Op dat moment heb je toch al de btw verrekend ? Probeer overigens je topic te herschrijven, het zit vol met niet lopende zinnen.quote:Op woensdag 6 december 2023 08:19 schreef Nicksanders het volgende:
Ik heb in het verleden de facturen betaald de dienst die geleverd is
Door deze zin ga ik er vanuit dat jij diensten hebt afgenomen bij het bedrijf dat failliet is gegaan waar je niet tevreden over was. Dan is er al geen sprake meer van een oninbare debiteur, daar is alleen sprake van als jij een dienst of goed aan het bedrijf geleverd hebt ipv afgenomen. Daarnaast is een schadeclaim niet belast met BTW.quote:Op woensdag 6 december 2023 08:19 schreef Nicksanders het volgende:
Ik heb in het verleden de facturen betaald de dienst die geleverd is, was echter niet voldoende van wat je er mag van verwachten na onderzoek vanuit dat onderzoek is dus een schadeclaim na de curator gegaan.
Hij heeft iets gekocht volgens mij.quote:Op woensdag 6 december 2023 08:40 schreef Hanca het volgende:
BTW verrekenen doe je al als je de kosten hebt betaald, oninbare debiteuren maken alleen de afdracht van je BTW lager, je hoeft BTW die niet binnen komt ook niet af te dragen. Ik snap dus niet zo goed wat je wil vragen.
Goh, daar zou je die informatie als ondernemer nu ook niet zoeken.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:59 schreef MyTiredFeet het volgende:
Btw-teruggaaf door oninbare vorderingen
Alleen heeft TS niets te vorderen, want het gaat helemaal niet om debiteuren.quote:Op woensdag 6 december 2023 12:59 schreef MyTiredFeet het volgende:
Btw-teruggaaf door oninbare vorderingen
daar gaan ook vele de mist mee in,die rekenen rustig door,op een gegeven moment komt de bd ook een keer kijken hoe het er voor staat.quote:Op woensdag 6 december 2023 08:40 schreef Hanca het volgende:
BTW verrekenen doe je al als je de kosten hebt betaald, oninbare debiteuren maken alleen de afdracht van je BTW lager, je hoeft BTW die niet binnen komt ook niet af te dragen. Ik snap dus niet zo goed wat je wil vragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |