Een vermoeiende obsessie. Ik keek vandaag op het youtube kanaal van DENK en elke video sinds 7 oktober gaat over israel en de palestijnen, en zelfs voor oktober gaat de helft van de videos daarover. En dat is een nederlandse politieke partij.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, er zijn in het Westen inmiddels zelfs halve academische disciplines die draaien om 'antizionism' en verzonnen concepten zoals 'settler colonialism'. Deze mensen hebben hebben er hun levenswerk van gemaakt het delegitimeren van de staat Israël. En natuurlijk proberen zulke activisten vermomd als wetenschapper, te beweren helemaal niets tegen Joden te hebben, maar het blijft een rare obsessie waarbij enige argwaan niet overbodig is.
Het is ongeveer als iemand die zegt niets tegen Nederlanders mensen te hebben, maar gaat schuimbekken zodra het over Nederland gaat en enkel bezig is met verzinnen van theorieën waarom Nederland geen bestaansrecht heeft en eigenlijk beter bij België of Duitsland zou moeten worden gevoegd. En tevens een (gewelddadige) opstand tegen Nederland zou steunen.
Ik vraag me af hoeveel invloed al die demonstraties hebben gehad op de verkiezingsuitslag.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ja dat vrees ik ook, en nou goed, met die rare theocratische landen had ik er vrede mee, maar dat ze hier scanderend op NS stations zitten is wel treurig. Zeker gezien het verleden van de NS
Je blijft maar de fout maken dat het hebben van een bias iets te maken heeft met de betrouwbaarheid van de informatie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zie de bronnen ook. Jacobin bijvoorbeeld, dat betreft extreemlinkse media. En de VN kunnen we natuurlijk al helemaal niet meer serieus nemen, die kunnen Hamas nog niet eens veroordelen.
7/10 en de reacties en nasleep heeft enorme invloed gehad op de uitslagquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:54 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel invloed al die demonstraties hebben gehad op de verkiezingsuitslag.
Dat heeft hij dan ook verbeterd en dat staat ook in het rapport:quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Groot deel van die genoemde ziektes zijn niet iets wat in twee maanden ineens ontstaat en een probleem vormt
En überhaupt zijn krentenbaard, griep en waterpokken helemaal niet zo ernstig. Er wordt gerept over small pox, de pokken, maar die zijn hartstikke uitgeroeid dus dat kan helemaal niet
Feiten en beleving van werkelijkheid en stemmingmakerij, gotta love it
Dit is een tweet van de lijsttrekker van Denk, volgens mij stond hij ook al met zo'n kaart in de Tweede Kamer. Dit is wat je krijgt als je decennialang een eigenlijk ongecontroleerde instroom hebt van migranten uit Islamtische landen. Want daar bestaat het grootste deel van de kiezers uit van Denk.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:47 schreef oblo het volgende:
[..]
Een vermoeiende obsessie. Ik keek vandaag op het youtube kanaal van DENK en elke video sinds 7 oktober gaat over israel en de palestijnen, en zelfs voor oktober gaat de helft van de videos daarover. En dat is een nederlandse politieke partij.
quote:'Het is voor leraren geschiedenis en maatschappijleer een lastig onderwerp', zegt het Rotterdamse SGP-raadslid Setkin Sies. 'Laat ik man en paard noemen: jongeren met een Arabische achtergrond hebben er moeite mee vanwege de actuele geopolitieke ontwikkelingen en het groeiende antisemitisme. Ze zeggen: Joden zijn niet alleen slachtoffer, kijk maar naar Gaza. Een kleinere groep is overtuigd van complottheorieën waarin de Joodse bankiersfamilie Rothschild de wereld bestuurt.'
Bron
En wat is daar erg aan?quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat heeft hij dan ook verbeterd en dat staat ook in het rapport:
[ twitter ]
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:57 schreef Molo het volgende:
[..]
7/10 en de reacties en nasleep heeft enorme invloed gehad op de uitslag
Kom weleens buiten en in contact met mensen itt standaard fokkersquote:
Mensenquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Kom weleens buiten en in contact met mensen itt standaard fokkers
van baarlequote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een tweet van de lijsttrekker van Denk, volgens mij stond hij ook al met zo'n kaart in de Tweede Kamer. Dit is wat je krijgt als je decennialang een eigenlijk ongecontroleerde instroom hebt van migranten uit Islamtische landen. Want daar bestaat het grootste deel van de kiezers uit van Denk.
En denk ook maar niet dat zulke mensen enige historische kennis van zaken hebben. Dit zijn allemaal mensen die geloven in de mythe dat er ooit een onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land was genaamd 'Palestina', dat er vervolgens Joden vanuit Europa kwamen en het hebben 'afgepakt' en 'gekoloniseerd'.
Reken ook maar dat binnen de kringen van de kiezers van Denk genoeg antisemitisme heerst. De Holocaust kan in Nederland moeilijk meer op scholen worden besproken door het kroost van zulke migranten. Dit stond tien jaar geleden al in de krant:
[..]
Overrated yessssquote:
quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:16 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dit ziet er niet heel fris uit.
Hopelijk worden die agenten/soldaten snel gestraft.
GATVERDAMMEquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Kom weleens buiten en in contact met mensen itt standaard fokkers
Hij zat duidelijk een beetje te zuigen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:20 schreef Slayage het volgende:
[..]![]()
israels useful idiots op fok be like
"genocide in gaza is prima, maar mishandeling in jeruzalem ziet er niet heel fris uit"
het eufemistische taalgebruik ook "niet heel fris"![]()
Beetje vergelijkbaar met dat waterkanon op die ene anticorona demonstrant.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:20 schreef Slayage het volgende:
[..]![]()
israels useful idiots op fok be like
"genocide in gaza is prima, maar mishandeling in jeruzalem ziet er niet heel fris uit"
het eufemistische taalgebruik ook "niet heel fris"![]()
Je lijkt het zelf niet goed te begrijpen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je blijft maar de fout maken dat het hebben van een bias iets te maken heeft met de betrouwbaarheid van de informatie.
[ afbeelding ]
Is voor de bühne, morgen zijn ze gewoon weer aan het werk.quote:Op vrijdag 15 december 2023 17:16 schreef opgebaarde het volgende:
the Israeli army told reporters the soldiers were immediately removed from operational activity.
Paar berichtjes daaronderquote:Op vrijdag 15 december 2023 18:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een tweet van de lijsttrekker van Denk, volgens mij stond hij ook al met zo'n kaart in de Tweede Kamer. Dit is wat je krijgt als je decennialang een eigenlijk ongecontroleerde instroom hebt van migranten uit Islamtische landen. Want daar bestaat het grootste deel van de kiezers uit van Denk.
En denk ook maar niet dat zulke mensen enige historische kennis van zaken hebben. Dit zijn allemaal mensen die geloven in de mythe dat er ooit een onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land was genaamd 'Palestina', dat er vervolgens Joden vanuit Europa kwamen en het hebben 'afgepakt' en 'gekoloniseerd'.
Reken ook maar dat binnen de kringen van de kiezers van Denk genoeg antisemitisme heerst. De Holocaust kan in Nederland moeilijk meer op scholen worden besproken door het kroost van zulke migranten. Dit stond tien jaar geleden al in de krant:
[..]
Feiten zijn feiten, daar kan je niet 'mee spelen' en als je er nou eens inhoudelijk op in zou gaan maar dat doe je niet. Lekker makkelijk afdoen als biased.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je lijkt het zelf niet goed te begrijpen.
Met feitelijkheid kun je spelen door op een selectieve manier of met geladen taalgebruik, werkelijke situaties te presenteren. Als de lezer op basis van zulke berichtgeving precies denkt te weten hoe vork aan de steel zit, trapt deze dus in de politieke vooringenomenheid van zo'n media outlet. Politieke vooringenomenheid valt niet mee te spelen, dat ben je of dat ben je niet.
Enough. Enough. Enough.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Allemaal 'stemmingmakerij'![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |