Oke dus zelfs als die KKD helemaal vol staat met nummers die de afgelopen 10 jaar uit de lijst zijn gevallen (lijkt me maximaal 70-80% maar misschien zelfs minder dan de helft) moet dat nummer nog 230-350 nummers "inhalen". Kansloos.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
881 als je alle nummers die in 2014 boven Airport die er dat jaar uit vielen ook meerekent. En anders kom je op ongeveer 730 nummers die sinds 2014 in ieder geval wel in de Top 2000 hebben gestaan en eruit zijn gevallen
Dit jaar 10x in 1446 lijstjes tot nu toe, vorig jaar 9x in 3096 lijstjes, in 2021 5x in 1885 lijstjes, in 2020 7x in 2009 lijstjes.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Vorig jaar had die plaat nog een duwtje van Annemiekes stemlijstje, maar dit jaar niet. Volgens mij krijgt die helaas daardoor ook minder stemmen dan in 2022. Ik denk dat zelfs de KKD-week heel lastig gaat worden. Misschien dat we het vanavond nog even aan de stemlijstprofi kunnen voorleggen.
Ik heb het idee dat die bubbling under ervoor zorgt dat dit soort nummers minder snel 'weggegooid' worden. Toch genoeg strategisch gestem voor nummers die er in ieder geval inkomen.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:51 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Dit jaar 10x in 1446 lijstjes tot nu toe, vorig jaar 9x in 3096 lijstjes, in 2021 5x in 1885 lijstjes, in 2020 7x in 2009 lijstjes.
Denk dat het nummer daar net iets té onbekend voor is helaasquote:Op donderdag 7 december 2023 13:44 schreef Cassa95 het volgende:
Als er nou eens een remake kwam die Airpods zou heten...
Desnoods in Even Tot Hier die voorgaande jaren altijd voor boostjes leek te zorgen
Een sprong van 2600 naar 2400 is zo'n 30 stemmen bedoel je dan toch? Dus elke stem minder kan je dan een plek of 5/6 schelen? Dat denk ik ook wel.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het verschil tussen 2400 en 2600 nog minimaal 30-40 stemmen is.
We moeten gewoon transparantie eisen.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:30 schreef MielMonteur het volgende:
Ff wat aannames doen:
Volgens onze lijstjesscraper stond Black in 15% van de lijstjes, BohRhap in 10%. BohRhap zal vaker in de lijstjes staan van Jan met de Korte Achternaam van bij muzieknerd op het internet, dus laten we uitgaan van 20-25% van alle lijstjes.
Je kan op 35 nummers stemmen, en de meesten zullen dit ook wel doen. Sommigen niet, dus de gemiddeld persoons stemt op 25-30 nummers.
Het laatste aantal bekend gemaakte stemmen is 6.5 miljoen. Ik vermoed stiekem dat dat de piek was, maar omdat we toch met ranges werken, ga ik er vanuit dat er tussen de 5 en 7 miljoen stemmen zijn uitgebracht. Dat betekent tussen de 170.000 en 280.000 lijstjes. En dat tussen de 35.000 en de 70.000 stemmen zijn uitgebracht op Bohemian Rhapsody.
Deze persoon heeft een verdeling gemaakt rond de verwachte patronen per nummer:
https://www.petermeindert(...)e-top-2000-van-2014/
Deze formule suggereert dat nummer 2000 tussen de 500 en 1000 stemmen nodig heeft, en het verschill tussen 2000 en 2001 0 tot 1 stem is. Zelfde bij 2501 en 2500 dan.
Qua verschil tussen 2400 en 2600 kom je uit op tussen de 32-64 stemmen. En tussen 2500 en 2000 zo'n 100-200.
Zonder acties hadden we ook geen SLAAAAAAAAAAYEEEEEEEER in de lijst gehad.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het telt op he? Het begon met een keer Pokemon, vervolgens een keertje Normaal en een keertje een nummer van Bankzitters. Inmiddels hebben we zoveel bankzitters dat zelfs Karel Brückner ze niet allemaal aan het scoren had gekregen anno 2004, zitten we met 7x Normaal en ook andere dialectzooi zoals de Hunekop, Ede Staal en weetikwat, en worden dit soort lobbys ook gebruikt door jan en alleman om hun nummertje aan de man te brengen, of het nu Top 2000-waardig is of niet.
En het wordt vanaf hier niet meer beter, er komt een moment dat meer dan 3% van de lijst uit dat soort schijtlol bestaat.
Nieuwe bestuurscultuur radio 2!quote:Op donderdag 7 december 2023 14:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
We moeten gewoon transparantie eisen.
Ja, nog een reden om met die kolder te stoppen.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zonder acties hadden we ook geen SLAAAAAAAAAAYEEEEEEEER in de lijst gehad.
Ah ja, dat is waar.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:37 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Nieuwe bestuurscultuur radio 2!
Transparantie zorgt helaas voor nog meer beïnvloedbaarheid.
Als je de bankzitters vertelt dat ze maar 1000 stemmen hebben voor nummer 2000, is de lijst snel failliet
quote:Op donderdag 7 december 2023 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, nog een reden om met die kolder te stoppen.
Dream onquote:Op donderdag 7 december 2023 14:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
We moeten gewoon transparantie eisen.
Bij Normaal dat boerenlied was er nooit in gekomen zonder die actie en bij Angel of Death betwijfel ik dat ook. Ede Staal was sowieso wel een beetje een omissie, die wel.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:43 schreef Tussle266 het volgende:
Toch vind ik nog wel een verschil tussen Slayer, Normaal en Groningen Gas enerzijds en Bankzitters, Hunewop en Pokemon anderzijds zitten.
Normaal is eigenlijk wel een twijfelgeval voor dat specifieke lied. Ik denk alleen niet dat het het actievoeren op zich is wat me eraan stoort, bij Slayer ook niet en bij Staal ook niet. Ik kan hem nergens vinden maar ik kan me een actie van de AZ-fanclub herinneren waarbij die voorzitter zei: 'Het lijkt me fijn als die luisteraars van radio 2 naar ons lied moeten luisteren'. Datzelfde respectloze gevoel als drijfveer voel ik bij de fanclub van de bankzitters en bij de Hunekop zelf. Dat is wat me eraan stoort. Het voelt niet als hun feestje, dus gaan ze het crashen, zoiets. Wat ik eerder al zei, het is gewoon spammen.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij Normaal dat boerenlied was er nooit in gekomen zonder die actie en bij Angel of Death betwijfel ik dat ook. Ede Staal was sowieso wel een beetje een omissie, die wel.
Ben jij nieuw of heb je je naam veranderd?quote:Op donderdag 7 december 2023 11:58 schreef Buendia het volgende:
[..]
Minimaal 10 verschillende artiesten per stemlijst lijkt mij wel een behoorlijk criterium
Dacht eerder aan Silent Lucidity.quote:
Nee, dit kan niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, nog een reden om met die kolder te stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |