abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 8 december 2023 @ 08:44:50 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211551381

quote:
Matthijs van Nieuwkerk tekent voor vier jaar bij RTL: ‘Ik heb het werk gemist’
UPDATEDe kogel is door de kerk: Matthijs van Nieuwkerk (63) kiest voor RTL. De presentator verbindt zich voor vier jaar aan de commerciële zender. Het contract gaat op 1 januari 2024 in. Dat heeft RTL bevestigd na berichtgeving van deze site.

Van Nieuwkerk gaat bij RTL onder andere een programma presenteren waarmee hij op zondag terugkijkt op de afgelopen week. Die show, die in april volgend jaar van start zal gaan, gaat gepaard met muziek

De presentator laat in een reactie weten dat de 'uitgestoken hand van RTL hartelijk en direct zeer inhoudelijk' was. ,,Ze wisten waarvoor ze me voor de komende jaren wilden vragen en ik kon me daar zeer goed in vinden. Om te beginnen krijg ik de kans om op zondagavond de week af te sluiten. Hoe ik dat precies ga doen, houd ik uiteraard nog even voor me, maar in ieder geval is er veel muziek. Daarnaast praten we over een aantal andere programma's voor RTL, maar zeker ook voor Videoland. Dat is een prachtig podium voor reportages of portretten bijvoorbeeld. Kortom, we beginnen vanaf januari samen in volle vlucht aan een spiksplinternieuw avontuur. Ik heb het werk gemist."

RTL-directeur Peter van der Vorst is blij met de komst van Van Nieuwkerk. Hij noemt hem 'een van de meest getalenteerde tv-makers van Nederland'. ,,Zijn unieke, bezielende manier van presenteren en zijn oog en oor voor bijzondere talenten, muziek en ontwikkelingen in de samenleving passen perfect bij RTL en onze kijkers."

Niet gesteund door BNNVara
Van Nieuwkerk verbrak in november 2022 de banden met zijn werkgever BNNVara. Dat gebeurde nadat er in de Volkskrant een artikel was verschenen waarin hij werd beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag tijdens zijn periode bij De wereld draait door. Van Nieuwkerk voelde zich niet gesteund door BNNVara. 'Het feit dat mijn werkgever openlijk twijfelt aan mijn oprechtheid, maakt een verdere samenwerking onmogelijk', schreef hij in een korte verklaring. In een interview met NRC betuigde Van Nieuwkerk spijt over zijn gedrag.

Een speciale commissie onder leiding van oud-minister Martijn van Rijn stelde een onderzoek in naar de misstanden en de werkcultuur bij de NPO, waaronder die van DWDD. Dat onderzoek is in januari 2024 afgerond. Over de toekomst van Van Nieuwkerk werd lang gespeculeerd. Directeur van Omroep Max Jan Slagter maakte geen geheim van zijn interesse in Van Nieuwkerk en ook Talpa leek een partij, maar Van Nieuwkerk kiest toch voor RTL.

Van Nieuwkerk presenteerde bij de NPO eerder naast DWDD ook onder meer Matthijs gaat door, Chansons (met Rob Kemps) en The Connection. Bij die laatste quiz werd hij vervangen door Patrick Lodiers. Bij Top 2000 a go go werd hij vorig jaar vervangen door Herman van der Zandt, dit jaar presenteert Diederik Ebbinge de show.
https://www.ad.nl/show/ma(...)erk-gemist~af210ce2/
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_211551595
Iedereen verdient een tweede kans toch? Dus dhr. Van Nieuwkerk ook. Goed nieuws dus.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Redactie Sport vrijdag 8 december 2023 @ 09:22:43 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211551698
Moet hij weten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211551738
Dat wordt unaniem een belachelijk groot succes.
  vrijdag 8 december 2023 @ 09:48:33 #5
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211551945
RTL? Is dat een soort Netflix?
pi_211552190
Bijzonder dat hij meteen een 4 jarig contract krijgt. Vraag me serieus af wie er zit te wachten om op zondag avond de week door te nemen met muziek :`)

Maar goed, snap ook niet zo goed dat al die spelshow pulp met c segment bn’ers nog steeds gemaakt wordt.
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 10:21:01 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211552362
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:11 schreef 111210 het volgende:
Bijzonder dat hij meteen een 4 jarig contract krijgt.
Is voordeliger dan een dynamisch contract.
pi_211553504
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:11 schreef 111210 het volgende:
Bijzonder dat hij meteen een 4 jarig contract krijgt. Vraag me serieus af wie er zit te wachten om op zondag avond de week door te nemen met muziek :`)
Klinkt ongeveer hetzelfde als wat-ie al deed bij Matthijs draait door. Ik weet niet hoe daar de kijkcijfers van waren?

Ik vraag me wel af in hoeverre zo'n programma nou past op RTL. Is het niet een beetje te cultureel, elitair, linkse hobby-achtig?
  vrijdag 8 december 2023 @ 12:19:27 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211553522
Mijn voorspelling: Matthijs gaat zich proberen beter te gedragen, het programma flopt compleet omdat de RTL-kijker niet zit te wachten op gelul over Franse chansons, Matthijs trekt de conclusie dat het gefaal komt door z'n nieuwe houding en praat het daarmee voor zichzelf goed dat-ie bij de publieke omroep zo'n klootzak was :7
  Spellchecker vrijdag 8 december 2023 @ 12:43:11 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211553751
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:19 schreef Tijn het volgende:
Mijn voorspelling: Matthijs gaat zich proberen beter te gedragen, het programma flopt compleet omdat de RTL-kijker niet zit te wachten op gelul over Franse chansons, Matthijs trekt de conclusie dat het gefaal komt door z'n nieuwe houding en praat het daarmee voor zichzelf goed dat-ie bij de publieke omroep zo'n klootzak was :7
_O-
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:23:37 #11
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_211560088
Asshole heeft zich schandalig misdragen (gehoord v slachtoffertjes uit m'n vrindenkring). :{w

Braderieën en Fancy Fairs zouden zelfs een no-go moeten zijn voor deze paardenlul.

RTL haal ik uit het geheugen van m'n televisie :B
love & heet
pi_211560133
RTL is de FC Antwerp van de televisie.
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:34:02 #13
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_211560151
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:30 schreef Limone het volgende:
RTL is de FC Antwerp van de televisie.
Bedoel je niet Kortrijk?
love & heet
pi_211560212
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:34 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Bedoel je niet Kortrijk?
Werkt Overmars daar tegenwoordig?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2023 23:42:48 ]
pi_211560254
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:34 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Bedoel je niet Kortrijk?
Preisoep, föhn; same difference :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')