abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 14:15:12 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211669030
Ja, hoi hallo. Het is je boy onlogisch hier.

Nou ga er allemaal maar even goed voor zitten. Dit wordt een TOPVERHAAL.

TS heeft dus een nieuwe koelkast gekocht. Deze is besteld bij onze vrienden van bol.com (geen lamp ditmaal @Scrummie). Allereerst kreeg ik een mailtje van bol.com dat de bezorging de volgende dag zou plaatsvinden tussen 09:45 en 11:15. Om 10:00 kreeg ik een mailtje dat het tussen 12:00 en 13:30 geleverd zou worden. Uiteindelijk werd dat ding pas tegen 16:30 geleverd. Mo kwam hem netjes brengen en zette hem met zijn steekwagentje net over de deur, want Mo mag niet tillen. Daar stond ik dan, met mijn 2 meter hoge koelkast in mijn gang. Enfin, de buurman kwam even helpen maar dat ging zo eenvoudig nog niet. Ik heb een redelijk smalle keuken en die koelkast is best groot en lomp (beetje zoals TS maar daarover later meer!)

De buurman en TS schoven de koelkast door de deuropening van de gang naar de keuken maar een botsinkje hier en daar was niet te voorkomen. Uiteindelijk moesten we hem over het keukenblad heen tillen en raakte hij ook nog hier en daar een keukenkastje. Met als mooi eindresultaat dat er aan de linkerzijde 2 deukjes zitten en aan de rechterzijde een ferme kras :) TS geeft daar geen klote om. Uiteindelijk telt de functionaliteit. Maar omwille van mijn frustratie over het geheel deel ik dit stukje toch met jullie.

Goed, die koelkast staat op zijn plek. Ik bedank de buurman en ontdoe de koelkast van alle zooi. Ik wist dat de deur omgehangen moest worden. Dit technisch wonder krijgt nog geen stekker in een stopcontact. Dus waarom ik er überhaupt (dit blijft zo'n geinig woord hé :)) aan begon BEGRIJPT NIEMAND. De deur voor het koelgedeelte is er inmiddels af en ook de deur voor het vriesvak krijg ik er goed vanaf. Maar nu komt het.

De scharnieren hingen rechts, en moesten dus naar de linkerkant. De schroefgaten aan de linkerkant waren netjes afgedopt met plastic afdichtdopjes. Deze afdichtdopjes hebben een 'pikkie' die in het schroefdraad steekt. Ik trek die dopjes eraf en van één van die dopjes breekt dat plastic pikkie af en blijft vast zitten in het schroefdraad. _O_ Dit heb ik getracht eruit te halen met een pincet. Dat was geen succes. Toen heb ik het met een boortje geprobeerd (WAAROM IN GODSNAAM) uit te boren. Dit leidde ertoe dat het plastic weliswaar verpulverd raakte, maar de schroef voor de scharnier er natuurlijk nog lang niet inging. Ondertussen was ik hier dus al 2,5 uur mee bezig. Ik stond op het punt die hele koelkast naar buiten te flikkeren. In een (spaarzaam) Eureka-momentje dacht ik; Weet je wat, de tyfus. Ik hang de onderste scharnier gewoon aan één schoef. Het betreft de veel kleinere vriesdeur, het steunt op een pennetje, dat heeft geen klote te houden. Nou ja, fout natuurlijk. Die deur hangt dan volledig uit het lood. Daar kon dus een streep doorheen.

Omdat de verkopende partij in België zit, via bol.com, dacht ik eerst even lokaal maar een service bedrijfje in witgoed te bellen om het euvel op te lossen. Ik heb er meerdere gesproken, geen van alle brandt zijn vingers eraan. 'Neem maar contact op met de leverancier'. Dat heb ik inmiddels ook gedaan maar dat neemt niet weg dat ik de servers van FOK! kan vervuilen met dit pareltje van een topic.

De huidige status is dus dat mijn koelkast in mijn keuken staat, zonder deuren en dus niet in gebruik is.

Een foto ter illustratie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is iets van M5 of M6. Je ziet het witte spul wat dus het verpulverde plastic is. Dat heeft zich nu ook lekker in het schroefdraad genesteld. Ik ga nog proberen om het met een tap schoon te krijgen. Maar ik heb weinig hoop :{

De mogelijke scenario's:

• TS hangt de deur weer in de oorspronkelijke situatie terug. Dit is echt ronduit waardeloos en eigenlijk geen optie gezien de setup van mijn keuken.
• TS flikkert alsnog deze koelkast naar buiten en koopt een nieuwe
• TS betaalt 100 euro voorrijkosten omdat er een plastic dingetje afbreekt en vast blijft zitten _O_

Dit was echt een klote weekend boys.
Nu wil ik huilen en naar mijn moeder.

:'(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:16:26 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_211669049
Niet gelezen.
pi_211669052
Lang verhaal.
pi_211669071
Dit ga ik echt niet allemaal lezen.

Waarom kan je niet zelf een koelkast tillen, je bent toch zo sterk!!

Veel sterkte in deze koele tijden.
pi_211669085
Ik wil ook naar je moeder
pi_211669089
Dit leest niet lekker weg
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:19:04 #7
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211669091
Bonusklacht: geen koude Schultenbräu meer kunnen drinken.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:20:12 #8
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211669104
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:15 schreef onlogisch het volgende:

TS heeft dus een nieuwe koelkast gekocht. Deze is besteld bij onze vrienden van bol.com (geen lamp ditmaal @:Scrummie). Allereerst kreeg ik een mailtje van bol.com dat de bezorging de volgende dag zou plaatsvinden tussen 09:45 en 11:15. Om 10:00 kreeg ik een mailtje dat het tussen 12:00 en 13:30 geleverd zou worden. Uiteindelijk werd dat ding pas tegen 16:30 geleverd. Mo kwam hem netjes brengen en zette hem met zijn steekwagentje net over de deur, want Mo mag niet tillen. Daar stond ik dan, met mijn 2 meter hoge koelkast in mijn gang. Enfin, de buurman kwam even helpen maar dat ging zo eenvoudig nog niet. Ik heb een redelijk smalle keuken en die koelkast is best groot en lomp (beetje zoals TS maar daarover later meer!)

De buurman en TS schoven de koelkast door de deuropening van de gang naar de keuken maar een botsinkje hier en daar was niet te voorkomen. Uiteindelijk moesten we hem over het keukenblad heen tillen en raakte hij ook nog hier en daar een keukenkastje. Met als mooi eindresultaat dat er aan de linkerzijde 2 deukjes zitten en aan de rechterzijde een ferme kras :) TS geeft daar geen klote om. Uiteindelijk telt de functionaliteit. Maar omwille van mijn frustratie over het geheel deel ik dit stukje toch met jullie.

Goed, die koelkast staat op zijn plek. Ik bedank de buurman en ontdoe de koelkast van alle zooi. Ik wist dat de deur omgehangen moest worden. Dit technisch wonder krijgt nog geen stekker in een stopcontact. Dus waarom ik er überhaupt (dit blijft zo'n geinig woord hé :)) aan begon BEGRIJPT NIEMAND. De deur voor het koelgedeelte is er inmiddels af en ook de deur voor het vriesvak krijg ik er goed vanaf. Maar nu komt het.

De scharnieren hingen rechts, en moesten dus naar de linkerkant. De schroefgaten aan de linkerkant waren netjes afgedopt met plastic afdichtdopjes. Deze afdichtdopjes hebben een 'pikkie' die in het schroefdraad steekt. Ik trek die dopjes eraf en van één van die dopjes breekt dat plastic pikkie af en blijft vast zitten in het schroefdraad. _O_ Dit heb ik getracht eruit te halen met een pincet. Dat was geen succes. Toen heb ik het met een boortje geprobeerd (WAAROM IN GODSNAAM) uit te boren. Dit leidde ertoe dat het plastic weliswaar verpulverd raakte, maar de schroef voor de scharnier er natuurlijk nog lang niet inging. Ondertussen was ik hier dus al 2,5 uur mee bezig. Ik stond op het punt die hele koelkast naar buiten te flikkeren. In een (spaarzaam) Eureka-momentje dacht ik; Weet je wat, de tyfus. Ik hang de onderste scharnier gewoon aan één schoef. Het betreft de veel kleinere vriesdeur, het steunt op een pennetje, dat heeft geen klote te houden. Nou ja, fout natuurlijk. Die deur hangt dan volledig uit het lood. Daar kon dus een streep doorheen.

Omdat de verkopende partij in België zit, via bol.com, dacht ik eerst even lokaal maar een service bedrijfje in witgoed te bellen om het euvel op te lossen. Ik heb er meerdere gesproken, geen van alle brandt zijn vingers eraan. 'Neem maar contact op met de leverancier'. Dat heb ik inmiddels ook gedaan maar dat neemt niet weg dat ik de servers van FOK! kan vervuilen met dit pareltje van een topic.

De huidige status is dus dat mijn koelkast in mijn keuken staat, zonder deuren en dus niet in gebruik is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is iets van M5 of M6. Je ziet het witte spul wat dus het verpulverde plastic is. Dat heeft zich nu ook lekker in het schroefdraad genesteld. Ik ga nog proberen om het met een tap schoon te krijgen. Maar ik heb weinig hoop :{

De mogelijke scenario's:

• TS hangt de deur weer in de oorspronkelijke situatie terug. Dit is echt ronduit waardeloos en eigenlijk geen optie gezien de setup van mijn keuken.
• TS betaalt 100 euro voorrijkosten omdat er een plastic dingetje afbreekt en vast blijft zitten _O_

Deuren weer op de oude positie en de koelkast op de kop zetten, dan draaien de deuren ook de goede kant op.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211669109
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:15 schreef onlogisch het volgende:

TS heeft dus een nieuwe koelkast gekocht. Deze is besteld bij onze vrienden van bol.com (geen lamp ditmaal @:Scrummie). Allereerst kreeg ik een mailtje van bol.com dat de bezorging de volgende dag zou plaatsvinden tussen 09:45 en 11:15. Om 10:00 kreeg ik een mailtje dat het tussen 12:00 en 13:30 geleverd zou worden. Uiteindelijk werd dat ding pas tegen 16:30 geleverd. Mo kwam hem netjes brengen en zette hem met zijn steekwagentje net over de deur, want Mo mag niet tillen. Daar stond ik dan, met mijn 2 meter hoge koelkast in mijn gang. Enfin, de buurman kwam even helpen maar dat ging zo eenvoudig nog niet. Ik heb een redelijk smalle keuken en die koelkast is best groot en lomp (beetje zoals TS maar daarover later meer!)

SPOILER

De mogelijke scenario's:

Laat ze maar scrollen
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:21:35 #10
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211669119
Koelkastdeur "goed" hangen en de vrieskist weer in de oude positie. Die gebruik je (denk ik) toch veel minder. :+
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:22:30 #11
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_211669138
Yea, she's on crack.
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 14:22:50 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211669141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:21 schreef Bargehassus het volgende:
Koelkastdeur "goed" hangen en de vrieskist weer in de oude positie. Die gebruik je (denk ik) toch veel minder. :+
Ja dat gaat dus niet. Wel creatief ;)
4045
onlogisch
pi_211669159
Daarom de volgende keer bij Coolblue of een andere electronica/witgoed zaak kopen en voor 25 euro of zo extra een aansluitservice erbij kopen.

Dan zetten ze hem op de plaats waar jij hem wil, sluiten ze hem aan, nemen ze de troep en de oude koelkast weer mee.
pi_211669202
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Daarom de volgende keer bij Coolblue of een andere electronica/witgoed zaak kopen en voor 25 euro of zo extra een aansluitservice erbij kopen.

Dan zetten ze hem op de plaats waar jij hem wil, sluiten ze hem aan, nemen ze de troep en de oude koelkast weer mee.
En ben je verzekerd als zij schade aanrichten.

Vanaf moment dat dopje afbrak had onlo het probleem bij de winkel moeten leggen, of fabrikant die strontdopjes maakt. Wie gaat daar nou boren...
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:30:50 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211669224
Tijd voor een nieuwe nieuwe koelkast.
pi_211669236
pi_211669277
Maar oplossing, tsja, hangt af van hoe duur die koelkast was en zet dat af tegen de kosten die je maakt om een mannetje het te laten komen oplossen. Met een dunne tang ipv pincet had je het wellicht nog eruit kunnen pielen maar je ging boren. Probeer het probleem alsnog bij de winkel te leggen ook al heb je zelf met boren schade aangericht nu. Of bel met het merk van de koelkast, leg uit wat er gebeurd is en hoop dat ze meelevend zijn en/of een tip hebben.
pi_211669302
Leg je koelkast neer en leg er een rvs plaat overheen.
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:39:29 #19
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211669347
Moet er perse de schroef in die er bij geleverd is? Anders zou je er misschien een plug in kunnen douwen en daar weer een passende schroef in.
Misschien lul ik nu heel dom maar ik ken de constructie verder niet.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 14:59:48 #20
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211669616
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:39 schreef Bargehassus het volgende:
Moet er perse de schroef in die er bij geleverd is? Anders zou je er misschien een plug in kunnen douwen en daar weer een passende schroef in.
Misschien lul ik nu heel dom maar ik ken de constructie verder niet.
Ik heb al andere schroeven gehaald. Eentje die korter is. Want het plastic hoopt zich natuurlijk achterin dat schroefgat op. Dus een kortere schroef zou wellicht soelaas bieden. Echter door het verpulveren met een boortje van het plastic, is dat plastic zich natuurlijk gaan nestelen in dat schroefdraad, ook aan het begin van het gat. Dus je krijgt er geen schroef meer in. :')
4045
onlogisch
pi_211669688
Ondanks de omvang toch gelezen uit piëteit met het slachtoffer TS. Mss volgende keer toch de vrienden van Coolblue proberen? Voor 35 euro wisselen ze de draairichting van de deur.
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 15:06:29 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211669709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:05 schreef alpeko het volgende:
Ondanks de omvang toch gelezen uit piëteit met het slachtoffer TS. Mss volgende keer toch de vrienden van Coolblue proberen? Voor 35 euro wisselen ze de draairichting van de deur.
Ja, dat gaan we de volgende keer maar doen ja. Maar zo'n koelkast koop je natuurlijk niet iedere dag. Hoewel ik misschien wel als dit niet op te lossen valt :D
4045
onlogisch
pi_211669813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:16 schreef maxi-mus het volgende:
Niet gelezen.
de samenvatting is dat TS een enorme faalhaas is met 2 linkerhanden
  Moderator dinsdag 19 december 2023 @ 15:12:38 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211669820