abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2023 @ 07:57:46 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211541328
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:09 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het is waarschijnlijk een virus daar helpt antibiotica niet tegen. Maar ze heeft voor de zekerheid wel een kuurtje gekregen.
Ik hoop op een nacht met meer slaap,voor kind maar ook voor mezelf.

Je hoort het veel op het moment, longontstekingen... :{
Hoop dat jullie allebei een beetje geslapen hebben.
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211541491
Wat een hoop zieken ;(. Ik las in de krant dat het aantal longontstekingen onder kinderen momenteel hoger is dan gemiddeld. De hele dag hoesten en dan ‘‘s nachts ook nog eens, het is zo vermoeiend. Sterkte! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211541544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:41 schreef Lemijn het volgende:
Hoe lang geleden is dat? En hebben jullie geen instructie gehad om na x dagen nog eens te bellen als hij niet opknapt? Anders gewoon uit jezelf doen hoor, dat mag gewoon.
Maandag is hij langs geweest. Huisarts verwachtte een venijnig griep/verkoudheidsvirus, dat het lichaam zelf moet oplossen. Wel antibiotica, omdat de ontstekingswaarden na onderzoek nogal hoog waren (maar mogelijk speelt daar de heup ook nog een rol in).
Koorts is wel gedaald, van rond de 39,5-40,5 graden naar 38-38,5, dus dat is al positief.

Verder geen instructies. In onze praktijk is er een assistente, die je echt bijna niet doorlaat om een afspraak te maken.

@Vicky codeïne slikt ie niet, daar kan ie niet zo goed tegen.
pi_211541567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 08:34 schreef Phaidra het volgende:
Wat een hoop zieken ;(. Ik las in de krant dat het aantal longontstekingen onder kinderen momenteel hoger is dan gemiddeld. De hele dag hoesten en dan ‘‘s nachts ook nog eens, het is zo vermoeiend. Sterkte! :*
Nou inderdaad, heel veel zieken.
En dat hoesten de hele dag. Simon had er ook flink last van, maar sinds een paar dagen hoest hij 's nachts veel minder. Dan was het echt zo dat ik de ene helft van de nacht wakker lag van het gehoest van Simon en de andere helft van de nacht van het gehoest van manlief. Zelf sliepen ze natuurlijk daardoor ook belabberd, dus dan kun je wel nagaan hoe gezellig het hier was de afgelopen anderhalve week :')
pi_211541632
Onze kinderen kregen echt heel veel cadeaus met Sint, maar daar zit dan ook een nieuwe pyjama, dekbedovertrek, kleding, onesie bij. Dus heel veel nuttige spullen. Waar ze overigens ook mega blij mee zijn. We doen bij ieder cadeau een gedichtje, dus er wordt ook met aandacht uitgepakt.

Klapper van de avond waren een gitaar en keyboard en de Kerstlego (die lodge dus ook en het bezoek van de kerstman O+ )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211541638
Wij zijn deze week ook weer begonnen met hoesten en snotteren :(

Beterschap voor alle zieken hier, hopelijk lost het zichzelf snel op!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211541650
Tolstoi, misschien doe je het al maar als ik benauwd ben en vooral veel slijm heb:
- Zorg dat hij wat hoger slaapt met zijn hoofd, handdoek onder het kussen, 2 kussens, bed een beetje schuin etc
- Neusspray! Ook al is hij niet wellicht niet neusverkouden, dat helpt bij mij om het slijm wateriger te maken

En als het aanhoudt, inderdaad bellen, ze schrijven volgens mij ook wel eens Ventonlin voor bij benauwdheid. Is een astma medicijn maar dat geeft letterlijk meer lucht.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 09:01:39 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211541653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:24 schreef Lemijn het volgende:
De meeste mensen die hoesten krijgen nog steeds geen longontsteking gelukkig :). En de meesten die dat wel krijgen knappen gewoon thuis goed op. Ik had in ieder geval 2 mensen op mijn spreekuur staan vanwege hoesten die niet kwamen opdagen omdat de klachten alweer waren verdwenen. Gratis tip: bel dan even af.
Wanneer vind jij dat je de huisarts kan bellen? Ik ben daar zelf met verhoudheid/hoesten wel terughoudend in. Toevallig gisteren na 3 weken hoesten maar eens gebeld en codeïne gekregen, wat is dat fantastisch O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211541654
Hier is Juul nooit gestopt met snotteren, maar daar blijft het bij gelukkig. Wel enorm moe, maar dat is jaja, de tijd van het jaar,
pi_211541696
Net ook gebeld met de huisarts voor B (ingegroeide nagel bij zijn grote teen of zo) en de assistente weet altijd meteen wie ik ben. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, het liefste ben je er niet bekend maar het voelt toch altijd fijn. Het is een vreemd plekje bij zijn grote teen en zijn podo en zijn fysio adviseerden allebei om er toch even naar te laten kijken.
Die jongen verbruikt de zorgverzekering ten volle ;)
pi_211541808
Beterschap aan iedereen! Ik sluit me bij jullie aan; sinds zondag dikke vette oorontsteking :X Zonet antibiotica en oordruppels van de huisarts gekregen.

