Kan ik moeilijk zeggen. Een deel moes5lt binnen blijven en kregen misschien niet alles mee. Maar als diegene een jongen of man is kan het niet anders dat hij het weet. Tenzij hij daar niet geboren is. De meeste meiden wisten het niet, die moesten binnen blijven tenzij het "hun" jaar was.quote:Op zondag 10 december 2023 16:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hey, @:Cause-mayhem2 schilderde het als een veel onschuldiger traditie af. Die zit dan vast ook in het complot!!!
Wauw! Echt??? Gebeurt dit echt daar???quote:Op zondag 10 december 2023 16:34 schreef vera2003 het volgende:
Zodra de gekozen meiden 16 zijn worden ze in het sunneklaas ritueel (zo noem ik het), meegenomen, opgejaagd en misbruikt.
Ik heb ooit op Ameland zelf geprobeerd aangifte te doen, deze aangifte was ook opgenomen maar gebeurde niks mee.quote:Op zondag 10 december 2023 16:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wauw! Echt??? Gebeurt dit echt daar???
Waarom is daar nooit aangifte van gedaan? Is het echt zo erg?
Natuurlijk lang verhaal kort. Ik ga echt geen gedetailleerd verhaal schrijven waar allemaal zieke mensen op gaan lopen geiten.quote:Op zondag 10 december 2023 16:56 schreef PotjeSambal het volgende:
Lang verhaal kort: elk jaar worden er 10 meisjes willekeurig geselecteerd welke geboren in zijn in dat jaar op Ameland. Zodra de gekozen meiden 16 zijn worden ze in het sunneklaas ritueel (zo noem ik het), meegenomen, opgejaagd en misbruikt.
Vanwaar die reactie? Ik kijk er niet vreemd van op.quote:Op zondag 10 december 2023 16:56 schreef PotjeSambal het volgende:
Lang verhaal kort: elk jaar worden er 10 meisjes willekeurig geselecteerd welke geboren in zijn in dat jaar op Ameland. Zodra de gekozen meiden 16 zijn worden ze in het sunneklaas ritueel (zo noem ik het), meegenomen, opgejaagd en misbruikt.
Als het waar blijkt te zijn, mag ook een deel van Ameland daar heen eh.quote:Op zondag 10 december 2023 16:59 schreef GereDathan het volgende:
Vervelend dat de ggz overbelast is, je zou er nodig eens naartoe moeten gaan.
En de ouders vinden het okequote:Op zondag 10 december 2023 16:56 schreef PotjeSambal het volgende:
Als het echt is, heel veel sterkte gewenst.quote:Op zondag 10 december 2023 16:59 schreef vera2003 het volgende:
[..]
Natuurlijk lang verhaal kort. Ik ga echt geen gedetailleerd verhaal schrijven waar allemaal zieke mensen op gaan lopen geiten.
Ze gaan volgend jaar zelf even kijken.quote:Op zondag 10 december 2023 17:06 schreef Lienekien het volgende:
En wat zei de krant toen je bij ze aanklopte met dit verhaal?
Als je dit soort praat voor waar aanneemt, zeker geplaatst door nieuw accountje, dan gaat het niet best met je.quote:Op zondag 10 december 2023 17:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als het waar blijkt te zijn, mag ook een deel van Ameland daar heen eh.
Die conclusie trek je wel erg makkelijk.quote:Op zondag 10 december 2023 17:04 schreef Cupfighter het volgende:
Het is naar mijn idee niet voor niets dat buitenstaanders worden weggejaagd en dat journalisten absoluut niet welkom zijn, dan gebeuren er dingen die wettelijk niet mogen, ik geloof TS wel
Veel sterkte TS
Ik zeg meerdere keren, als het waar blijkt te zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 17:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je dit soort praat voor waar aanneemt, zeker geplaatst door nieuw accountje, dan gaat het niet best met je.
Dat zeg ik, extra zorgelijk als je alleen al overweegt of dit waar zou zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 17:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik zeg meerdere keren, als het waar blijkt te zijn.
Beetje beter opletten eh.
Misschien wel maar onlogisch is het nietquote:Op zondag 10 december 2023 17:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die conclusie trek je wel erg makkelijk.
Jawel, dat er jaar in jaar uit op deze manier georganiseerd misbruik zou plaatsvinden, is niet ‘logisch’.quote:Op zondag 10 december 2023 17:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien wel maar onlogisch is het niet
Je krijgt bedreigingen op je nummer? Naar aanleiding van dit topic?quote:Op zondag 10 december 2023 16:34 schreef vera2003 het volgende:
Verwijderd.
Ik snap niet hoe maar ik krijg op mijn nummer allemaal bedreigingen terwijl het niet eens aan mijn account gekoppeld is.
Daarnaast heb ik niet de energie om met alle ongeloof om te gaan. Al snap ik dat mensen sceptisch zijn.
Sorry voor het verdoen van jullie tijd.
Het kan zijn dat personen haar verhaal herkennen.quote:Op zondag 10 december 2023 17:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je krijgt bedreigingen op je nummer? Naar aanleiding van dit topic?
Ook niet erg geloofwaardig.
Het kan gezien het een gesloten feest is, niemand weet precies wat er gebeurd omdat mensen buiten Ameland er niet mogen komen, of het echt elk jaar zo gaat betwijfel ik ook maar het zou TS overkomen kunnen zijnquote:Op zondag 10 december 2023 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, dat er jaar in jaar uit op deze manier georganiseerd misbruik zou plaatsvinden, is niet ‘logisch’.
Heel eerlijk, er gebeuren wel meer dingen die niet logisch zijn, waar mensen totaal geen weet van hebben.quote:Op zondag 10 december 2023 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, dat er jaar in jaar uit op deze manier georganiseerd misbruik zou plaatsvinden, is niet ‘logisch’.
Ja dit is dan weer erg ongeloofwaardigquote:Op zondag 10 december 2023 17:25 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Heel eerlijk, er gebeuren wel meer dingen die niet logisch zijn, waar mensen totaal geen weet van hebben.![]()
Maar nu ik net lees over mobiele stalking, TS kan beter een detective boek gaan schrijven.
‘Heel eerlijk’, wat bedoel je daarmee? Wat is er ‘heel eerlijk’? Dat je toegeeft dat jij in dit soort verhalen gelooft?quote:Op zondag 10 december 2023 17:25 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Heel eerlijk, er gebeuren wel meer dingen die niet logisch zijn, waar mensen totaal geen weet van hebben.![]()
Maar nu ik net lees over mobiele stalking, TS kan beter een detective boek gaan schrijven.
Ik ga het niet goed praten, de reactie is overtrokken, maar er zit wel wat meer context achter natuurlijk. Amelanders worden ieder jaar weer massaal lastig gevallen door vastelanders als wij die denken dat er een soort misbruik-sekte op hun eiland afspeelt. Het is niet alsof deze jongen de oliedomme beschuldigende kleutervragen voor het eerst hoort.quote:Op zondag 10 december 2023 17:27 schreef Vincent_student het volgende:
Het is in ieder geval heel raar dat er zo agressief en gewelddadig wordt gereageerd op het eiland als er buitenstaanders bij komen. Een gewoon gesprek met "Joh, ga lekker een biertje nemen in de kroeg en laat ons lekker met rust", zou veel beter zijn dan er gelijk op los slaan. Dat betekent dat er echt iets aan de hand is.
Het gekke is dat ook iedereen deze gewelddadigheid gewoon goed praat, tot de politie aan toe.
Nee dat maak jij ervan.quote:Op zondag 10 december 2023 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Heel eerlijk’, wat bedoel je daarmee? Wat is er ‘heel eerlijk’? Dat je toegeeft dat jij in dit soort verhalen gelooft?
Leg die boot dan twee dagen stil, maar loop niet als een malloot in te hakken op ongenode gasten. Dat doe ik ook niet. Tref dan maatregelen en maak er een besloten feest van. Zet de dorpen af voor mijn part. Maar ga niet lopen roepen ik hak je auto in elkaar want dat mag ik. Dat doet zelfs een hond nog niet.quote:Op zondag 10 december 2023 17:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik ga het niet goed praten, de reactie is overtrokken, maar er zit wel wat meer context achter natuurlijk. Amelanders worden ieder jaar weer massaal lastig gevallen door vastelanders als wij die denken dat er een soort misbruik-sekte op hun eiland afspeelt. Het is niet alsof deze jongen de oliedomme beschuldigende kleutervragen voor het eerst hoort.
Beantwoord mijn vraag dan eens?quote:Op zondag 10 december 2023 17:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nee dat maak jij ervan.
Ik probeer te zeggen dat er zaken gebeuren die totaal onlogisch zijn voor iedereen.
Maar toch voorkomen, de wereld kan gekker zijn dan men denkt.
Niet zo vijandig doen, zo bedoel ik het ook niet richting jou hoor.
Met het gedeelte dat er gekkere dingen gebeuren doelde ik niet specifiek op Ameland.quote:Op zondag 10 december 2023 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag dan eens?
Zo’n random ‘gekke zaken gebeuren’, daar heeft echt niemand wat aan. Dat bevestigt alleen mensen die menen dat er waarheid zit in de meest idiote beweringen. En we weten tot wat voor krankzinnige ideeën dat kan leiden.
Heel bijzonder hahaha. Heerlijk voor de theorieën.quote:Op zondag 10 december 2023 17:39 schreef Marsenal het volgende:
De wikipediapagina over Sunneklaas is blijkbaar verwijderd
Nou, miscommunicatie. Je haalt het er niet voor niets bij, toch? Je gebruikt het een om het andere verhaal ook plausibel te doen lijken.quote:Op zondag 10 december 2023 17:41 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Met het gedeelte dat er gekkere dingen gebeuren doelde ik niet specifiek op Ameland.
Maar op wereld toneel.
Eipstein eiland had ook niemand verwacht lijkt mij.
Denk dat daar de miscommunicatie ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |