abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211577864
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 16:34 schreef vera2003 het volgende:
Ik heb er lange tijd over na moeten denken of ik wel een topic hierover moest aanmaken. Ook echt geen idee of dit de juiste plek is of niet.

Ik dacht dat ik het al jaren geleden afgesloten had, maar door alle verhalen en verzinsels en onzin welke ik de laatste tijd lees laten me hele boel weer herbeleven. Ook afgelopen week de huisarts benaderd omdat ik toch denk het een en ander aan trauma verwerking nodig heb.

Ik ben geboren en getogen op Ameland. Ik heb hier tot mijn 17e gewoond en vanuit daar zwervend in mij uppie terechtgekomen in Zwolle waar ik zo'n 3 maanden op straat heb geleefd. Inmiddels 20 jaar en ik zie steeds meer verhalen rondgaan over sunneklaas welke niet kloppen. Al moet ik zeggen dat de complot theorieën beter overeenkomen dan de onzin op Wikipedia of dan wat de inwoners zeggen als ze al wat delen.

Ik ben op dit forum terecht gekomen via Google toen ik zocht op sunneklaas en heb me aangemeld zodat ik deze post kon maken in de hoop met deze post mensen wakker te kunnen schudden, zodat er hopelijk ooit wat gaat gebeuren.

Toen ik jong was kreeg ik er vrij weinig van mee. Los van dat er heel geheimzinnig over werd gedaan en ik rare geluiden hoorde. In basis bleken dit toeters en stenen die tegen de ramen werden aangegooid het doel hiervan heb ik nooit begrepen en doe ik nog steeds niet.

Zelfs tegen kinderen tot 12 jaar wordt daar erg geheimzinnig gedaan wat het nu precies inhoud. Ondanks ik op die leeftijd wel aardig bewust was dat er iets gaande was in het dorp werd mij nog niet verteld wat. Waar ik wist dat door de rest van Nederland sinterklaas werd gevierd bleven mijn ouders maar volhouden dat dit feest specialer was dan de rest van Nederland en dat het zeker voor mij speciaal zou zijn.

Tot mijn 16e heb ik nooit begrepen waarom het voor mij specialer zou moeten zijn dan voor de anderen. Op mijn 16e kwam ik hier helaas achter.

Lang verhaal kort: elk jaar worden er 10 meisjes willekeurig geselecteerd welke geboren in zijn in dat jaar op Ameland. Zodra de gekozen meiden 16 zijn worden ze in het sunneklaas ritueel (zo noem ik het), meegenomen, opgejaagd en misbruikt.

En ja echt misbruikt. Het doel van Sunneklaas is er een feest van te maken voor de mannen zodat ze kunnen aantonen dat ze vruchtbaar en mannelijk zijn. Vrouwen en kinderen zijn verplicht binnen te blijven en de 10 meiden worden gedwongen op straat gegooid. 4 december krijgen de jongeren de kans om te veranderen van een jongen in de man, en de 5e maken de mannen het af en speuren ze de de meiden op welke de 4e niet door de jongere doelgroep is gevonden.

Wordt het meisje door een jongen gevonden op de 4e dan heeft ze pech. Als mensen de traditie helemaal volgen behoord vanaf dat moment het meisje toe aan de jongen en is ze verplicht met hem te trouwen als hij dat wilt.

Wil je dit niet dan is er maar 1 oplossing en dat is niet opgespoord worden.

Enkel is het gevolg daarvan dat op de 5e de mannen naar je op zoek gaan en zodra ze je vinden dan mogen ze 24 uur lang doen met je wat ze willen. En geloof me op dat moment heb ik gewenst en gebeden dat ik me de 4e zou hebben laten vinden ipv de 5e.

Nadat alles gebeurd was werd ik er continu mee geconfronteerd. Mannen wisten wie ik was en wat er met mij gebeurd was en ik had geen idee wie er wat met mij had gedaan. Dat is uiteindelijk ook de reden dat ik op mijn 17e psychische zo in de war was dat ik naar Zwolle gevlucht ben en daar tijden op straat heb geleefd omdat ik niemand meer kon vertrouwen.

Vol ongeloof ben ik altijd geweest dat dit kon in Nederland en de inwoners daar lieten mij en de andere slachtoffers altijd geloven dat de rest van Nederland het wisten en normaal vonden.

Door wat daar gebeurd is ben ik mijn leven lang beschadigd en ben ik ook niet meer in staat kinderen te krijgen. Laat staan ooit genieten van sex met iemand.

Ik heb mijn angsten de laatste jaren erg goed weten weg te drukken. Maar nu door alle verhalendl die ten ronde gaan, en het gevoel dat er eindelijk mensen beginnen te twijfelen aan wat daar gebeurd, besef ik me dat het tijd is om echt hulp te gaan zoeken.

Naja misschien allemaal een wat onsamenhangend verhaal, maar echt het is zo fout en doodeng wat er gebeurd. Er zijn in sommige gevallen ook gewoon mensen verdwenen. Tot op de dag van vandaag snap ik nog niet dat letterlijk iedereen op Ameland hieraan meedoet en accepteert wat er daar gebeurd.
Waarom is deze OP niet hersteld zoals gebruikelijk?
  Spellchecker zondag 10 december 2023 @ 20:09:32 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211577967
Bijzonder dat de originele ts niet meteen naar de politie is gestapt in Zwolle.
pi_211578066
heel smerig feestje wat ik al dacht

volgend jaar maar een flinke knokploeg die kant op sturen
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 20:17:34 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211578070
Omdat TS nogal wat issues leek te hebben leek het me beter om dat topic dicht te doen dan halsstarrig het open te laten om te voorkomen dat ermee aan de haal werd gegaan door anderen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')