Ik hoor hier wel eens dat jullie ook probiotica nemen tijdens een kuur, moet ik dan aan een flesje Yakult denken of..?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211541937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Beterschap voor alle zieken!

Hier is manlief nog steeds flink ziek. Ik ken hem nu 24 jaar, maar zo heb ik hem nog nooit meegemaakt. Hij ligt letterlijk al anderhalve week alleen maar lamlendig op de bank of in bed. Slapen lukt slecht tot niet. Hij zit nu aan antibiotica, maar last van bijwerkingen. Hij kijkt erg op tegen de nachten, want dan krijgt ie het erg benauwd en heeft hij het gevoel dat hij in zijn eigen slijm stikt en heel erge hoestbuien.

Pakjesavond was voor Simon wel een succes. Hij kreeg precies niks van zijn lijstje, maar hij was erg blij met de cadeautjes die hij wel kreeg en riep uiteindelijk uit "Sinterklaas is echt de liefste".
Vandaag studiedag, dus kon hij lekker bouwen met zijn nieuwe lego en lezen in zijn vele Duckpockets O+
Zulke nachten klinkt als de nacht die wij gisternacht hadden...
Als hij niet opknapt na een paar dagen antibiotica, zou ik gewoon weer bellen. Of als hij slechter wordt of gewoon omdat je je zorgen maakt?
Hier waren de ontstekingswaarden laag, dat zou dan wijzen op dat het geen bacteriële infectie is. Wat ik begreep. Maar bij jou man waren ze dus wel hoog, dan zou hij van de antibiotica moeten opknappen. Misschien is het dan net niet het goede middel. Als hij vanaf maandag al AB slikt, zou je nu wel verbetering verwachten.

Mijn dochter heeft ook zo'n inhaler gekregen van de huisarts..

@Leandra, wij hebben een goede nacht gehad gelukkig. Ze sliep net nog toen ik om het hoekje keek O+
Ik hoop dat dit een goed teken is, maar dat heb ik al een paar keer gehoopt, ik ben voorzichtig positief zullen we maar zeggen ;).

@exode, succes bij de huisarts met B! Zo weet je in elk geval waarvoor je verzekerd bent... ;)

Hier weet de assistente vaak ook wie ik ben... er is er 1 die nooit vraagt naar de geboortedatum. Ik weet niet of ze zo'n goed geheugen heeft of dat we te vaak bellen... ;)
We hebben wel een prettige praktijk gelukkig.
Fake it till you make it...
pi_211541983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:31 schreef PoesInDoos het volgende:
Beterschap aan iedereen! Ik sluit me bij jullie aan; sinds zondag dikke vette oorontsteking :X Zonet antibiotica en oordruppels van de huisarts gekregen.

Ik hoor hier wel eens dat jullie ook probiotica nemen tijdens een kuur, moet ik dan aan een flesje Yakult denken of..?
Ik weet nooit zo goed of je probiotica tegelijk met de antibiotica kan nemen. Iedereen zegt iets anders...
De drogist zegt dat er zoveel uur tussen moet zeggen, maar ik heb ook al eens gehoord dat je het beter na de kuur kan nemen. Vergeten te vragen in de apotheek gisteren.

Ik heb laatst bij de drogist gehaald, ik denk dat we de antibiotica hier eerst maar afmaken.
Na de vorige kuur heeft ze 1x gehad, maar toen kreeg ze uitslag maar die was waarschijnlijk van de antibiotica...
Ik weet niet of yakult of een andere probiotica beter is...
  donderdag 7 december 2023 @ 09:59:14 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211542049
@TolstoiFan ook beterschap :*
En verder iedereen die ik vergeten ben en/of ik vergeten ben :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211542147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zulke nachten klinkt als de nacht die wij gisternacht hadden...
Als hij niet opknapt na een paar dagen antibiotica, zou ik gewoon weer bellen. Of als hij slechter wordt of gewoon omdat je je zorgen maakt?
Hier waren de ontstekingswaarden laag, dat zou dan wijzen op dat het geen bacteriële infectie is. Wat ik begreep. Maar bij jou man waren ze dus wel hoog, dan zou hij van de antibiotica moeten opknappen. Misschien is het dan net niet het goede middel. Als hij vanaf maandag al AB slikt, zou je nu wel verbetering verwachten.

Mijn dochter heeft ook zo'n inhaler gekregen van de huisarts..

@:Leandra, wij hebben een goede nacht gehad gelukkig. Ze sliep net nog toen ik om het hoekje keek O+
Ik hoop dat dit een goed teken is, maar dat heb ik al een paar keer gehoopt, ik ben voorzichtig positief zullen we maar zeggen ;).

@:exode, succes bij de huisarts met B! Zo weet je in elk geval waarvoor je verzekerd bent... ;)

Hier weet de assistente vaak ook wie ik ben... er is er 1 die nooit vraagt naar de geboortedatum. Ik weet niet of ze zo'n goed geheugen heeft of dat we te vaak bellen... ;)
We hebben wel een prettige praktijk gelukkig.
Gelukkig een goede nacht, daar knap je al een stuk van op :*

Onze huisarts is opgegaan in een grotere praktijk een paar jaar geleden. Als ik bel krijg ik eigenlijk altijd onze 'oude' assistente aan de lijn.
  donderdag 7 december 2023 @ 10:21:02 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211542274
Ik zit trouwens ook bij de HA in de wachtkamer, sinds maandag rode vlekjes/bultjes/eczeem op de binnenkant van mijn onderarm, dinsdag over gebeld, toen van de assistente het advies gekregen een vette creme te smeren, omdat ik bij de Kruidvat niet wist welke ik moest hebben heb ik er 2 gekocht en de een links en de ander rechts gedaan :D

Dinsdagavond zag ik dat er rode puntjes op mijn buik en liezen zaten...

Edit: inmiddels HA gezien en even naar het ziekenhuis om bloed te prikken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211542476
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:21 schreef Leandra het volgende:
Ik zit trouwens ook bij de HA in de wachtkamer, sinds maandag rode vlekjes/bultjes/eczeem op de binnenkant van mijn onderarm, dinsdag over gebeld, toen van de assistente het advies gekregen een vette creme te smeren, omdat ik bij de Kruidvat niet wist welke ik moest hebben heb ik er 2 gekocht en de een links en de ander rechts gedaan :D

Dinsdagavond zag ik dat er rode puntjes op mijn buik en liezen zaten...

Edit: inmiddels HA gezien en even naar het ziekenhuis om bloed te prikken.
Oh rode puntjes/vlekjes, hopelijk niks raars aan de hand :*
pi_211542650
Ai @Leandra Fijn wel dat je meteen kunt laten bloedprikken.

Ik verschoonde net mn bed. En toen dacht rug: HA, laten we lekker gaan spitten! En ik voel het er zo inschieten. Heb hier geen tijd voor.
Lees op internet bij de ene site: warm houden en bij de andere, juist niet. Handig :')
Wel een diclo naar binnen gemikt maar die is stuk, ofzo :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211542770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Ai @:Leandra Fijn wel dat je meteen kunt laten bloedprikken.

Ik verschoonde net mn bed. En toen dacht rug: HA, laten we lekker gaan spitten! En ik voel het er zo inschieten. Heb hier geen tijd voor.
Lees op internet bij de ene site: warm houden en bij de andere, juist niet. Handig :')
Wel een diclo naar binnen gemikt maar die is stuk, ofzo :')
Auw, ik heb gelukkig geen ervaring. Sterkte
  donderdag 7 december 2023 @ 11:12:26 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211542813
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 10:40 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh rode puntjes/vlekjes, hopelijk niks raars aan de hand :*
Sinds gisteravond ook hoofdpijn en ze had er wel zoveel haast mee dat ik in het ZH bloed laat prikken en niet in het bloekprikpunt in het dorp, maar het zal vast allemaal wel goed komen :)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211543022
Wij hadden vanochtend ook een familie-uitje naar de HA. A. en ik spruw, Z. eczeem en U. hoort al een paar weken minder goed door verkoudheid. We zijn (incl. recepten ophalen en uitloop) 1,5 uur bezig geweest. Pfff. -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 07-12-2023 12:23:18 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_211543241
@Leandra beterschap!

@arvensis ook beterschap daar!
  donderdag 7 december 2023 @ 12:09:50 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211543322
Darn @arvensis :{
Beterschap voor het hele spul :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211543427
Dit topic had beter het ziekenbankje kunnen heten. _O-
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:27:18 #100
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211543461
Beterschap iedereen!

Ja, ik schuif ook aan op het bankje. Ik had er even niet aan gedacht dat Aleve Feminax een NSAID is (waar ik niet zo goed tegen kan) dus nu zijn m'n darmen al sinds gisteravond helemaal van slag. Ik heb er meer last van dan van het kwaaltje waarvoor ik ze had ingenomen (kramp na verwijdering spiraaltje). Lekker handig |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Morgane89 op 07-12-2023 14:09:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')