Dit verpest wel langzaam de lijst echt zo, geef ze een vinger...quote:Op donderdag 7 december 2023 10:29 schreef Tussle266 het volgende:
Ik krijg net te horen dat de hunekop ook al dagen aan het lobby'en is voor een ander stukje lijstvervuiling. Dat zal ongetwijfeld fout gaan.
Het komt wel heel dichtbij het kantelmoment inderdaad. Het erge is bovendien is dat we dit jaar dus ook gaan zien wat ze daardoor uit de lijst houden.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit verpest wel langzaam de lijst echt zo, geef ze een vinger...
Stuur ze een link naar het forumquote:Op donderdag 7 december 2023 11:35 schreef pipster het volgende:
We hebben het er net op het werk hier nog over dat al die (fan)acties de lijst ondertussen wel erg aan het overnemen zijn en dat de lijst er nu niet bepaald leuker van wordt.
Niet te vergeten 8 x Rowwen Heze bleghquote:Op donderdag 7 december 2023 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het telt op he? Het begon met een keer Pokemon, vervolgens een keertje Normaal en een keertje een nummer van Bankzitters. Inmiddels hebben we zoveel bankzitters dat zelfs Karel Brückner ze niet allemaal aan het scoren had gekregen anno 2004, zitten we met 7x Normaal en ook andere dialectzooi zoals de Hunekop, Ede Staal en weetikwat, en worden dit soort lobbys ook gebruikt door jan en alleman om hun nummertje aan de man te brengen, of het nu Top 2000-waardig is of niet.
En het wordt vanaf hier niet meer beter, er komt een moment dat meer dan 3% van de lijst uit dat soort schijtlol bestaat.
Alleen als de regels aangepast worden. Anders zijn we inderdaad de lul tot de kinders een ander speeltje hebben gevonden.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
En het wordt vanaf hier niet meer beter, er komt een moment dat meer dan 3% van de lijst uit dat soort schijtlol bestaat.
Dat is gewoon fatsoenlijke muziek en bovendien niet t product van n fanactie (op Vlinder door Peter R De Vries na dan)quote:Op donderdag 7 december 2023 11:38 schreef pipster het volgende:
[..]
Niet te vergeten 8 x Rowwen Heze blegh
Ik vind het persoonlijk rotzooi, maar 1 of 2 nummers van die band lijkt mij meer dan voldoende.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat is gewoon fatsoenlijke muziek.
Welke regel zou je hiervoor in t leven willen roepen?quote:Op donderdag 7 december 2023 11:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Alleen als de regels aangepast worden. Anders zijn we inderdaad de lul tot de kinders een ander speeltje hebben gevonden.
Het begint wel een beetje ESF in de jaren '00 te worden zo. Mensen die op artiesten stemmen uit regionaal chauvinisme, mensen die 35x Blof of Broes ofzo op hun lijstje zetten, mensen die collectief op een populaire vlogger ofzo stemmen, oudere nummers die in de vergetelheid raken door het recency-effect (uitgiftedatum/TikTok hype/DAB), enz. Het resultaat is dat de uitkomst steeds minder aansluit bij de mening van de gemiddelde luisteraar.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het telt op he? Het begon met een keer Pokemon, vervolgens een keertje Normaal en een keertje een nummer van Bankzitters. Inmiddels hebben we zoveel bankzitters dat zelfs Karel Brückner ze niet allemaal aan het scoren had gekregen anno 2004, zitten we met 7x Normaal en ook andere dialectzooi zoals de Hunekop, Ede Staal en weetikwat, en worden dit soort lobbys ook gebruikt door jan en alleman om hun nummertje aan de man te brengen, of het nu Top 2000-waardig is of niet.
Cap op het aantal liedjes per artiest, zoals Q doet (ja, ze doen daar toch nog 1 ding goed) en misschien de hoeveelheid vrije keuze toch weer beperkten. Ik snap wel dat dat niet alle schijtlol uitroeit en dat het omgekeerd ook ten koste gaat van 'echte' artiesten, maar je moet toch iets.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Welke regel zou je hiervoor in t leven willen roepen?
Een coefficientensysteem zoals bij het Voetbal, de grootste leveranciers mogen maximaal 5 nummers in de top2000, en met een lager coefficient maximaal 4, 3, 2 of 1 nummer...quote:Op donderdag 7 december 2023 11:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Welke regel zou je hiervoor in t leven willen roepen?
Dan werkt een cap wel beter. Op alles laten stemmen en dan achteraf schrappen wat jou niet uitkomt voelt wel een beetje wringend aan.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:43 schreef pipster het volgende:
[..]
Een coefficientensysteem zoals bij het Voetbal, de grootste leveranciers mogen maximaal 5 nummers in de top2000, en met een lager coefficient maximaal 4, 3, 2 of 1 nummer...
Nee hoor, eigenlijk maakt het mij niet uit, als dit is hoe de luisteraar het wil dan moet het maar zo, is het aan mij om wel of niet te luisteren.
Welnee, Radio 2 gaat heus niet alleen maar songs draaien die via eventuele lobby acties veel stemmen verkrijgen. Het totaal is belangrijker dan wat lokale lobbyisten...quote:Op donderdag 7 december 2023 11:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Alleen als de regels aangepast worden. Anders zijn we inderdaad de lul tot de kinders een ander speeltje hebben gevonden.
quote:Kijk omhoog naar de zon
Zoek niet naar een antwoord
Laat het los hou je vast aan mij
Die zullen ook wel gaan stijgen door hun afscheid.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welnee, Radio 2 gaat heus niet alleen maar songs draaien die via eventuele lobby acties veel stemmen verkrijgen. Het totaal is belangrijker dan wat lokale lobbyisten...
Zoals een bekend duo ooit zong:
[..]
Mwah, daar zijn andere lijsten voor. Maar ik vind die schijtlollige acties wel heel kinderlijk hoor. Zeker met van die regioacties waar 99% niets van snapt. Uiteindelijk moet het toch een lijst voor alle nederlanders zijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:49 schreef Buendia het volgende:
Wat jullie willen is een kwalitatieve lijst, samengesteld door muziekliefhebbers. Dat is helemaal niet de bedoeling van Radio2, die willen gewoon zoveel mogelijk stemmen, zodat ze "de lijst der lijsten" hebben.
Nou ja, dat onderste is maar de vraag natuurlijk. De keuzelijst is zodanig lang dat bijna niemand er meer doorheen scrollt. Dus moeten mensen zelf 35 liedjes gaan bedenken, en dat wordt voor sommigen al lastig. En als ze dan ook nog wat favorieten niet kunnen vinden, wordt het al snel verleidelijk om op Coldplay te zoeken en er maar meteen meerdere weg te klikken.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:43 schreef pipster het volgende:
[..]
Een coefficientensysteem zoals bij het Voetbal, de grootste leveranciers mogen maximaal 5 nummers in de top2000, en met een lager coefficient maximaal 4, 3, 2 of 1 nummer...
Nee hoor, eigenlijk maakt het mij niet uit, als dit is hoe de luisteraar het wil dan moet het maar zo, is het aan mij om wel of niet te luisteren.
Het mag van mij best een radiolijst zijn. En juist daarom slaan zo'n hunebed en de bedwarmers allemaal nergens op. Zeker niet als ze straks met 5 tot 7 liedjes per stuk die lijst bevolken.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:49 schreef Buendia het volgende:
Wat jullie willen is een kwalitatieve lijst, samengesteld door muziekliefhebbers. Dat is helemaal niet de bedoeling van Radio2, die willen gewoon zoveel mogelijk stemmen, zodat ze "de lijst der lijsten" hebben.
Dit gaan ze nooit doen, maar ik denk dat max 3 of 5 al een verschil maaktquote:Op donderdag 7 december 2023 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Max 1x dezelfde artiest per stemlijst.
Stukje Get Ur Freak On om 23.30 op oudjaarsavond.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:57 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ja die hoop op een 'kwalitatieve muzieklijst' heb ik inmiddels ook een beetje opgegeven haha. Dan kun je beter, zeg maar, een 'beste liedjes ooit-lijst' van Rolling Stone erbij pakken. Kun je ook over twisten maar daar zit veel research achter en variatie in genre.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |