quote:Op woensdag 13 december 2023 10:29 schreef dimmak het volgende:
Hardcore Never Dies(2023)7.4crime1151h 55minn/aJim TaihuttuAmira Duynhouwer, Victor D. PontenJoes Brauers, Jim Deddes, Jordy DijkshoornMichael dreams of future as a pianist but his music education didn't go well. His brother Danny introduces him to Rotterdam gabber music . Danny's drug business reaches international proportions and the brothers must fight for their livesDe goeie ouwe gabbertijd. De muziek en het sfeertje deed zeker wat met mij. Wat mij betreft had het wel iets meer terug mogen komen. Het was eigenlijk gewoon het decor van een Nederlandse drama. Wel een goede drama overigens. Het hoofdpersonage blijft wel achterlijke ongeloofwaardige beslissingen nemen, dat had een verbeterpuntje kunnen zijn. Ondanks dat een vlot spannend verhaal met een tof decor.7
quote:Op maandag 4 december 2023 12:12 schreef flipsen het volgende:
Elena sabe(2023)5.5drama, mystery100TV-MAn/aAnahí BerneriGabriela LarraldeMercedes Morán, Erica Rivas, Mey ScápolaAs her Parkinson's disease progresses, a woman leads a relentless investigation into finding those responsible for the sudden death of her daughterDeze werd ons aangeraden door een vriendin van ons. De omschrijving klonk interessant, maar de film is dat helaas niet echt. Tenminste, het is wel weer allemaal erg realistisch dus in dat opzicht lijkt het een beetje op Jules, die ik hier al reviewde: flipsen in F&S / Welke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CCLIX. Maar nee, deze wist me niet te boeien, eerder te irriteren. En dat komt vooral door het briljante acteren van de hoofdrolspeelster (bekende actrice in Argentinië). Die was Oscarwaardig, dus toch nog een 6, maar de film zelf, neuh...6
quote:Op maandag 4 december 2023 09:44 schreef dimmak het volgende:
Freelance(2023)5.4action, comedy108R16Pierre MorelJacob LentzJohn Cena, Alison Brie, Juan Pablo RabaAn ex-special forces operative takes a job to provide security for a journalist as she interviews a dictator, but when a military coup breaks out in the middle of the interview, they are forced to escape into the jungleMijn vrouw was toe aan een film uit deze categorie, vooruit. Maar wat een bagger zeg. Niet eens de moeite om er veel woorden aan vuil te maken. Enige pluspuntje was Alison Brie.3
quote:Op vrijdag 1 december 2023 18:08 schreef Farenji het volgende:
Napoleon(2023)action, adventure, biography, drama, history, war158Rn/aRidley ScottDavid ScarpaVanessa Kirby, Joaquin Phoenix, Ludivine SagnierThe film takes a personal look at Napoleon Bonaparte's origins, and his swift, ruthless climb to emperor viewed through the prism of his addictive, and often volatile, relationship with his wife and one true love, JosephineIk kwam er tijdens het kijken van deze film wel snel achter hoe weinig ik eigenlijk van de geschiedenis van Napoleon wist. Veel verder dan Waterloo, Elba en St Helena kwam ik niet. Maar ik had ook al gehoord van mensen die juist wel alles van de geschiedenis wisten die zich ergerden aan de onjuistheden in de film, daar had ik dan weer geen last van.
Er is zoveel gebeurd in het leven van Napoleon en de film probeerde daar zo veel van te omvatten dat het eigenlijk te veel werd. Er werden sprongen in de tijd gemaakt en er was bijna geen ruimte voor uitleg en achtergrond. Die had ik soms wel nodig. Als je de geschiedenis beter kent dan komt de film misschien beter aan, want voor mij werd het op een gegeven moment bijna alleen mooie plaatjes kijken en ik vond het soms ook wel lang duren.
Neemt niet weg dat Napoleon wel erg mooi werd neergezet door Phoenix. Niet alleen als de grote strateeg maar vooral ook als eenzame en gekwelde man, met toch ook wel grote onzekerheden. En visueel is het ook allemaal erg sterk. Er zitten een aantal spectaculaire veldslagen in. Maar het indrukwekkendste moment was eigenlijk al verklapt in de trailer.
Omdat Ridley Scott er echt te veel in heeft proberen te proppen en dus ook veel weg moest laten werd ik niet echt gegrepen door de film. Het leek hierdoor soms alsof alles Napoleon maar overkwam zonder dat ie daar zelf veel invloed op had. In no time werd ie generaal, toen suggereerde iemand "hey waarom word je geen consul?" en voor je het wist was hij keizer, maar opeens viel ie zomaar ook weer uit de gratie en werd ie verbannen. Het ging me allemaal wat te snel, hoewel het toch geen korte film was. En dat deed wel afbreuk aan het geheel vond ik.6.5
Ik heb deze film laatst ook gezien. Kreeg een raar gevoel bij het hoofdpersonage of eigenlijk bij de hele film, wat steeds erger werd (dat is natuurlijk de bedoeling). Onaangenaam wel en dat maakte de film interessant. Origineel en ik raad hem aan.quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:10 schreef Farenji het volgende:
Pearl(2022)7.3horror103Rn/aTi WestTi West, Mia GothMia Goth, David Corenswet, Emma Jenkins-PurroBackstory on how Pearl became the person she wasPearl lijkt in de eerste scene nog wel een naief meisje dat droomt van een danscarriere, maar met dat onschuldige beeld wordt al snel afgerekend. Er zitten bij haar wel wat steekjes los. Dat komt ook wel door de omgeving waar ze in zit, vastzittend op een boerderij met een zwaar hulpbehoevende vader en uiterst dominante moeder; maar de verkniptheid zat er van nature ook al wel in denk ik. Het begint klein maar wordt steeds groter en erger, en hoewel je na een tijdje wel zo'n beetje doorkrijgt waar dit zou kunnen gaan eindigen is het toch een film die me van begin tot eind op het puntje van mijn stoel liet zitten. Soms werd het wel erg grotesk maar daardoor ook schokkend hilarisch. Ik vond het best mooi verfilmd en goed geacteerd. En dat eindshot, godsklote zeg.8
Jammer, voordat ik je review las dacht i 'oeh, interessant concept', maar helaas.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:29 schreef flipsen het volgende:
Old(2021)5.8drama, horror, mystery, thriller108PG-1316M. Night ShyamalanM. Night Shyamalan, Pierre-Oscar Lévy, Frederik PeetersGael García Bernal, Vicky Krieps, Rufus SewellA vacationing family discovers that the secluded beach where they're relaxing for a few hours is somehow causing them to age rapidly, reducing their entire lives into a single dayDe voortekenen waren prima: nieuw op Netflix, leuk concept, we gingen er eens goed voor zitten met wat drinken en iets lekkers. De film begon nog redelijk, hoewel ik me al direct ergerde aan het acteerwerk van de hoofdrolspeelster. En dat ging van kwaad tot erger. De film zelf ook. We hebben onszelf verplicht om de film af te kijken, vraag me niet waarom. Een gedrochtGewoon NIET aan beginnen, tenzij je van zelfkastijding houdt. Hoe ze in godsvredesnaam nog een krappe voldoende krijgen op IMDB is me ook een raadsel.
1
Oh verrek, dezelfde regisseur? Wtf... ik vond het af en toe net een film van een eerstejaars student filmacademy. Of nog niet eens eigenlijk.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
M. Night Shyamalan heeft na the Sixth Sense, Unbreakable en Signs eigenlijk nooit meer een fatsoenlijke film afgeleverd. Desondanks blijft hij voor studio's interessant omdat hij meestal low budget films maakt en dus meestal geld oplevert.
Signs een fatsoenlijke film noemenquote:Op woensdag 20 december 2023 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
M. Night Shyamalan heeft na the Sixth Sense, Unbreakable en Signs eigenlijk nooit meer een fatsoenlijke film afgeleverd. Desondanks blijft hij voor studio's interessant omdat hij meestal low budget films maakt en dus meestal geld oplevert.
Toen ik de naam las en dit soort artwork zag dacht ik dat het de volgende Star Wars spinoff was.. Ze hebben zelfs light sabersquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:08 schreef HiZ het volgende:
Rebel moon op Netflix. Een bijelkaar geraapte film met houterige dialogen van acteurs die geen onderlinge chemie hebben. Ik geef iedereen het advies om dit links te laten liggen en iets te kijken wat je niet het gevoel geeft dat je je tijd terug wilt.
Wat een troep zeg.
*Heatsabersquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toen ik de naam las en dit soort artwork zag dacht ik dat het de volgende Star Wars spinoff was.. Ze hebben zelfs light sabers
[ afbeelding ]r
Jep, Signs werkt wel degelijk als een goede thriller. Beetje een cult film geworden met de jaren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Signs een fatsoenlijke film noemen
Split en The Visit waren een stuk beter.
Gisteravond gezien. Volledig eens met je review en cijfer. Eind deed me in de verte denken aan het einde van Ikiru. Schitterend.quote:Op maandag 18 december 2023 15:21 schreef Mykonos het volgende:
Perfect Days(2023)7.9drama123PGALWim WendersTakuma Takasaki, Wim WendersKôji Yakusho, Tokio Emoto, Arisa NakanoA janitor in Japan drives between jobs listening to rock musicGeweldige film van Wim Wenders, over een schoonmaker van publieke toiletten in Tokyo, met een op het eerste gezicht simpel leven. Subtiel, raak, hoopvol, maar tegelijkertijd niet te sentimenteel. De hoofdrolspeler is uitstekend,en de muziek maakt het af.9
Die kijk ik zo'n 3-4 keer per jaarquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:43 schreef flipsen het volgende:
Oh boy, het is al 23 december en ik heb nog geen Love Actually gekekenDamn...
En ja, Christmas guilty pleasure, ik kan de dialogen dromen, sue me.
Blijft toch hilarisch dat je dat volgens de kijkwijzer pas vanaf 16 jaar zou mogen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 23:32 schreef Perrin het volgende:
Om kerst te vieren Die Hard voor het eerst met mijn zoon van 11 gekeken, was genieten.
Ik denk vanwege al het roken en die ene collega Ellis met zijn marcheerpoeder? Het geweld is grotendeels van A-Team niveau.quote:Op zondag 24 december 2023 13:18 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Blijft toch hilarisch dat je dat volgens de kijkwijzer pas vanaf 16 jaar zou mogen.
Geweld: https://www.kijkwijzer.nl/films/die-hard/ (ze hebben het jaartal niet eens goedquote:Op zondag 24 december 2023 13:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk vanwege al het roken en die ene collega Ellis met zijn marcheerpoeder? Het geweld is grotendeels van A-Team niveau.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |