Nou ja ze zeiden het toch echt zelf in een paar interviews net.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Een puur Nederlandse Amsterdammer..Niet gelovg. Ik ging wel veel om met Joden.
Dat geloof ik wel ja.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja ze zeiden het toch echt zelf in een paar interviews net.
En dan gebied bezetten?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja die! Ik ga eens uitzoeken zo wat er in zit, ken het niet
Lees net pas dat jij in Isral woont. Kun je meer over vertellen? Wel genteresseerd en nieuwsgierig naar hoe en waarom enzo.
Ik ken wat Nederlanders die er tijdje gewoond hebben en lijkt me ene intrigerend land. Als het er wat rustiger is zou ik er best eens heen willen
We hebben er dan ook ooit 102.000 meegegeven aan onze vriendelijke oosterburen.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel ja.
Toch is er in Nederland verder maar weinig aandacht voor, ook eerder niet, er wonen gewoon niet zoveel joden in NL.
Ik weet wel wat ze nit gaan doen:quote:Op donderdag 7 december 2023 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat gaan ze nu met die mensen doen?
Kan ook natuurlijk. Dan heb je wel enige 'ballen' daar heen te gaan.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld ze als toerist.
Als je nu gaat wel ja.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk. Dan heb je wel enige 'ballen' daar heen te gaan.
Gewoon doodschieten doen Israelieten sowieso al.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet wel wat ze nit gaan doen:
-tot bloedens toe verkrachten
-in hun kruis schieten en steken
-die flabbige manboobs afsnijden
-levend verbranden
-gewoon doodschieten
-lijken op jeeps door de straten rijden of sleuren terwijl alle onschuldige burgers erop spugen en joelend van plezier achteraan rennen
Het was al lang niet veilig. Een Joods Amsterdamse vriend van mij kwam daar regelmatig en was bevriend met bepaalde Gazanen. Dan zat hij daar soms een nacht lang in angst omdat is aan het aanvallen was.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als je nu gaat wel ja.
Als het veilig is: waarom niet.
Ok. Ben er zelf in 2017 geweest, toen was het er wel rustig. Ook op de westbank.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het was al lang niet veilig. Een Joods Amsterdamse vriend van mij kwam daar regelmatig en was bevriend met bepaalde Gazanen. Dan zat hij daar soms een nacht lang in angst omdat is aan het aanvallen was.
Voor 7/10 was het een behoorlijk populair vakantieland, mooie steden, natuur, vriendelijke mensen, heerlijk eten. Niet verkeerd, mits de Iron Dome goed werktquote:Op donderdag 7 december 2023 19:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk. Dan heb je wel enige 'ballen' daar heen te gaan.
Of bedoel je het opblazen van ziekenhuizen, flatgebouwen en ambulances?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan een volle bus opblazen
Ha jij ook weer hier?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gewoon doodschieten doen Israelieten sowieso al.
Wat ze ook doen is verkachten.
De rest misschien niet, maar dat is ook niet meer nodig omdat Israel de hele Gaza strook compleet aan flarden schiet. Gooien op elke flat random een dikke bom en vermoorden de ene burger na de ander.
verkachten?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De rest misschien niet, maar dat is ook niet meer nodig omdat Israel de hele Gaza strook compleet aan flarden schiet. Gooien op elke flat random een dikke bom en vermoorden de ene burger na de ander.
Dit was in reactie op een woonhuis in de westelijke Jordaanoever dat opzettelijk was afgebrand met een heel gezin erin door zionistenquote:Op donderdag 7 december 2023 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan een volle bus opblazen
Niet goed, toch wel een ordegrootte verschil met het lijkje van Ali door de straten slepen of niet?quote:
Dat soort vergelijkingen is allemaal van het padje af manquote:Op donderdag 7 december 2023 19:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet goed, toch wel een ordegrootte verschil met het lijkje van Ali door de straten slepen of niet?
Ik ga het je nu zeggen dat het doden van een kleuter voor mij iets heel anders is dan het doden van soldaten in een door hun bezet gebiedquote:Op donderdag 7 december 2023 19:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet goed, toch wel een ordegrootte verschil met het lijkje van Ali door de straten slepen of niet?
ik vind het dike prima,leegvegen dat wespennestquote:Op donderdag 7 december 2023 19:48 schreef bianconeri het volgende:
Je kunt gewoon beter niet naar Isral gaan, dan weet je dat je geld naar terroristen gaat.
Hopelijk gaat de VN er nu iets aan doen, wel goed van Gutierrez met die resolutie.
Het is echt te gek voor woorden dat het Westen nog steeds niets tegen Isral doet en Isral zelfs steunt in de terroristische aanvallen.
toto de laaste hamas gevonden is en dood isquote:Op donderdag 7 december 2023 19:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
ik ken 't verhaal. Is 't niet de huidge minister van Defensie die tijdens een bruiloft hartelijk meegezongen heeft?quote:
quote:Op donderdag 7 december 2023 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja die! Ik ga eens uitzoeken zo wat er in zit, ken het niet
Lees net pas dat jij in Isral woont. Kun je meer over vertellen? Wel genteresseerd en nieuwsgierig naar hoe en waarom enzo.
Ik ken wat Nederlanders die er tijdje gewoond hebben en lijkt me ene intrigerend land. Als het er wat rustiger is zou ik er best eens heen willen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij geloofd in sprookjes? Isral wel. Dat gaat toch nooit lukken.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toto de laaste hamas gevonden is en dood is
Laat me raden, elke Israelier is een soldaat in door hun bezet gebied?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:53 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ik ga het je nu zeggen dat het doden van een kleuter voor mij iets heel anders is dan het doden van soldaten in een door hun bezet gebied
quote:Op donderdag 7 december 2023 19:59 schreef oblo het volgende:
[..]Alle begrip voor, sowieso openbaar forumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lange tijd al hoor! Welke omgeving zit je? Ben geen heet weer type dus de zomer is idd een nope nope, maar ooit ga ik er zeker eens heen
Tech industrie en medtech specifiek is er ook best groot dus wellicht kan ik wat regelen in combinatie met werk ofzo. Betere hosselwerk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Het sleept al sinds Israel de GAZA teruggaf in 2005, en nu is het afgelopen en Israel pakt het weer terug uit zelfbeschermingquote:Op donderdag 7 december 2023 20:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]. Over tientallen jaren sleept dit conflict zich nog steeds voort.
Wij (althans ik ga er van uit dat nixx ook weet dat het soldaten waren) hebben het gewoon concreet over een gebeurtenis dat plaatsvond op de westelijke jordaanoever waar twee reservisten gedood werden in 2000?quote:Op donderdag 7 december 2023 20:00 schreef Alov het volgende:
[..]
Laat me raden, elke Israelier is een soldaat in door hun bezet gebied?
O dat zou best kunne kloppeen die kolonisten dat zijn ook geen lieverdjes, maar het zal wel weer wraak zijn ergens op een andere moordquote:Op donderdag 7 december 2023 20:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar je vaak afvraagt tegenwoordig welk verhaal echt klopt. Ik geloof beiden kanten niet.
Het speelt nog veel langer.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het sleept al sinds Israel de GAZA teruggaf in 2005, en nu is het afgelopen en Israel pakt het weer terug uit zelfbescherming
PS ze hebben het al teruggepakt
Het gaat maar oneindig door.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dat zou best kunne kloppeen die kolonisten dat zijn ook geen lieverdjes, maar het zal wel weer wraak zijn ergens op een andere moord
Egypte wil die terroristen ook niet hebbenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het speelt nog veel langer.
En denk dat het goed zou kunnen dat Isral het terugpakt, of een deel, en een grote bufferzone gaat maken tussen Isral en Gaza.
In het slechtste geval worden de Gazanen uiteindelijk toch naar bv Egypte verjaagd, en denk dat bijvoorbeeld op de westoever de onrust dan weer gaat toenemen.
Het is nog lang niet voorbij.
Dan ben je wel echt slecht genformeerdquote:Op donderdag 7 december 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dat zou best kunne kloppeen die kolonisten dat zijn ook geen lieverdjes, maar het zal wel weer wraak zijn ergens op een andere moord
Israel moet de grenzen duidelijk stellen en beter beschermenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het speelt nog veel langer.
En denk dat het goed zou kunnen dat Isral het terugpakt, of een deel, en een grote bufferzone gaat maken tussen Isral en Gaza.
In het slechtste geval worden de Gazanen uiteindelijk toch naar bv Egypte verjaagd, en denk dat bijvoorbeeld op de westoever de onrust dan weer gaat toenemen.
Het is nog lang niet voorbij.
informatie heeft twee kantenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan ben je wel echt slecht genformeerd
quote:Op donderdag 7 december 2023 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Alle begrip voor, sowieso openbaar forum
Lange tijd al hoor! Welke omgeving zit je? Ben geen heet weer type dus de zomer is idd een nope nope, maar ooit ga ik er zeker eens heen
Tech industrie en medtech specifiek is er ook best groot dus wellicht kan ik wat regelen in combinatie met werk ofzo. Betere hosselwerk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de Westoever heb je zeker incidenten waar ook hele radicale orthodoxen nare dingen uithalen, vaak zijn zij onderdeel van de Hilltop Youth. Dit soort dingen worden alleen afgekeurd door ongeveer elke Isralir, er zitten ook de nodige leden van die groep achter de tralies.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar je vaak afvraagt tegenwoordig welk verhaal echt klopt. Ik geloof beiden kanten niet.
Hmm, vreemd, want de Palestijnen zijn daar dol op. De terroristen hebben op 7 oktober in alle dorpen in Zuid-Isral immers ook kinderen gemarteld en afgeslacht. En het is zeker niet de eerste keer dat kinderen het doelwit zijn. Neem bijvoorbeeld de terreuraanslag op een basisschool in Ma'alot in de jaren zeventig. Dit is al decennialang de norm.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:53 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ik ga het je nu zeggen dat het doden van een kleuter voor mij iets heel anders is dan het doden van soldaten in een door hun bezet gebied
De 'kolonisten' zijn ruim een half miljoen mensen, waaronder genoeg mediterende en yoga beoefenende vredesduiven die Meretz stemmen. Hilltop Youth is het grote problemen, die groepering is naar schatting een paar duizend man groot.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Palestijnen vinden in ieder geval dat er geen Joden mogen wonen op de Westoever. Net zoals de Gaza dit gebied eigenlijk compleet 'Judenrein' zijn. Helaas is dat een mening die ook door velen buiten Isral wordt gedeeld, bijvoorbeeld door veel van die medewerkers activisten van menig mensenrechtenorganisatie.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:00 schreef Alov het volgende:
[..]
Laat me raden, elke Israelier is een soldaat in door hun bezet gebied?
Iemand die hier beelden van heeft of kan vinden?quote:Eerder vandaag liepen in Den Haag honderden mensen mee in een stille tocht van Christenen voor Isral en het CIDI voor de Isralische gijzelaars die nog door Hamas worden vastgehouden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ster-komt-om-in-gaza
Ik las toeristenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Egypte wil die terroristen ook niet hebben
1km killzone aan de Gaza kant bij de grens. Iedereen die daar binnenkomt krijgt zonder een waarschuwing een kogel.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Israel moet de grenzen duidelijk stellen en beter beschermen
Israel had de GAZA nooit terug moeten gevenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De 'kolonisten' zijn ruim een half miljoen mensen, waaronder genoeg mediterende en yoga beoefenende vredesduiven die Meretz stemmen. Hilltop Youth is het grote problemen, die groepering is naar schatting een paar duizend man groot.
[..]
De Palestijnen vinden in ieder geval dat er geen Joden mogen wonen op de Westoever. Net zoals de Gaza dit gebied eigenlijk compleet 'Judenrein' zijn. Helaas is dat een mening die ook door velen buiten Isral wordt gedeeld, bijvoorbeeld door veel van die medewerkers activisten van menig mensenrechtenorganisatie.
quote:Op donderdag 7 december 2023 20:20 schreef oblo het volgende:
[..]Ga dit onthouden, dank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Bijzonder weer hoe Israel heus niet een apartheidstaat kan zijn omdat "muh arabische israeliers" maar zodra je het hebt over het ontmantelen van Israelische nederzettingen dan treft dat opeens alleen maar joden, wat is het nou?quote:Op donderdag 7 december 2023 20:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen vinden in ieder geval dat er geen Joden mogen wonen op de Westoever. Net zoals de Gaza dit gebied eigenlijk compleet 'Judenrein' zijn. Helaas is dat een mening die ook door velen buiten Isral wordt gedeeld, bijvoorbeeld door veel van die medewerkers activisten van menig mensenrechtenorganisatie.
Er bestaat al een killzone, die heeft meer dan 50 Palestijnen 't leven gekost. Als dat gebied zoals tijdens 7 okt niet in de gaten wordt gehouden heeft het niet zoveel toegevoegde waarde.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
1km killzone aan de Gaza kant bij de grens. Iedereen die daar binnenkomt krijgt zonder een waarschuwing een kogel.
Ach kom op. Eerst was het "Zet die tunnels dan onderwater, dan vallen er geen burgerdoden". Nu doet de IDF dat en is het wr niet goed.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:48 schreef bianconeri het volgende:
Je kunt gewoon beter niet naar Isral gaan, dan weet je dat je geld naar terroristen gaat.
Hopelijk gaat de VN er nu iets aan doen, wel goed van Gutierrez met die resolutie.
Het is echt te gek voor woorden dat het Westen nog steeds niets tegen Isral doet en Isral zelfs steunt in de terroristische aanvallen.
Tja, dit is helaas al langer bekend. En als je dit dan zegt over de Palestijnse cultuur krijg je vervolgens kritiek want hoe durf je zoiets te zeggen. Het is simpelweg de realiteit en goed dat men het nu ook zelf zegt. Dit betreft een verrotte cultuur afgesteld op terrorisme, jihadisme, haat, geweld en martelaarschap. Dat verdient geen respect of mededogen, maar enkel afkeuring.quote:
Wil je hier nog verder op ingaan?quote:
quote:Op donderdag 7 december 2023 20:35 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Bijzonder weer hoe Israel heus niet een apartheidstaat kan zijn omdat "muh arabische israeliers" maar zodra je het hebt over het ontmantelen van Israelische nederzettingen dan treft dat opeens alleen maar joden, wat is het nou?
Ze wilden toch maar liever geen martelaar worden?quote:Op donderdag 7 december 2023 20:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Trouwens, die mannen die naakt werden afgevoerd, geblinddoekt. Die hebben zich dus massaal overgegeven. Dat is positief voor Isral.
Het leken niet de meest fitte, fanatieke troepen. Ik zag ergens dat er een van de mannen gedentificeerd was als journalist in het dagelijks leven.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze wilden toch maar liever geen martelaar worden?
Kun je de feiten niet hebben?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ha jij ook weer hier?
Neem nog een neut
Hamas neemt wraak, Israel neemt 10 voudig zwaardere wraak, Hamas gaat wraak nemen, Israel weer.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
verkachten?
Israel neemt wraak en ze moeten wll want anders komen die hamas met nog meer oorlogstuig over drie jaar terug
Nu gaan er een paar duizend verdachten meer naar Israele worden verhoord en tot ze elkaar gaan verraden want de hamas zit tussen die mensen, ende mensen weten het zelf heel goed wie wie is
quote:Op donderdag 7 december 2023 19:59 schreef oblo het volgende:
[..]Jammer alleen dat het een afschuwelijk land is en vreselijke terroristische daden uitvoert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor geen goud dat willen steunen.
Buiten dat wel een bijzondere historie, maar ja dat heeft een Rusland bv ook.Het conflict bestaat al tientallen jaren, alleen dan met andere tegenstanders dan Hamas.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Over tientallen jaren sleept dit conflict zich nog steeds voort.
Simpelweg omdat Israel walgelijke dingen blijft doen en anderen daar wraak op nemen.
Iets met een cirkel.
HAMAS moet dood , 100% dood , HAMAS is ISIS , Taliban ,Alqueda, bekend van het publiekelijk stenigen van vrouwenquote:Op donderdag 7 december 2023 21:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het een afschuwelijk land is en vreselijke terroristische daden uitvoert.
Buiten dat wel een bijzondere historie, maar ja dat heeft een Rusland bv ook.
[..]
Het conflict bestaat al tientallen jaren, alleen dan met andere tegenstanders dan Hamas.
Simpelweg omdat Israel walgelijke dingen blijft doen en anderen daar wraak op nemen.
Iets met een cirkel.
https://twitter.com/searc(...)c=typed_query&f=livequote:Op donderdag 7 december 2023 20:29 schreef oblo het volgende:
[..]
Iemand die hier beelden van heeft of kan vinden?
Mwah. De hamas top verreikt vooral zichzelf. En veel is toch wel ernstig beschadigd nu in Gaza, dat is niet zo snel weer opgebouwd allemaal.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach kom op. Eerst was het "Zet die tunnels dan onderwater, dan vallen er geen burgerdoden". Nu doet de IDF dat en is het wr niet goed.
En die paar opgeblazen gebouwen boeien niet. De Hamastop hebben allemaal bouwbedrijven. Dus die verdienen er wel goed aan en de bewoners krijgen nieuwe woningen. Iedereen blij in Gaza.
Ja joh, hoeveel heb je gedronkenquote:Op donderdag 7 december 2023 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, vreemd, want de Palestijnen zijn daar dol op. De terroristen hebben op 7 oktober in alle dorpen in Zuid-Isral immers ook kinderen gemarteld en afgeslacht. En het is zeker niet de eerste keer dat kinderen het doelwit zijn. Neem bijvoorbeeld de terreuraanslag op een basisschool in Ma'alot in de jaren zeventig. Dit is al decennialang de norm.
Dat is wat de Palestijnen zijn, hysterisch jammeren als de eigen kinderen omkomen bij een bombardement (wat niet eens jegens die kinderen was gericht) en juichend in de straten als er Isralische kinderen worden afgeslacht.
Dus alles is geoorloofd om dat te bereiken? Zeg het maar gewoon, dan hoeven we er niet steeds omheen te draaien.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HAMAS moet dood , 100% dood , HAMAS is ISIS , Taliban ,Alqueda, bekend van het publiekelijk stenigen van vrouwen
Jammer dat er zo weinig aandacht voor is.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
https://twitter.com/searc(...)c=typed_query&f=live
Hamas zit daar zo'n 15 jaar maar volgens mij heeft daar nog nooit een steniging plaatsgevonden en zo'n beetje 90% van de executies daar is (naar hun zeggen) afrekeningen van collaborateurs en niet sharia. Het is echt een heel ander clubbie dan ISIS anders zouden alle kerken daar niet nog staanquote:Op donderdag 7 december 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
HAMAS moet dood , 100% dood , HAMAS is ISIS , Taliban ,Alqueda, bekend van het publiekelijk stenigen van vrouwen
ik vrees toch echt dat voornamelijk hamas en andere extremisten het conflict blijven voortzetten. niet israel. maar die worden het wel een keer spuugzat. dat zie je nu gebeuren.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het een afschuwelijk land is en vreselijke terroristische daden uitvoert.
[..]
Het conflict bestaat al tientallen jaren, alleen dan met andere tegenstanders dan Hamas.
Iets met een cirkel.
ja helaas is er gen andere mogelijkheid, iedere keer is het weer erger wat HAMAS fiktquote:Op donderdag 7 december 2023 21:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dus alles is geoorloofd om dat te bereiken? Zeg het maar gewoon, dan hoeven we er niet steeds omheen te draaien.
Je weet de realiteit mooi te verdraaien, de po-Palestijnse fuikjes op de socials hebben bij jou wel hun werk gedaan zo te zien.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Iets met een cirkel.
Jazeker. Hamas zit breed verspreid in de Gazastrook en het verschil tussen burger en Hamas-terrorist is ook amper te maken, alle Hamas-terroristen zijn dan ook gewoon Palestijnse burgers. Dus die kunnen inderdaad maar zo in een flatgebouw zitten.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:27 schreef bianconeri het volgende:
Israel bombardeert niet voor de lol al die flatgebouwen? Ja joh.... En jij gelooft zeker dat in al die flatgebouwen hele militaire bouwwerken van Hamas zitten zeker? Wat een grap![]()
![]()
En elke rijdende ambulance ook zeker en elk ziekenhuis.
Isral gooit zo ongelofelijk veel flatgebouwen plat, dan kan je echt niet meer zeggen dat burgers en kinderen niet het doelwit zijn.
Dat is irrelevant, Hamas kaapt veel leveringen toch wel, hier zijn ook gewoon beelden van. Daarom is Isral terughoudend geweest met het toestaan van deze leveringen, die stellen de duur van de oorlog uit omdat het Hamas voorziet in behoeften.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:27 schreef bianconeri het volgende:
Owh en kunnen we ook even terug naar het blokkeren van water, voedsel en medicijnen?
Hoe worden daar geen burgers en kinderen mee geraakt?
Er is ook een ommekeer in denken van Palestijnen. Die zien ook steeds meer hoeveel Hamas over hun rug doet.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vrees toch echt dat voornamelijk hamas en andere extremisten het conflict blijven voortzetten. niet israel. maar die worden het wel een keer spuugzat. dat zie je nu gebeuren.
Helemaal met je eens, kakkerlakken moet je gewoon direct uitroeien anders komt dat ongedierte steeds terug en kom je er nooit van afquote:Op donderdag 7 december 2023 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja helaas is er gen andere mogelijkheid, iedere keer is het weer erger wat HAMAS fikt
Poetin zou heel blij worden als jou interpretatie van het internationaal oorlogsrecht feit was en niet fictiequote:Op donderdag 7 december 2023 21:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En in principe is het ook niet de verantwoordelijkheid van Isral om voor de Palestijnse burgers, dat moeten de gezaghebbers daar doen, met andere woorden: Hamas.
uitroken die tunnels onder water zetten en beton erin gieten , ratten zijn het , vrouwen met hun geweren in de vagina en de aars roeren, zulke dingen deden zequote:Op donderdag 7 december 2023 22:06 schreef TLC het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, kakkerlakken moet je gewoon direct uitroeien anders komt dat ongedierte steeds terug en kom je er nooit van af
Dan kunnen al die missing posters ook weer de prullenbak inquote:Op donderdag 7 december 2023 22:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uitroken die tunnels onder water zetten en beton erin gieten
ja het is niet anders hequote:Op donderdag 7 december 2023 22:19 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Dan kunnen al die missing posters ook weer de prullenbak in
Ik hoop het maar zijn er berichten die dit onderschrijven? Ik bedoel, waar haal jij dit vandaan?quote:Op donderdag 7 december 2023 21:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is ook een ommekeer in denken van Palestijnen. Die zien ook steeds meer hoeveel Hamas over hun rug doet.
Te ziek voor woorden.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:53 schreef HowardRoark het volgende:
En in principe is het ook niet de verantwoordelijkheid van Isral om voor de Palestijnse burgers, dat moeten de gezaghebbers daar doen, met andere woorden: Hamas.
quote:Op donderdag 7 december 2023 22:08 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Echt dit soort dom opruiend gelul
"Concentratiekampen"
"Er zijn nog foto's dat ze voor massagraven gezet zijn"
Maar die heeft ie toevallig dan niet.
Dit inderdaadquote:Op donderdag 7 december 2023 22:08 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Echt dit soort dom opruiend gelul
"Concentratiekampen"
"Er zijn nog foto's dat ze voor massagraven gezet zijn"
Maar die heeft ie toevallig dan niet.
Mijn uiteenzetting betreft juist het internationale oorlogsrecht. Het is namelijk aan strijdende partijen om voor hun eigen burgers te zorgen en ook een duidelijk onderscheid te maken tussen 'strijder' en 'burger'.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:09 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Poetin zou heel blij worden als jou interpretatie van het internationaal oorlogsrecht feit was en niet fictie
je weet niets, alles ging naar de HAMAS ledenquote:Op donderdag 7 december 2023 22:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Te ziek voor woorden.
Gaza is afhankelijk van de Israelische terroristen voor voedsel, water, medicijnen, elektra.
Praktisch alles.
Zeggen dat de eigen regering daar maar voor moet zorgen als goed pratertje voor de walgelijke oorlogsmisdaden tegen burgers en kinderen is echt te ziek voor woorden.
Deze was ook wel mooiquote:Op donderdag 7 december 2023 22:09 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Poetin zou heel blij worden als jou interpretatie van het internationaal oorlogsrecht feit was en niet fictie
Ook gewoon uit het nieuws van afgelopen dagen. Waar of niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop het maar zijn er berichten die dit onderschrijven? Ik bedoel, waar haal jij dit vandaan?
Hmm, vreemd:quote:Op donderdag 7 december 2023 22:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Te ziek voor woorden.
Gaza is afhankelijk van de Israelische terroristen voor voedsel, water, medicijnen, elektra.
Praktisch alles.
Zeggen dat de eigen regering daar maar voor moet zorgen als goed pratertje voor de walgelijke oorlogsmisdaden tegen burgers en kinderen is echt te ziek voor woorden.
quote:As Gazans Scrounge for Food and Water, Hamas Sits on a Rich Trove of Supplies
Hamas has spent years stockpiling desperately needed fuel, food and medicine, as well as ammo and weapons, in the miles of tunnels it has carved out under Gaza.
Inderdaad. Wat zou daar volgens jou dan niet aan kloppen?quote:Op donderdag 7 december 2023 22:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze was ook wel mooi
Hamas kaapt veel leveringen toch wel, hier zijn ook gewoon beelden van. Daarom is Isral terughoudend geweest met het toestaan van deze leveringen,
Dat is toch logisch? Je gaat toch niet zelf de brandstof aanleveren waarmee ze rakketten om je oren gaan schieten?quote:Op donderdag 7 december 2023 22:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze was ook wel mooi
Hamas kaapt veel leveringen toch wel, hier zijn ook gewoon beelden van. Daarom is Isral terughoudend geweest met het toestaan van deze leveringen,
Omdat Hamas steelt krijgt de burgers dan ook maar niks? Omdat toen jij kind was jouw asociale egostische broer stiekem koekjes stal, kreeg jij van je ouders ook maar niks meer? Dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, vreemd:
[..]
[..]
Inderdaad. Wat zou daar volgens jou dan niet aan kloppen?
Je draait het om h. Het probleem zit bij Hamas. Ten eerste omdat ze hulpkonvooien gebruiken voor oorlogsvoering en ten tweede omdat ze zich voor basisbehoeften volledig afhankelijk hebben gemaakt van het land dat ze zelf als hun grootste vijand zien. De Palestijnse burgers die tekorten hebben moeten hun woede richten tot Hamas, niet tot Isral.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat Hamas steelt krijgt de burgers dan ook maar niks? Omdat toen jij kind was jouw asociale egostische broer stiekem koekjes stal, kreeg jij van je ouders ook maar niks meer? Dit slaat nergens op.
En dan ook nog het bericht dat Hamas al twee jaar aan het voorbereiden zou zijn geweest en zogenaamd voor meer dan een jaar aan voedsel, water en voorraden in al die tunnels zou hebben liggen en toch niet te duperen was....
Het was gewoon de Palestijn straffen. Iedereen weet het en de een vindt iets van die tactiek en de ander vindt het fantastisch slim van IDF. Geniet er gewoon van in plaats van zo'n ridicule daarom te verzinnen.
srael zal niet rusten voor er geen HAMAS soldaat meer over is en tussen die ontvoerde mensen zitten zeker en vast een paar hamas mensen, die gaan ze er wel tussenuit halen met de verhorenquote:Op donderdag 7 december 2023 22:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kwam op Twitter wel een bericht tegen, met filmpje, dat Hamas direct binnengereden trucks met noodhulp in beslag namen. Ze werden bekogeld met stenen door Palestijnen die hen tegen wilden houden, maar die stenen waren geen partij voor de wapens van Hamas. Dus nam Hamas de goederen in. Daar was men wel boos over.
hij had het over daarom. Alsof je aan de postcodeloterij meedoet voor de goede doelen. Alsof je bij een hongersnood geen voedselhulp geeft omdat mensen ook bestolen kunnen worden, dus 'geen zorgen Afrikaantje je wordt nu sowieso niet bestolen, dus sterf maar rustig'quote:Op donderdag 7 december 2023 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Je gaat toch niet zelf de brandstof aanleveren waarmee ze rakketten om je oren gaan schieten?
Dat is op geen enkele manier een reactie op wat ik postte. Wat overigens niet klopte.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
srael zal niet rusten voor er geen HAMAS soldaat meer over is en tussen die ontvoerde mensen zitten zeker en vast een paar hamas mensen, die gaan ze er wel tussenuit halen met de verhoren
Er zijn in de geschiedenis van de mensheid nog nooit zoveel hulpgoederen en centen naar een volk gegaan als naar de Gazanen, als je zelfs alleen al kijkt naar 1 man van Hamas Ismail Haniyeh, dat is slechts de politiek leider en die nam al 25 procent daarvan voor zichzelf.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kwam op Twitter wel een bericht tegen, met filmpje, dat Hamas direct binnengereden trucks met noodhulp in beslag namen. Ze werden bekogeld met stenen door Palestijnen die hen tegen wilden houden, maar die stenen waren geen partij voor de wapens van Hamas. Dus nam Hamas de goederen in. Daar was men wel boos over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |