Welk getreiter?quote:Op maandag 4 december 2023 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FF serieus. Wemogen ook wel eens bij ons zelf te rade gaan waarom de Britten dit hadden willen doen. Dat eeuwige getreiter van de EU door de brexit begint ziekelijke vormen aan te nemen.
Dat zijn geen plannen.quote:Op maandag 4 december 2023 11:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Net zo serieus als de Amerikaanse plannen voor een SMO bij het internationale strafhof
lol.quote:Op maandag 4 december 2023 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:
En dan vragen PVVers zich waarom zoveel mensen denken dat het gevaarlijk is om op populistische mafketels te stemmen.
Het zijn gewoon wappies maar dan aan de andere kant van het spectrum.quote:Op maandag 4 december 2023 13:58 schreef Noek het volgende:
[..]
lol.
Dit is ook wel zoals de FB trend waarbij iedere idioot onder elke post, ook al gaat het over hummus, men over het WEF of het vaccin begint.
Nu bij elk onderwerp is de PVV het nieuwe WEF.
Ik snap daarintegen oprecht niet hoe je tot deze bizarre vergelijking bent gekomen.quote:Op maandag 4 december 2023 13:58 schreef Noek het volgende:
[..]
lol.
Dit is ook wel zoals de FB trend waarbij iedere idioot onder elke post, ook al gaat het over hummus, men over het WEF of het vaccin begint.
Nu bij elk onderwerp is de PVV het nieuwe WEF.
Copequote:Op maandag 4 december 2023 14:27 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het zijn gewoon wappies maar dan aan de andere kant van het spectrum.
Vond ik deze dan nog wat gepaster.quote:
Die gele lucifer vond ik ook wel een heel voorzichtig protest toen.quote:Op maandag 4 december 2023 14:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vond ik deze dan nog wat gepaster.
[ afbeelding ]
waarom?quote:Op maandag 4 december 2023 14:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vond ik deze dan nog wat gepaster.
[ afbeelding ]
er gingen er meer dood maar dat ze harder vochten lijkt me lastig hard te makenquote:Op maandag 4 december 2023 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Flauw geintje, 'onze' jongens vochten harder voor de Duitsers dan in 1940.
Dat is wel degelijk aangetoond, in 1940 gaf een groot deel van het leger zich gedurende de eerste dagen al zonder slag of stoot over.quote:Op maandag 4 december 2023 15:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
er gingen er meer dood maar dat ze harder vochten lijkt me lastig hard te maken
door wie is dat aangetoont?quote:Op maandag 4 december 2023 15:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk aangetoond, in 1940 gaf een groot deel van het leger zich gedurende de eerste dagen al zonder slag of stoot over.
quote:
'Vochten beter' is natuurlijk sowieso al wat moeilijk in data te vangen maar als je ziet dat men in het oosten vaak tot de laatste kogel doorvocht en hier meteen de witte vlag hees dan is dat een verschil ja.quote:
Het spijt me, maar dit is aantoonbaar onjuist. Het NL leger was een ongeorganiseerde amateuristische bende die boven compagnieniveau niks voor elkaar kreeg, maar overgeven deden ze niet. Terugtrekken wel.quote:Op maandag 4 december 2023 15:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk aangetoond, in 1940 gaf een groot deel van het leger zich gedurende de eerste dagen al zonder slag of stoot over.
Werkelijk? Waarom heb je dat dan niet gecheckt? De Duitsers ondervonden meer weerstand bij de inval in Nederland dan ze verwachtten en leden enorme verliezen. Waarom denk je dat ze Rotterdam platgooiden en dreigden om dat met meer steden te doen als Nederland niet capituleerde?quote:Op maandag 4 december 2023 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Is toch gewoon te vinden in de verslagen uit die tijd.
Terug in de boeken jijquote:Op maandag 4 december 2023 15:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
quote:
quote:Een typerend voorbeeld is de Brabantse Peel-Raamstelling. Het gros van de hier liggende troepen krijgt de
opdracht terug te trekken voordat de linie daadwerkelijk wordt aangevallen. Achter de stelling zijn vrijwel
geen reserves, zodat de Duitse doorbraak op één plaats leidt tot een algehele terugtocht. Het resultaat van
deze plannen en gebeurtenissen is totale chaos. De soldaten zien eerst het gros van hun medeverdedigers
vertrekken. De slechte verbindingen zorgen er voor dat de Duitse doorbraak niet bekend is, zodat de order
om nog voor het eerste schot gevallen is de veilige kazemat te verruilen voor een kale dijk bij de Zuid- Willemsvaart, met verbijstering wordt ontvangen.
Aangekomen bij de dijk, blijken Duitse troepen al over de vaart te zijn. Eenheden trekken op eigen initiatief
verder terug, daarmee de flanken van de naastliggende dorpen onbeschermd achterlatend. Alras loopt de
terugtocht uit op een panische vlucht en stort de verdediging ineen zonder dat de Duitsers er veel voor
moeten doen. De moedeloosheid van de Nederlanders die na 10 mei nog doorvechten in Zeeland is zelfs zo
groot, dat een Franse commandant verzoekt om verwijdering van die 'sales boches du nord' uit zijn operatiegebied. Ze werken te demoraliserend voor eigen soldaten. Uiteindelijk slagen drie SS-bataljons erin tien
Franse en Nederlandse bataljons te overmeesteren, terwijl twee andere Nederlandse bataljons zich zonder
slag of stoot overgeven. En dat in een terrein, waar vier jaar later de dan feitelijk al kansloze Duitsers ten
koste van grofweg 10.000 Canadese levens aan zullen tonen hoe goed het te verdedigen valt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |