielen in het kantoor zitten er (al vloekend en scheldend) voor een deel op. Een profiel zit echt scheef, maar ja, daar moeten we rekening mee houden met het plafond plaatsen :) .

Vandaag doen we niet veel, boodschappen doen en wat kleine dingen. Zaterdag verder met onze kippenren.
pi_212861669
Zijkant huis wordt gestuukt

Profielen in het kantoor

Klaar met keuken stuken!

Ik was vandaag het terrein aan het opruimen, toen ik een haan hoorde kraaien, het was onze eigen haan. Na drie weken lang naar het geluid van een haan die gewurgd wordt hebben moeten luisteren komt er een echt hanengeluid uit, hij rent nu ook achter de hennetjes aan ;) .

Er ligt nogal wat snoeiafval, ik heb de dikkere takken ertussen uit gehaald, die worden brandhout, rest gaat de fik in.

Ik heb altijd fijne hulp die overal hun neus in komen steken

Ze zijn weer mooie ezels zonder tuigje

Gisteren al wat weggebrand, vooral brem, ik heb brem geprobeerd te composteren, maar na een jaar was er niets gebeurd met de brem. Er zat ook den tussen, met nesten van de denneprocessierups, die zag ik verleden week over ons terrein kruipen, altijd goed opletten met Zara in deze tijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Managarm op 17-03-2024 17:12:21 ]
pi_212864638
Je posten met een mix van bouwen en beesten is altijd leuk om te volgen. B-)
pi_212894634
Gisteren zagen we dit schildpadje op de kasonderdelen.

Profielen in het kantoor helemaal klaar

Profielen in de gang, nou ja, het blijft open maar het valt onder de vide

Profielen in de badkamer

Buiten alles in de voorstrijk, en voor een deel gestuukt.

Liesbeth heeft een van de olijfbomen gesnoeid, die staat op het terras boven de grote olijfgaard.

pi_212896086
Lekker bezig!
pi_212898826
Schildpadje O+
Lijkt me een Moorse beekschildpad.
pi_212899155
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 21:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Schildpadje O+
Ik denk het, in allebei de meertjes zitten schildpadden. In het kleintje zitten grotere, in de grote de kleintjes. Ze maken wel een bende van de meertjes. Maar ja, in elk meertje in de omgeving zitten ze, dus je krijgt ze automatisch (nou ja, ze lopen, een paar honderd meter om bij een ander meertje te komen).
pi_212911195
Meer tegelwerk

pi_212911714
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 21:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Schildpadje O+
Een volwassen schildpad:

pi_212992194
Om de balk die de vide ondersteund af te werken, hebben we iets nieuws bedacht. We wilden deze eerst recht afwerken, maar dan krijg je zo'n Volvo huis. Een beetje creatief met profielen doet wonderen, over de profielen wordt gipsplaat gezet.

Weer een stukje verder in de badkamer

pi_212994238
Ik vind die combi van de hexagon met de vloer echt heel geslaagd O+
pi_212994663
Liesbeth heeft linksboven een paar tegels gevoegd, we hadden nog lichtgrijze voeg staan van het voegen van het huurhuis maar het is wel heel erg grijs.

Ingezoomd

Witte voeg vind ik niet mooi, misschien een iets minder grijze grijs? Of anders toch maar zwart.

Morgen gaan we een paar tegels met antractie voeg doen (zelfde als de vloer).

[ Bericht 6% gewijzigd door Managarm op 28-03-2024 18:28:00 ]
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:06:34 #115
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213002292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:12 schreef Managarm het volgende:
Om de balk die de vide ondersteund af te werken, hebben we iets nieuws bedacht. We wilden deze eerst recht afwerken, maar dan krijg je zo'n Volvo huis. Een beetje creatief met profielen doet wonderen, over de profielen wordt gipsplaat gezet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat gaat er volgens mij heel tof uitzien :Y
Spoilers!
pi_213002452
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat gaat er volgens mij heel tof uitzien :Y
We gaan er ook een paar inbouwspots inzetten, maar eerst even uitproberen of dat een beetje staat (meer hoe het licht valt).
pi_213002720
Heb je ook gekeken naar een ingestucte led strip ipv spots? Ziet er gaaf uit verder!
pi_213003795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:54 schreef Randy_S het volgende:
Heb je ook gekeken naar een ingestucte led strip ipv spots? Ziet er gaaf uit verder!
We gaan de platen niet met stuuk bewerken, alleen de naden met gips vullen. Althans dat is het idee, als het er niet uit ziet dan zullen we moeten stuken.

Ook heb ik de spots al ongeveer twee jaar (of is het alweer drie of vier jaar, de tijd vliegt) liggen, gekocht voordat alle prijzen gigantisch omhoog gingen.
pi_213008436
We hebben een winnaar, ik dacht eerst dat je met donkere voeg de vorm van de tegel niet meer goed zou zien maar het ziet er strak uit.

vrijdag 29 maart 2024 @ 19:42:01 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213010550
Donkere voeg, I like it!
Resistance is futile.
pi_213089716
Gaten voor de kraan van het bidet met de kolomboor gedaan.

Begonnen aan de randen van de tegels

Onze amandel doet het goed, hangt helemaal vol. We moeten alleen opletten op gaaien, twee jaar geleden hadden ze de boom leeggehaald. Ik heb ze dit jaar nog niet gezien, gelukkig.

donderdag 4 april 2024 @ 21:09:07 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213089875
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 16:51 schreef Managarm het volgende:
We hebben een winnaar, ik dacht eerst dat je met donkere voeg de vorm van de tegel niet meer goed zou zien maar het ziet er strak uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heel gaaf zo inderdaad.
Spoilers!
  donderdag 4 april 2024 @ 21:51:29 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213090721
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:00 schreef Managarm het volgende:
Gaten voor de kraan van het bidet met de kolomboor gedaan.

[ afbeelding ]

Begonnen aan de randen van de tegels

[ afbeelding ]

Onze amandel doet het goed, hangt helemaal vol. We moeten alleen opletten op gaaien, twee jaar geleden hadden ze de boom leeggehaald. Ik heb ze dit jaar nog niet gezien, gelukkig.

[ afbeelding ]
Wat een precisieklus! _O_
Resistance is futile.
pi_213097887
Liesbeth heeft vanmorgen alles een keer schoongemaakt (terwijl ik in Fundão boodschappen aan het doen was).

Van het parkeerterrein van de Lidl, de skipistes zijn open hoorde ik (het is een beginnerspiste).

De gans van een vriend van ons komt gewoon de keuken binnenlopen

pi_213111303
Oh ja, we hebben onze keuken besteld bij Ikea. Ook met een vriend nog even bij een zaak gaan kijken voor het werkblad van de keuken. Een zwart granieten werkblad kost daar dus net geen 800 euro.
pi_213115769
Vandaag in de morgen wat aan onze kippenren gewerkt, daarna kregen we bezoek. Iemand die in de buurt woont, maar die we nog nooit hadden ontmoet, ook nog even haar boerderij bekeken.

Die ligt meer richting van het bos aan het oosten van ons terrein. Een stuk groter dan ons terrein, 14 hectare met 250 olijfbomen en een groot stuk bos. Ze gaat verkopen omdat haar man 1.5 jaar geleden is overleden en alleen op een boerderij is niet echt leuk. Het adres van een vriendin van ons doorgegeven die makelaar is.

Maar ja, onze kippenren:

Driekwart van de betonnen balken liggen in het grind, allemaal redelijk waterpas.

Morgen kijken of het droog genoeg is om de rest van de balken erin te krijgen.

We hebben albino stokstaartjes nu, na vier jaar Portugese zon is bijna alle kleur verdwenen

pi_213148391
Onze kippen worden mooi groot, de haan kraait nu elke morgen (en overdag om te laten horen dat ie nog leeft).

De haan loopt gewoon de ingang voorbij op weg naar zijn hennen (nachthok staat om de hoek).

Toch kunnen vinden

Met vier man de kachel op zijn plek getild. Uitgemeten waar de pijp door het dak moet.

Ook is het gat gemaakt waar de trap moet komen, ik heb vanmorgen de trap ingesmeerd met anti-insectenspul (tegen houtworm en boktor).
pi_213150469
Mooie kachel <3
En je kippen <3
pi_213151044
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:05 schreef mrien het volgende:
Mooie kachel <3
En je kippen <3
Nu nog alles aansluiten en een ombouw maken (en gat door het dak voor de pijp).
  dinsdag 9 april 2024 @ 21:39:48 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213153207
Met vier man, hoppa *) . Het ziet er echt beresterk uit.
Resistance is futile.
pi_213160195
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:39 schreef Seven. het volgende:
Met vier man, hoppa *) . Het ziet er echt beresterk uit.
Misschien een beetje :) te, maar het kwam zo uit.
pi_213160206
De profielen voor het plafond boven de keuken worden er opgezet.

pi_213174583
Nog één profiel en dan kan boven de keuken het folie en de gipsplaten erop. Kan je ook gelijk zien dat onze kachelpijp best wel fors is.

De tegels gaan precies gelijk lopen aan de bovenkant van de box van het rolluik, dat leek ons het mooiste.

pi_213179777
Het folie gaat tegen het plafond aan, bijna alle filmpjes nieten het aan hout en dat gaat heel erg moeilijk in beton, na zoeken gevonden dat het ook met dubbelzijdig tape kan.

pi_213208070
Kippenren wordt in elkaar gezet, zoals altijd missen we een onderdeel maar dat gaan we lassen (nog nooit gedaan, maar een vriend van mij gaat het uitleggen).

Vanaf nu: kooigevechten op ons terrein :)

Het gaas moet nog bevestigd worden, dat komt van de week.
  zondag 14 april 2024 @ 21:48:16 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213212146
Kooivechten :+

Wel fijn dat er een hack is voor het folie. En gipsplaten.. dan is de eindstreep in zicht!
Resistance is futile.
pi_213212199
quote:
14s.gif Op zondag 14 april 2024 21:48 schreef Seven. het volgende:
Kooivechten :+

Wel fijn dat er een hack is voor het folie. En gipsplaten.. dan is de eindstreep in zicht!
Morgen keuken ophalen, maar voor het plaatsen eerst de gipsplaten erop zetten en verven.
pi_213212583
@Seven hoe hebben jullie dat gedaan met het diepere werkblad? Balk tegen de muur als ondersteuning voor het werkblad en hebben jullie de kastjes daar nog aan vastgezet?
  maandag 15 april 2024 @ 02:53:02 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213213550
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 22:41 schreef Managarm het volgende:
@:Seven hoe hebben jullie dat gedaan met het diepere werkblad? Balk tegen de muur als ondersteuning voor het werkblad en hebben jullie de kastjes daar nog aan vastgezet?
Ik vraag het morgen ff aan Six.
Resistance is futile.
  maandag 15 april 2024 @ 19:47:26 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213220880
Six. zegt dat er een frame gemaakt is onder de muurbalk.
Resistance is futile.
pi_213222671
Keuken binnen, aanhanger en auto vol, het paste.

Ikea thuisbezorgen kost hier 100 euro, ophalen bij ophaalpunt 25 euro, dus zelf opgehaald. Ikea heeft in diverse plaatsen waar geen Ikea in de buurt zit ophaalpunten geopend, de dichtstbijzijnde Ikea voor ons is meer dan 2 uur rijden.

Het is overigens warm de afgelopen dagen, 30+. De temperatuur gaat de komende dagen weer omlaag, met kans op regen. Ik merk er overigens weinig van want ik werk binnen, binnen in huis is het constant nu rond de 18 graden.
pi_213230053
Eerste gipsplaten

pi_213271693
Vanmorgen en vannacht heerlijk onweer gehad, in de morgen begon het eindelijk met regenen. Van de week kwam er een pakketje binnen wat ik in november besteld had. 200 wortels van Miscanthus Giganteus, een gras dat 3.5 meter hoog wordt.

Die zitten nu bijna allemaal in de grond, op een stuk naast de grote steeneik met de tractor een aantal voren getrokken en daar de wortels in gezet.
pi_213272230
Het gras staat hoog en je ziet nu na een week hitte al dat het geel begint te worden. Pad gemaaid om wat makkelijker te kunnen lopen.

Ik heb de olijfgaard en de zijkanten van het terrein gemaaid met de tractor, uurtje werk. Eind van de maand moet het terrein "schoon" zijn, wegens brandgevaar (er zijn al regio's waar er al brandgevaar, de eerste brandjes zijn ook al geweest). De zijkanten moeten gemaaid worden en rond de gebouwen moet een strook van een aantal meter vrij zijn van begroeiing.

[ Bericht 1% gewijzigd door Managarm op 20-04-2024 17:32:28 ]
pi_213276422
Wat een hoogte om die gipsplaten te bevestigen! Ziet er wel strak uit zo!
pi_213288302
De kippenren is bijna klaar, moet alleen nog een dak op. Dat doen we als de kippen er al wonen. Morgen verplaatsen we het kippenhok, hebben de drie kippen 36 m2.

Een vriend van ons heeft geholpen met het lassen van de deur, een deur kopen was nogal duur. Nu hebben we een deur voor een paar tientjes.

zondag 21 april 2024 @ 23:06:02 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213289280
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:21 schreef Managarm het volgende:
Het gras staat hoog en je ziet nu na een week hitte al dat het geel begint te worden. Pad gemaaid om wat makkelijker te kunnen lopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb de olijfgaard en de zijkanten van het terrein gemaaid met de tractor, uurtje werk. Eind van de maand moet het terrein "schoon" zijn, wegens brandgevaar (er zijn al regio's waar er al brandgevaar, de eerste brandjes zijn ook al geweest). De zijkanten moeten gemaaid worden en rond de gebouwen moet een strook van een aantal meter vrij zijn van begroeiing.

[ afbeelding ]
Die laatste foto lijkt wel my little house on the prairie!
Resistance is futile.
pi_213294833
Kippen zitten in de nieuwe ren!

maandag 22 april 2024 @ 18:00:49 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213294862
Gaaf! Komen daar nog schaduwdoeken voor de echte zomerse zonnestralen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213294890
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 18:00 schreef Molo het volgende:
Gaaf! Komen daar nog schaduwdoeken voor de echte zomerse zonnestralen?
De kleine overkapping vinden ze nu al leuk, maar voor de zomer zou een schaduwdoek een stuk beter zijn ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')