abonnement Unibet Coolblue
pi_211554568
XTC-pillen.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)eelheid-mdma-trimbos



De afgelopen weken zijn meerdere xtc-pillen ontdekt met daarin een gevaarlijk grote hoeveelheid MDMA. Het Trimbos-instuut waarschuwt dat mensen die zo'n pil slikken, eraan kunnen overlijden. Er is een zogenoemde Red Alert verstuurd om voor de pillen te waarschuwen.

Specifiek gaat het om 'een langwerpige beige-gouden pil met een Audi-logo', zegt het instituut. De afgelopen week hebben kopers drie van deze pillen laten testen. Dat gebeurde bij twee laboratoria in de provincie Noord-Brabant en bij een lab in de provincie Utrecht.

Trimbos weet niet hoeveel van de pillen er in totaal gemaakt zijn of waar ze allemaal zijn verhandeld. De Red Alert die is verstuurd komt niet vaak voor. "We hebben het pas tien keer gehad sinds het bestaan. De laatste keer was twee jaar geleden", laat het instituut desgevraagd weten.

300 milligram
De geteste pillen bleken meer dan 300 milligram van de werkzame stof MDMA te bevatten. De gemiddelde xtc-pil bevat volgens Trimbos ongeveer 136 milligram MDMA, wat al 'aan de hoge kant' is.

De hoeveelheid MDMA in de gevaarlijke pillen is geen record, stelt het instituut. In 2013 waren er pillen in de omloop met 366 milligram MDMA.

Oververhitting
Tot nu toe zijn er voor zover Trimbos weet nog geen mensen ziek geworden door de pillen.

Een grote hoeveelheid MDMA kan leiden tot oververhitting van het lichaam. Trimbos waarschuwt dat je dat 'zeker op een festival' niet meteen doorhebt.

Bij oververhitting moet je zo snel mogelijk koelen, anders loop je het risico dat organen als je nieren en lever uitvallen, stelt het instituut. "Als je te laat bent, kun je dat proces niet meer omdraaien en ga je dood", zegt coördinator Laura Smit-Rigter van Trimbos.

Eerdere Red Alerts zorgden er volgens Smit-Rigter voor dat pillen binnen een maand van de markt verdwenen. "We vragen mensen die de pillen anoniem hebben laten testen om de uitslag te delen met hun dealer, zodat die de pillen zo snel mogelijk uit de handel haalt."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 14:14:17 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211554654
Een Audi RS gaat heel hard.
Hier ga je ook héél hard op :s)
pi_211554669
pi_211554695
Ik krijg er nu al kramp in mijn kaken van.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211554706
Open Nederlands Kampioenschap Kauwgom Kauwen (en Rondjes Lopen) _O_
pi_211554708
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Open Nederlands Kampioenschap Kauwgom Kauwen (en Rondjes Lopen) _O_
En water drinken
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211554840
Goed dat er getest wordt :)

Nu nog legaliseren
pi_211554861
In de vroege jaren negentig iig kon je je pillen op elk groot feest je pillen ter plekke laten testen.

Voor een knaak.
pi_211554917
Voer maar aan de bejaarden. Hebben zij een leuk eindfeest plus hoeven jongere generaties niet tot hun 70e te werken.
pi_211555083
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:14 schreef maily het volgende:
En nou maar hopen dat genoeg mensen die waarschuwing zien.
Hopelijk staat dit ook in de bijsluiter.
Plaats hier uw advertentie
pi_211555333
Weer eens mensen in levensgevaar gebracht door de vvd/cda kliek.
pi_211555362
Ik herinner me nog die Hulkjes van vroeger, daar ging je wel goed hard van. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211555388
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Weer eens mensen in levensgevaar gebracht door de vvd/cda kliek.
Deze Audi's zijn gemaakt door de pillendraaiers van de VVD/CDA 😱
  vrijdag 8 december 2023 @ 15:48:33 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211555412
Poah
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 16:05:59 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211555629
quote:
Het Trimbos-instuut waarschuwt dat mensen die zo'n pil slikken, eraan kunnen overlijden.
Geen zorgen Trimbos want dood gaan we.
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 16:13:15 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211555639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:12 schreef Nober het volgende:

[..]
Geen zorgen Trimbos want dood gaan we.
Dat zal in alle bijsluiters staan :Y
pi_211555649
Iemand nummertje?
pi_211555651
Zodat ik weet waar ik niet moet bestellen uiteraard
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:34:16 #21
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211555858
Lijkt me overduidelijk bedoeld om in meerdere stukjes te breken. Het feit dat ze daar niks over noemen (dat je de pil best kan gebruiken, maar niet in 1 keer) doet me wel wat twijfelen aan hun inzicht.
pi_211555927
Tis flink wat, maar levensgevaarlijk is overdreven.
  vrijdag 8 december 2023 @ 16:51:28 #23
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211556014
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
Tis flink wat, maar levensgevaarlijk is overdreven.
Nou ja, voor een onervaren gebruiker, die die avond niet ging gebruiken, maar na wat drankjes op het technofeest denkt 'nouuuuu, ik wil het eigenlijk toch wel proberen', kan ik me wel voorstellen dat deze pil in 1 keer nemen mis kan gaan. Maar genoeg mensen die heerlijk gaan op 300 mg mdma ja. :P
pi_211556025
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:51 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nou ja, voor een onervaren gebruiker, die die avond niet ging gebruiken, maar na wat drankjes op het technofeest denkt 'nouuuuu, ik wil het eigenlijk toch wel proberen', kan ik me wel voorstellen dat deze pil in 1 keer nemen mis kan gaan. Maar genoeg mensen die heerlijk gaan op 300 mg mdma ja. :P
Ja eens, diegene zal dan niet heel best gaan, maar levensgevaarlijk ligt dat met name nog steeds aan externe factoren zoals oververhitting enz
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:12:32 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211556161
Gewoon in kwartjes verdelen, toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211557188
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
Lijkt me overduidelijk bedoeld om in meerdere stukjes te breken. Het feit dat ze daar niks over noemen (dat je de pil best kan gebruiken, maar niet in 1 keer) doet me wel wat twijfelen aan hun inzicht.
Dat is ook wat de meeste gebruikers gewoon doen. Althans ik wel. En afhankelijk van hoe je je voelt kun je de volgende keer altijd een hele nemen. Het is echt al tientallen jaren een feit dat mensen 'm door midden of kwarten breken.

En 300 mg is echt wel hoog, maar echt niet zo overdreven gevaarlijk als hier gesteld wordt. Ik zou het met gemak kunnen hebben. Wanneer het echt problematisch wordt weten we niet zo goed, maar wordt geschat op 0,8-1,8 gram initiële dosering dacht ik. En dat is nog een schatting. Dus reken maar uit, stuk of 3 tot 6 van die pillen in één keer.

Geloof het of niet, ik ken wel mensen die vijf of meer pillen nemen en eigenlijk is er nadien niet zo heel veel aan de hand met hun.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211557213
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja eens, diegene zal dan niet heel best gaan, maar levensgevaarlijk ligt dat met name nog steeds aan externe factoren zoals oververhitting enz
En of je je de hele avond de tyfus danst. Ik heb wel eens m'n hartslag , bloeddruk en temperatuur gemeten op een huisfeestje, gewoon lekker op de bank. Nou, ik zat gewoon op iets van 70, 120-60 en een normale lichaamstemperatuur. Die risico's worden ook zeer overdreven m.i. Maar het is een ander verhaal als je in een club van 26 graden 12 uur achter elkaar aan het dansen bent, maar dan nog ken je echt wel de signalen bij jezelf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211557253
Gelul dat 138 het gemiddelde is tegenwoordig. Althans, dat is mijn gevoel hoewel ik al jaren geen x meer heb gehad.

Weet wel dat August de Loor ooit mijn pillen met 140 wou overnemen omdat hij die kwaliteit al jaren niet meer had gezien. Moet ergens rond 2000 zijn geweest. Ik geloof tijdens een feestje in de Oosterpoort.
pi_211557396
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
Lijkt me overduidelijk bedoeld om in meerdere stukjes te breken. Het feit dat ze daar niks over noemen (dat je de pil best kan gebruiken, maar niet in 1 keer) doet me wel wat twijfelen aan hun inzicht.
Ik zou 1/3 doen als ik deze zou pakken.

Misschien na 2 uur nog een klein stukje hooguit.
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:17:37 #30
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211557408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is ook wat de meeste gebruikers gewoon doen. Althans ik wel. En afhankelijk van hoe je je voelt kun je de volgende keer altijd een hele nemen. Het is echt al tientallen jaren een feit dat mensen 'm door midden of kwarten breken.

En 300 mg is echt wel hoog, maar echt niet zo overdreven gevaarlijk als hier gesteld wordt. Ik zou het met gemak kunnen hebben. Wanneer het echt problematisch wordt weten we niet zo goed, maar wordt geschat op 0,8-1,8 gram initiële dosering dacht ik. En dat is nog een schatting. Dus reken maar uit, stuk of 3 tot 6 van die pillen in één keer.

Geloof het of niet, ik ken wel mensen die vijf of meer pillen nemen en eigenlijk is er nadien niet zo heel veel aan de hand met hun.
O dat geloof ik gelijk. Ik heb het ook gezien.

In mijn xtc-tijd was 220-250 hoog maar niet ongehoord, dus dat er inmiddels pillen zijn van 300 valt binnen mijn verwachtingspatroon en er zijn altijd gekken die ze achter elkaar naar binnen stoppen en ik heb nog nooit iemand eraan zien overlijden (of zelfs maar naar het ziekenhuis moeten).

Maar ik vind het wel fair om doden door oververhitting of watervergiftiging als xtc-doden te rekenen. En onervaren gebruikers die onwetend overdoseren lopen daar een vergroot risico op. Dus in die zin vind ik de classificatie 'levensgevaarlijk' niet onredelijk. Alleen wel met een flinke asterisk en die benoemen ze niet.
pi_211557517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is ook wat de meeste gebruikers gewoon doen. Althans ik wel. En afhankelijk van hoe je je voelt kun je de volgende keer altijd een hele nemen. Het is echt al tientallen jaren een feit dat mensen 'm door midden of kwarten breken.

En 300 mg is echt wel hoog, maar echt niet zo overdreven gevaarlijk als hier gesteld wordt. Ik zou het met gemak kunnen hebben. Wanneer het echt problematisch wordt weten we niet zo goed, maar wordt geschat op 0,8-1,8 gram initiële dosering dacht ik. En dat is nog een schatting. Dus reken maar uit, stuk of 3 tot 6 van die pillen in één keer.

Geloof het of niet, ik ken wel mensen die vijf of meer pillen nemen en eigenlijk is er nadien niet zo heel veel aan de hand met hun.
Vroeger vaak zat gehad dat ik een hele nam, die té hard binnenklapte, dan moest ik vervolgens overgeven en daarna was het meteen in orde en kon ik helemaal los.

Ik weet nog goed in beginjaren ('92-'93), toen had je Gabbertonnetjes en de Eitjes die erom bekend stonden dat je op 2 stuks 10-12 uur door kon gaan *O*

Geen idee wat de dosering was, maar een paar jaar later had je er 4 of 5 nodig de hele avond.

Gouden tijd was dat.
Ongezond O-) , maar ik zou het zo over doen _O_
pi_211557521
*trekt Australian uit de kast
pi_211557600
300mg _O-

Wel lekker cheap, maar om nou te gaan kutten met derdes/kwartjes :') Toen ik het nog wel eens gebruikte was 220 geen uitzondering, maar dan kon je nog halfjes doen. 180 kwam vaker voor en dat was imho net niks, halfje te weinig, hele teveel.
pi_211557622
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik weet nog goed in beginjaren ('92-'93), toen had je Gabbertonnetjes en de Eitjes die erom bekend stonden dat je op 2 stuks 10-12 uur door kon gaan *O*

Geen idee wat de dosering was, maar een paar jaar later had je er 4 of 5 nodig de hele avond.
80 was in die tijd normaal en met 120 had je een sterke. Die 180+ is naar mijn idee iets van de laatste 15 jaar.

Daarom testen :Y Ik heb nog nooit troep erin gehad maar qua dosering wel gehad van 80 tot 250 dus dan is het wel handig om te weten wat je ongeveer hebt
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:42:50 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211557647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:37 schreef tjoptjop het volgende:
300mg _O-

Wel lekker cheap, maar om nou te gaan kutten met derdes/kwartjes :') Toen ik het nog wel eens gebruikte was 220 geen uitzondering, maar dan kon je nog halfjes doen. 180 kwam vaker voor en dat was imho net niks, halfje te weinig, hele teveel.
Ik heb heel lang 160 gehad. Paar jaar geleden een keer 300. Sinds dit jaar 240.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211557656
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
Maar ik vind het wel fair om doden door oververhitting of watervergiftiging als xtc-doden te rekenen. En onervaren gebruikers die onwetend overdoseren lopen daar een vergroot risico op. Dus in die zin vind ik de classificatie 'levensgevaarlijk' niet onredelijk. Alleen wel met een flinke asterisk en die benoemen ze niet.
Vraag me wel af of die mensen ook een bepaalde gevoeligheid hebben, want an sich is XTC helemaal niet zo gevaarlijk; relatief veilig. Ik kan me slecht voorstellen dat van oververhitting of watervergiftiging, want dan moet je het echt wel heel erg bont maken. Mja, die mensen zijn er natuurlijk ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211557693
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:27 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Vroeger vaak zat gehad dat ik een hele nam, die té hard binnenklapte, dan moest ik vervolgens overgeven en daarna was het meteen in orde en kon ik helemaal los.

Ik weet nog goed in beginjaren ('92-'93), toen had je Gabbertonnetjes en de Eitjes die erom bekend stonden dat je op 2 stuks 10-12 uur door kon gaan *O*

Geen idee wat de dosering was, maar een paar jaar later had je er 4 of 5 nodig de hele avond.

Gouden tijd was dat.
Ongezond O-) , maar ik zou het zo over doen _O_
Mijn plan is om het gewoon m'n hele leven te blijven doen, één of twee keer per jaar ofzo. :P

Lijkt me echt fantastisch om een keer met een vriendin te doen, want dat heb ik nog nooit gedaan namelijk. Gewoon thuis lekker op de bank en 's avonds wellicht nog eventjes de stad in.

Maar, denk je niet dat er ook speed in die pillen zat? Want echt pure MDMA is bij mij echt meer iets van couch locked op de bank lekker knuffelen en een dekentje itt echt dansen op een feest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Discombobulate op 08-12-2023 20:11:20 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211557800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mijn plan is om het gewoon m'n hele leven te blijven doen, één of twee keer per jaar ofzo. :P

Lijkt me echt fantastisch om een keer met een vriendin te doen, want dat heb ik nog nooit gedaan namelijk. Gewoon thuis lekker op de bank en 's avonds wellicht nog eventjes de stad in.

Maar, denk je niet dat er ook speed in die pillen zat? Want echt pure MDMA is bij mij echt meer iets van coach locked op de bank lekker knuffelen en een dekentje itt echt dansen op een feest.
Je had vroeger inderdaad pillen die volledig van speed waren, of een mix van mdma en speed, maar ook gewoon pure mdma pillen.

Maatje van mij dealde toen pillen en die liet hij bij elke nieuwe batch testen.

Nu alweer 23 jaar niks meer op :D
Zou nog een keer naar Parkzicht Outdoor willen met met feestsnoepjes :7
pi_211558237
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
In de vroege jaren negentig iig kon je je pillen op elk groot feest je pillen ter plekke laten testen.

Voor een knaak.
Bedank Balkenende maar dat dat niet meer gebeurt.
pi_211560377
Dat ruimt wel op zo'n pil.
pi_211575025
Amper mensen out zien gaan op Thunderdome vannacht. Op ad.nl stond dat er allemaal waarschuwingen zouden hangen op td.. niet van gezien..

Storm in glas water...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 14 december 2023 @ 11:10:26 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211615096
quote:
De geteste pillen bleken meer dan 300 milligram van de werkzame stof MDMA te bevatten. De gemiddelde xtc-pil bevat volgens Trimbos ongeveer 136 milligram MDMA, wat al 'aan de hoge kant' is.
"Jongens, deze is wat stevig dus lekker beginnen met een kwartje en genoeg water drinken." - is dus een veel logischer advies. Maar het is xtc dus allemaal gevaarlijk en dodelijk en supereng. Whiskey is ook niet dodelijk als je meestal bier drinkt, alleen drink je er liever geen 2 liter van. Dat snappen we dan allemaal weer wel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 14 december 2023 @ 11:12:50 #43
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211615141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mijn plan is om het gewoon m'n hele leven te blijven doen, één of twee keer per jaar ofzo. :P

Lijkt me echt fantastisch om een keer met een vriendin te doen, want dat heb ik nog nooit gedaan namelijk. Gewoon thuis lekker op de bank en 's avonds wellicht nog eventjes de stad in.

Maar, denk je niet dat er ook speed in die pillen zat? Want echt pure MDMA is bij mij echt meer iets van couch locked op de bank lekker knuffelen en een dekentje itt echt dansen op een feest.
Als je zeker wilt weten wat je binnen krijgt, kun je het beste gewoon pure M nemen. Als je eraan kunt komen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_211615656
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als je zeker wilt weten wat je binnen krijgt, kun je het beste gewoon pure M nemen. Als je eraan kunt komen.
Volgens mij is de Nederlandse markt wel buitengewoon zuiver.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 14 december 2023 @ 17:19:39 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211619167
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als je zeker wilt weten wat je binnen krijgt, kun je het beste gewoon pure M nemen. Als je eraan kunt komen.
MDMA kristallen kan je het beste wegspoelen met rode Port. #protip
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211619292
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als je zeker wilt weten wat je binnen krijgt, kun je het beste gewoon pure M nemen. Als je eraan kunt komen.
En als je het echt zeker wilt weten laat je het testen ;)
  donderdag 14 december 2023 @ 23:33:13 #47
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211623344
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
MDMA kristallen kan je het beste wegspoelen met rode Port. #protip
Dat is een handig weetje met de feestdagen voor de deur. ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 14 december 2023 @ 23:33:45 #48
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211623347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 17:32 schreef Beepboop het volgende:

[..]
En als je het echt zeker wilt weten laat je het testen ;)
Klopt, maar dat kost je wel een pil.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 14 december 2023 @ 23:34:46 #49
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_211623352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is de Nederlandse markt wel buitengewoon zuiver.
Ik durf niet te zeggen of dat nog steeds zo is. Misschien wel. Maar komen alle in Nederland gebruikte pillen uit Nederland?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_211623512
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2023 23:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik durf niet te zeggen of dat nog steeds zo is. Misschien wel. Maar komen alle in Nederland gebruikte pillen uit Nederland?
Veel wel dacht ik. Altijd zuiver en goed spul. In het buitenland heb je echt veel meer onzuivere of andere troep. Denk dat wij hier in NL echt een groot deel van de productie doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')