abonnement Unibet Coolblue
pi_211511934
https://www.ad.nl/buitenl(...)nze-kracht~a31756c9/

Rutte brengt nieuwe zak geld mee naar klimaattop: ‘We dragen bij boven onze kracht’
Miljoenen hier, miljarden daar, en ook nog hulp in de vorm van robuust landbouwzaad en het helpen sluiten van kolencentrales: op klimaatgebied helpt Nederland de wereld meer dan van ons verwacht mag worden. Dat stelt premier Mark Rutte op de VN-klimaatconferentie in Dubai.

We dragen bij boven onze kracht”, aldus de minister-president. Volgens hem ,,wordt dat gezien”, en mag Nederland zich dankzij onze gulheid binnen de Verenigde Naties scharen onder de ,,tien belangrijkste landen ter wereld”.

De nieuwste toezegging betreft 15 miljoen euro die Nederland beschikbaar stelt voor het opzetten van het nieuwe Klimaatschadefonds. Daaruit kunnen kwetsbare landen straks putten voor het herstel van de verwoestingen door extreem weer.

Bijdrage later omhoog
Het geld is bedoeld voor de kosten van de oprichting van het fonds, benadrukt Rutte, maar hij sluit niet uit dat we later nog een extra bijdrage doen om het fonds te vullen. ,,Ik sluit niet uit dat die 15 miljoen nog een keer omhoog gaat.”

Toch is de 15 miljoen slechts fractie van onze totale klimaathulp. ,,Het komt bovenop de 900 miljoen euro”, die de Nederlandse overheid sowieso al steekt in het andere, al iets langer bestaande, Groene Klimaatfonds. Die pot geld, met een jaarlijks bedrag van 100 miljard, helpt arme landen met klimaatadaptatie (het bouwen van dijken) en het verminderen van hun CO2-uitstoot.

Naast die 900 miljoen aan belastinggeld, verhogen Nederlandse private investeerders dat bedrag nog eens tot 1,8 miljard in 2025. ,,We leveren gewoon veel geld. We worden echt gezien als een van de belangrijkste landen in de wereld. Niet van de omvang van Duitsland en de Verenigde Staten, maar toch wel in de top-10. Dat is ook omdat we op de volle breedte bijdragen.”

Kolencentrales sluiten
Zo helpt Nederland in Zuid-Afrika met het uitfaseren van vervuilende kolenstook. ,,We helpen kolenmijnen te sluiten en mensen ook weer aan banen te helpen, het liefst in de groen industrie.” Daarnaast helpen we Ethiopië om over te stappen op robuuster groentezaad dat beter bestendig is tegen droogte.
Tenslotte noemt Rutte de steun aan het Afrikaanse continent om beter voorbereid te zijn op potentiële stormen en overvloedige regenval. ,,We helpen Afrika systemen op te zetten die waarschuwen als er grote rampen dreigen.”

Onder de andere wereldleiders die Rutte vandaag spreekt in Dubai, begint een enkeling over de afgelopen verkiezingsuitslag in Nederland. Met de PVV als grootste partij, en mogelijk deel van een nieuwe regering, zou er op klimaatgebied straks vanuit Den Haag een andere wind kunnen gaan waaien.

Maar regeringsleiders informeren hoogstens benieuwd. Rutte: ,,Niet geschrokken, meer geïnteresseerd, omdat ze het best ingewikkeld vinden hoe wij het in Nederland doen.” Daarmee doelt de premier op de soms langdurige coalitievorming.

Van de planeet geduwd
De klimaattop wordt volgens Rutte een succes als landen eindelijk besluiten door te pakken en afspraken gaan uitvoeren. ,,Nieuwe ambities formuleren heeft geen zin. ,,Want dan blijven we plannen maken en worden we ondertussen van de planeet geduwd door klimaatverandering.”

Dat Dubai waarschijnlijk zijn laatste klimaattop is - en daarmee zijn aanwezigheid op een belangrijk mondiaal podium - houdt de VVD-er verder niet bezig. ,,Ik rij met honderd kilometer per uur naar het stootblok en ik ga nergens afscheid nemen.”


Ts.


Smijten met geld.
Alles al vast gelegt .
Ondertussen word op de eigen bevolking bezuinigt .
Word extra lasten geplaats via suikertax van de schijf op 5.
Waardoor vruchten sap en alcohol vrij bier extra word belast .

Onze overheid wat geweldige zijn ze toch.

Wel hun nieuwe hobby moet betaalt worden.
pi_211511953
Mooi gebaar en het dubbele bedrag extra in (vanaf ook?) 2025 door nederlandse private investeerders dus er zal wel wat aan te verdienen zijn ook. Leuke buitenlandse opdrachtj0ns voor onze bedrijven en belangen natuurlijk. Veel beter dan dat protectionistische denken wat zovelen doen.
pi_211511956
Aha vandaar dat de energiebelasting op gas met 9,3% omhoog gaat.
pi_211511957
Die beroepsjosti moet eens leren dat persoonlijke internationale bravoure nooit boven landsbelang mag staan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Metalfrost op 04-12-2023 02:30:08 ]
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 4 december 2023 @ 03:31:38 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211511994
quote:
De klimaattop wordt volgens Rutte een succes als landen eindelijk besluiten door te pakken en afspraken gaan uitvoeren. ,
En dat komt dan uit de mond van Rutte. _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211512087
Rutte als klimaathippie, wie had dat gedacht.
pi_211512107
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 03:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En dat komt dan uit de mond van Rutte. _O-
Alsof je een dealtje met een duivel maken.. Hij verkoopt allerlei onzins.. Toch blijven mensen erin trappen..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_211512139
Rustig maar mensen, Geert Wilders lost alle problemen op.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_211512700
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 07:11 schreef NgInE het volgende:
Rustig maar mensen, Geert Wilders lost alle problemen op.
Daar ben ik niet heilig van overtuigd, maar het is altijd goed te zien dat het land ook echt vertegenwoordigd wordt door de mensen waarop kiezers hebben gestemd en waar ook vertrouwen in is.
Bijvoorbeeld dat Omtzigt net een nieuwe partij heeft opgericht en gelijk ook 20 zetels heeft binnengeharkt.
Dat zegt wat over het vertrouwen van de kiezers in de partijen waar zij eerst op hebben gestemd (waar ze vandaan komen).
Google is your friend, abuse your friends
pi_211512716
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 06:31 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte als klimaathippie, wie had dat gedacht.
Tja, hij zoekt toch een nieuwe baan he?
Deze flapdrol zet straks alle principes opzij voor een topbaantje hoor..
pi_211512726
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 07:11 schreef NgInE het volgende:
Rustig maar mensen, Geert Wilders lost alle problemen op.
Je bedoelt het sarcastisch neem ik aan.

Zo ja, het huidige kabinet, én het vorige, deed het allemaal wél goed?

Ja? Die hebben alle problemen opgelost?

:')
  maandag 4 december 2023 @ 09:37:26 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211512818
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je bedoelt het sarcastisch neem ik aan.

Zo ja, het huidige kabinet, én het vorige, deed het allemaal wél goed?

Ja? Die hebben alle problemen opgelost?

:')
Dit is drogredenatie voor debatlessen op de middelbare
  maandag 4 december 2023 @ 09:41:56 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211512855
Maar prima investering

Klimaatstruisvogels zeuren altijd dat er in andere landen niks gebeurt. Daar wordt hiermee aan bijgedragen. En ook kan hulp bij klimaatschade een hoop vluchtelingen voorkomen.

Maargoed na TS de zondvloed natuurlijk. Als hij zich voor zolang het duurt nog maar even vol kan proppen.
pi_211512890
- Geen commentaar op de uitslag van de verkiezingen, want missionair.
- Amper of geen optredens meer in de media want missionair.
- Geen grote beslissingen of wetswijzigingen meer want missionair.

Maar wacht ff, op de valreep nog een zak van onze belastingcenten er tegenaan gooien na twaalf jaar slachtoffers van de toeslagenaffaire en lijdende Groningers eindeloos in de kou laten staan.

Goede climax Rutte! 👍
pi_211512893
Dat het volk zeikt over 15 miljoen euro is wel het bewijs dat het volk zijn bek moet houden over politiek.
pi_211512904
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:45 schreef Confetti het volgende:
Dat het volk zeikt over 15 miljoen euro is wel het bewijs dat het volk zijn bek moet houden over politiek.
Ik als volk heb geen zak met jou te maken als ik mijn bek open wil trekken.
pi_211512940
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 06:31 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte als klimaathippie, wie had dat gedacht.
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:22 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Tja, hij zoekt toch een nieuwe baan he?
Deze flapdrol zet straks alle principes opzij voor een topbaantje hoor..
Rutte had het in 2008 al over groen rechts.
pi_211512994
Ik moest keihard lachen toen ik hoorde dat Saoedi-Arabië een compensatie eistte omdat er minder olie afgenomen wordt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211513068
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 10:00 schreef HSG het volgende:
Ik moest keihard lachen toen ik hoorde dat Saoedi-Arabië een compensatie eistte omdat er minder olie afgenomen wordt.
Jij denk dat Saoedi-Arabië gek is, maar Saoedi-Arabië heeft het allang goed bekeken!
Ze weten dondersgoed dat fossiele brandstof op z'n retour is en dat zijn ze nu al lang en breed aan het ondervangen. Die bouwen die gloeiend hete zandbak van hen al om in een gigantisch groot zonnepanelen-park.

https://www.mijnepb.be/saoedi-arabie-zonnepark/
pi_211513126
Gewoon doorgaan met die waanzin, pvv volgende keer 75 zetels.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211514039
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je bedoelt het sarcastisch neem ik aan.

Zo ja, het huidige kabinet, én het vorige, deed het allemaal wél goed?

Ja? Die hebben alle problemen opgelost?

:')
Misschien zijn de problemen dan gewoon echt heel complex en kost het meerdere jaren om het te fixen. Misschien dat we daar eerst naar moeten kijken, voordat we de Grondwet afschaffen en de Rechtstaat opdoeken omdat buitenlanders eng zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 4 december 2023 @ 11:59:34 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211514101
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 01:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)nze-kracht~a31756c9/

Word extra lasten geplaats via suikertax van de schijf op 5.
Waardoor vruchten sap en alcohol vrij bier extra word belast .

Onze overheid wat geweldige zijn ze toch.

Wel hun nieuwe hobby moet betaalt worden.
Suikertax is alleen maar goed.
Maar het maakt een BaCo’tje wel iets van de eliten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211514189
Rutte oprotten
pi_211514202
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit is drogredenatie voor debatlessen op de middelbare
Guttegut...
Meneer kent geen zelfreflectie, dat blijkt wel weer...
:')

Typisch weer. Vingerwijzen naar de PVV maar zelf totaal geen schuldbesef aan de winst van de PVV.

Wat heeft Rutte nu écht, écht, bijgedragen en opgelost in positieve zin in zijn bijna 15 jaar kabinet?

Iets met splinter en een hele grote balk...
  maandag 4 december 2023 @ 12:10:33 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211514239
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 09:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:
- Geen commentaar op de uitslag van de verkiezingen, want missionair.
- Amper of geen optredens meer in de media want missionair.
- Geen grote beslissingen of wetswijzigingen meer want missionair.

Maar wacht ff, op de valreep nog een zak van onze belastingcenten er tegenaan gooien na twaalf jaar slachtoffers van de toeslagenaffaire en lijdende Groningers eindeloos in de kou laten staan.

Goede climax Rutte! 👍
Sorry, maar het is demissionair. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211514245
quote:
3s.gif Op maandag 4 december 2023 11:53 schreef NgInE het volgende:

[..]
Misschien zijn de problemen dan gewoon echt heel complex en kost het meerdere jaren om het te fixen. Misschien dat we daar eerst naar moeten kijken, voordat we de Grondwet afschaffen en de Rechtstaat opdoeken omdat buitenlanders eng zijn.
Hou toch op.
Afgelopen jaren onder Rutte het ene na het andere kapot bezuinigd.

Sinds 2009 zou de VVD bijv al iets aan de asielinstroom doen.
15 jaar later, alleen maar erger.
En jij denkt dat, als de VVD wéér 4 jaar zou hebben geregeerd, de problemen wél zijn opgelost?

Echt, waar komt die zelfkastijding toch vandaan...?
:')
  maandag 4 december 2023 @ 12:41:34 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211514491
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Guttegut...
Meneer kent geen zelfreflectie, dat blijkt wel weer...
:')

Typisch weer. Vingerwijzen naar de PVV maar zelf totaal geen schuldbesef aan de winst van de PVV.

Wat heeft Rutte nu écht, écht, bijgedragen en opgelost in positieve zin in zijn bijna 15 jaar kabinet?

Iets met splinter en een hele grote balk...
Hoe de vorige regering functioneerde is op geen enkele manier een onderbouwing waarom een regering met de PVV dat beter zou doen. Dat is gewoon een klassieke drogredenering.

Verder zat ik persoonlijk niet in welke regering dan ook dus er valt weinig te reflecteren.
pi_211514584
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hou toch op.
Afgelopen jaren onder Rutte het ene na het andere kapot bezuinigd.

Sinds 2009 zou de VVD bijv al iets aan de asielinstroom doen.
15 jaar later, alleen maar erger.
En jij denkt dat, als de VVD wéér 4 jaar zou hebben geregeerd, de problemen wél zijn opgelost?

Echt, waar komt die zelfkastijding toch vandaan...?
:')
ik ben zeker geen VVD stemmer, noch een neo-liberaal.

linkse partijen hebben herhaaldelijk gepoogd om de bezuinigen te stoppen. of zelfs om te keren. maar de kiezer stemt steeds rechtser. en dus zullen de klappen blijven vallen: het is niet anders. een kleine overheid betekent dat de burger het zelf maar uit moet zoeken. en als je op je bek gaat; jammer joh. eigen schuld.
het feit dat GL-PVDA en NSC het goed hebben gedaan stemt mij wel hoopvol.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_211514612
Waarom gelooft men hier rutte?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211514746
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom gelooft men hier rutte?
Omdat vvd gewoon een sekte is geworden.
Iets anders kan ik niet bedenken.
pi_211515503
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe de vorige regering functioneerde is op geen enkele manier een onderbouwing waarom een regering met de PVV dat beter zou doen. Dat is gewoon een klassieke drogredenering.


Waarom dan vooraf de PVV al compleet afbranden?

Is het mss omdat de vorige kabinetten er zo'n zooitje van gemaakt hebben dat het vertrouwen gewoon weg is? En het eigenlijk geen reet uitmaakt wie de macht krijgt?

Want er verandert toch niks, nu niet, straks ook niet.

Aanmodderen tot de volgende verkiezingen...
  maandag 4 december 2023 @ 14:46:32 #32
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_211515530
Landverrader :r. Dat geld had ook naar de voedselbank of naar Nederlandse ouderen gekund die nu in de kou zitten.
  maandag 4 december 2023 @ 14:48:28 #33
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_211515541
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 14:46 schreef Strijder_ het volgende:
Landverrader :r. Dat geld had ook naar de voedselbank of naar Nederlandse ouderen gekund die nu in de kou zitten.
Ouderen die in de kou zitten :')



Als je 60+ bent en je hebt het niet goed in Nederland heb je het verdiend
pi_211515571
quote:
De klimaattop wordt volgens Rutte een succes als landen eindelijk besluiten door te pakken en afspraken gaan uitvoeren. ,,Nieuwe ambities formuleren heeft geen zin. ,,Want dan blijven we plannen maken en worden we ondertussen van de planeet geduwd door klimaatverandering.”
Stel je voor dat je ook de uitstoot en het veel grotere broeikaseffect daarvan van het vliegverkeer ook in de ambities betrekt en de globallisering voor het klimaat een stapje terug moet doen.

Doorpakken en uitvoeren daar zal hij de financiëlisering van de klimaathysterie mee bedoelen. Klimaatverandering is immers de oorzaak van de inflatie volgens de president van 'onze' ECB en Euro. Is Maxima ook mee om de CBDC te promoten en zo het Nederlandse volk te dienen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 4 december 2023 @ 15:18:30 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211515785
Tuurlijk Mark. Ik zie zijn neus alweer groeien.
  maandag 4 december 2023 @ 16:08:17 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211516289
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 14:44 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Waarom dan vooraf de PVV al compleet afbranden?
Op basis van hun programma. Daar staan dingen in die niet kloppen en/of aantoonbaar zeer nadelig zijn voor Nederland.

quote:
Is het mss omdat de vorige kabinetten er zo'n zooitje van gemaakt hebben dat het vertrouwen gewoon weg is? En het eigenlijk geen reet uitmaakt wie de macht krijgt?

Want er verandert toch niks, nu niet, straks ook niet.
Dat hangt er vanaf wat de volgende regering gaat doen. Dingen kunnen ook in nog negatievere zin veranderen. Daar kunnen ze in Venezuela of Turkije wel over meepraten.

Het is alsof je Gordon ontslaat omdat je hem niet goed genoeg vind zingen en dan maar vervangt door zanger Rinus, met als enige argument om hem aan te nemen dat je Gordon niet goed genoeg vond.
pi_211516331
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2023 02:22 schreef Metalfrost het volgende:
Die beroepsjosti moet eens leren dat persoonlijke internationale bravoure nooit boven landsbelang mag staan.
Morgen is Rutte mogelijk dan echt weg.

Afscheid van de Kamer in oude samenstelling
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2023A06207
pi_211516344
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 14:48 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ouderen die in de kou zitten :')

[ afbeelding ]

Als je 60+ bent en je hebt het niet goed in Nederland heb je het verdiend
Dit moet wel de meest idiote post van 2023 zijn.

Al eens bedacht dat er ook mensen zijn die al heel hun leven ziek zijn bijvoorbeeld?

Ik vind jouw post een ernstige belediging naar die mensen.
pi_211516382
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 16:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Morgen is Rutte mogelijk dan echt weg.

Afscheid van de Kamer in oude samenstelling
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2023A06207
Achter de schermen blijft hij nog wel even aan de touwtjes trekken totdat hij zijn NAVO baantje in de achterzak heeft ben ik bang. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')