quote:AMSTERDAM - Een verpleegkundige spoeddienst die ouderen in nood ’s avonds en ’s nachts te hulp schiet, bijvoorbeeld na een val.
Volgens zorgbrancheorganisatie Actiz denken zorgaanbieders verspreid door het land erover dit op te zetten.
Ze vullen zo een gat dat is gevallen door bezuinigingen en personeelstekorten.
hga het ze even vertellen danquote:Op zaterdag 9 december 2023 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Die alarmcentrales bestaan al decennia.
Kost alleen 50 euro per maand.
quote:Volgens zorgbrancheorganisatie Actiz denken zorgaanbieders verspreid door het land erover dit op te zetten.
Dat ze er al zijn wist ik ook al maar 50 euro isgelukkig niet zoveel. Ik dacht dat het duurder isquote:Op zaterdag 9 december 2023 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar komen die ook langs? Of heb je dan alleen zo'n alarmknop en een kastje met communicatie, waarmee de centrale met je kan praten? En dat die vervolgens thuiszorg, ambulance of politie inschakelen?quote:Op zaterdag 9 december 2023 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat je een knop hebt om politie te waarschuwen die zijn er jaquote:Op zaterdag 9 december 2023 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zijn er die alarmenquote:Op zaterdag 9 december 2023 09:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat ze er al zijn wist ik ook al maar 50 euro isgelukkig niet zoveel. Ik dacht dat het duurder is
Dat weten ze bij actiz wel.quote:Op zaterdag 9 december 2023 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hga het ze even vertellen dan
[..]
Ja daar betaal je 50 euro voor.quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar komen die ook langs? Of heb je dan alleen zo'n alarmknop en een kastje met communicatie, waarmee de centrale met je kan praten? En dat die vervolgens thuiszorg, ambulance of politie inschakelen?
dat uis een koopje,dan heb jij het opgelostquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja daar betaal je 50 euro voor.
quote:Volgens zorgbrancheorganisatie Actiz denken zorgaanbieders verspreid door het land erover dit op te zetten. Ze vullen zo een gat dat is gevallen door bezuinigingen en personeelstekorten.
quote:Financieel is het een lastig verhaal. Verzekeraars betalen alleen voor de medische verrichting, zoals het vervangen van een katheter. Actiz: ,,
Maar hiervoor moet 's nachts wel een hele organisatie paraat staan." Verzekeraars melden hierover nu in gesprek te zijn met zorgorganisaties.
Jawel dan komt een verpleegkundige bij je thuis.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat uis een koopje,dan heb jij het opgelost
Maar ik denk dat ze nog moeten beginnen, jij hebt het over een abbonnement op nood en alarm, die langs je huis rijden voorbewaking , niet die snacht geneeskundige hulp verlenen
[..]
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |