Volgens mij suggereert hier niemand dat er maar onbeperkte capaciteit moet zijn (hoewel we dat in het geval van Oekraïne eigenlijk wel heel snel hebben georganiseerd…).quote:
Nee klopt, dat heet visie, het dak repareren als de zon schijnt. Helaas zaten we met een premier die visie beschouwde als een olifant die het zicht belemmert, met ter rechterzijde allemaal "penny wise pound foolish"- cheerboys. Nu kan de rechtse troep weer worden opgeruimd. Wel lachen dat het klootjesvolk denkt dat rechtse troep opgeruimd kan worden met rechtser beleid.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooie quote wel, van 12 jaar geleden.
Alsof we 12 jaar geleden dezelfde shit hadden als nu
Toen brak de burgeroorlog in Syrië uit en stonden we aan de vooravond van een periode waarin de problemen echt veel groter waren dan nu.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooie quote wel, van 12 jaar geleden.
Alsof we 12 jaar geleden dezelfde shit hadden als nu
Heeft Claudia de Breij eigenlijk samen met haar vrouw plaats om een homofobe asielzoeker in haar huis op te vangen? Of is het slechts een liedje voor de buhne?quote:Op vrijdag 8 december 2023 22:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws
Ik wens ons allemaal veel wijsheid de komende weken.
Nog even een toepasselijk liedje:
[..]
Ok, het is dus echt niet meer dan ongeïnformeerd kankeren op buitenlanders wat je doet?quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik zei: (en toch zijn ze er en ze krijgen wel te vreten en leefgeld).
Maar goed, geen leefgeld, maar goederen in natura. Prima, dan stelen ze de rest er wel bij.
Ja die Turkije oplossing werkte zo goed dat we nu soortgelijke oplossingen proberen in Tunesië.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij suggereert hier niemand dat er maar onbeperkte capaciteit moet zijn (hoewel we dat in het geval van Oekraïne eigenlijk wel heel snel hebben georganiseerd…).
En qua instroom, deze pagina geeft wel aardige meerjarige overzichten. https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland
Overigens wel aardig om te melden dat de grote daling na 2000 voor een belangrijk deel kwam door de Vreemdelingenwet van Cohen en dat de daling in 2016 veel te maken had met de Turkijedeal waarvan Diederik Samsom als architect wordt gezien. Blijkbaar weten juist PvdA'ers wat je moet doen.
Claudia de Breij vangt Oekrainse moeder en zoon op.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:11 schreef Inbox het volgende:
[..]
Heeft Claudia de Breij eigenlijk samen met haar vrouw plaats om een homofobe asielzoeker in haar huis op te vangen? Of is het slechts een liedje voor de buhne?
quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Claudia de Breij vangt Oekrainse moeder en zoon op.
Ah geweldig.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Claudia de Breij vangt Oekrainse moeder en zoon op.
En waarom maar twee? Zo komen we er nooit.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
Ah geweldig.
Wel typerend dat ze een Oekrainse moeder en zoon opvangen terwijl het liedje al jaren oud is.
Waarom niet een zwaar religieuze homohatende Afrikaan of moslim?
Ik verwacht dat de PVV-kamerleden zich aanpassen aan het taalgebruik van de Islam-aanhangers. Dus onverstaanbaar en onbeleefd.quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:44 schreef Pedroso het volgende:
Zal het feit dat de PVV nu de verkiezingen gewonnen heeft een reden voor mensensmokkelaars zijn om NL niet meer als één van de favoriete landen aan te merken om mensen heen te sturen?
Dan is dat in ieder geval één voordeel van de uitslag vd verkiezingen.
Neemt niet weg dat ik vrees dat het niveau van de PVV kamerleden (en evt. kabinetsleden) bedroevend zal zijn.
Huh, volgens mij weet jij niet helemaal wie Claudia de Breij is. De Breij is zelf lesbisch en getrouwd met een vrouw, dan ga je uiteraard geen homohater opvangen, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
Ah geweldig.
Wel typerend dat ze een Oekrainse moeder en zoon opvangen terwijl het liedje al jaren oud is.
Waarom niet een zwaar religieuze homohatende Afrikaan of moslim?
Ik denk dat als we als Nederland stoppen met steun er niet zo veel verschil is. Zo'n grote invloed hebben we nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Welk deel van Oekraïne is volgens jou niet in oorlog?
En wat denk je dat er gebeurt als we zoals Wilders wil stoppen met de steun aan Oekraïne? Zou dat meer of minder vluchtelingen opleveren? En zullen die dan langer of korter blijven?
Structureel kan je het inderdaad alleen oplossen met wereldvrede. Maar dat is wat ingewikkeld helaas. Zeker als een partij als de PVV graag ziet dat Rusland in Oekraïne nog veel grotere vluchtelingenstromen gaat veroorzaken…quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja die Turkije oplossing werkte zo goed dat we nu soortgelijke oplossingen proberen in Tunesië.
Geld smijten zodat er vluchtelingen tijdelijk worden tegengehouden is ook geen structurele oplossing.
De Islam is toch DE religie van liefde. Waarom zou je geen streng religieuze islamiet willen opnemen als linkse lesbische vrouw?quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh, volgens mij weet jij niet helemaal wie Claudia de Breij is. De Breij is zelf lesbisch en getrouwd met een vrouw, dan ga je uiteraard geen homohater opvangen, dat lijkt me nogal logisch.
Ja, en waarom 2 vrouwen en niet 2 cultuuurverrijkers uit Kansenparelië?quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:17 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En waarom maar twee? Zo komen we er nooit.
Dat is jouw mening, niet de absolute waarheid.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
De Islam is toch DE religie van liefde.
Zie post #113quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Structureel kan je het inderdaad alleen oplossen met wereldvrede. Maar dat is wat ingewikkeld helaas. Zeker als een partij als de PVV graag ziet dat Rusland in Oekraïne nog veel grotere vluchtelingenstromen gaat veroorzaken…
een vrouw en haar zoon. Probeer nog eens te tellen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, en waarom 2 vrouwen en niet 2 cultuuurverrijkers uit Kansenparelië?
Precies. Ondertussen wel voor die homohatende vluchtelingen opkomen, heb hier welkom heten en pleiten voor een vrijgevig beleid.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh, volgens mij weet jij niet helemaal wie Claudia de Breij is. De Breij is zelf lesbisch en getrouwd met een vrouw, dan ga je uiteraard geen homohater opvangen, dat lijkt me nogal logisch.
Nederland had een belangrijke voortrekkersrol waar het ging om bijvoorbeeld het leveren van tanks en F16's. Dat maakt wel degelijk verschil…quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat als we als Nederland stoppen met steun er niet zo veel verschil is. Zo'n grote invloed hebben we nou ook weer niet.
Als de VS haar plan niet door de senaat krijgt heeft Oekraïne (en dus wij) een groter probleem.
Mea culpa. Zat met vrouw en dochter in gedachten bij het typen van dat bericht.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
een vrouw en haar zoon. Probeer nog eens te tellen.
Ik heb Claudia de Breij nog nooit horen roepen "homohatende vluchtelingen welkom".quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:23 schreef Inbox het volgende:
[..]
Precies. Ondertussen wel voor die homohatende vluchtelingen opkomen, heb hier welkom heten en pleiten voor een vrijgevig beleid.
Wellicht kan nu iemand anders dat doen. We hoeven niet overal voorop te lopen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nederland had een belangrijke voortrekkersrol waar het ging om bijvoorbeeld het leveren van tanks en F16's. Dat maakt wel degelijk verschil…
Het probleem is niet zozeer dat de bijdrage van Nederland onvervangbaar is, maar wel dat als wij er mee stoppen, je de kans hebt dat meer landen dat ook gaan doen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wellicht kan nu iemand anders dat doen. We hoeven niet overal voorop te lopen.
Ik denk dat we ons niet te belangrijk moeten vinden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer dat de bijdrage van Nederland onvervangbaar is, maar wel dat als wij er mee stoppen, je de kans hebt dat meer landen dat ook gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |