Ja ik heb het vandaag niet bijgehouden met songfestivalnieuws en werk, is de lijst compleet nu met welke nummers in de Top 2000 staan dit jaar?quote:Op maandag 11 december 2023 19:42 schreef Felagund het volgende:
Hebben we nu inmiddels alle uitvallers en nieuwe binnenkomers?
Ik hoor de cover van The Corrs ook liever, omdat zij een paar jaar m'n #1 favoriete band zijn geweest en ik Old Town uiteraard ook in die versie heb leren kennen. Die zit nu eenmaal het beste in m'n hoofd.quote:
Mensen die Dirty Old Town zochten.quote:Op maandag 11 december 2023 22:14 schreef Gretzl het volgende:
Nog een specifieke reden (bijvoorbeeld TikTok) voor deze opleving?
Nog ruim 6 topics terug te lezenquote:
Ik vind zelfs die dialectmeuk eigenlijk minder ergquote:Op maandag 11 december 2023 21:59 schreef Tussle266 het volgende:
Die Armin-plaat is toch wel het meest troosteloze nieuwe buiten dat lokale chauvinisme he? Een stukje Armin zou best te overleven zijn, maar dan wel als het Communication of Blue Fear was. Die Studio 100-plaat slaat natuurlijk totaal nergens op. Dan hadden we beter Sunny Days kunnen houden en dat was al niet veel. Voor de rest valt het eigenlijk best mee, of beter gezegd: de wisselingen zijn wat mij betreft niet heel anders dan in de voorgaande 3/4 jaar.
Zo'n fan van Joost, ja?quote:Op maandag 11 december 2023 22:22 schreef Gretzl het volgende:
Nog ruim 6 topics terug te lezen![]()
Jullie zijn goed bezig
![]()
(Hét nieuws van de dag uiteraard al wel meegekregen. Als jullie nog extra juichgifjes willen laat maar weten)
Joost wie?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joost is een held. Live ook zeer de moeite
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Blijft heftig die long c***. Ik sprak 1,5 week terug ook nog een oude bekende die erdoor was getroffen en hoe lang ie er al behoorlijk in beperkt werd (werk, dagelijkse leven, alles).quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. Ik denk n uur of 2 a 3 per dag. Maar kan ook dat als ik dat meerdere dagen achter elkaar doe m'n hoofd na 2 of 3 dagen zegt: gast stop hiermee. Blijft lastig evenwicht. Posten zal ik sowieso wel, dan maar niet luisterend ondertussen
quote:Op maandag 11 december 2023 22:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Joost wie?![]()
![]()
Ik kan er niets mee. Wel een sympathieke jongen, maar muzikaal krijg ik er jeuk vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joost is een held. Live ook zeer de moeite[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ja het is compleetquote:Op maandag 11 december 2023 22:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ik heb het vandaag niet bijgehouden met songfestivalnieuws en werk, is de lijst compleet nu met welke nummers in de Top 2000 staan dit jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 december 2023 23:46 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Ja het is compleetOōs Joōs - Bloemkōle?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarschijnlijk 2014, het jaar van deze binnenkomers:quote:Op maandag 11 december 2023 23:58 schreef Slobeend het volgende:
Welk Top 2000-jaar vonden jullie dat de beste (subjectief) lijst had? #durftevragen
Idealiter is dat een lijst zonder veel onzin (dialect etc.), met veel klassiekers maar ook alternatieve nummers. Dan kom je al gauw zo tussen 2014 en 2018 uit denk ik? De eerste jaargangen waren bijzonder maar mistten variatie in genres.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Gretzl op 12-12-2023 00:32:10 ]Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:49 schreef Gretzl het volgende:
Ik denk dat niemand 5 jaar geleden had kunnen denken dat namen als Arctic Monkeys, The Killers, Portishead, The Prodigy, The Smashing Pumpkins, The Stone Roses, Underworld, Massive Attack, The Smiths Damien Rice, De Jeugd van Tegenwoordig, The Black Keys, Linkin Park, System of a Down, Queens of the Stone Age, Beck, Daft Punk en Blur binnen afzienbare tijd de Top 2000 zouden halen. Allemaal artiesten die je zelden tot nooit op Radio 2 hoort, en waar de oorspronkelijke doelgroep weinig tot helemaal niets mee heeft. En Radiohead met 7 nummers is ook best bijzonder. In een Veronica of Q-Music lijst zou dit gewoon onmogelijk zijn, daar halen alleen nummers het die ook daadwerkelijk op de reguliere playlist staan.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarschijnlijk 2014, het jaar van deze binnenkomers:
Beyoncé - Crazy in Love
Blur - Song 2
Daft Punk - Around the World
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Guetta & Sia - Titanium
De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
Editors - Papillon
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Green Day - Basket Case
Haddaway - What Is Love
James Blake - Limit to Your Love
Justin Timberlake - Cry Me a River
Katy Perry - Firework
Kraftwerk - The Model
Linkin Park - Breaking the Habit
London Grammar - Strong
Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Massive Attack - Teardrop
Moby - Why Does My Heart Feel So Bad?
