abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2023 @ 08:19:17 #1
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_211531533
Goedemorgen,

Weet iemand hier meer van en of ik daar wel of niet recht op heb.

Het zit zo in het kort, ik heb een schadeclaim ingediend bij de curator (bedrijf waar ik schadeclaim van eis is failliet).

Nu verwacht ik daar niet veel van te zien maar kan ik dan wel de BTW terugvragen over het schadebedrag.

Ik heb in het verleden de facturen betaald de dienst die geleverd is, was echter niet voldoende van wat je er mag van verwachten na onderzoek vanuit dat onderzoek is dus een schadeclaim na de curator gegaan.

Hopelijk weet iemand hier iets meer van qua ervaring en of kennis.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_211531633
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:19 schreef Nicksanders het volgende:

Ik heb in het verleden de facturen betaald de dienst die geleverd is
Op dat moment heb je toch al de btw verrekend ? Probeer overigens je topic te herschrijven, het zit vol met niet lopende zinnen.
pi_211531670
BTW verrekenen doe je al als je de kosten hebt betaald, oninbare debiteuren maken alleen de afdracht van je BTW lager, je hoeft BTW die niet binnen komt ook niet af te dragen. Ik snap dus niet zo goed wat je wil vragen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211531780
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:19 schreef Nicksanders het volgende:
Ik heb in het verleden de facturen betaald de dienst die geleverd is, was echter niet voldoende van wat je er mag van verwachten na onderzoek vanuit dat onderzoek is dus een schadeclaim na de curator gegaan.
Door deze zin ga ik er vanuit dat jij diensten hebt afgenomen bij het bedrijf dat failliet is gegaan waar je niet tevreden over was. Dan is er al geen sprake meer van een oninbare debiteur, daar is alleen sprake van als jij een dienst of goed aan het bedrijf geleverd hebt ipv afgenomen. Daarnaast is een schadeclaim niet belast met BTW.
pi_211532461
Oninbare debiteuren gaat om goederen of diensten die jij hebt geleverd en een factuur voor hebt gestuurd, maar die factuur wordt niet betaald omdat het bedrijf dat het heeft afgenomen failliet is.

Jij hebt zelf iets afgenomen, betaald, en bent eigenlijk niet tevreden over de dienst. Reclameren bij het bedrijf gaat niet meer nu ze failliet zijn. Als je ondernemer bent, heb je de BTW al kunnen aftrekken op het moment van aanschaffen van de dienst. Als je geen ondernemer bent, is BTW-aftrek sowieso niet aan de orde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211532935
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:40 schreef Hanca het volgende:
BTW verrekenen doe je al als je de kosten hebt betaald, oninbare debiteuren maken alleen de afdracht van je BTW lager, je hoeft BTW die niet binnen komt ook niet af te dragen. Ik snap dus niet zo goed wat je wil vragen.
Hij heeft iets gekocht volgens mij.

Als dat weer retour kan, dan zou hij een creditfactuur moeten krijgen.

Als het een schadeclaim is, dan wordt daar geen btw over gerekend. Dan kan hij uiteindelijk zijn schadeclaim indienen bij de curator en kijken wat hij daar nog van gaat zien.
pi_211533550
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_211534160
quote:
Goh, daar zou je die informatie als ondernemer nu ook niet zoeken.
pi_211534221
quote:
Alleen heeft TS niets te vorderen, want het gaat helemaal niet om debiteuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211569254
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:40 schreef Hanca het volgende:
daar gaan ook vele de mist mee in,die rekenen rustig door,op een gegeven moment komt de bd ook een keer kijken hoe het er voor staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')