abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 7 december 2023 @ 12:58:33 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211543700
De druk op het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel wordt groter en groter. Burgemeester Velema vindt het uitblijven van hulp van andere gemeenten ‘beschamend'. Uit een nieuw rapport van de GGD blijkt dat de situatie in de wachtruimten onhygiënisch is en dat er zorgen zijn over het methadongebruik door verslaafde asielzoekers. De Inspectie Justitie en Veiligheid noemt de situatie ‘onveilig en onhoudbaar'.



In een uitgelekte GGD-rapport, waarover EenVandaag bericht, staat dat Ter Apel zo vol zit dat nieuw aangekomen asielzoekers iedere nacht in recreatieruimtes of wachtruimtes van immigratiedienst IND moeten overnachten op stoelen en matrassen. De hygiënische situatie in die ruimtes is slecht. ‘De wachtenden zijn niet gescreend op ziektes of tuberculose’, schrijft de GGD. ‘Het dicht op elkaar verblijven van de mensen en de weinige sanitaire voorzieningen kan risico op ziekte geven.’

De GGD bezocht Ter Apel afgelopen zondag, op verzoek van burgemeester Velema van Westerwolde, waar Ter Apel onder valt. Het GGD-rapport is een opeenstapeling van hygiëne-problemen. Zo zijn bijvoorbeeld de afvalbakken op de wc's overvol. ‘Het is onbekend wanneer deze worden geleegd.’ Zowel de wc's op het terrein als ook de dixies ‘ogen zeer vuil’. In de recreatieruimtes worden 's nachts matrassen, voorzien van een plastic hoes, neergelegd waarop mensen kunnen slapen. ‘Het is onbekend of deze matrassen na gebruik worden gereinigd. De matrassen ogen niet gereinigd’, schrijft de GGD-medewerker.

Methadongebruik kan spanningen geven
Ook hoort de GGD van medewerkers op het terrein van Ter Apel dat veel alleenstaande mannen methadongebruikers zijn. ‘Dat kan onderlinge spanningen geven.’ Het is al langere tijd bekend dat een deel van de asielzoekers in Ter Apel met drugs- of alcoholverslaving kampt. Het gaat daarbij vaak om de zogenoemde veiligelanders: migranten uit veilige landen als Marokko of Algerije, die vrijwel geen kans maken op asiel in Nederland. Het gaat doorgaans om jonge mannen, ze zorgen voor een relatief groot deel van de overlast in Ter Apel en rond andere azc's.

Methadon, een opiaat met pijnstillende werking, wordt soms door artsen of verslavingszorg verstrekt aan verslaafden om om te gaan met ontwenningsverschijnselen. Op het terrein van het aanmeldcentrum in Ter Apel is ook op gestelde tijden verslavingszorg aanwezig, die methadon kan verstrekken. Het spul wordt daarna mogelijk ook onderling verhandeld. Sowieso is drugshandel op sommige azc's een bekend probleem.

Inspectie: ‘Onveilig en onhoudbaar’
De Inspectie Justitie en Veiligheid publiceert donderdag ook een rapport over het aanmeldcentrum en noemt de situatie ‘onveilig en onhoudbaar'. ‘De brandveiligheid is er niet op orde, aan basale eisen van bed en bad wordt niet voldaan en het risico op gewelddadige incidenten neemt toe. De Inspectie ziet dat het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) het niet meer alleen kan bolwerken en dringend bijstand nodig heeft’, zo staat in het rapport.

Ook constateert de Inspectie toenemende overlast. ‘Het bewaken van de orde en veiligheid in het asielcentrum is niet of nauwelijks mogelijk. Binnen de hekken van het COA-terrein groeit het aantal incidenten en de ernst ervan met de dag. Een groep van zo’n 200 tot 250 asielzoekers zorgt er voor flinke overlast. De COA-medewerkers doen al maanden wat ze kunnen maar nu wordt bijna het onmogelijke van hen gevraagd.’ De inspectie vraagt het Rijk om het COA van ‘bijzondere bijstand te voorzien'. ,,Daarmee willen we zeggen dat andere gemeenten echt alles moeten gaan doen om Ter Apel te ontlasten. Misschien kan Defensie ook nog helpen met het beschikbare stellen van lege kazernes", legt een woordvoerder van de inspectie uit.

Verschillende inspecties sloegen de afgelopen twee jaar al veel vaker alarm over de situatie in Ter Apel. De omstandigheden verbeterden daarna echter alleen tijdelijk.

Ook burgemeester luidt weer de noodklok
Burgemeester Jaap Velema van de gemeente Westerwolde, waar ter Apel onder valt, heeft de afgelopen twee jaar al meerdere keren de noodklok geluid over de toestand in het aanmeldcentrum. Vorig jaar zomer moesten er asielzoekers buiten op het grasveld slapen omdat er binnen geen plek meer was. Ook nu slapen er op het terrein 2500 mensen terwijl er eigenlijk maar plek is voor 2000.

Opvangorganisatie COA en het ministerie van Justitie zijn dagelijks bezig om noodopvangplekken elders in het land te regelen, maar veel gemeenten willen daar vaak niet aan meewerken. Burgemeester Velema noemt het uitblijven van die hulp vandaag in een interview met het Dagblad van het Noorden ‘beschamend'. ,,Ik vind het beschamend dat we niet meer hulp krijgen, dat de asielproblematiek met ook de overlast van dien, al jaren wordt afgewenteld op Ter Apel en zijn inwoners en de directe omgeving. Ik blijf hopen op een structurele oplossing, maar in de aanloop daarnaartoe alle ellende in Ter Apel neerleggen, dat kan niet.’’

Woensdag werd wel bekend dat de gemeente Stadskanaal, ook in Groningen, een week lang 's nachts 200 asielzoekers uit Ter Apel gaat opvangen. In Breda wordt een noodopvang in een evenementen-locatie uitgebreid van 150 naar 500 plekken. Die plekken blijven tot maart volgend jaar beschikbaar.

Vorige week 1300 nieuwe asielzoekers aan poort Ter Apel
Iedere week melden zich normaal gesproken in de loop van november en december steeds minder nieuwe asielzoekers aan de poort van Ter Apel. Dit jaar laat die ‘winterdip’ nog op zich wachten. Sinds half september komen er elke week tussen de 1200 en 1500 nieuwe asielzoekers aan, vorige week waren dat er 1300. Vorig jaar kwamen er in november en december elke week 1000 of minder mensen aan.

https://www.ad.nl/binnenl(...)op-stoelen~abdc4b12/

Absurd en triest dat gebrek aan solidariteit tussen en bij andere gemeenten. :{ Hoe spelen we de PVV in de kaart? :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211543755
Waarom zou je als gemeente deze zooi op willen nemen.
Je weet dat Den Haag er toch geen oog meer heeft wanneer het de media niet meer haalt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211543792
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom zou je als gemeente deze zooi op willen nemen.
Precies. Je roept hoogstwaarschijnlijk de woede van je eigen inwoners over je af, en de landelijke overheid ziet je alleen maar als handig instrument om de migratieproblemen op af te wentelen.
pi_211543816
Zolang de Haagse kliek, BNers, zangkoor deugnieters en het groot kapitaal er geen last van heeft zal het plebs volk (jij en ik) er straks steeds meer last van gaan krijgen.
Bovenstaande mensen kunnen hun problemen zeg maar over de heg gooien, de gewone burger kan dat niet. Dat is het grote verschil.

Binnenkort in uw theater. Sorry achtertuin! 8)7
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  donderdag 7 december 2023 @ 13:21:42 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211543830
In dit land zie je alleen gezeur en symptoombestrijding.

Al jaren wordt gezegd dat ze die “veilige landers” moeten aanpakken. Maar het blijft bij praten, praten en praten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211543843
Bizarre aantallen. Grenzen dicht!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211543894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:21 schreef thedeedster het volgende:
In dit land zie je alleen gezeur en symptoombestrijding.

Al jaren wordt gezegd dat ze die “veilige landers” moeten aanpakken. Maar het blijft bij praten, praten en praten.
Problemen zijn er niet om opgelost te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211543902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Bizarre aantallen. Grenzen dicht!
Of alleen de echte vluchtelingen aannemen uit conflictgebieden. Rest, niet welkom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211543917
Krankzinnig dat je in deze situatie alsnog geen asielstop mag invoeren van de internationale verdragen. Die moeten dus nodig herzien worden.
pi_211543931
quote:
Methadon, een opiaat met pijnstillende werking, wordt soms door artsen of verslavingszorg verstrekt aan verslaafden om om te gaan met ontwenningsverschijnselen. Op het terrein van het aanmeldcentrum in Ter Apel is ook op gestelde tijden verslavingszorg aanwezig, die methadon kan verstrekken. Het spul wordt daarna mogelijk ook onderling verhandeld. Sowieso is drugshandel op sommige azc's een bekend probleem.
:{
  donderdag 7 december 2023 @ 13:35:36 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211543938
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:32 schreef Gehrman het volgende:
Krankzinnig dat je in deze situatie alsnog geen asielstop mag invoeren van de internationale verdragen. Die moeten dus nodig herzien worden.
Verwijs ze maar door naar Slowakije, Hongarije en dat soort landen. Gaat om veiligheid toch?
pi_211544010
Raar dat men dan toch blijft komen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211544025
Wat een verhaal weer. En wat een shithole. Per direct een stop op veilige landiërs en de nadruk leggen op het binnen laten van mensen uit conflictgebieden met gezinnen, vrouwen en kinderen als voorrang.
pi_211544162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een verhaal weer. En wat een shithole. Per direct een stop op veilige landiërs en de nadruk leggen op het binnen laten van mensen uit conflictgebieden met gezinnen, vrouwen en kinderen als voorrang.
Volgens de VN zijn er 108,4 miljoen mensen gedwongen op de vlucht. Als we ons ervoor inzetten om deze mensen hier op te vangen, en eigenlijk gewoon permanent te vestigen, blijft de stroom op gang.

De veiligelanders zijn gewoon een bijeffect van ons systeem om mensen van heinde en verre hier te willen helpen.
  donderdag 7 december 2023 @ 14:09:54 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211544233
Ik sta er van te kijken dat zoveel users nog steeds mensen uit conflictgebieden hier erg ver vandaag wil opnemen. We zitten overvol. Dus wat mij betreft moeten die mensen maar gewoon dichter bij huis blijven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 7 december 2023 @ 14:11:12 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211544245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:09 schreef deedeetee het volgende:
Ik sta er van te kijken dat zoveel users nog steeds mensen uit conflictgebieden hier erg ver vandaag wil opnemen. We zitten overvol. Dus wat mij betreft moeten die mensen maar gewoon dichter bij huis blijven.
Dit is geen land van xenofoben, doch xenofielen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211544279
quote:
Ja je vraagt je ook af waar de politie is in deze.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 7 december 2023 @ 14:22:34 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211544337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is geen land van xenofoben, doch xenofielen.
edit : niet goed gelezen :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 7 december 2023 @ 14:25:11 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211544360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wat heeft het met xenofobie te maken ? Het is toch vrij normaal dat je mensen gaat weren die van heel ver weg komen en waarvoor er hier geen plaats meer is ? Dat is geen xenofobie maar gezond verstand.
Echt het is zo ontzettend saai aan t worden dat er overal maar meteen * fobie * opgeplakt wordt. Bedenk eens iets anders joh....
Ik vraag me serieus af, of je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik geschreven heb.

Ik zegt dat dit land vol met xenofielen is; dat veel mensen denken dat iedereen die hier komt geweldig is, poeslief en een absolute verrijking van dit land.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 7 december 2023 @ 14:26:23 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211544369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik vraag me serieus af, of je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik geschreven heb.

Ik zegt dat dit land vol met xenofielen is; dat veel mensen denken dat iedereen die hier komt geweldig is, poeslief en en absolute verrijking van dit land.
Verklaring staat boven je. Ik had niet goed gelezen. Was te snel aan t typen geslagen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 7 december 2023 @ 14:27:03 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211544373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Verklaring staat boven je. Ik had niet goed gelezen. Was te snel aan t typen geslagen. :D
Geen probleem. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211544402
Gaaf land he?

En het gaat maar door en door en door. Elke dag weer zo'n 200 erbij gemiddeld :r
pi_211544516
Ik zou om te beginnen de overlastveroorzakers onderbrengen in leegstaande gevangenissen. Met een gevangenisregime zodat ze niet naar buiten kunnen. Kan Ter Apel een beetje lucht krijgen.
pi_211544526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een verhaal weer. En wat een shithole. Per direct een stop op veilige landiërs en de nadruk leggen op het binnen laten van mensen uit conflictgebieden met gezinnen, vrouwen en kinderen als voorrang.
Volledig mee eens. Opvang als men echt uit een crisissituatie komt. Anders niet.
pi_211544547
Het gaat daarbij vaak om de zogenoemde veiligelanders: migranten uit veilige landen als Marokko of Algerije, die vrijwel geen kans maken op asiel in Nederland.

Waarom deze mensen opvangen als ze toch zo goed als zeker terug moeten? Wat is het nut daarvan?
  donderdag 7 december 2023 @ 14:56:13 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211544582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het gaat daarbij vaak om de zogenoemde veiligelanders: migranten uit veilige landen als Marokko of Algerije, die vrijwel geen kans maken op asiel in Nederland.

Waarom deze mensen opvangen als ze toch zo goed als zeker terug moeten? Wat is het nut daarvan?
Omdat ze procedure doormoeten en in de tussentijd ergens moeten blijven. Daarbij komt dat de landen van herkomst ze vaak niet terug willen als ze niet vrijwillig terugkomen. Alternatief is er niet (behalve ze op straat laten zwerven).

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-12-2023 15:01:58 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211544613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het gaat daarbij vaak om de zogenoemde veiligelanders: migranten uit veilige landen als Marokko of Algerije, die vrijwel geen kans maken op asiel in Nederland.

Waarom deze mensen opvangen als ze toch zo goed als zeker terug moeten? Wat is het nut daarvan?
Omdat iedereen die een asielvraag indient recht op een procedure heeft en omdat niet iedere veiligelander zal zeggen dat hij uit een veilig land komt. Er wordt natuurlijk flink gelogen tijdens zo'n asielaanvraag. Dat zul je dan eerst moeten vaststellen
  donderdag 7 december 2023 @ 15:03:59 #28
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_211544626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:09 schreef deedeetee het volgende:
Ik sta er van te kijken dat zoveel users nog steeds mensen uit conflictgebieden hier erg ver vandaag wil opnemen. We zitten overvol. Dus wat mij betreft moeten die mensen maar gewoon dichter bij huis blijven.
Ben ik met je eens hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211544632
Verslaafde asielzoekers.... :|W
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 7 december 2023 @ 15:07:17 #30
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_211544647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:04 schreef Hathor het volgende:
Verslaafde asielzoekers.... :|W
Vind het nog knap dat je tot hier weet te komen als je verslaafd bent aan dat spul.
Meestal zijn zulke mensen toch alleen maar bezig met ‘scoren’?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211544669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:01 schreef grimselman het volgende:

[..]
Omdat iedereen die een asielvraag indient recht op een procedure heeft en omdat niet iedere veiligelander zal zeggen dat hij uit een veilig land komt. Er wordt natuurlijk flink gelogen tijdens zo'n asielaanvraag. Dat zul je dan eerst moeten vaststellen
Zoals diegene die trots vertelt te stellen en uit het 'arabische deel van Brazilië' komt. Spreekt geen woord Portugees. Zal wel uit Marokko of Tunesië komen.
Hier lijden de echte vluchtelingen onder, ook omdat het goed regelen van opvang zo niet van de grond komt. Wat voor een deel van het politieke spectrum juist de bedoeling is helaas.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_211544676
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vind het nog knap dat je tot hier weet te komen als je verslaafd bent aan dat spul.
Meestal zijn zulke mensen toch alleen maar bezig met ‘scoren’?
Waarschijnlijk scoort het hier wat makkelijker, zoals je ziet verstrekken ze gratis methadon aan die wandelende treinrampen. Ze zouden om te beginnen daar eens mee op kunnen houden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 7 december 2023 @ 15:11:20 #33
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211544678
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vind het nog knap dat je tot hier weet te komen als je verslaafd bent aan dat spul.
Meestal zijn zulke mensen toch alleen maar bezig met ‘scoren’?
Hier kunnen ze gratis op recept 'scoren'.

Daarbij zal een deel het enkel doen om door te verkopen.
pi_211544709
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja je vraagt je ook af waar de politie is in deze.
Te druk taxi'tje te spelen voor etnische gelukzoekende winkeldieven en ander tuig dat in het AZC woont.
pi_211544745
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of alleen de echte vluchtelingen aannemen uit conflictgebieden. Rest, niet welkom.
Belgen en Duitsers dus, wanneer dat weer conflictgebieden worden. De rest komt niet uit conflictgebied maar uit veilig gebied naar Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211544752
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omdat ze procedure doormoeten en in de tussentijd ergens moeten blijven. Daarbij komt dat de landen van herkomst ze vaak niet terug willen als ze niet vrijwillig terugkomen. Alternatief is er niet (behalve ze op straat laten zwerven).
Dealtje sluiten met Rusland. Die hebben dringend jonge mannen nodig in het slachtveld.
pi_211544772
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zoals diegene die trots vertelt te stellen en uit het 'arabische deel van Brazilië' komt. Spreekt geen woord Portugees. Zal wel uit Marokko of Tunesië komen.
Hier lijden de echte vluchtelingen onder, ook omdat het goed regelen van opvang zo niet van de grond komt. Wat voor een deel van het politieke spectrum juist de bedoeling is helaas.
Zo'n prachtige kerel moeten ze gewoon een weekje of 2 onderbrengen in het huis van de COA-directie of bijv bij Eric vd Bug. Bij linkse knuffelpolitici die nog meer asielzoekers willen.

:r
  donderdag 7 december 2023 @ 15:25:26 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211544773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:22 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dealtje sluiten met Rusland. Die hebben dringend jonge mannen nodig in het slachtveld.
Ik denk niet dat de rechterlijke macht dan ook nog maar 1 beroep tegen een afwijzing asielaanvraag gaat afwijzen. Dan mogen ze allemaal blijven.
Afgezien vh feit dat jouw voorstel in het geheel onzinnig is natuurlijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211544787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:25 schreef Inbox het volgende:

[..]
Zo'n prachtige kerel moeten ze gewoon een weekje of 2 onderbrengen in het huis van de COA-directie of bijv bij Eric vd Bug. Bij linkse knuffelpolitici die nog meer asielzoekers willen.

:r
Alsof de coa directie hier wat aan kan doen. Dit is het gevolg van politieke keuzes, niet van uitvoering.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 7 december 2023 @ 15:28:09 #40
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_211544795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
En het Arabisch deel van Brazilie :Y
Oh ja, dat filmpje van Pow. Niet normaal, ik wist niet eens dat dat bestond. Het lijkt soms wel alsof het echt perse moslims moeten zijn. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_211544814
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Alsof de coa directie hier wat aan kan doen. Dit is het gevolg van politieke keuzes, niet van uitvoering.
Het COA kan wat meer invloed uitoefenen op de beleidsmakers dan jij en ik. Maar idd, dit zijn politieke keuzes. De politiek lijkt verdomd weinig te willen doen en vind het wel allemaal best :r
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 15:34:40 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211544849
Waarom zouden we drugsverslaafden toelaten op een plek waar ook kinderen zijn? Überhaupt waarom zou je die asiel willen geven als Nederland? Je mag wel een beetje selectief zijn al komen ze uit oorlogsgebied.
pi_211544899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
Raar dat men dan toch blijft komen....
Je snapt het niet he, want het kabinet Rutte pakt ze toch keihard aan.
Moet je eens lezen wat er vandaag in de telegraaf staat over de opvang bij van der Valk in Uden.
quote:
Bewoners mogen niet zelf koken. Het Van der Valk-personeel maakt drie keer per dag eten. „We eisen dat de schijf van vijf wordt gevolgd en dat er genoeg fruit is”, zegt adjunct-locatiemanager Hamdi Suleyman, die een rondleiding geeft. En de grote moderne koffiezetapparaten? „Die blijven staan, maar schenken voortaan alleen nog koffie en warm water. Geen cappuccino’s meer.”

Bepaalde voorzieningen zijn intact gebleven. Televisies hangen aan de muur in elke kamer, de fitnessruimte is open en in de recreatieruimte staan tafelvoetbaltafels en een beamer. Het is de bedoeling dat er eerst 60 statushouders in het hotel komen, die wachten op een huurwoning. Daarna volgen ’kansrijke asielzoekers’, zowel families als alleenstaanden.
Ik denk dat we binnenkort een flinke oorwassing door de mensenrechten afdeling van de VN zullen krijgen.
Schandalig dat een rijk land zo met zijn gelukszoekers om gaat.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  donderdag 7 december 2023 @ 15:42:05 #44
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211544907
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:34 schreef Momo het volgende:
Waarom zouden we drugsverslaafden toelaten op een plek waar ook kinderen zijn? Überhaupt waarom zou je die asiel willen geven als Nederland? Je mag wel een beetje selectief zijn al komen ze uit oorlogsgebied.
Waar trek je de grens dan? Drugs? Alcohol? Geestesziek?

Zo ja, welke drugs dan wel of niet? En ik welke mate? Wie gaat bepalen wat een verslaving is of niet? Welke geesteszieken wel of niet? Geesteszieken uit een oorlogsgebied met bijvoorbeeld PTSS?

Mensen met overgewicht wel of niet? Mensen die op een andere manier een last zijn voor de zorg wel of niet?
  donderdag 7 december 2023 @ 15:43:54 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211544918
Meeste wat daar zit is toch geen vluchteling maar komt vooral om te parasiteren op de sociale voorzieningen in West- en Noord-Europa.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 15:45:57 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211544932
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:42 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Waar trek je de grens dan? Drugs? Alcohol? Geestesziek?

Zo ja, welke drugs dan wel of niet? En ik welke mate? Wie gaat bepalen wat een verslaving is of niet? Welke geesteszieken wel of niet? Geesteszieken uit een oorlogsgebied met bijvoorbeeld PTSS?

Mensen met overgewicht wel of niet? Mensen die op een andere manier een last zijn voor de zorg wel of niet?
Drugs en alcoholmisbruik gewoon een no-go. Ziektes zouden geen issues moeten zijn, zeker fysiek niet, mentaal ook in principe niet tenzij het tot gevaar kan leiden voor anderen binnen een asielzoekerscentrum.
  donderdag 7 december 2023 @ 15:48:53 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211544961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Drugs en alcoholmisbruik gewoon een no-go. Ziektes zouden geen issues moeten zijn, zeker fysiek niet, mentaal ook in principe niet tenzij het tot gevaar kan leiden voor anderen binnen een asielzoekerscentrum.
Winkeldieven etc ook gewoon meteen kruisje bij de asielaanvraag. Liefst helemaal wegwezen uit Nederland, maar minimaal helemaal achteraan op de wachtlijst voor een woning.
  donderdag 7 december 2023 @ 15:50:06 #48
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211544972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Drugs en alcoholmisbruik gewoon een no-go. Ziektes zouden geen issues moeten zijn, zeker fysiek niet, mentaal ook in principe niet tenzij het tot gevaar kan leiden voor anderen binnen een asielzoekerscentrum.
Want je kunt natuurlijk rustig stellen dat juist de mensen die we willen opvangen uit oorlogsgebieden ook op mentaal gebied wel iets mankeren. En wellicht vaker dan gemiddeld ook middelen misbruiken.

Extreem kort door de bocht om die allemaal af te wijzen.
pi_211544984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:50 schreef Cpt.Crow het volgende:
Want je kunt natuurlijk rustig stellen dat juist de mensen die we willen opvangen uit oorlogsgebieden ook op mentaal gebied wel iets mankeren. En wellicht vaker dan gemiddeld ook middelen misbruiken.

Extreem kort door de bocht om die allemaal af te wijzen.
Iedereen heeft recht op een tweede kans natuurlijk.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 15:51:48 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211544991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Winkeldieven etc ook gewoon meteen kruisje bij de asielaanvraag. Liefst helemaal wegwezen uit Nederland, maar minimaal helemaal achteraan op de wachtlijst voor een woning.
Ja, ook voor dit soort zaken inderdaad. Serieus misbruik of wangedrag gewoon klaar met je asielaanvraag. Al is uitzetten niet echt mogelijk op dit moment (waar naar toe). Als gewone asielzoeker zit je ook niet te wachten op dit soort figuren die waarschijnlijk dan niet alleen zooi uit de winkel stelen, maar ook je eigen spullen als ze daar de kans toe krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')