Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:25 schreef dimmak het volgende:
Mag deze auto überhaupt op de EU wegen rondrijden?
Laagdrempelig?quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:34 schreef Marsenal het volgende:
Het is een geweldig lelijk ding, maar geweldig is ie zeker. Het spreekt ontzettend tot de verbeelding, en de techniek is gewoon spectaculair icm een laagdrempelig kostenplaatje. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit geen ontzettende hit wordt.
Nee, voldoet niet aan de veiligheidsnormen. Van wat ik heb begrepen zit dat hem onder meer in het feit dat er in de VS alleen naar de veiligheid van het voertuig zelf gekeken wordt, terwijl er in de EU veel meer aandacht is voor de veiligheid richting voetgangers en andere weggebruikers. Daar zou dit voertuig dan nat op gaan, waar ik me wel wat bij voor kan stellen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 11:25 schreef dimmak het volgende:
Mag deze auto überhaupt op de EU wegen rondrijden?
Carmageddonquote:Op dinsdag 5 december 2023 14:00 schreef junkiesietze het volgende:
Nee mag hier niet de weg op, ding is moordmachine voor voetgangers.
Het is ook niet echt een type voertuig dat het goed zou doen in Europa, afgezien van relatief afgelegen gebieden of een boer die wat leuks zoekt om z'n vee-trailer te trekken.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:00 schreef junkiesietze het volgende:
Nee mag hier niet de weg op, ding is moordmachine voor voetgangers.
Er zou wel animo voor zijn als de auto hier niet als zo'n melkkoe werd gezien, ding weegt wss 3ton ofzo, dat is hier gewoon niet te betalen kwa wegenbelasting als de electrische autos dat straks ook gewoon moeten ophoesten.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een type voertuig dat het goed zou doen in Europa, afgezien van relatief afgelegen gebieden of een boer die wat leuks zoekt om z'n vee-trailer te trekken.
Maar in de US, Canada, Australië, Mexico en dat soort landen is er wel animo voor.
Met alle camera's en slimme systemen wordt de kans dat je een voetganger aanrijdt gelukkig wel steeds kleiner maar de kans blijft natuurlijk. In de US zal je wat minder snel een fietser of voetganger treffen.
Mwoah de Hummer (wie kent hem nog) was ook totaal onpraktisch, loodzwaar en reed 1 op 2 of zo en was toch een bescheiden hit in Nederland. Het feit dat het ding zo enorm opvalt maakt het een dankbaar reclameobject + mensen ontlenen er status aan. Ik zie zo'n Joel Beukers wel met zo'n ding uitgevoerd in het goud rond gaan rijdenquote:Op dinsdag 5 december 2023 14:29 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Er zou wel animo voor zijn als de auto hier niet als zo'n melkkoe werd gezien, ding weegt wss 3ton ofzo, dat is hier gewoon niet te betalen kwa wegenbelasting als de electrische autos dat straks ook gewoon moeten ophoesten.
Ik zie genoeg mensen in onpraktische auto's rijden die ze helemaal niet nodig hebben, als mensen het konden betalen zouden ze hem gewoon kopen.
Er is vast wel wat animo voor maar niet zoals in de US, waar ze 2 tot 3 miljoen pick-up trucks per jaar verkopen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:29 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Er zou wel animo voor zijn als de auto hier niet als zo'n melkkoe werd gezien, ding weegt wss 3ton ofzo, dat is hier gewoon niet te betalen kwa wegenbelasting als de electrische autos dat straks ook gewoon moeten ophoesten.
Ik zie genoeg mensen in onpraktische auto's rijden die ze helemaal niet nodig hebben, als mensen het konden betalen zouden ze hem gewoon kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |