abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211527887

De Vierdaagse Nijmegen, officieel de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen, is een vierdaags wandelevenement dat sinds 1909 ieder jaar wordt gehouden en start op de derde dinsdag van juli. Het is de grootste meerdaagse wandelprestatietocht ter wereld en staat inmiddels ook bekend als The Walk of the World. Elk jaar doen er deelnemers uit circa tachtig landen mee, onder wie een groot aantal militairen.

De Vierdaagse kent drie verplichte afstanden: 30, 40 en 50 kilometer. In de week dat de Vierdaagse Nijmegen wordt gehouden worden in de binnenstad van Nijmegen ook de Vierdaagsefeesten (voorheen Nijmeegse Zomerfeesten) gehouden. In de diverse doorkomstgemeenten van de Vierdaagse Nijmegen worden ook festiviteiten georganiseerd. Vele honderdduizenden supporters van de Vierdaagse zijn de hele Vierdaagseweek in de regio aanwezig.

Gebouw en terreinen van De Vereeniging aan het Keizer Karelplein in Nijmegen zijn langjarig start- en finishplaats en onderkomen van de organisatie geweest. Inmiddels is dat verplaatst naar de nabijgelegen Wedren, waar met tijdelijke voorzieningen veel meer ruimte is gecreëerd ook in het aangrenzende Julianapark en op het Vierdaagseplein. Gestart wordt in afstandsblokken 's ochtends vanaf 4.00 uur; de uiterlijke finishtijd is de eerste drie dagen 17.00 en op vrijdag 18.00 uur. Militaire deelnemers starten en melden af op het militaire kamp Heumensoord.

Het evenement werd sinds 1928 traditioneel geopend met een vlaggenparade; sinds 1951 werd deze kleurrijke deelnemersontvangst in Stadion De Goffert in Nijmegen gehouden. In 2011 werd de vlaggenparade voor de laatste keer gehouden vanwege de teruglopende belangstelling. In 2016 keerde de vlaggenparade terug ter gelegenheid van de 100ste Vierdaagse - niet in het Goffertstadion, maar door de straten van Nijmegen.

De Vierdaagse kent iedere dag een andere route door het Gelderse, Brabantse of het Limburgse land, in de wijde omgeving van de stad Nijmegen. Elke wandeldag staat een andere plaats in de omgeving van Nijmegen centraal.

De Vierdaagse kent verschillende soorten beloningen:

Vierdaagsekruis (Kruis voor betoonde marsvaardigheid) en cijfers
Groepsmedaille
Certificaat van deelname
Verzorgersmedailles en batons
Stempels van ILL / IMV /KWBN

Wandelaars die tien keer of vaker reglementair de Vierdaagse hebben uitgelopen, kunnen lid worden van de in 1951 opgerichte vereniging Gouden Kruisdragers Vierdaagse.

Het Vierdaagsekruis behoort tot de officiële Nederlandse onderscheidingen, en mag daarom door Nederlandse militairen in binnen- en buitenland op het uniform gedragen worden.
Bron: Wikipedia
pi_211528451
#zinin

Hotel is al geboekt, laat die 3de keer 4x50km maar komen

POLL
pi_211528596
De titel kan ook wel naar 2024 veranderd worden! :)

Ik heb de camping net geboekt, heb er ook zin in! :Y
pi_211531428
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:
#zinin

Hotel is al geboekt, laat die 3de keer 4x50km maar komen

[poll=6416]
Slaap je in Nijmegen?
pi_211532147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:57 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Slaap je in Nijmegen?
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatie

Bij iemand in huis heb ik geen zin in
Op een camping trek ik niet
Hotel wel wat duurder maar airco, goed bed en een bad _O_
Ontbijt en koffie haal ik op de snelweg

Beter dan bij van de valk in lent waar ze 1500 euro durven vragen voor een weekje
pi_211536908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Nee een kwartiertje autorijden vanaf de centrale parkeerplaats in Lent dus op ongeveer 40 minuten voor het start punt, in het zelfde hotel verblijven ook veel vrijwilligers van de 4daagse, er stonden afgelopen jaar meerdere busjes van de organisatie

Bij iemand in huis heb ik geen zin in
Op een camping trek ik niet
Hotel wel wat duurder maar airco, goed bed en een bad _O_
Ontbijt en koffie haal ik op de snelweg

Beter dan bij van de valk in lent waar ze 1500 euro durven vragen voor een weekje
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 06-12-2023 18:59:42 ]
pi_211537485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:28 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Lekker! Een hotel lijkt me ook wel fijn maar ik vind het zo duur. Het nadeel van kamperen is inderdaad het luchtbed. Het voordeel is dat het wel gezellig is, dat je er kan eten en het is op fietsafstand. (We staan op de camping in Lent, overigens ook niet goedkoop trouwens)
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipen :@

Mag ik vragen wat het kost :@ op de camping?

Mijn hotel voor juli 2024 is 531 incl gemeentetoeslag en 10 euro flexibel annuleren zodat ik tot 1 dag vooraf flexibel kan annuleren en ik dan 500 euro terug krijg (dit jaar was het 521 voor 4 nachten, en het jaar daarvoor 2022 490euro

Geen massages, ontbijt of andere voorzieningen. ik moet dan nog wel een parkeerkaart kopen van ik dacht 30 euro afgelopen jaar
pi_211537553
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Nee dat luchtbed lijkt mij verschrikkelijk om na een dag afzien op neer te moeten puffen en dan de volgende nacht om 3 uur er weer uit te moeten kruipen :@

Mag ik vragen wat het kost :@ op de camping?

Mijn hotel voor juli 2024 is 531 incl gemeentetoeslag en 10 euro flexibel annuleren zodat ik tot 1 dag vooraf flexibel kan annuleren en ik dan 500 euro terug krijg (vorig jaar was het 521 voor 4 nachten)

Geen massages, ontbijt of andere voorzieningen. ik moet dan nog wel een parkeerkaart kopen van ik dacht 30 euro afgelopen jaar
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.
Ik vind je hotel wel meevallen!
pi_211537696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:15 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik heb 470,- betaald voor een grote kampeerplek met stroom en parkeerplaats voor 2 personen.
Ik vind je hotel wel meevallen!
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht had
pi_211537945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Heilige poep dat is echt veel meer dan ik verwacht had
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)
pi_211546763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 19:44 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ja… ¤235,- per persoon klinkt alweer wat beter…Het is wel van zaterdag tot zaterdag. (Maar als je korter zou blijven betaal je hetzelfde)
Hotelkamer met 2 personen zou natuurlijk ook de helft zijn en je krijgt er wel gezelligheid vooraf voor terug

Veel plezier in ieder geval
pi_211553570
En we hoeven niet met de auto, ik vind een biertje op de wedren altijd wel een mooi vooruitzicht! B:)B (ja…echte lopers stappen soms toch :@ …….)
pi_211554536
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.

Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
pi_211556140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:
Afgelopen weekend besloten om weer een poging te doen om mee te lopen. Vorig jaar helaas geen startbewijs kunnen krijgen.

Ik wil hem als veteraan lopen, dus starten vanaf Heumensoord voor de 4x40 met bepakking.
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?
pi_211557946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:09 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Leuk! Zijn er voor veteranen andere regels om in te schrijven of gaat dat gewoon gelijk met de rest en vol is vol?
Gelijk met de normale militaire deelnemers. En ja vol is vol, daarom deed ik vorig jaar niet mee.

In 2015 heb ik m voor het eerst gelopen, toen ook als militair vanaf Heumensoord.
1 gigantische blaar, veel pijn en gezworen om nooit meer mee te doen. Maar het kriebelt toch weer....
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 december 2023 @ 20:14:57 #16
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211558000
Je loopt dan niet in een groep, maar alleen, neem ik aan?

Leuk dat je mee gaat doen, ondanks dat je het nooit meer wilde doen!
pi_211558742
Dit jaar afgehaakt vanwege een blessure en nu gooit mijn gezondheid ook voor 2024 roet in het eten!

Ik verlang terug naar al die jaren dat ik van mijn maximale eigen risico niks merkte :')

Ga dit topic wel volgen om een beetje mee te leven :)
pi_211597109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:03 schreef Bouke-p het volgende:

Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 december 2023 @ 19:24:44 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211597502
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik wil hem dit jaar ook (voor het eerst) gaan lopen als militair. Dus na de feestdagen maar eens bij bureau sport informeren wanneer ik me op moet geven of hoe het precies zit.
Wat leuk! In een groep of alleen?
pi_211597683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:24 schreef qltel het volgende:

[..]
Wat leuk! In een groep of alleen?
Een groep. Tenminste dat is de bedoeling
pi_211597758
Alleen lopen lijkt me lastig….. (ik loop de 50 om samen met mijn vriend te kunnen lopen, denk dat ik dat ik de 40 alleen moeilijker zou vinden)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 december 2023 @ 19:57:10 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_211598103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 19:38 schreef Bzzzzp het volgende:
Alleen lopen lijkt me lastig….. (ik loop de 50 om samen met mijn vriend te kunnen lopen, denk dat ik dat ik de 40 alleen moeilijker zou vinden)
Ik heb ze altijd alleen gelopen. Ik denk dat er voor beiden wat te zeggen is. Ik vind het juist wel fijn dat ik mijn eigen tempo kan lopen en dat ik makkelijk in contact kom met andere lopers.
pi_211659558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Als je eenheid een detachement regelt en je daar in mee wil lopen, dan regelt de detco erg veel voor je.
Wil je hem individueel lopen, dan moet je of sergeant of hoger zijn OF ouders zijn dan (ik meen 25) als jonge soldaat word je blijkbaar niet in staat geacht zelfstandig te kunnen voortbewegen.
Aanmelden op de site van de 4daagse moet je altijd zelf doen.

Zeker als je individueel wil lopen, dan moet je echt optijd zijn. Vorig jaar had ik gewoon keihard pech, ondanks dat ik vanaf moment van openen in de wachtrij stond waren ze op voordat ik aan de beurt was.

Ik hoop ook dat er dit jaar meer dan 1800 kaarten voor militairen zijn. Het is verdorie een militaire tocht en zonder defensie kan hij niet eens georganiseerd worden.
pi_211659577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:14 schreef qltel het volgende:
Je loopt dan niet in een groep, maar alleen, neem ik aan?

Leuk dat je mee gaat doen, ondanks dat je het nooit meer wilde doen!
De vorige keer liep ik samen met 3 collega's, maar niet in een detachement.
Ik loop graag mijn eigen tempo en beslis ook liever zelf wanneer ik pauze neem. Als je in een DET loopt dan word dat voor je bepaald.
Ondanks de eis voor bepakking, is het lopen als militair/veteraan wel erg relaxed. Je start vanaf Heumensoord, daar kun je slapen/eten/bier drinken en onderweg kun je terecht bij de GNK posten en militaire rustpunten.
Allemaal dingen waar je dus zelf niks meer voor hoeft te fixen.
pi_211677426
Dat klinkt wel relaxed! Vooral geen reistijd hebben en dat het eten geregeld is! Koken en boodschappen doen schiet er bij ons wel eens bij in!
Met zware bepakking lopen lijkt me dan wel weer minder maar daar ben je waarschijnlijk wel gewend….

De inschrijving komt langzaam dichterbij! (Januari toch?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')