Dan noem je het eerder een winstuitkering dan een 13 maand.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS krijgt elk jaar een 13e maand, hoeveelheid is afhankelijk van de winst die gemaakt is (zoals bij de meesten het geval is denk ik?)
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik dacht eigenlijk dat een winstuitkering en een 13e maand een beetje hetzelfde was?quote:Op woensdag 13 december 2023 10:45 schreef Brandhout14 het volgende:
[..]
Dan noem je het eerder een winstuitkering dan een 13 maand.
Overigens is het bijzonder dat ze nu al weten hoeveel winst er is gemaakt.
Wij krijgen onze winstuitkering (icm bonusstructuur) in februari.
Dus eigenlijk heb je een nieuwe werkgever maar ga je er niet op vooruit?quote:Op woensdag 13 december 2023 10:51 schreef Schanu het volgende:
Ik kreeg bij mijn vorige werkgever een winstuitkering aangevuld tot een 13e maand, zodat we in totaal een extra maandsalaris uitbetaald kregen onder de WKR, dus grotendeels netto. Dat was wel lekker!
Bij mijn nieuwe werkgever heb ik die luxe helaas niet (maar heb ik het naar rato in mijn salaris laten verdisconteren dus ik klaag alsnog niet).
quote:Op woensdag 13 december 2023 10:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik dacht eigenlijk dat een winstuitkering en een 13e maand een beetje hetzelfde was?Overigens weten ze het nog niet helemaal, er wordt altijd het jaar erna een herberekening gemaakt en krijgen we die in april extra uitbetaald.
Ik ben qua salaris gelijk gebleven, maar ben er qua reistijd, flexibiliteit (mogelijkheid tot thuis werken en dergelijke) en werkgeluk op vooruit gegaan. Dus zeker wel een verbeteringquote:Op woensdag 13 december 2023 10:55 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je een nieuwe werkgever maar ga je er niet op vooruit?
Ah ok. Nu voel ik nogal domquote:Op woensdag 13 december 2023 10:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, een 13e maand is een 13de maal je maandsalaris betaald krijgen, een winstuitkering is een deel van de winst uitgekeerd krijgen. Bij sommige banen krijg je geen van beide, bij sommige een van de twee en bij sommige banen krijg je zelfs allebei.
Een 13e maand staat vast; je weet wat je krijgt (1 maandsalaris) en het maakt niet uit hoe het jaar verlopen is.
Voor een winstuitkering moet er meestal winst gemaakt zijn, en hoeveel je dan krijgt kan van vanalles afhangen.
Jup, dit kan ik beamenquote:Op woensdag 13 december 2023 10:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, een 13e maand is een 13de maal je maandsalaris betaald krijgen, een winstuitkering is een deel van de winst uitgekeerd krijgen. Bij sommige banen krijg je geen van beide, bij sommige een van de twee en bij sommige banen krijg je zelfs allebei.
Een 13e maand staat vast; je weet wat je krijgt (1 maandsalaris) en het maakt niet uit hoe het jaar verlopen is.
Voor een winstuitkering moet er meestal winst gemaakt zijn, en hoeveel je dan krijgt kan van vanalles afhangen.
Ik krijg een eindejaarsuitkering en een winstuitkering.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik dacht eigenlijk dat een winstuitkering en een 13e maand een beetje hetzelfde was?Overigens weten ze het nog niet helemaal, er wordt altijd het jaar erna een herberekening gemaakt en krijgen we die in april extra uitbetaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |