abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:04:09 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211561476
Er is grote behoefte aan een landelijk spoeddienst voor ouderen in de nacht, die onwel worden , pillen kwijt, van de trap af lazeren in hun veel te grote woning, of gewoon met de scootmoboiel vast zitten thuis of hun huissleutel kwijt zijn

een nieuwe functie: nacht zorg leaseauto ZZP er, die zal niet goedkoop zijn
Tja het is wat he als je tot de dood in je eengezinshuis moet blijven wonen in je eentje
Leve de VVD en de marktwerking

https://www.telegraaf.nl/(...)-ouderen-in-de-nacht

quote:
AMSTERDAM - Een verpleegkundige spoeddienst die ouderen in nood ’s avonds en ’s nachts te hulp schiet, bijvoorbeeld na een val.
Volgens zorgbrancheorganisatie Actiz denken zorgaanbieders verspreid door het land erover dit op te zetten.
Ze vullen zo een gat dat is gevallen door bezuinigingen en personeelstekorten.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2023 09:23:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211561488
Die alarmcentrales bestaan al decennia.
Kost alleen 50 euro per maand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:07:17 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211561514
Zorgorganisaties hebben weer een nieuwe melkkoe gevonden, de zorgpremie kan nog wel een paar euro omhoog.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:24:28 #4
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211561629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hga het ze even vertellen dan
quote:
Volgens zorgbrancheorganisatie Actiz denken zorgaanbieders verspreid door het land erover dit op te zetten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 december 2023 @ 09:27:01 #5
367000 roos94
pi_211561643
Gewoon iedereen pil van drion met 70 jaar, lost vele problemen op
pi_211561645
De meeste mensen hebben geen zin om gratis of onderbetaald alleenwonende ouderen te helpen of te amuseren.
pi_211561808
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat ze er al zijn wist ik ook al maar 50 euro isgelukkig niet zoveel. Ik dacht dat het duurder is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:07:38 #8
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211562027
Ouderen horen toch gewoon in bed te liggen tussen 21:00 en 07:00?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211562411
quote:
Maar komen die ook langs? Of heb je dan alleen zo'n alarmknop en een kastje met communicatie, waarmee de centrale met je kan praten? En dat die vervolgens thuiszorg, ambulance of politie inschakelen?
pi_211562746
Voordat ze echt niet meer voor zichzelf kon zorgen woonde mijn oma in een aanleunwoning, gewoon een eigen appartement, maar dan met een huismeester en zorgpersoneel vlakbij voor als er toch iets aan de hand was. Was prima geregeld, best ruim ook nog voor 1 persoon. Wie ooit bedacht heeft dat dat moest verdwijnen is rijp voor het gesticht.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_211563230
Ambulante nachtzorg bestaat al heel lang in de Randstad.

Deze is helaas door Haags beleid/verzekeraars wel flink uitgehold. Organisaties krijgen alleen betaald voor de medische handelingen die ter plaatse worden verricht, maar niet voor de bedrijfsvoering eromheen (wachtdienst, kilometers en reistijd, alarmcentrale etc.)
Het is een enorme kostenpost voor een zorgorganisatie en eigenlijk niet rendabel als losse dienst zonder andere nachtzorg.
Vandaar dat in Rotterdam diverse thuiszorgorganisaties deze dienst icm reguliere nachtzorg gezamenlijk opvangen.

Goed dat eindelijk met de verzekeraars gesproken gaat worden, want ik denk dat per saldo de zorgkosten voor verzekeraars hoger zijn als die oudere niet of niet op tijd zorg krijgt.
Voorkomen en tijdig ingrijpen is bij deze doelgroep stukken goedkoper dan genezen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:40:24 #12
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211564262
quote:
Dat je een knop hebt om politie te waarschuwen die zijn er ja
https://www.zorgvannu.nl/(...)uderen-en-kwetsbaren

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat ze er al zijn wist ik ook al maar 50 euro isgelukkig niet zoveel. Ik dacht dat het duurder is
Zijn er die alarmen

https://www.ntvg.nl/artik(...)de-spoedeisende-hulp

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2023 17:09:29 ]
pi_211568562
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hga het ze even vertellen dan
[..]

Dat weten ze bij actiz wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_211568571
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:41 schreef Piles het volgende:

[..]
Maar komen die ook langs? Of heb je dan alleen zo'n alarmknop en een kastje met communicatie, waarmee de centrale met je kan praten? En dat die vervolgens thuiszorg, ambulance of politie inschakelen?
Ja daar betaal je 50 euro voor.
  zaterdag 9 december 2023 @ 21:36:49 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211568630
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja daar betaal je 50 euro voor.
dat uis een koopje,dan heb jij het opgelost

Maar ik denk dat ze nog moeten beginnen, jij hebt het over een abbonnement op nood en alarm, die langs je huis rijden voorbewaking , niet die snacht geneeskundige hulp verlenen

quote:
Volgens zorgbrancheorganisatie Actiz denken zorgaanbieders verspreid door het land erover dit op te zetten. Ze vullen zo een gat dat is gevallen door bezuinigingen en personeelstekorten.
quote:
Financieel is het een lastig verhaal. Verzekeraars betalen alleen voor de medische verrichting, zoals het vervangen van een katheter. Actiz: ,,
Maar hiervoor moet 's nachts wel een hele organisatie paraat staan." Verzekeraars melden hierover nu in gesprek te zijn met zorgorganisaties.
pi_211571237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat uis een koopje,dan heb jij het opgelost

Maar ik denk dat ze nog moeten beginnen, jij hebt het over een abbonnement op nood en alarm, die langs je huis rijden voorbewaking , niet die snacht geneeskundige hulp verlenen
[..]
[..]

Jawel dan komt een verpleegkundige bij je thuis.

Je moet niet elke week bellen maar voor nood.

De zorgorganisatie waar ik voor werk heeft dit al zeker 12 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')