Deze underdog heeft hondsdolheid.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben niet academisch opgeleid, moest opzoeken wat dit woord betekent. Maar laten we het er maar op houden dat ik vooral een gevoelsmens ben wat slecht tegen onrecht kan en opkomt voor de ‘underdog’
quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben niet academisch opgeleid, moest opzoeken wat dit woord betekent. Maar laten we het er maar op houden dat ik vooral een gevoelsmens ben wat slecht tegen onrecht kan en opkomt voor de ‘underdog’
quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Zielige mensen en minderheden kunnen per definitie niet voor zichzelf opkomen en moeten geholpen worden door de godencomplex mensen.
Die demonstraties zijn propaganda van Israel? Raar iets schrijf je op. En die mensen die daar de beroerdste dingen roepen en zich agressief gedragen doen dat toch zelf en dat nemen we waar, daar komt Israel niet aan te pas.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:49 schreef zalkc het volgende:
Aan de andere kant zie je Israelische propaganda die erg de haat en wantrouwen jegens moslims voed, beelden van massale Pro-Palestina demonstraties worden gebruikt om angst aan te wakkeren bij de 'westers' bevolking om angst te voeden. Het zou mij niet verbazen als het in onze verkiezingen misschien wel tot 10 zetels voor de PVV heeft opgeleverd.
Er staat letterlijk 'beelden ... worden gebruikt om'quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die demonstraties zijn propaganda van Israel? Raar iets schrijf je op. En die mensen die daar de beroerdste dingen roepen en zich agressief gedragen doen dat toch zelf en dat nemen we waar, daar komt Israel niet aan te pas.
Wat wil je zeggen?quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Er staat letterlijk 'beelden ... worden gebruikt om'
Dude
De beelden ervan, lezen lieverdquote:Op vrijdag 8 december 2023 19:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die demonstraties zijn propaganda van Israel? Raar iets schrijf je op. En die mensen die daar de beroerdste dingen roepen en zich agressief gedragen doen dat toch zelf en dat nemen we waar, daar komt Israel niet aan te pas.
Ik heb het niet over Hamas.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je zou je nu toch zo langzamerhand wel moeten beseffen dat deze underdog kwaadaardig is.
Je doet nu alsof doordat Israel die beelden gebruikt ze mensen slecht laten denken over die demonstranten. Maar dat is niet zo. Dat hebben die demonstranten aan zichzelf te danken met hun gedrag en hetgeen ze roepen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
De beelden ervan, lezen lieverd![]()
Er zijn zat accounts op twitter te vinden die die beelden delen met hun context. Je kent ze misschien wel, met zo'n tekst als "London has fallen"
Een deel daarvan zou door Israelische troll-farms gebeuren, maar goed, bewijs dat maar eens.
Beelden van iets, zeker zoiets als een demonstratie, kun je verdraaien.quote:
Het onrecht wat je beschrijft is idd een mening ja, dat is zeker. En een hier afwijkende mening ookquote:Op vrijdag 8 december 2023 20:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vervelend hè, als mensen een andere mening hebben.
Ik ben niet de enige hier die zo denkt. En ook niet buiten dit forum. Dus zo afwijkend is het niet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Het onrecht wat je beschrijft is idd een mening ja, dat is zeker. En een hier afwijkende mening ook
Ja alle borden die men omhoog hield en hetgeen men riep zijn erin geshopt zeker. En het agressieve gedrag richting Joden. Dat je met beelden de boel kan verdraaien kan zeker maar bij die demonstraties toen waren al die walgelijke dingen gewoon aanwezig hoor.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Beelden van iets, zeker zoiets als een demonstratie, kun je verdraaien.
Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen, en vaak zat toegepast met net hoe je het perspectief wilt hebben. Beelden zijn super makkelijk te manipuleren op die manier
Zie in andere context, namelijk Covid, dit stuk erover:
https://www.trouw.nl/opin(...)e-telelens~be3048a5/
Ze werken, mijns inziens, actief mee aan het creeren, en vergroten, van een eigen echo-kamer.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je doet nu alsof doordat Israel die beelden gebruikt ze mensen slecht laten denken over die demonstranten. Maar dat is niet zo. Dat hebben die demonstranten aan zichzelf te danken met hun gedrag en hetgeen ze roepen.
Ja eens, in dit geval hebben ze zelf de beste voorzeg ooit gegeven aan Israël qua beeldvorming. Daar hoefden ze nog maar kleine dingen wat in aan te dikken of te highlighten en het perfecte beeld van massa's enge extremistische politieke islamisten was daarquote:Op vrijdag 8 december 2023 20:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja alle borden die men omhoog hield en hetgeen men riep zijn erin geshopt zeker. En het agressieve gedrag richting Joden. Dat je met beelden de boel kan verdraaien kan zeker maar bij die demonstraties toen waren al die walgelijke dingen gewoon aanwezig hoor.
Ik heb geen influencer nodig om te zien of duiding te krijgen van wat men deed bij die demonstraties. Dus punt blijft dat die mensen het aan zichzelf te danken hebben als men ze uitkotst en dat ligt niet aan Israel.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze werken, mijns inziens, actief mee aan het creeren, en vergroten, van een eigen echo-kamer.
Welkom in dit decennium, het maakt niet meer uit wat waar is, wat feiten zijn, maar wat influencers met een paar duizend volgers ergens van vinden. En hoe meer je er daar van hebt en hoe meer mensen ernaar kijken, hoe eerder ze voor je fabeltjesfuik/narratief gaan vallen.
Ook deze demonstranten hebben een behoorlijk eenzijdig beeld soms, ik kwam er eergisteren nog 1 tegen die gewoon niet wilde geloven dat er seksueel geweld was gepleegd. Was gewoon simpelweg niet waar, allemaal propaganda en fakenieuws.
Mijn punt is en blijft, deze hele situatie is een mindfuck waarbij je met geen goed fatsoen een correct en volledig beeld van de situatie gaat krijgen. Het is niet zo simpel als goed vs. fout, elk argument heeft weer een tegenargument, elke misdaad weer een andere misdaad ertegenover.
Er gaat geen oplossing komen die recht doet aan alle slachtoffers van beide kanten.
Jij misschien niet, maar ik was er niet bij, ik heb eigenlijk nog maar zelden een demonstratie gezien omdat ik buiten de randstad woon.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik heb geen influencer nodig om te zien of duiding te krijgen van wat men deed bij die demonstraties. Dus punt blijft dat die mensen het aan zichzelf te danken hebben als men ze uitkotst en dat ligt niet aan Israel.
Toch is het Hamas die precies dit gedrag van deel publieke opinie had ingecalculeerd bij hun actie van 7 oktober. Oftewel, je kan die soort protesten niet los zien van hun acties. Niet dat die mensen vooraf dit gewild hadden. Maar nu het gebeurd is moet je jezelf wel afvragen wat het gevolg is van wat je doet. Je gedragen zoals in het scenario van Hamas gewenst is lijkt mij dan niet handig - zacht uitgedrukt. Ook al bedoelt een deel het goed en vanuit vredelievende overtuigingen, volgens mij draagt het alleen maar bij aan het continuering van het geweld. En ja, dat is wat anders dan direct verantwoordelijk ervoor zijn, maar er is weldegelijk een verantwoordelijkheid imo (iets met hel en goede bedoelingen).quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Hamas.
Je verwacht inderdaad niet dat Israël gewone mensen van de straat plukt en neerzet als Hamasquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder weer, je verwacht het niet.
[ twitter ]
En wat klopt er niet aan? Ben Gvir is inderdaad een recht-extremistische anti-iedereen-die-niet-joods-is racist.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wanstaltelijke tweet. Niets menselijks is de Palestijn vreemd. Net zoals dat bij ‘de andere partij’ ook zo is
Ben is Minister van Nationale Veiligheid van Israël
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In zijn jeugd lid van een extreem-rechtse organisatie die later als terroristen werden verklaard, check.
Niet in de IDF mogen omdat hij te rechts-extreem werd bevonden, check.
Huisadvocaat van rechts-extremisten, check.
Vereert de massa-moordenaar (van Palestijnen) Baruch Goldstein, check.
Bedreigt Arabieren met een wapen, check.
Vele malen aangeklaagd, check.
Veroordeeld wegens haat zaaien, check.
Echt, als men het over de corrupte extreem-rechtse regering van Netanyahu heeft, dan gaat het met name over deze man.
[ Bericht 42% gewijzigd door probeer op 08-12-2023 20:47:04 ]"Pools are perfect for holding water"
Corruptie bij de vn, je verwacht het niet. Weet Kathryn Bolkovac alles van. Die nu in Nederland woont, uitgekotst door de VN nadat ze schandelen aan de kaak stelde.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder weer, je verwacht het niet.
[ twitter ]
'Beelden van pro-Palestijnse demonstraties gebruikt om angst aan te wakkeren'? Nou nee, de beelden spreken voor zich en daar komt geen propaganda aan te pas.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie je Israelische propaganda die erg de haat en wantrouwen jegens moslims voed, beelden van massale Pro-Palestina demonstraties worden gebruikt om angst aan te wakkeren bij de 'westers' bevolking om angst te voeden. Het zou mij niet verbazen als het in onze verkiezingen misschien wel tot 10 zetels voor de PVV heeft opgeleverd.
Daarom worden ze ook gretig gedeeld vanuit die hoek, vandaag was er een protest in Jemen, daar hoor je verder weinig over, maar de protesten in Europa worden bovenmatig belicht, en in mijn algoritme met sterk negatief commentaar. Daarom wil ik nog niet direct de conclusie trekken dat dit beeld de werkelijkheid vertegenwoordigt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 20:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Beelden van pro-Palestijnse demonstraties gebruikt om angst aan te wakkeren'? Nou nee, de beelden spreken voor zich en daar komt geen propaganda aan te pas.
Mijn zus was vorige maand in Londen en daar was het nog veel erger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |