abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 3 december 2023 @ 19:57:11 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_211509428
Begin van het jaar heb ik bij een kennis het schakelmateriaal in de woning vervangen voor Bush & Jaeger Reflix SI schakelmateriaal. Recent heeft hij zelf enkele Calex smart wifi dimmers geinstalleerd, alleen nu blijken de knoppen van het B&J schakelmateriaal er niet meer op te passen (voorheen zaten hier gewone dimmers).

Calex beweerd dat alle A merken schakelmateriaal hier op moet passen, maar toch lijken we iets over het hoofd te zien. Het past namelijk niet...

Het binnen frame past wel, maar het lijkt er op dat de as van de dimmers anders zijn..
Iemand ooit al eens dit probleem gehad ?



pi_211510992
Gezien jij de expert bent denk ik niet dat iemand je hier gaat overtreffen 🤣
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_211511114
Busch-Jaeger heeft een andere maat as, 6mm in plaats van 4mm zoals bij de meeste merken.

Er zijn andere merken die "universele" dimmers maken waar dan ook een verloopstukje voor Busch-Jaeger voor te krijgen is. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.ecobright.nl/(...)-afdekmateriaal.html. Geen idee of dat op een Calex dimmer gaat passen.
pi_211511164
Volgens mij heb ik een aantal jaar geleden ook heel lang lopen kutten met het vastzetten van zo’n dimer.

Weet niet of het ook een calex was, maar staat mij iets bij dat ik op een van die opzetstukjes ook iets weg gesneden had om het goed passend te krijgen.

Het paste dus uiteindelijk wel, maar niet zoals het oorspronkelijk zou moeten.
  Moderator zondag 3 december 2023 @ 22:26:02 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_211511203
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 22:03 schreef Chinless het volgende:
Gezien jij de expert bent denk ik niet dat iemand je hier gaat overtreffen 🤣