abonnement Unibet Coolblue
pi_211517476
Ik ben lichtelijk geīrriteerd. Kerstboom binnen gekregen en is compleet anders dan hoe het geadverteerd werd.



Hier de link naar hoe het geadverteerd wordt

https://www.wehkamp.nl/nova-belle-verlichte-kerstboom-noble-fir-h185-x-o115-cm-16751360



Ze durven zelfs dit erbij te zeggen: 'Vergeet niet de takjes goed uit te vouwen voor een mooi en vol effect.'.

'Belangrijk! Deze kerstboom dient goed uitgevouwen te worden. Alleen dan krijg je het volle resultaat zoals op de foto's staat afgebeeld.'

Dat is dus gewoon compleet niet waar. Het is helemaal niet zoals op de foto.

'Het fijne aan dit opbouwsysteem is dat de lampjes direct mooi verdeeld in de boom zitten en dat het snoer is weggewerkt.'

Dit plaatje dat de lampjes vastzitten en de draden mooi gegewerkt zijn



Is ook niet zo. Het is gewoon losse draad.. die overal wat bijlangs gaat.. is helemaal niet weggewerkt uberhaupt

Bovenste kant van de kerstboom is ook niet verlicht want daarvoor heb je 2 andere adapters nodig, alleen voor de onderste is meegeleverd..

-------------------------------------------------------------------------------------

Tot hier even uitleg. We gaan sowieso retourneren. Maar is hier eigenlijk niet verder wat tegen te doen behalve een negatieve review te plaatsen bijvoorbeeld? Dit kan toch niet zo? Wat zijn de mogelijkheden die er eigenlijk zijn als je een product krijgt dat zoveel afwijkt van wat beloofd is?
pi_211517525
Je hebt de takken iig niet goed uitgevouwen dus dat maakt het allemaal al wat armetieriger. Desalniettemin strookt het beeld niet geheel met het geadverteerde. Klacht gegrond verklaard. :)
  maandag 4 december 2023 @ 18:52:38 #4
338319 ZarB
Piņa colada
pi_211517614
Het uitvouwen van (goedkope) kunstbomen is echt een hels karwei.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211517616
Ja dit het verneuken. Terechte klacht.
pi_211517626
Lijkt me eerder een gevalletje non-conformiteit dan oplichting. Net zoiets als dit:

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211517636
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Je hebt de takken iig niet goed uitgevouwen dus dat maakt het allemaal al wat armetieriger. Desalniettemin strookt het beeld niet geheel met het geadverteerde. Klacht gegrond verklaard. :)
Nou er is niet bepaald meer om uit te vouwen hoor. Je verplaatst dan gewoon lucht met lucht. Net voor de netheid maar even gedaan maar verandert niks. Ook maar zelfs 50% zoals op die foto kan je niet voor elkaar krijgen onder welke hoek dan ook.
pi_211517646
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:53 schreef stavromulabeta het volgende:
Lijkt me eerder een gevalletje non-conformiteit dan oplichting. Net zoiets als dit:

[ afbeelding ]
Nou ja een punt is ook, lijkt mij, dat ze ook in de tekst stellen dat het allemaal anders is. Ook de lampjes die niet weggewerkt zijn terwijl ze zeggen dat dat wel het geval zou zijn. Het is meer dan alleen het plaatje, de tekst is ook gewoon gelogen gezien wat wij hebben ontvangen..
pi_211517681
Je hebt ze niet goed uitgevouwen. Die waarschuwing is zelfsnog gegeven!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211517967
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je hebt ze niet goed uitgevouwen. Die waarschuwing is zelfsnog gegeven!
Ja ik heb die waarschuwing zelfs gelezen en benoemd hier! Er is weinig tot niks om uit te vouwen. Het resultaat is niks wat vergelijkbaar is met die foto.
pi_211517993
Je kan m toch gewoon terugsturen dan? Niet tevreden geld terug.

Heeft niks met oplichting te maken.
pi_211518494
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:31 schreef 111210 het volgende:
Je kan m toch gewoon terugsturen dan? Niet tevreden geld terug.

Heeft niks met oplichting te maken.
Nou dat gaan we ook doen. Maar zelf kijk ik daar anders naar. Als ik iets beloof en dan elke keer iets van mindere kwaliteit lever. Dan gaan bijvoorbeeld 2 van de 10 mensen het accepteren, geen moeite doen om te retourneren. Betekent niet dat ze niet zijn opgelicht. En ik krijg dan nog lekker mijn geld als bedrijf zijnde. Je kan toch niet zeggen dat je niet opgelicht wordt zolang je maar het product terug kan sturen?
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 20:02:28 #13
382129 crew  Donna
pi_211518538
Misschien had je de reviews even moeten lezen. ;)
pi_211518573
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:59 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou dat gaan we ook doen. Maar zelf kijk ik daar anders naar. Als ik iets beloof en dan elke keer iets van mindere kwaliteit lever. Dan gaan bijvoorbeeld 2 van de 10 mensen het accepteren, geen moeite doen om te retourneren. Betekent niet dat ze niet zijn opgelicht. En ik krijg dan nog lekker mijn geld als bedrijf zijnde. Je kan toch niet zeggen dat je niet opgelicht wordt zolang je maar het product terug kan sturen?
En 6 van de resterende 8 sturen het niet terug naar vinden het vervolgens een rukbedrijf waar ze nooit meer iets bestellen. Lijkt me niet echt een houdbaar businessmodel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211518595
Als je het product terug stuurt en je krijgt je geld terug ben je natuurlijk niet opgelicht.

Want wat is dan de oplichting?

Ik zou terugsturen en negatieve review plaatsen.
  maandag 4 december 2023 @ 20:07:07 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211518641
Een kunstkerstboom uitvouwen is ook een vak blijkt :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_211518645
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 20:05 schreef koemleit het volgende:
Als je het product terug stuurt en je krijgt je geld terug ben je natuurlijk niet opgelicht.

Want wat is dan de oplichting?

Ik zou terugsturen en negatieve review plaatsen.
Nou ja wat je/jullie zeggen begrijp ik wel hoor. Maar voelt wel aan als oplichting om iets te leveren op die manier waarschijnlijk in de hoop om ermee weg te komen omdat niemand zin heeft in extra moeite (retourneren). Ik prijs bij mijn bedrijf ook niks aan op zo'n manier terwijl het helemaal niet klopt. Voelt voor mij gewoon aan alsof ze het moedwillig doen, dit soort fouten maak je niet per ongeluk..
pi_211518665
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:07 schreef laziness het volgende:
Een kunstkerstboom uitvouwen is ook een vak blijkt :+
Een topic lezen voordat je reageert vooral voor jou. Tenzij je met opzet zit te pesten
  maandag 4 december 2023 @ 20:09:21 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211518678
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:08 schreef Masberum het volgende:

[..]
Een topic lezen voordat je reageert vooral voor jou. Tenzij je met opzet zit te pesten
Lees de reviews eens zou ik zeggen.

En je OP is gewoon slecht natuurlijk met je onuitgevouwen boom en die dan vergelijken met de website foto.
Een foto van een uitgevouwen boom heb je niet geplaatst.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_211518694
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:07 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja wat je/jullie zeggen begrijp ik wel hoor. Maar voelt wel aan als oplichting om iets te leveren op die manier waarschijnlijk in de hoop om ermee weg te komen omdat niemand zin heeft in extra moeite (retourneren). Ik prijs bij mijn bedrijf ook niks aan op zo'n manier terwijl het helemaal niet klopt. Voelt voor mij gewoon aan alsof ze het moedwillig doen, dit soort fouten maak je niet per ongeluk..
hier heb je ook wel gelijk in.
ze kopen meuk in voor een habbekrats en het plaatje is van een fatsoenlijk product.
kwalijke manier van zaken doen.

wat voor webshop was dit?
Ik denk bij deze lui vaak dat ze helemaal lijp worden van de klachten en de retouren, en de marge zal niet groot geweest zijn.
Dus zit je met een schuur vol met van die bomen, die je moet versturen, en vaak weer retourneren etc etc.

Kan me niet voorstellen dat een geronomeerde firma dit doen (een leenbakker, of karwei ofzo)
pi_211518716
Gewoon terugsturen dus. Dan zitten zij ook met de afhandeling etc. Als je nooit kutzooi terugstuurt, blijft men kutzooi verkopen.

(en misschien kan men nog wel meer mensen ongelukkig maken door m als 2e kansje aan te bieden 14.gif )
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211518760
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 20:09 schreef laziness het volgende:

[..]
Lees de reviews eens zou ik zeggen.

En je OP is gewoon slecht natuurlijk met je onuitgevouwen boom en die dan vergelijken met de website foto.
Een foto van een uitgevouwen boom heb je niet geplaatst.
Wat is er uit te vouwen? Je zit nu wat flauw te doen. Het product is ook uitgevouwen gewoon helemaal niet zoals je zou verwachten. Dat kan je toch ook zien aan die foto überhaupt zelf. Of denk je dat alles mooi gevuld gaat worden aan de hand van wat je ziet als we maar extra alles extra uitvouwen? Het is slecht dat je over al het andere heen leest en vervolgens over zoiets kleins valt terwijl iedereen kan zien dat het resultaat flut blijft hoe erg je het ook 'uitvouwt'. Ook weer compleet niet waar ik om vroeg. Ik vroeg erom wat je kon doen als een product compleet anders is dan geadverteerd. En er komen allerlei mensen over het uitvouwen, dit is WGR niet ONZ ofzo
pi_211518803
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 20:10 schreef koemleit het volgende:

[..]
hier heb je ook wel gelijk in.
ze kopen meuk in voor een habbekrats en het plaatje is van een fatsoenlijk product.
kwalijke manier van zaken doen.

wat voor webshop was dit?
Ik denk bij deze lui vaak dat ze helemaal lijp worden van de klachten en de retouren, en de marge zal niet groot geweest zijn.
Dus zit je met een schuur vol met van die bomen, die je moet versturen, en vaak weer retourneren etc etc.

Kan me niet voorstellen dat een geronomeerde firma dit doen (een leenbakker, of karwei ofzo)
Wehkamp

https://www.wehkamp.nl/no(...)-x-o115-cm-16751360/
  maandag 4 december 2023 @ 20:17:55 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211518831
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 20:10 schreef koemleit het volgende:

[..]
hier heb je ook wel gelijk in.
ze kopen meuk in voor een habbekrats en het plaatje is van een fatsoenlijk product.
kwalijke manier van zaken doen.

wat voor webshop was dit?
Ik denk bij deze lui vaak dat ze helemaal lijp worden van de klachten en de retouren, en de marge zal niet groot geweest zijn.
Dus zit je met een schuur vol met van die bomen, die je moet versturen, en vaak weer retourneren etc etc.

Kan me niet voorstellen dat een geronomeerde firma dit doen (een leenbakker, of karwei ofzo)
Staat er gewoon bij. Wehkamp.

Edit: spuit 11
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211518842
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:36 schreef Masberum het volgende:
Ik ben lichtelijk geīrriteerd. Kerstboom binnen gekregen en is compleet anders dan hoe het geadverteerd werd.

[ afbeelding ]

Hier de link naar hoe het geadverteerd wordt

https://www.wehkamp.nl/nova-belle-verlichte-kerstboom-noble-fir-h185-x-o115-cm-16751360

[ afbeelding ]

Ze durven zelfs dit erbij te zeggen: 'Vergeet niet de takjes goed uit te vouwen voor een mooi en vol effect.'.

'Belangrijk! Deze kerstboom dient goed uitgevouwen te worden. Alleen dan krijg je het volle resultaat zoals op de foto's staat afgebeeld.'

Dat is dus gewoon compleet niet waar. Het is helemaal niet zoals op de foto.

'Het fijne aan dit opbouwsysteem is dat de lampjes direct mooi verdeeld in de boom zitten en dat het snoer is weggewerkt.'

Dit plaatje dat de lampjes vastzitten en de draden mooi gegewerkt zijn

[ afbeelding ]

Is ook niet zo. Het is gewoon losse draad.. die overal wat bijlangs gaat.. is helemaal niet weggewerkt uberhaupt

Bovenste kant van de kerstboom is ook niet verlicht want daarvoor heb je 2 andere adapters nodig, alleen voor de onderste is meegeleverd..

-------------------------------------------------------------------------------------

Tot hier even uitleg. We gaan sowieso retourneren. Maar is hier eigenlijk niet verder wat tegen te doen behalve een negatieve review te plaatsen bijvoorbeeld? Dit kan toch niet zo? Wat zijn de mogelijkheden die er eigenlijk zijn als je een product krijgt dat zoveel afwijkt van wat beloofd is?
Is het nog mogelijk om wat beter uit te vouwen? :P
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 20:19:29 #26
382129 crew  Donna
pi_211518869
Als je een mooie boom wilt; Everlands Grandis Fir.
Zijn regelmatig flink in de aanbieding. Maar geen ¤60.
pi_211518871
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:18 schreef Truien het volgende:

[..]
Is het nog mogelijk om wat beter uit te vouwen? :P
Ik ga nu elke tak uitvouwen
pi_211518925
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:19 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik ga nu elke tak uitvouwen
Hopelijk wordt het wat zo. :D
pi_211518962
pi_211519009
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:19 schreef Donna het volgende:
Als je een mooie boom wilt; Everlands Grandis Fir.
Zijn regelmatig flink in de aanbieding. Maar geen ¤60.
Dat geloof ik wel. Mijn vriendin wou deze gewoon omdat het er zo mooi uit zag en goedkoop was. Bedoel je kan altijd iets mindere kwaliteit verwachten in plaats van wat je ziet en wat er gezegd wordt maar dit is compleet buitensporig
  maandag 4 december 2023 @ 20:30:41 #31
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211519022
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 18:36 schreef Masberum het volgende:
als je een product krijgt dat zoveel afwijkt van wat beloofd is?
je wil er eigenlijk 'n miljoenenclaim van maken ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211519035
quote:
sorry helemaal overheen gelezen.

ja dat is wel bizar. Die zie ik er niet vooraan hier op uit te zijn.
Immers teveel slechte reviews en ze kunnen wel opdoeken als serieuze webshop.

Wehkamp heeft vast ook een serieuze inkoop en kwaliteitsafdeling.

slechte beurt van Wehkamp.
pi_211519290
quote:
Ziet er idd niet geweldig uit. 😂 Zou retour doen investeren in een betere kwaliteit boom.
pi_211519452
HahahA
quote:
Wat een topic. _O-
Vakman pur sang
  Spellchecker maandag 4 december 2023 @ 21:05:24 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211519466
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:49 schreef Truien het volgende:

[..]
Ziet er idd niet geweldig uit. 😂 Zou retour doen investeren in een betere kwaliteit boom.
In Londen doen ze het beter :Y

Britten drijven spot met halfdode kerstboom op Trafalgar Square; waar is de andere helft?
En dat is nog wel een echte _O_
pi_211519639
Kijk even een paar YouTube filmpjes “kerstboomtakken uitvouwen” dat maakt een groot verschil. >:O
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211519688
Mij is altijd geleerd dat je nooit een cent op Kerstmis moet besparen. Dus ik zou geen boom kopen van een paar tientjes op Wehkamp. Dat is al de eerste fout.

Het moet je centerpiece worden van jouw interieur in de maanden november, december en januari. De crčme ala creme. Neusje van de zalm. De trots van het Noorden. Sla je spaarvarken stuk en geef wat tientjes meer uit zodat je niet voor schut staat voor heel FOK! en mogelijk Nederland.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_211519702
Oplichting zal dit nooit worden. Daar dit om een civiele zaak gaat. En de Wehkamp is natuurlijk ook een betrouwbare webshop. (al kan er altijd iets mis gaan)

Maar de boom is inderdaad wat karig vergeleken met de foto. Gelukkig hebben wij wetten die goed de consument beschermen. Gewoon dus binnen de 14 dagen terug sturen en de koop annuleren. Als je al buiten de 14 dagen zit zou je het ook op non-conformiteit kunnen gooien. Indien succesvol wordt de overeenkomst ontbonden.

Maar als inderdaad blijkt dat je hem gewoon niet goed uitgevouwen en gemodelleerd hebt dan heb je geen poot om op te staan natuurlijk. (na de 14 dagen) En hij kan altijd een klein beetje afwijken van de foto.

Oh en om je vraag te beantwoorden:

quote:
Artikel 326 Wetboek van strafrecht
1.Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
https://ftwadvocaten.nl/s(...)20artikel%20326%20Sr.

[ Bericht 9% gewijzigd door Delenlill op 04-12-2023 22:29:55 ]
  maandag 4 december 2023 @ 21:36:11 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211519765
Volgende keer als je zo een vorm van indekken leest, ga er maar vanuit dat het product ruk is. Dan kunnen ze namelijk altijd zeggen 'ja maar jij hebt hem niet goed uitgevouwen' als je klaagt. Maar nee dit is geen oplichting en je kunt er niet zoveel aan doen verder.
pi_211519808
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 21:36 schreef PiyeReloaded het volgende:
Volgende keer als je zo een vorm van indekken leest, ga er maar vanuit dat het product ruk is. Dan kunnen ze namelijk altijd zeggen 'ja maar jij hebt hem niet goed uitgevouwen' als je klaagt. Maar nee dit is geen oplichting en je kunt er niet zoveel aan doen verder.
En dan ga ik zeggen van 'oke vouw hem maar goed uit' en ze komen tot hetzelfde ruk resultaat als ik? Wat dan? Dat is toch niet iets waarmee ze zo weg mee moeten kunnen komen..
pi_211519821
Oeps
pi_211519956
Van een kunstboom van 5 tientjes kun je niet veel verwachten. Loop eens een Intratuin binnen dan zie je wat je ongeveer hebt voor dat bedrag.
  maandag 4 december 2023 @ 22:08:37 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211520011
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:00 schreef Brandhout14 het volgende:
Van een kunstboom van 5 tientjes kun je niet veel verwachten. Loop eens een Intratuin binnen dan zie je wat je ongeveer hebt voor dat bedrag.
Bij voorkeur in januari, dan krijg je bijna geld toe.
Dit jaar even overslaan dan qua kunstboom…
pi_211520021
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 22:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Bij voorkeur in januari, dan krijg je bijna geld toe…
Geen idee, ik ben altijd zo’n lul die in december gaat :')
  maandag 4 december 2023 @ 22:12:36 #45
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211520050
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:09 schreef Brandhout14 het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben altijd zo’n lul die in december gaat :')
Was afgelopen januari voor iets anders bij een tuincentrum en alles ging met maximaal 75% korting weg.
Winstmarge is al behaald tijdens de periode voor kerst en opruimen/opslag tot een jaar later is duur…
pi_211520362
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:07 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja wat je/jullie zeggen begrijp ik wel hoor. Maar voelt wel aan als oplichting om iets te leveren op die manier waarschijnlijk in de hoop om ermee weg te komen omdat niemand zin heeft in extra moeite (retourneren). Ik prijs bij mijn bedrijf ook niks aan op zo'n manier terwijl het helemaal niet klopt. Voelt voor mij gewoon aan alsof ze het moedwillig doen, dit soort fouten maak je niet per ongeluk..
Wat jij voelt is verder niet relevant, voor de wet is dit geen oplichting.
No bitch to me
pi_211520770
Wehkamp gebruikt waarschijnlijk gewoon het beeldmateriaal van de leverancier.
Goed uitvouwen is een kunst, maar dan nog krijg je niet een perfect resultaat. Maar een bedrijf mag een product mooi verkopen. Daarnaast is de vraag natuurlijk wat je kunt verwachten voor 5 tientjes met daarnaast veel reviews die een kale boom noemen….
pi_211555216
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-af-van-foto-mag-dat?

Je bent niet de enige die zich genaaid voelt bij de aankoop van een kunstkerstboom.
pi_211555247
Dat is de meest triest kunstboom die ik ooit gezien heb.

De kunstboom van mijn ouders, en die kan goed 50 jaar oud zijn, ziet er heel wat beter uit.
pi_211555267
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 15:29 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dat is de meest triest kunstboom die ik ooit gezien heb.

De kunstboom van mijn ouders, en die kan goed 50 jaar oud zijn, ziet er heel wat beter uit.
Same here. Gekocht in het guldentijdperk en kostte misschien 8 tientjes ofzo.

Volgens mij is de beste plaats om een kunstkerstboom te kopen om of een showroommodel te kopen bij een winkel, of een gebruikte op marktplaats voor een paar pleuro waar ie uitgevouwd zichtbaar op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')