abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211680091
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het hoeft ook zeker niet drastisch, keer op keer stukjes van de rechtsstaat afknabbelen is ook zeer schadelijk…
En de uitslag is inderdaad democratisch ontstaan, dat ontkent volgens mij niemand. Maar dat betekent niet dat men de PVV haar zin moet geven.
Ik zie de democratie ook niet opeens stapsgewijs verdwijnen hoor.

En nee, je hoeft ze zeker niet volledig hun zin te geven; gaat altijd om compromissen volgens mij.
pi_211680095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 11:34 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het lijkt misschien dom en lachwekkend voor jou, maar de democratie is fragieler dan je denkt.
Geert Wilders respecteert de democratische grondwaarden en de grondwet totaal niet. Straks als Donald Trump weer aan de macht is, kan het het einde betekenen van de democratie op planeet Aarde
Boehoehoe, huiliehuilie...

Gelukkig doen andere partijen hier niet aan mee...

Oh wacht, iets met de Europese Grondwet, en een inlegvelletje...

_O-
pi_211680099
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2023 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Overdrijf niet zo joh

Je geeft de PVV veel meer macht dan dat ze daadwerkelijk hebben. Ik weet dat er zat mensen zijn die ook bitchen op de NSC en de VVD, maar die gaan de PVV echt niet helpen om het land opeens drastisch te veranderen qua democratie.

En of je het nou leuk vind of niet; de verkiezing uitslag is democratisch ontstaan.
Daar is geen woord overdreven aan. Een ondemocratische partij en potentieel fascistisch partij komt misschien aan de macht in Nederland.
En zoals gewoonlijk staat iedereen erbij en kijkt er naar.
Stukje bij beetje zal de vrije pers, de rechtstaat, de rechten van minderheden afgeknabbeld worden, tot er niets meer over is. Dan zal er een zondebok gekozen moeten worden. Geert Wilders heeft zijn pijlen nu op de vluchtelingen gericht. Daarna zullen het de moslims zijn, daarna transgenders, homo's, etc.
De geschiedenis herhaalt zich helaas maar al te vaak.
pi_211680119
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie de democratie ook niet opeens stapsgewijs verdwijnen hoor.

En nee, je hoeft ze zeker niet volledig hun zin te geven; gaat altijd om compromissen volgens mij.
Nogmaals, de standpunten van de partij van Geert Wilders zijn ondemocratisch en tegen de grondwet.
pi_211680156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:28 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Daar is geen woord overdreven aan. Een ondemocratische partij en potentieel fascistisch partij komt misschien aan de macht in Nederland.
Stukje bij beetje zal de vrije pers, de rechtstaat, de rechten van minderheden afgeknabbeld worden, tot er niets meer over is. Dan zal er een zondebok gekozen moeten worden. Geert Wilders heeft zijn pijlen nu op de vluchtelingen gericht. Daarna zullen het de moslims zijn, daarna transgenders, homo's, etc.
Maar het zal niet enkel de PVV zijn. Er zitten nog andere partijen bij. Je hebt nog steeds een tweede en eerste kamer.

Vervelend voor je dat je zo bang bent in ieder geval (en ik zeg het maar even bij, dat bedoel ik niet sarcastisch of wat dan ook), dat is nooit fijn.
pi_211680164
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 11:54 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou ik weet niet of ze dat willen doen hoor.

Maar stel dat ze het willen doen. Dan moeten ze gewoon de schade vergoeden die de gaswinning veroorzaakt. Als dat uit kan financieel en woningen worden gebouwd met funderingen die tegen inzakkende bodems kunnen (geen idee of dat kan)

Dan kan Groningen wel open denk ik.

Wat Rutte :r heeft gedaan is die mensen volledig in de steek gelaten.
Groningen wil de gaskraan helemaal niet open.
  woensdag 20 december 2023 @ 13:35:23 #57
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211680194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:33 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Groningen wil de gaskraan helemaal niet open.
Dat kan ik me voorstellen.

Ik weet ook niet waar je het vandaan haalt dat Groningen weer open moet.

Maar als dat zou gebeuren moeten ze de mensen voorop stellen. Dus ruimschoots vergoeden voor de geleden schade.
Nooit meer slapen
pi_211680217
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar het zal niet enkel de PVV zijn. Er zitten nog andere partijen bij. Je hebt nog steeds een tweede en eerste kamer.

Vervelend voor je dat je zo bang bent in ieder geval (en ik zeg het maar even bij, dat bedoel ik niet sarcastisch of wat dan ook), dat is nooit fijn.
Veel mensen lachen om het leed dat mensen ervaren nu de partij van Geert Wilders aan de macht komt. Veel kinderen zijn bang dat ze het land worden uitgezet en dat zou wel eens kunnen kloppen.
pi_211680244
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:35 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen.

Ik weet ook niet waar je het vandaan haalt dat Groningen weer open moet.

Maar als dat zou gebeuren moeten ze de mensen voorop stellen. Dus ruimschoots vergoeden voor de geleden schade.
Nogmaals, de Groningers willen geen aardbevingen meer.
pi_211680251
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:37 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Veel mensen lachen om het leed dat mensen ervaren nu de partij van Geert Wilders aan de macht komt. Veel kinderen zijn bang dat ze het land worden uitgezet en dat zou wel eens kunnen kloppen.
veel kinderen zijn ook bang voor monsters onder het bed

zowel linkse en rechtse politiek draait om angst
  woensdag 20 december 2023 @ 13:40:28 #61
498210 KoningWouter
pi_211680279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:38 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Laten we even bij het begin beginnen. Waar haal je het vandaan dat Groningen weer open gaat?

Want verder hebben we gewoon een coalitie waarbij de PVV niet in haar eentje kan beslissen dat de gaskraan weer open gaat.

Als dat een idee van de PVV is vind ik het in elk geval een heel slecht idee wat voor veel leed kan gaan zorgen.
Nooit meer slapen
pi_211680284
quote:

[..]
helaas voor groningen werkt het in een democratie zo dat je met 51% al een heel eind komt om de wensen van een ander te negeren
pi_211680298
quote:

[..]
Ik kan alleen maar hopen dat (mochten de NSC, BBB, VVD en PVV eruit komen) de nieuwe coalitie die mensen dan snel gerust stelt. Vervelend dat die het zo ervaren. Ik kan wel blijven zeggen dat ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen, maar gevoelens zijn gevoelens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2023 13:42:40 ]
pi_211680350
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 09:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
VVD is puur opvulling van dit kabinet en dat weet men ook heel goed, VVD heeft in tegenstelling tot andere jaren geen enkele inbreng verder
Dit kabinet gaat heel veel VVD en D66 beleid omgooien
Owja, dus ze gaan de studiefinanciering weer afschaffen, het gasveld in Groningen weer leegpompen, geen nieuwe kerncentrales meer bouwen, de verhuurderheffing laten terugkomen, regulering van sociale huurwoningen afschaffen en het wettelijk minimumloon verlagen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2023 13:48:15 ]
  woensdag 20 december 2023 @ 13:47:40 #65
498210 KoningWouter
pi_211680351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 11:34 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het lijkt misschien dom en lachwekkend voor jou, maar de democratie is fragieler dan je denkt.
Geert Wilders respecteert de democratische grondwaarden en de grondwet totaal niet. Straks als Donald Trump weer aan de macht is, kan het het einde betekenen van de democratie op planeet Aarde
Uit dit schrijven maak ik op dat je eigenlijk bang bent dat de PVV het land kapot gaat maken. Vanuit dit oogpunt begrijp ik wel dat je af en toe zo extreem reageert.

Niet dat ik dat extreme goedkeur maar ik begrijp het wel. Ik denk persoonlijk niet dat het zo'n vaart zal lopen omdat onze grondwet goed gewaarborgd is. (2/3 meerderheid in 1e en 2e kamer over twee termijnen)

Maar zoals mijn voorganger al zei gevoelens zijn gevoelens en angst is echt. Hopelijk kunnen de partijen, als ze er uit zijn, duidelijk maken dat ze gewoon een koers gaan varen die de grondwet respecteert.
Nooit meer slapen
pi_211680372
quote:

[..]
quote:

[..]
Is het raar als ik je nu een beetje als wappie vind overkomen?
pi_211680402
quote:

[..]
En hoe komt dat? Door papa en mama die hen indoctrineren met onjuistheden.
Het is net religie. Vertel alles keer op keer op keer op keer en mensen gaan het geloven.
  woensdag 20 december 2023 @ 13:50:27 #68
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211680404
quote:

[..]
Daarom stemden de vorige keer (2017?) ook in meerderheid op pro-aardbevingspartijen.
Echt: die Groningers zijn te dom om te poepen of de problemen vallen wel mee.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  woensdag 20 december 2023 @ 13:51:38 #69
498210 KoningWouter
pi_211680415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]
Ik vind het wel makkelijk om iemand weg te zetten als wappie.

Juist een wappie maakt zich (terecht of onterecht) enorme zorgen. Het komt allemaal voort uit angst.

Stel je eens voor dat je leeft met een irrationeel wereldbeeld waar een kwaadaardige elite baby's in de oven stopt en als kerstmaal op tafel zet of weet ik veel wat ze geloven.

Hoe eng is dat en hoe sterk is de wil om je daartegen te verzetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door KoningWouter op 20-12-2023 14:01:17 ]
Nooit meer slapen
pi_211680445
quote:

[..]
Gelul, echt gelul...
:')

Als dat ècht zo was, waarom stonden er dan geen, tot nauwelijks, allochtonen bij al die demonstraties tegen Wilders na de verkiezingsuitslag?

Ja, Marcouch heeft je dat wijsgemaakt met zijn jankverhaal over zijn zoontje zeker...
:')

Daarbij hebben heel veel niet-Westerse mensen op de PVV gestemd he?
pi_211680521
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 13:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]
Niet als een wappie; ik ben sowieso niet zo'n fan van zo'n woord. Het gaat om iemands gevoelens en die ga je echt niet veranderen (als je dat al zou moeten willen..) door iemand in een hokje te duwen.
pi_211680683
quote:

[..]
Dat hebben we recent kunnen zien inderdaad. Joodse scholen moesten dicht, festiviteiten en andere ceremoniën afgelast, weekbladen anoniem worden verzonden en de beveiliging bij synagoges flink opgeschroefd. Dit omdat een collectief van Links en Islamisten door de straten paradeerden, terwijl men leuzen scandeerde met een genocidale en gewelddadige ondertoon.

En over de vrije pers gesproken, wilde Links ook al niet Ongehoord Nederland van de buis halen?

Je post lijkt dus voor een groot deel projectie te betreffen, waar je dan vervolgens nog allerlei dingen zit bij te verzinnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 december 2023 @ 14:16:21 #73
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211680702
quote:

[..]
Overdrijf niet zo joh

Je geeft de PVV veel meer macht dan dat ze daadwerkelijk hebben. Ik weet dat er zat mensen zijn die ook bitchen op de NSC en de VVD, maar die gaan de PVV echt niet helpen om het land opeens drastisch te veranderen qua democratie.

En of je het nou leuk vind of niet; de verkiezing uitslag is democratisch ontstaan.
Daarom: stem allen de volgende keer weer op de geweldige PVV partij met een pracht programma
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211680754
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2023 14:16 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Daarom: stem allen de volgende keer weer op de geweldige PVV partij met een pracht programma
Nja, of je het nou leuk vind of niet, er zijn blijkbaar best wel wat mensen die delen van dat programma belangrijk genoeg vinden om er op te stemmen.

Net zoals er mensen zijn die het programma van een Groen Links belangrijk vinden. Ook prima toch? Niks voor mij, maar dat hoeft ook niet.
pi_211680765
quote:

[..]
Overdrijf niet zo joh

Niemand zal hier beweren dat de verkiezingsuitlslag 'niet' democratisch is ontstaan. Het verschil zit 'm alleen in hoe dingen worden uitgelegd.

Een doorsnee politicus zou zeggen 'de kiezer heeft gesproken' refererend aan de totale uitslag
Een populist zal de positie van zijn eigen partij benoemen en aangeven 'het volk heeft gesproken' of 'dit is wat het volk wil' en daarmee een soort suggestie plaatsen alsof de bevolking volledig achter zijn partij staat en er een soort verdeling is 'wij (het volk)' tegen hun (iedereen die niet op de partij gestemd heeft). Dit zou hij ook gezegd hebben als hij 2e of 3e was geworden. Sterker nog, dat roept hij al zolang de PVV bestaat. Bovendien voegde hij er nog aan toe dat hij een premier zou worden

Wilders geeft op gerafineerde wijze hier een polariserende boodschap.

Hij kan wel een soort suggestief iets presenteren alsof hij zojuist de Amerikaanse presidentsverkiezingen heeft gewonnen en dat het winner-takes-all is, maar zo liggen de zaken niet. Het is niet meer dan een gegeven dat de bal eerst bij de nummer 1 komt te liggen in de formaties en daarna doorschuift naar beneden. En die boodschap over dat hij premier zou worden zou ik geparkeerd hebben tot het moment dat er ook definitief een coalitie is. Want met deze uitdagingen erbij is de kans dat hij premier wordt nog verre van hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')