abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211569365
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Apartheid' en 'kolonialisme', oh jij bent er zo eentje. Lekker Links, lekker intersectioneel.

Nou, zowel van apartheid als kolonialisme is in deze kwestie geen sprake, dus dat scheelt dan weer.
Jouw woord tegen dat van hem, dan ik kies ik toch partij
pi_211569538
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eerste wat Hitler deed toen ie met z’n antisemitische acties begon was breed uitmeten hoe andere landen ze niet wilde hebben. De grenzen gingen voor ze dicht en dat zei alles. Die tactiek wordt dus vandaag de dag nog gebruikt, zo effectief is ie. Lekker bezig :)
Een aanzienlijk deel van Joden in Duitsland is gewoon richting het buitenland vertrokken (onder andere richting Nederland). Kortom, deze vergelijking klopt niet helemaal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:30 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Jouw woord tegen dat van hem, dan ik kies ik toch partij
[ afbeelding ]
Ik denk dat het vooral de realiteit tegen zijn woord is, dan wint de realiteit het van het vertekende beeld dat Tutu hier schetst. Het is namelijk nogal raar om te stellen dat Israël een apartheidsstaat is als er allerlei verschillende mensen leven die exact dezelfde rechten hebben.

Laat staan om te beginnen over raciale segregatie, ruim de helft van Israël ziet er precies zo uit als een gemiddelde Palestijn. Nou, veel succes met dat onderscheid maken op basis van uiterlijke kenmerken.

Het is juist zorgwekkend te noemen dat mensen de verschrikkelijke die er apartheid in Zuid-Afrika was, aangrijpen om Israël te willen demoniseren. Dat is oprecht misdadig en doet tevens een onrecht aan het lijden van zwarte Zuid-Afrikanen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211569777
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een aanzienlijk deel van Joden in Duitsland is gewoon richting het buitenland vertrokken (onder andere richting Nederland). Kortom, deze vergelijking klopt niet helemaal.
En er is niet een aanzienlijk deel Palestijnen in de omringende landen en daarbuiten?

quote:
Laat staan om te beginnen over raciale segregatie, ruim de helft van Israël ziet er precies zo uit als een gemiddelde Palestijn. Nou, veel succes met dat onderscheid maken op basis van uiterlijke kenmerken.
Denk je ook dat Anne Frank paars of zo was

[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 09-12-2023 23:01:27 ]
pi_211569917
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eerste wat Hitler deed toen ie met z’n antisemitische acties begon was breed uitmeten hoe andere landen ze niet wilde hebben. De grenzen gingen voor ze dicht en dat zei alles. Die tactiek wordt dus vandaag de dag nog gebruikt, zo effectief is ie. Lekker bezig :)
Godwin.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211569926
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:17 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jemig, ik weet het nog, al die Israëlische aanvalsgolven op Bakhmut. ;(
Nee, het bezetten van andere gebieden.
En het bombarderen van onschuldige burgers onder het mom van ''militaire'' doelen.
Genocide plegen tegenover Oekraïners, genocide plegen tegenover Palestijnen.

Begrijp je de overeenkomsten nu?
pi_211569964
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 18:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oké een lid van Hamas woont in een flatgebouw met 20 andere gezinnen. Is er toegevoegde waarde om 21 gezinnen dakloos te maken? Die Hamas mafkees loopt nog steeds vrij rond en kan nog steeds tunneltjes graven, hij is alleen zijn bed en bankstel kwijt. Wat is bereikt?
Hangt nogal van een aantal factoren af. Is het een hooggeplaatst Hamas lid? Wordt zijn woning naast daadwerkelijke bewoning ook nog voor andere Hamas zaken gebruikt?

Maar als het een gewone voetsoldaat is, en hij die woning alleen voor bewoning gebruikt, dan zou ik zeggen dat dat het niet waard is inderdaad. En gezien Gaza niet al de afgelopen 10 jaar compleet platgebombardeerd is, puur en alleen omdat een willekeurige Hamas soldaat in een woning slaapt en op de bank tv kijkt, lijkt het er op dat de IDF dat met me eens is.

Wat ik van dat 'roof knocking' begrijp en meegekregen heb de afgelopen tig jaar, gebeurt dat alleen bij ofwel bewoning door hooggeplaatste Hamas leiders, ofwel wanneer het pand ook voor gewelddadige activiteiten gebruikt wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 09-12-2023 23:18:54 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_211570090
twitter

Hoppa.
pi_211570113
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 23:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Hoppa.
Terecht.

Al moet ik zeggen dat ik het wel raar vond dat die senator/congreswoman vroeg of het onder bullying viel. Ik zou persoonlijk stellen dat haatzaaien / oproepen tot genocide, toch wel een flink stuk erger is dan pesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 09-12-2023 23:37:43 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 9 december 2023 @ 23:45:15 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211570276
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 23:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Hoppa.
Benieuwd in hoeverre dat uit haarzelf kwam

En wat ze hierna gaat doen. Of dat daadwerkelijk haar inkeer laat zien of dat ze gewoon in zelfde denkspoor verder werkt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 9 december 2023 @ 23:46:38 #135
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211570290
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:19 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Hebben ze die Mexicaanse cartel video al verwijderd?
Staat dat filmpje er nog op?
Wat een waardeloze flut side.

Sowieso, waarom zou je filmpjes van zulke gruwelijkheden kijken, waar ze ook gemaakt zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 9 december 2023 @ 23:49:13 #136
438527 MissButterflyy
pi_211570308
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, jij denkt. Dat moet je wat minder doen.
[..]

Hmmmm waarom zouden ze dat doen?
Ze moeten er iets voor gekregen hebben van Putin.
pi_211570389
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 20:31 schreef deedeetee het volgende:
Is het niet zo dat Egypte oorlogsvluchtelingen niet binnen wil laten ? Hoe noemen we dat dan ?
Je weet dat iedereen die uit Gaza gaat niet meer terug kan gaan?

Israël wil het liefste de Gazanen weg hebben. Als je dus Gazanen opneemt zal dat permanent zijn en geen enkel land kan een ruime 2 miljoen extra burgers ineens erbij aan.
  zondag 10 december 2023 @ 00:01:45 #138
438527 MissButterflyy
pi_211570428
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 23:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Is dat zo? En hoezo is dat eigenlijk?
pi_211570566
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 23:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Israël wil het liefste de Gazanen weg hebben. Als je dus Gazanen opneemt zal dat permanent zijn en geen enkel land kan een ruime 2 miljoen extra burgers ineens erbij aan.
Ach jawel, Nederland had slechts zes miljoen inwoners in 1914 en toch verwelkomden we maar liefst een miljoen Belgen op de vlucht voor het oorlogsgeweld, probleem is hier dat niemand de Palestijnen wil, de geest van Hamas zit te diep in dat volk en geen enkel islamitisch land zit op ze te wachten.
pi_211570607
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:38 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja idd..dat je voorbijgaat aan elke waarschuwing voor die bom valt zal dan wel een gebrek zijn aan jouw onvermogen.
Allemaal vriendelijke mensen.
Waar moeten die burgers dan heen? Als ze al weg mogen?

Vergeet niet dat er dus heren met wapens in die flat zitten die daar zitten omdat ze zo een menselijk schild hebben.

Een organisatie die tot nu toe ook na gerichte aanvallen er nog was en die hun hand er niet voor omdraaien om het je hele familie erg moeilijk te maken of erger aan te doen.

Werk liep via Hamas grotendeels, medische hulp liep via Hamas, vele goederen en zelfs water (dat is in die regio en wat minder vanzelfsprekend dan hier) liep voor een deel via Hamas.
Dat naast het feit dat Hamas zonder met de ogen te knipperen burgers martelt of dood maakte dat burgers vrij vast zaten.
Hamas verraden of jezelf in veiligheid brengen was erg gevaarlijk.

Ik denk dat veel mensen hier onderschatten hoe sterk de greep van Hamas op de bevolking was.
Hamas heeft het slim gespeeld door voor de verkiezingen heel erg in te spelen op levensbehoeften van mensen, daar zijn ze populair mee geworden in eerste instantie.
Daarna werd het dwingend en was er geen keuze meer.

Israël heeft ronduit gelijk dat Hamas echt weg moet. Ook de kopstukken en geldstromen die in het buitenland zitten.
Een hoop burgers zullen een heel ander liedje fluiten als de angst dat ze geen geld meer kunnen verdienen, hun medische hulp verdwijnt, hun dochters verkracht worden voor hun ogen of familie gedood wordt voor hun ogen weg is.

Nu is men nog voorzichtig, want stel dat je je nu uitspreekt en ze er straks toch nog zijn?
En er is de angst dat de "hulp'(tussen haakjes, want de prijs is hoog) wegvalt en er niets voor terug komt.

Ik hoop dat Israël ondanks de pijn het juiste zal doen na het uitroeien van Hamas en samen met de internationale gemeenschap zal zorgen voor wederopbouw.
Dan zal blijken dat vele Gazanen opgelucht adem zullen halen en in vrede willen leven met hun buren.

Zeer beperkt ken ik die geluiden wel iig, maar weet ook dat ze dat tot nu toe niet hardop uit durven te spreken in Gaza. Zelfs over de telefoon (video verbinding) is men voorzichtig.
pi_211570636
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 00:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is dat zo? En hoezo is dat eigenlijk?
Politiek Israël heeft meerdere keren uitgesproken dat ze het liefste hebben dat de Gazanen verdwijnen. Er is letterlijk gezegd dat Egypte maar een stuk land voor ze moet regelen of ze naar de eu moet sturen.

Als er gesproken wordt over een genocide is dit dan ook wat bedoeld wordt. Geen uitmoorden, maar wel het uitwissen van een volk.
pi_211570707
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ach jawel, Nederland had slechts zes miljoen inwoners in 1914 en toch verwelkomden we maar liefst een miljoen Belgen op de vlucht voor het oorlogsgeweld, probleem is hier dat niemand de Palestijnen wil, de geest van Hamas zit te diep in dat volk en geen enkel islamitisch land zit op ze te wachten.
Die Belgen gingen weer weg, dat was tijdelijk en dat was bekend.

In dit geval geld dat ook bij eerdere gevallen terug gaan niet aan de orde was.
Zie bv Jordanië, die mensen zijn eeuwig vluchteling. Teruggaan is geen sprake van. En nu dat zelfs vrij letterlijk uitgesproken is zal het tegen gehouden worden.

Daarnaast is ruim 2 miljoen een heel stuk meer. Zeker voor een land dat helemaal niet zoveel reserve heeft om op te vangen.

En laten we even heel hard en eerlijk zijn.
Als de Gazanen weg mogen vluchten zal het zo gaan zijn dat een aanzienlijk deel daarvan naar de eu doorgestuurd gaat worden, Israël (politiek) heeft dat al als goede optie neergezet.
Als Egypte de deur openzet gaan wij dat ook voelen. Egypte staat dus ook onder druk vanuit hier om dat niet te doen.
Of sta jij straks met een je bent welkom bordje klaar aangezien je de grens naar Egypte toe open wil zien?
  zondag 10 december 2023 @ 00:30:54 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211570712
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Politiek Israël heeft meerdere keren uitgesproken dat ze het liefste hebben dat de Gazanen verdwijnen. Er is letterlijk gezegd dat Egypte maar een stuk land voor ze moet regelen of ze naar de eu moet sturen.

Als er gesproken wordt over een genocide is dit dan ook wat bedoeld wordt. Geen uitmoorden, maar wel het uitwissen van een volk.
Dat was een zeer select groepje en niet gebackt door de hele regering voor zover ik weet

Daar staat de Israëlische bevolking ook helemaal niet achter ook

Denk dat ze samenleven wel kunnen vergeten in Israël ja, dat wel. En waar ze terecht kunnen, geen idee. Niemand wil de Palestijnen in de buurt hebben

En waar kunnen ze heen, in het Westen krijgen ze Hamasvlaggen te zien in grote steden dus daar zal ik me als Palestijnse vluchteling ook niet heel top bij voelen als ik werkelijk anti Hamas was
  zondag 10 december 2023 @ 00:32:15 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211570720
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:30 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Zie bv Jordanië, die mensen zijn eeuwig vluchteling. Teruggaan is geen sprake van. En nu dat zelfs vrij letterlijk uitgesproken is zal het tegen gehouden worden.

Daarnaast is ruim 2 miljoen een heel stuk meer. Zeker voor een land dat helemaal niet zoveel reserve heeft om op te vangen.

Als de Gazanen weg mogen vluchten zal het zo gaan zijn dat een aanzienlijk deel daarvan naar de eu doorgestuurd gaat worden, Israël (politiek) heeft dat al als goede optie neergezet.
Als Egypte de deur openzet gaan wij dat ook voelen. Egypte staat dus ook onder druk vanuit hier om dat niet te doen.
Of sta jij straks met een je bent welkom bordje klaar aangezien je de grens naar Egypte toe open wil zien?
Er zitten er al behoorlijk wat in Nederland, niet allemaal pro westers of anti Hamas overigens
pi_211570752
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:30 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Ze wisten in 1914 al hoe de uitkomst in 1918 zou zijn?
  zondag 10 december 2023 @ 00:40:27 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211570782
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 00:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het leven is tijdelijk?
  zondag 10 december 2023 @ 00:43:09 #147
438527 MissButterflyy
pi_211570799
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 00:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Dat klopt dat Israël dat heeft gezegd. Toch is het dan deportatie en geen genocide. Wat ook een misdaad tegen de menselijkheid is.
pi_211570809
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 00:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat was een zeer select groepje en niet gebackt door de hele regering voor zover ik weet

Daar staat de Israëlische bevolking ook helemaal niet achter ook

Denk dat ze samenleven wel kunnen vergeten in Israël ja, dat wel. En waar ze terecht kunnen, geen idee. Niemand wil de Palestijnen in de buurt hebben

En waar kunnen ze heen, in het Westen krijgen ze Hamasvlaggen te zien in grote steden dus daar zal ik me als Palestijnse vluchteling ook niet heel top bij voelen als ik werkelijk anti Hamas was
Ik zeg niet voor niets politiek Israël. En een selectief clubje? De leiding van het land heeft dit letterlijk gezegd. We hebben het niet over de oppositie ofzo hier he?

En idd, ook bij vluchten is de Palestijnse burger niet zeker op dit moment, de macht van Hamas rijkt tot buiten Gaza.
Ik ben het daarom ook geheel eens met de wens van Israël om ook buiten Gaza Hamas aan te pakken. Sterker nog, dat roep ik al vrij lang.
pi_211570811
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 00:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar gingen ze wel vanuit ja. Hie lang was niet zeker, terugkeer wel.
In dit geval is het zeker dat er geen terugkeer is.
  zondag 10 december 2023 @ 00:50:18 #150
438527 MissButterflyy
pi_211570817
Juist ja, net zoals ze op nazis hebben gejaagd in onder andere Argentinië..,

Neem aan dat ze hier meer tijd voor nemen en dit in het uiterste geheim doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')