Je bent echt grappig.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit topic - één litanie van rechts gejammer - bewijst toch wel duidelijk het tegendeel. Het geklaag stopt zelfs niet na een eclatante overwinning. Kun je nagaan hoe dat zou zijn na een tegenvallende uitslag. Zelfs als D66 geen rol van betekenis speelt, komt er geen einde aan het gezeur. Je zou denken dat mensen dan blij zijn, dat ze de overwinning willen vieren en zich richten op een prachtige rechtse toekomst. Dit topic laat zien dat rancune en haat kennelijk belangrijker zijn.
Dank voor het compliment.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je bent echt grappig.
Hier een hyperlink;
NWS / PVV de grootste met 37 zetels #18 Lof der Zotheid
Het gaat over de PVV als grootste partij. Het is al weer draadje nummer 18…
Omdat links de afgelopen jaren geen beleid heeft gevoerd misschien?quote:Op woensdag 20 december 2023 14:30 schreef Gunnter het volgende:
Ik begrijp echt niet dat links Nederland nog verder kapot wilt laten gaan. Jullie zijn toch altijd voor vrede en vrijheid? Maar daar zie ik de afgelopen jaren helemaal niets van terug!
Extreem-rechts zit nog steeds in de ontkenningsfasequote:Op woensdag 20 december 2023 16:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat links de afgelopen jaren geen beleid heeft gevoerd misschien?
Het beleid van kabinet Rutte IV is grotendeels D66 beleid. D66 is sociaalcultureel links.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij komt er voor uit. Veel aanhangers van de partij van Wilders willen niet zeggen dat ze Marokkaanse Nederlanders willen deporteren.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:32 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Er moet nu pas op de plaats en eigen volk eerst. Grenzen dicht. Want dit kan zo niet langer. Ja dit wil Trump ook. So be it. De massa immigratie van veiligelanders en woke gaan Nederland anders juist opzwelgen en kapot maken.
Neequote:Op donderdag 21 december 2023 12:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het beleid van kabinet Rutte IV is grotendeels D66 beleid. D66 is sociaalcultureel links.
Je kunt D66 alleen sociaaleconomisch rechts noemen maar sociaalcultureel zijn ze vrij extreem links.quote:
Er zijn toch behoorlijk wat moties en wetten aangenomen waarbij het initiatief en van Links kwam. Of denk aan situaties waar zulke partijen andere voorstellen wisten te blokkeren. En dan hebben we het nog niet eens gehad over lokaal niveau. Ook daar hebben progressief en linkse partijen geregeld genoeg macht. Kijk bijvoorbeeld eens naar een stad als Amsterdam.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mijn problemen zijn niet eens met ‘links’. Zat ideeën daar die prima kunnen zijn voor het land. Stelde vroeger ook altijd links (vaak SP). Mijn probleem ligt meer bij specifieke partijen die in mijn ogen net wat teveel geld stoppen in klimaat (nee, geen klimaatverandering ontkenner, maar er zijn zaken die ik belangrijker acht - investeren in klimaat is prima, maar er zijn grenzen & we moeten dat wereldwijd regelen) zonder stil te staan bij de praktijk. Kan het land het überhaupt wel aan in de praktijk? Lage inkomen huishoudens die de kosten van grote veranderingen niet kunnen betalen. Dat gecombineerd met weinig willen doen aan asiel zorgt er voor mij voor dat ik er niet meer op wilde stemmen. Toevallig gezien gaat het dan net om partijen die wat meer naar links neigen, maar met specifiek ‘links’ heb ik verder geen issues.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn toch behoorlijk wat moties en wetten aangenomen waarbij het initiatief en van Links kwam. Of denk aan situaties waar zulke partijen andere voorstellen wisten te blokkeren. En dan hebben we het nog niet eens gehad over lokaal niveau. Ook daar hebben progressief en linkse partijen geregeld genoeg macht. Kijk bijvoorbeeld eens naar een stad als Amsterdam.
Het is een enorme drogredenatie dat als je de landelijke verkiezingen niet wint, je in Nederland politiek compleet buitenspel zou staan en het beleid gewoon niet meer kan beïnvloeden. En toch blijven sommigen dit argument maar ophoesten.
Laten we vooral blij zijn dat de politieke macht van progressief en linkse partijen enigszins beperkt wordt. Als men ook nog de landelijke verkiezingen zou gaan winnen en lokaal meer invloed vergaren, had je dit land nu al totaal kunnen afschrijven.
Immigratie willen beperken is anders dan het deporteren van alle buitenlanders.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:06 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jij komt er voor uit. Veel aanhangers van de partij van Wilders willen niet zeggen dat ze Marokkaanse Nederlanders willen deporteren.
Eigenlijk wel ja. Hij moet in een schuilkelder wonen met continue beveiliging omdat hij moslimextremisme aan de kaart stelt. In de tijd dat hij die schuilkelder in moest was zijn toon overigens nog vrij normaal, kijk maar eens oude interviews met hem terug.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah ja, Arme Geert is net als zijn collega populisten wereldwijd eigenlijk maar een arm onschuldig slachtoffer van de boze buitenwereld.
SP heb ik ook geen problemen mee, zou ik zelfs voor kunnen stemmen als ze wat meer voor het beperken van de migratie waren. 'Links' is inderdaad wat dat betreft een dubbelzinnige term. SP is nog meer ouderwets links, het grote knelpunt ligt bij progressieve partijen, maar die gaan vaak ook onder de noemer (centrum)links.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn problemen zijn niet eens met ‘links’. Zat ideeën daar die prima kunnen zijn voor het land. Stelde vroeger ook altijd links (vaak SP). Mijn probleem ligt meer bij specifieke partijen die in mijn ogen net wat teveel geld stoppen in klimaat (nee, geen klimaatverandering ontkenner, maar er zijn zaken die ik belangrijker acht - investeren in klimaat is prima, maar er zijn grenzen & we moeten dat wereldwijd regelen) zonder stil te staan bij de praktijk. Kan het land het überhaupt wel aan in de praktijk? Lage inkomen huishoudens die de kosten van grote veranderingen niet kunnen betalen. Dat gecombineerd met weinig willen doen aan asiel zorgt er voor mij voor dat ik er niet meer op wilde stemmen. Toevallig gezien gaat het dan net om partijen die wat meer naar links neigen, maar met specifiek ‘links’ heb ik verder geen issues.
[..]
Immigratie willen beperken is anders dan het deporteren van alle buitenlanders.
Dat klopt, alleen zijn het geen buitenlanders die Geert Wilders wil deporterenquote:Op donderdag 21 december 2023 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Immigratie willen beperken is anders dan het deporteren van alle buitenlanders.
Dit is zo onzinnig en niet waar.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
SP heb ik ook geen problemen mee, zou ik zelfs voor kunnen stemmen als ze wat meer voor het beperken van de migratie waren. 'Links' is inderdaad wat dat betreft een dubbelzinnige term. SP is nog meer ouderwets links, het grote knelpunt ligt bij progressieve partijen, maar die gaan vaak ook onder de noemer (centrum)links.
Denk bijvoorbeeld aan GroenLinks/PvdA, D66 en ook Volt. Zulke partijen bestaan veelal uit hoogopgeleide mensen die in bubbels leven en zich eigenlijk alleen maar drukmaken over het klimaat, intersectionele identiteitspolitiek en het compleet uitholen van de natiestaat.
Dit zijn partijen die er niet willen zijn voor bijvoorbeeld de laagopgeleide 'Henk en Ingrid', wat je van de SP nog juist wel kunt zeggen.
Het is opmerkelijk wat een enorme invloed een relatief kleine partij als D66 heeft. In de media, de culturele sector, de rechtspraak, de hele politiek. Eigenlijk is alles wat mis is in dit land op de een of andere manier de schuld van D66. We leven in een D66-dictatuur.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het beleid van kabinet Rutte IV is grotendeels D66 beleid. D66 is sociaalcultureel links.
Wie wil hij deporteren dan?quote:Op donderdag 21 december 2023 13:06 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen zijn het geen buitenlanders die Geert Wilders wil deporteren
Nouja dat lag hem meer aan het feit dat niemand meer met Rutte wilde regeren ware het niet dat hij zulke grote consessies heeft gedaan.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is opmerkelijk wat een enorme invloed een relatief kleine partij als D66 heeft. In de media, de culturele sector, de rechtspraak, de hele politiek. Eigenlijk is alles wat mis is in dit land op de een of andere manier de schuld van D66. We leven in een D66-dictatuur.
Marokkaanse Nederlandersquote:Op donderdag 21 december 2023 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie wil hij deporteren dan?
https://www.bnnvara.nl/jo(...)anen-gaan-we-regelenquote:Op donderdag 21 december 2023 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie wil hij deporteren dan?
De tentakels van D66 zijn inderdaad wijdverspreid, zéker in de media, de culturele sector en het onderwijs. Dat hele kosmopolitisch-woke-inclusief-divers denken dat aan de andere kant ook qua economisch denken dan weer heel rechts is (alles voor de groei en het rendement) voert daar al jaren de boventoon en is D66 ten voeten uit.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is opmerkelijk wat een enorme invloed een relatief kleine partij als D66 heeft. In de media, de culturele sector, de rechtspraak, de hele politiek. Eigenlijk is alles wat mis is in dit land op de een of andere manier de schuld van D66. We leven in een D66-dictatuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |