abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2023 @ 14:18:36 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211605638
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:

Guess what, ik vind een stem op bijvoorbeeld GL/PvdA net zo achterlijk als jij een stem op de PVV vindt. De kans dat jij nu denkt: 'haha, ja maar ik weet het beter!' is vrij groot en dat is precies diezelfde volharding.
Alleen een D66 mens weet wat het beste is voor Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Forum Admin woensdag 13 december 2023 @ 14:19:24 #227
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211605648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:17 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dus 2 oneliners krijg je commentaar op... mensen of groepen (in dit geval PVV stemmers) als achterlijk wegzetten is gewoon prima?
Nee, en ik heb ook nooit gezegd dat dat prima is. Ik vind het dom en niet van enig niveau getuigen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211605667
quote:
5s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:06 schreef JAM het volgende:

[..]
Dit was een oprechte vraag hoor. Ik meen zo op te merken dat de reden van veel PVV-stemmer om op de PVV te stemmen nu niet zo zeer is omdat ze het programma van de PVV nu zo geweldig vinden (of daar überhaupt echt kennis van genomen hebben), maar vooral omdat ze - nu die keuze eenmaal gemaakt te hebben - daar in verharden wanneer hen gezegd wordt dat dat allemaal toch niet zo verstandig is. Soms gaat dat prettig (als in: weet je het zeker? Zal je daar niet wat beter over nadenken?) maar soms ook in andere bewoordingen (als in: ben je achterlijk ofzo?). Dus mijn vraag is, hoe werkt dat nu precies? Is het omdat je als PVV-stemmer weggezet wordt als achterlijke dat je daarom er maar in volhardt, of is het nu zo dat je het echt allemaal zulke geweldige ideeën vindt?
Het valt toch wel op dat er nogal wat linkse stemmers zijn hier die denken dat hun mening de enige mening is die verstandig is. Komt nogal arrogant over en dat stoort mensen die daadwerkelijk wat anders gestemd hebben. Laat ze lekker. Er standaard maar vanuit gaan dat elke PVV stemmer een domme fascist/racist is die het liefst de gehele grondwet overboord gooit is verre van constructief. Genoeg users hier die links hebben gestemd, maar ik zie het vrijwel niet gebeuren dat rechtse users hier aan het verkondigen zijn dat al die linkse stemmers maar dom zijn, of weet ik veel wat. Ik zou me eerder bezig houden met de vraag waarom zo'n partij zo gegroeid is. Links heeft gedeeltelijk een programma waar ook rechtse stemmers beter van zouden worden. En toch stemmen ze op een PVV. Waarom dan? Maar die vraag wordt vaak actief vermeden of het komt neer op ''grappige'' one liners als ''omdat ze niet nadenken / dom zijn / fascist zijn / racist zijn / laagopgeleid zijn, etc. En dan vervolgens niet inzien dat dat polarisatie in de hand werkt en dat het mensen enkel harder richting PVV duwt...
  woensdag 13 december 2023 @ 14:21:33 #229
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_211605682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De arrogantie. :D Het is vooral de act dat jij wel weet wat de juiste keuze is en dan zogenaamd voorzichtig anderen probeert te behoeden voor een foute keuze.

Guess what, ik vind een stem op bijvoorbeeld GL/PvdA net zo achterlijk als jij een stem op de PVV vindt. De kans dat jij nu denkt: 'haha, ja maar ik weet het beter!' is vrij groot en dat is precies diezelfde volharding.
Wat mijn grote probleem met de PVV is, is dat zij bereid zijn om afbreuk te doen aan werkelijk honderden jaren ontwikkeling en strijd die ervoor gezorgd hebben dat men in Nederland enkele onvreemdbare grondrechten heeft om zo tot 'oplossingen' te komen voor problemen die daarmee helemaal niet worden opgelost. Gelukkig is er (tot dusver) geen enkele partij die met hen daarin mee wil gaan (en groot gelijk ook), maar het is nogal een zorgelijke ontwikkeling dat dat überhaupt besproken moet worden. Géén andere politieke partij in Nederland dan ook (hoewel de SGP, VVD en het CDA hier en daar ook een zorgelijk puntje hebben, hoewel lang niet zo vergaand en radicaal als de PVV) is bereid om zulke keiharde afbreuk te doen aan rechtstatelijke principes als de PVV. Leg mij nu dan eens uit hoe het kan dat je een stem op PvdA/GroenLinks, of welke andere partij dan ook, 'net zo achterlijk' vindt. Misschien hebben die niet zo'n aantrekkelijk programma (kan ik best inkomen dat iemand dat vindt), ze willen alleen geen fundamentale afbreuk doen aan de rechtstaat zelf. Dat is nogal een verschil.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_211605753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je mag je afvragen hoe het komt dat zelfs de grote jongens geen antwoord hebben op anti grondwettelijke drek dat op een a4tje past.

Misschien is hun boodschap of manier van brengen gewoon niet zo populair.
De PVV doet niet aan zelfreflectie, dat hadden de grote jongens tegen de PVV moeten gebruiken. Volgens mij zouden er dan meer kiezers op andere partijen gestemd hebben.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:24:54 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211605758
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het valt toch wel op dat er nogal wat linkse stemmers zijn hier die denken dat hun mening de enige mening is die verstandig is. Komt nogal arrogant over en dat stoort mensen die daadwerkelijk wat anders gestemd hebben. Laat ze lekker. Er standaard maar vanuit gaan dat elke PVV stemmer een domme fascist/racist is die het liefst de gehele grondwet overboord gooit is verre van constructief. Genoeg users hier die links hebben gestemd, maar ik zie het vrijwel niet gebeuren dat rechtse users hier aan het verkondigen zijn dat al die linkse stemmers maar dom zijn, of weet ik veel wat. Ik zou me eerder bezig houden met de vraag waarom zo'n partij zo gegroeid is. Links heeft gedeeltelijk een programma waar ook rechtse stemmers beter van zouden worden. En toch stemmen ze op een PVV. Waarom dan? Maar die vraag wordt vaak actief vermeden of het komt neer op ''grappige'' one liners als ''omdat ze niet nadenken / dom zijn / fascist zijn / racist zijn / laagopgeleid zijn, etc. En dan vervolgens niet inzien dat dat polarisatie in de hand werkt en dat het mensen enkel harder richting PVV duwt...
Wat rechtstaat voor inhoudt volgens links is dat er geen meerderheden komen die wetten maken die zij niet goed vinden. Lachwekkend.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211605786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Klopt, heb je gelijk in. Indirect zet je zijn stemmers weg als een soort van hersenlozen, net als Harvest met zijn "verstand is belangrijker".
Dan zou ik ze niet deels gelijk geven. Ik stel toch echt vrij duidelijk dat ik dezelfde problemen zie die zij zien, maar dat ik het niet eens ben met hun vermeende oplossingen. Als jij dat typeert als 'wegzetten als hersenlozen' dan ligt dat echt helemaal bij jou.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 13 december 2023 @ 14:27:08 #233
37950 JAM
pi_211605796
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het zal vast niet zo zijn (naar ik hoop) dat álle PVV-stemmers de gehele grondwet overboord gegooid willen zien worden. Sterker nog, ik zag een tijdje terug (eerder vandaag) een kort filmpje van NPO op 3 waarin ze een paar jongeren vroegen die op de PVV hadden gestemd waarom ze dat dan deden. Die zeiden vrijwel allemaal dat ze zich (oprecht) zorgen maken over de woningnood, zorgkosten, kosten voor studie, etc. en dat ze dat van 'de moslims' allemaal niet zo belangrijk vonden en eerder maar voor lief namen.
Nu is het alleen wél zo dat de PVV zelf een partij is die dat vrij helder en duidelijk in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Ja, Geert zegt nu wel 'dat is allemaal niet zo belangrijk en urgent' - en daar zal hij vast ook zijn voordeel mee hebben gedaan... 'Zie, de man is wel tot rede in staat!' - maar dat neemt niet weg dat het er gewoon nog instaat. Dat is zorgelijk: dat men bereid is om spelletje te spelen met de kernprincipes van de rechtstaat omwille elecotraal gewin. Dat is een soort koehandel waar ik met mijn kop niet bijkan.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Forum Admin woensdag 13 december 2023 @ 14:28:02 #234
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211605813
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Dan zou ik ze niet deels gelijk geven. Ik stel toch echt vrij duidelijk dat ik dezelfde problemen zie die zij zien, maar dat ik het niet eens ben met hun vermeende oplossingen. Als jij dat typeert als 'wegzetten als hersenlozen' dan ligt dat echt helemaal bij jou.
Welja, je weet dat die mensen er wel zijn, ook hier op het forum.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 december 2023 @ 14:28:20 #235
37950 JAM
pi_211605820
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat rechtstaat voor inhoudt volgens links is dat er geen meerderheden komen die wetten maken die zij niet goed vinden. Lachwekkend.
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Wat een vreemde opmerking. Als ik nu iemand opzoek die links stemt en hem vraagt: 'Wat houdt de rechtstaat in?', dan zegt hij 'dat er geen meerderheden komen die wetten maken die ik niet goed vind.'? Zoiets?
pi_211605837
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welja, je weet dat die mensen er wel zijn, ook hier op het forum.
Natuurlijk zijn die er, en daar heb ik ze ook vast en zeker wel eens direct op aangesproken. Maar over de gehele breedte, nah.
pi_211605843
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In ieder geval niet door alles en iedereen die pvv hebben gestemd weg te zetten als domme tokkie. Ik vind het ook diep verontrustend dat de pvv zo groot is geworden, maar het is ook een teken aan de wand voor de gevestigde orde. En die hebben de boodschap nog niet helemaal door heb ik het idee.

Het wordt nog vreemder als je bijvoorbeeld de beweegredenen van stemmers afweegt tegenover doorberekening en van het cbs. Dan zie je dat veel linkse partijen gewoon een goed programma hebben waar vrijwel iedereen beter van zou worden..toch komt die boodschap niet over.

En heel eerlijk, als je een beetje rondvraag bij stemmers zou doen over waar Timmermans en bijvoorbeeld Klaver voor staan zul je vooral "klimaat" horen En klimaat is erg belangrijk, maar niet het enige onderwerp waar mensen mee zitten.
Ik ben dit met je eens. Voor de bühne lijken GL/PvdA en D66 het drukker te hebben met de duinpieper, de zonnedauw, de interseksueel, de Yezidi's en het verbieden van dingen. Op één of andere manier kunnen ze hier zo op geframed worden dat het niet uitmaakt dat ze de koopkrachtplaatjes dik op orde hebben en dat ze met de met de grondbank in ieder geval een poging doen om het tekort aan woningbouw op te lossen (de paar vierkante meters waar het huis opstaat zijn even duur als de bouw van het huis).

Snap sowieso niet dat niemand het woningbouw punt kon ownen, behalve Hugo de Jonge volgens Omtzigt (terwijl verder bijna overal genoemd word dat zijn beleid desastreus is).
  woensdag 13 december 2023 @ 14:30:29 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211605861
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:28 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Wat een vreemde opmerking. Als ik nu iemand opzoek die links stemt en hem vraagt: 'Wat houdt de rechtstaat in?', dan zegt hij 'dat er geen meerderheden komen die wetten maken die ik niet goed vind.'? Zoiets?
Beetje simplistisch uitgelegd.
Maar die hele rechtsstaat kolder zie je overal waar nieuw rechts zetels haalt. Men doet er alles aan om dat te traineren of weg te zetten als ondemocratisch.

Ik trek me er eigenlijk ook niks meer van aan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211605863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef torentje het volgende:

[..]
De PVV doet niet aan zelfreflectie, dat hadden de grote jongens tegen de PVV moeten gebruiken. Volgens mij zouden er dan meer kiezers op andere partijen gestemd hebben.
Dit wilde de VVD natuurlijk niet, want dan moet je zelf ook aan zelfreflectie dien.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:31:30 #240
37950 JAM
pi_211605876
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beetje simplistisch uitgelegd.
Maar die hele rechtsstaat kolder zie je overal waar nieuw rechts zetels haalt. Men doet er alles aan om dat te traineren of weg te zetten als ondemocratisch.

Ik trek me er eigenlijk ook niks meer van aan.
Om kort te gaan: voor jou maakt dat allemaal niet zoveel uit, die hele 'rechtstaatkolder'?

(Overigens was dat niet mijn uitleg, die je hier simplistisch noemt, maar de jouwe. Dat dat even duidelijk is. Het is me nu ook even onduidelijk of je nu wilde zeggen: 'Ik heb het hier een beetje simplistisch uitgelegd' of 'Dat is een beetje een simplistische uitleg van jou.')
pi_211605943
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een staat die gebonden is aan het recht (itt bv het woord van een koning, of een religie). Een coalitie (meerderheid) kan binnen dat kader prima nieuwe wetten maken of veranderen, zolang het maar volgens de regels gebeurt waar we het al eerder (middels een meerderheid) over eens waren.

Wanneer men/links stelt dat de rechtstaat wankelt of onder druk staat oid, dan drukt men een angst uit dat de overheid diens eigen regels gaat overtreden / links laat liggen. En dat burgers daar de dupe van kunnen worden.

De rechtstaat gaat imo dus meer over het beschermen van burgers tegen eigenrichting door de staat.
pi_211605977
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:27 schreef JAM het volgende:

[..]
Het zal vast niet zo zijn (naar ik hoop) dat álle PVV-stemmers de gehele grondwet overboord gegooid willen zien worden. Sterker nog, ik zag een tijdje terug (eerder vandaag) een kort filmpje van NPO op 3 waarin ze een paar jongeren vroegen die op de PVV hadden gestemd waarom ze dat dan deden. Die zeiden vrijwel allemaal dat ze zich (oprecht) zorgen maken over de woningnood, zorgkosten, kosten voor studie, etc. en dat ze dat van 'de moslims' allemaal niet zo belangrijk vonden en eerder maar voor lief namen.
Als de PVV stemmer als geheel deze zaken belangrijk vinden, dan snap ik niet waarom ze VVD zo graag binnen boort willen hebben. Volgens mij los je deze dingen veel eerder op met linkse partijen.
pi_211605988
Vraag me nog wel af of het hele Oekraïneverhaal een splijtzwam gaat worden voor een eventuele nieuwe coalitie onder Greet. Een grote meerderheid van de TK was overduidelijk; de steun aan Oekraïne moet behouden blijven (waaronder de kamerleden van de VVD en het NSC). Alleen PVV, FvD, BBB en SGP waren tegen. Als Geert hier niet aan wil, dan gaat het al lastig worden denk ik.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:41:09 #244
37950 JAM
pi_211606019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als de PVV stemmer als geheel deze zaken belangrijk vinden, dan snap ik niet waarom ze VVD zo graag binnen boort willen hebben. Volgens mij los je deze dingen veel eerder op met linkse partijen.
Ja, dat denk ik ook.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:42:01 #245
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211606024
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:27 schreef JAM het volgende:

[..]
- maar dat neemt niet weg dat het er gewoon nog instaat.
Wat is "het"?
pi_211606029
quote:
6s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Vraag me nog wel af of het hele Oekraïneverhaal een splijtzwam gaat worden voor een eventuele nieuwe coalitie onder Greet. Een grote meerderheid van de TK was overduidelijk; de steun aan Oekraïne moet behouden blijven (waaronder de kamerleden van de VVD en het NSC). Alleen PVV, FvD, BBB en SGP waren tegen. Als Geert hier niet aan wil, dan gaat het al lastig worden denk ik.
Wellicht dat ze het buiten het regeerakkoord laten. Maarja, als je weet welke kant de neuzen op staan (een meerderheid is voor steun) dan komt dat voor de PVV de facto toch neer op 'instemmen met de visie van de VVD en het NSC'. Dus ik gok dat dat een punt gaat zijn waarop de PVV dan toch gedwongen overstag moet.
pi_211606042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar ik denk niet dat links in het bootje gaat stappen met de PVV
pi_211606047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:21 schreef JAM het volgende:
. Leg mij nu dan eens uit hoe het kan dat je een stem op PvdA/GroenLinks, of welke andere partij dan ook, 'net zo achterlijk' vindt. Misschien hebben die niet zo'n aantrekkelijk programma (kan ik best inkomen dat iemand dat vindt), ze willen alleen geen fundamentale afbreuk doen aan de rechtstaat zelf. Dat is nogal een verschil.
Achterlijk ? Daar valt over te discussiëren. Maar het partijprogramma van klimaatpaus Timmermans was dermate gefocust op randzaken die totaal niet in het belang van de PVV stemmer waren (noch van het Nederlands belang maar das een persoonlijke kwestie) dat ze een achterban van 2.3 miljoen PVVers niet aanspraken. Het is ook wel lastig een programma te maken als je eigenlijk nooit verder kijkt dan de Randstad ter inventarisatie van je speerpunten in je verkiezingsprogramma.

Zoals je zelf al zei, zat stemmers op Wilders die stemden op hem vanwege de problematiek rondom woningen, bestaaanszekerheid, zorg, financiën, etc.

Ik snap niet dat mensen nog steeds verbaasd zijn daarover - Wilders sprak die groep blanke autochtone Nederlanders die geconfronteerd werden met bovenstaande issues aan, Timmermans focust zich op immigranten en minderheden om zieltjes te winnen. Dat is het verschil.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:43:41 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211606048
quote:
Correct. Dit zal een van de pijnpunten worden. Overigens lijkt steun aan Oekraine me op Europees diplomatisch niveau ook niet iets waar een concessie komt vanuit VVD/NSC.

Rutte dreigde vannacht met opstappen over die motie, en terecht denk ik. (Al zal zijn beoogde Europese functie daar ook meegespeeld hebben).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 december 2023 @ 14:46:51 #250
3542 Gia
User under construction
pi_211606079
quote:
Denk dat Wilders zijn verzet tegen de steun zal intrekken, maar vasthoudt aan (nu) geen lid van de navo. En dat laatste kan ik me goed voorstellen. Als zij nu lid worden, dan zijn we in een klap allemaal in oorlog met Rusland. Nee, dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')