Goede dag allemaal!
Ik heb sinds een tijdje weer contact met mijn moeder, dat was even in zwaar vaarwater terecht gekomen omdat ik volgens haar alleen nog maar over asielzoekers en asielzoekerscentrums kon mopperen.
Ik was pas weer welkom als ik niet meer dan een halfuur per avond over dat onderwerp zou praten, dus nu mag ik er over praten als ik binnen kom, en na een halfuur moet het onderwerp stoppen, en mag ik er pas over beginnen bij de volgende keer dat ik haar zie.
Ze heeft al steeds gezegd dat ik dingen moet loslaten waar ik toch geen invloed op heb, en de asielzoekers haar niet eens opvallen als ze door de stad loopt (ze kijkt simpelweg niet naar anderen zegt ze).
Nu gaan we als 'zeer compacte familie' (moeder + jack russel) de rest van de familie is uit elkaar gevallen, dit weekend naar 'Landal Twenhaarsveld' dit is een bungalowpark met vrijstaande huisjes + houtkacheltje.
Dat is eigenlijk al altijd traditie geweest sinds ik een baby was een keer per jaar.
Nu wou ze dus de kerstmarkt van Münster bezoeken... Alleen dat komt bij mij de angst weer kijken voor een terroristische aanslag, vooral na dit bericht:
![Schermafbeelding-2023-12-13-144856.png]()
Volgens het RTL Nieuws, zijn er dus onlangs terroristen opgepakt in Duitsland, die een aanslag wilde plegen op een kerstmarkt.... En nu is het natuurlijk fantastisch dat ze zijn opgepakt, maar er lopen natuurlijk ontzettend veel asielzoekers rond in Duitsland, en je kan nooit weten wie het allemaal van plan zijn.
Zouden jullie het aandurven om komende zaterdag (16 december) op een kerstmarkt in Duitsland te lopen?
Nu is de kans groter op een aanslag in Keulen, Essen, Oberhausen e.d dan Münster, in eerste instantie omdat die eerste 3 steden ongelofelijk multicultureel zijn, en het percentage moslims in die steden boven de 15% zitten.
En Münster is wat kleinschaliger, is van oorsprong ook geen immigrantenstad, kerstmarkten zijn verspreid over het centrum, dus op elk pleintje staan wat kraampjes, maar het is allemaal minder bekend en massaal als wat je vind in het Ruhrgebied.
Denken jullie dat het veilig genoeg is om te gaan nu in deze onrustige tijden met de Gazastrook en nu Duitsland dit jaar alleen al +300.000 asielzoekers heeft opgevangen op een bevolking van 82 miljoen mensen?
Ik ben benieuwd, je mag ook je ervaringen posten in dit topic als je al op een kerstmarkt bent geweest dit jaar.
Dank!