Outkast - Hey Ya!
Portishead - Glory Box
Queens of te Stone Age - No One Knows
R.E.M. - Nightswimming
Radiohead - Fake Plastic Trees
Radiohead - No Surprises
Rihanna - Man Down
Saybia - I Surrender
Saybia - The Day After Tomorrow
Saybia - The Second You Sleep
Smashing Pumpkins - Disarm
Smashing Pumpkins - Tonight Tonight
Stone Roses - Fools Gold
Stromae - Alors on Danse
System of a Down - Chop Suey!
The Killers - Mr. Brightside
The Offspring - Self Esteem
The Prodigy - Firestarter
The Prodigy - Out of Space
The Verve - The Drugs Don't Work
Underworld - Born Slippy
Grote favorieten hier zoals The Smiths, Spinvis, Arctic Monkeys en Damien Rice stonden er toen ook al even in.
Nummers die er spijtig genoeg uitvlogen in 2014:Was dat ook niet het jaar dat er een andere zendermanager kwam en een grote groep dj's vertrokken naar radio 5?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist. Even een korte geschiedenis (al weet ik niet precies hoe het zit met die dj's)quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:51 schreef bakkiestro het volgende:
[..]
Was dat ook niet het jaar dat er een andere zendermanager kwam en een grote groep dj's vertrokken naar radio 5?
The National debuteert in de Top 2000!!quote:
En met die wisseling kreeg je ook de doelgroepverschuiving, waarbij de ouderen naar Radio 5 toe moesten en jongere luisteraars van 3FM naar Radio 2 moesten verhuizen. Met de bijbehorende transfers van dj’s misschien wel de belangrijkste reden waarom er ineens andere muziek in de lijst kwam te staan, de nieuwe doelgroep was daar veel vertrouwder mee.quote:Op dinsdag 12 december 2023 00:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Juist. Even een korte geschiedenis (al weet ik niet precies hoe het zit met die dj's)
Voor een periode van 19 jaar had Kees Toering het voor het zeggen bij NPO Radio 2 en NPO Radio 5 Nostalgia. Het conservatieve karakter van de Top 2000 in die jaren bleef onder zijn leiding lang behouden. We kennen natuurlijk allemaal de schandalen met de alternatieve (te harde) nummers die in de eerste jaren bewust uit de Top 2000 werden gefilterd (laatst nog 'ruiterlijk' toegegeven door diezelfde man). Toering stopte op 1 oktober 2014.
Jurre Bosman werd in oktober 2014 waarnemend zendermanager. Hij nam op 1 januari 2015 officieel het stokje over. Daarna zijn er nog twee wisselingen geweest:
Jan-Willem van Engelen (2017-2019)
Peter de Vries (2020-heden)
Stefan en Lisettequote:Op maandag 11 december 2023 12:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[poll=6451]
Tijd voor een poll dan maar
Jessie Ware, Jessie J of Jessie Lanza?quote:Op maandag 11 december 2023 14:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jessie mag heel erg terug in de lijst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Na vorig jaar ging ik er vanuit dat die overbodige waardeloze cover van Scott definitief was afgevoerd. Maar blijkbaar wordt het nummer nog steeds te vaak op de radio gedraaid, en krijgt Robyn niet de airplay die ze verdient. Origineel is natuurlijk superieurquote:Op maandag 11 december 2023 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn dat de cover van Calum Scott is gesneuveld, maar ik wil Robyn met Dancing On My Own in de lijst
Ik heb weinig meer met wat ye recent nog uitbrengt (en al helemaal weinig met z'n persoon), maar Runaway blijft wel een all-time favoriet. Een moderen klassieker met veel meer eeuwigheidswaarde dan bijvoorbeeld Homecoming, Gold Dinger, Fourfiveseconds of N***** in Paris.quote:Op maandag 11 december 2023 19:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als Honecoming de lijst haalt, dan verwacht ik er nog zeker twee deze week (ik gok Gold Digger en Fourfiveseconds). Die stoten waarschijnlijk ook door naar de lijst. Runaway op de keuzelijst krijgen, wat blijkbaar niet onmogelijk is, is dan alles wat nog rest.
quote:
quote:Op maandag 11 december 2023 15:19 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Overijssel. Maar aan de overkant is het een stuk rustiger.
quote:Op maandag 11 december 2023 15:17 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tsja. Het went.
Wel liever 9x Suzan & Freek dan 4x Bankzitters
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |