Waarom precies? Of wil je nu gaan beweren dat normale cola beter is voor jequote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het kan wel als resultaat hebben dat het de gezondheid bevordert, en die extra belasting is hard nodig om de stijgende gezondheidskosten te dekken, die veroorzaakt worden door de hoge suikerconsumptie van mensen. Ik ben voor een nog veel hogere belasting op suiker, op alle toegevoegde en geconcentreerde suiker. Bijvoorbeeld 2 cent per gram.
Heb persoonlijk eigenlijk nix tegen een suikertax omdat er goede alternatieven zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is nog steeds te goedkoop voor hoe slecht het is.
Groente en fruitsap is helemaal zo gezond niet.quote:Op maandag 11 december 2023 23:04 schreef sturmpie het volgende:
als je 'n gezonde levensstijl wil promoten en groente/fruitsap gaat belasten dan ben je niet goed bezig imo
Hogere zuurgraad gok ik.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Groente en fruitsap is helemaal zo gezond niet.
Bovendien schijnt iets als sinaasappelsap nog slechter voor je gebit te zijn dan cola. Wellicht omdat het wat meer hecht ook.
het is wel zo dat er in groente/fruitsap 'n bron van vitamines en mineralen zit, 't is nog altijd gezonder dan cola iigquote:Op woensdag 3 januari 2024 19:03 schreef Beathoven het volgende:
Groente en fruitsap is helemaal zo gezond niet.
Een kopje versgeperst sap per dag is wel ok.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:24 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het is wel zo dat er in groente/fruitsap 'n bron van vitamines en mineralen zit, 't is nog altijd gezonder dan cola iig
Dit zal toch maar je wereldbeeld zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:08 schreef core2duo het volgende:
Wat is het toch opmerkelijk dat in 2018 vrijwel alles gewoon beter was dan nu.
Tegenwoordig overal gezondheidsbelasting op, statiegeld ook op blikjes, hogere vliegbelasting, extreem hoge belasting op gas. Sociale druk rondom vliegschaamte. Geen tabak meer in de supermarkt, 100 overdag op de snelweg.
Serieus, zit daar ook suikertax op? Daar zit 0,0% suiker in.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:58 schreef Mano_ het volgende:
Manmanman, ik zie net dat m'n favo drinken, Bar le Duc Citroen (geen grammetje suiker of wat dan ook), 30% in prijs is gestegen na die 'suikertaks'
Volgens mij is die "suiker"tax een briljant stukje marketing.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:13 schreef appeleibanaan het volgende:
[..]
Serieus, zit daar ook suikertax op? Daar zit 0,0% suiker in.
Ik mis oprecht het nonchalante leven, je moet nu praktisch overal bij nadenken. 3,20 euro voor 1,5 liter coca cola (inclusief statiegeld). In Frankrijk bijvoorbeeld 1,93 voor 1,75 liter (en ik denk dat het in andere landen niet veel anders is).quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit zal toch maar je wereldbeeld zijn.
Ik heb van de week nog 30 1,25l-flessen coca cola zero gekocht in duitsland voor 65 cent per stuk in de Angebot.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:43 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik mis oprecht het nonchalante leven, je moet nu praktisch overal bij nadenken. 3,20 euro voor 1,5 liter coca cola (inclusief statiegeld). In Frankrijk bijvoorbeeld 1,93 voor 1,75 liter (en ik denk dat het in andere landen niet veel anders is).
Vraag me ook af of we het nog steeds beter hebben dan in pak hem beet... Spanje of Italië (als je de kosten voor levensonderhoud afzet tegen de lonen).
Dat scheelt een slok op de borrel. Geen suikertaks maakt veel verschil. Beter helemaal geen prijsprikkels meer en laat iedereen het maar zelf uitzoeken. Ik gok dat er in Nederland zoveel focus ligt op bewust leven, omdat de maatschappelijke discussie hier heel sterk is.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:50 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik heb van de week nog 30 1,25l-flessen coca cola zero gekocht in duitsland voor 65 cent per stuk in de Angebot.
kan dus geen suikertax zijn, bar le duc betaald z'n personeel zeker 30% meer loonquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:58 schreef Mano_ het volgende:
Manmanman, ik zie net dat m'n favo drinken, Bar le Duc Citroen (geen grammetje suiker of wat dan ook), 30% in prijs is gestegen na die 'suikertaks'
Struikrovers in Den Haag.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij is die "suiker"tax een briljant stukje marketing.
En weer een deuk in de betrouwbaarheid vd overheid.
Ja, Nederland is een zeer moralistisch land geworden. Liberalisme is meer en meer aan het afkalven. VVD is hier 15 jaar geleden mee gestopt, die begonnen meer en meer met de belerende partijen mee te doen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:01 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat scheelt een slok op de borrel. Geen suikertaks maakt veel verschil. Beter helemaal geen prijsprikkels meer en laat iedereen het maar zelf uitzoeken. Ik gok dat er in Nederland zoveel focus ligt op bewust leven, omdat de maatschappelijke discussie hier heel sterk is.
Het is ook geen suikertaks maar 'verbruiksbelasting'. Volgens de logica van de overheidquote:Op donderdag 4 januari 2024 23:09 schreef mschol het volgende:
[..]
kan dus geen suikertax zijn, bar le duc betaald z'n personeel zeker 30% meer loon
Het is om droevig te wordenquote:Op donderdag 4 januari 2024 17:58 schreef Mano_ het volgende:
Als die focus op bewust leven er is, gooi de belasting op groente en fruit dan ook omlaag.quote:Op donderdag 4 januari 2024 23:01 schreef core2duo het volgende:
Ik gok dat er in Nederland zoveel focus ligt op bewust leven, omdat de maatschappelijke discussie hier heel sterk is.
Ik moet toch ergens mijn ontbijtgranen in gooienquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:37 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon alle producten waar een suikertax op zit niet meer kopen.
Melk? Daar zit het niet op tochquote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als die focus op bewust leven er is, gooi de belasting op groente en fruit dan ook omlaag.
[..]
Ik moet toch ergens mijn ontbijtgranen in gooien![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |