abonnement Unibet Coolblue
pi_211508716
Hallo mede forum gebruikers,

Ik heb sinds kort een 3D printer in huis. Ik heb deze van iemand overgenomen via Marktplaats, en heb minimale ervaring met het printen (met een ander merk printer). Het tekenen daarentegen gaat me beter af. Omdat ik me wil verdiepen in de printers en het printen van mijn werk heb ik een printer aangeschaft.

De printer die ik nu in huis heb is een Geeetech A30T, maar ik ondervind hier wat problemen mee. Wellicht beginners problemen waar eenieder eens moeite mee heeft gehad.

Toen ik de printer gekocht heb, en thuis aanslingerde, kwam er geen filament uit de printkop. Ik heb hem uit elkaar geschroefd en merkte op dat deze helemaal verstopt zat. Ik had deze schoon kunnen maken, maar besloot een nieuwe te kopen van ome Ali om met een schone lei te beginnen. Ondertussen heb ik deze gemonteerd, en heb ik ook nog eens extra de nozzle vervangen voor een nieuw exemplaar. Wanneer ik nu een opdracht stuur naar de printer, begint de kop wel te bewegen. Evenals het printbed (wanneer beide de juiste temperatuur hebben bereikt). Maar er komt geen filament uit de printkop. Ik heb me laten vertellen dat het belangrijk is om in alle drie de 'inputs' filament te hebben zitten, dus dat heb ik ook. Ik zie het tandwiel van de Feeder (?) wel bewegen, maar er komt nog altijd geen filament uit. Zou het te maken kunnen hebben met verouderd filament? Of moet dit andere problemen opleveren?

Overigens weet ik niet of dit op dit forum thuis hoort, maar het leek me onder hobby's te vallen.
Hopelijk kan iemand me een zetje de juiste richting op geven, hiervoor alvast mijn dank.
  Spellchecker zondag 3 december 2023 @ 18:54:21 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211509820
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 18:52 schreef denaamlozegebruiker het volgende:
Hallo mede forum gebruikers,

Ik heb sinds kort een 3D printer in huis. Ik heb deze van iemand overgenomen via Marktplaats, en heb minimale ervaring met het printen (met een ander merk printer). Het tekenen daarentegen gaat me beter af. Omdat ik me wil verdiepen in de printers en het printen van mijn werk heb ik een printer aangeschaft.

De printer die ik nu in huis heb is een Geeetech A30T, maar ik ondervind hier wat problemen mee. Wellicht beginners problemen waar eenieder eens moeite mee heeft gehad.

Toen ik de printer gekocht heb, en thuis aanslingerde, kwam er geen filament uit de printkop. Ik heb hem uit elkaar geschroefd en merkte op dat deze helemaal verstopt zat. Ik had deze schoon kunnen maken, maar besloot een nieuwe te kopen van ome Ali om met een schone lei te beginnen. Ondertussen heb ik deze gemonteerd, en heb ik ook nog eens extra de nozzle vervangen voor een nieuw exemplaar. Wanneer ik nu een opdracht stuur naar de printer, begint de kop wel te bewegen. Evenals het printbed (wanneer beide de juiste temperatuur hebben bereikt). Maar er komt geen filament uit de printkop. Ik heb me laten vertellen dat het belangrijk is om in alle drie de 'inputs' filament te hebben zitten, dus dat heb ik ook. Ik zie het tandwiel van de Feeder (?) wel bewegen, maar er komt nog altijd geen filament uit. Zou het te maken kunnen hebben met verouderd filament? Of moet dit andere problemen opleveren?

Overigens weet ik niet of dit op dit forum thuis hoort, maar het leek me onder hobby's te vallen.
Hopelijk kan iemand me een zetje de juiste richting op geven, hiervoor alvast mijn dank.
Op welke temperatuur staat de printer ingesteld? En wat voor soort filament gebruik je?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211510215
Dat was handig geweest om te vermelden inderdaad. Ik gebruik pla en mijn bed staat op 60 graden. Mijn printkop op 220 graden.
pi_211515156
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 21:01 schreef denaamlozegebruiker het volgende:
Dat was handig geweest om te vermelden inderdaad. Ik gebruik pla en mijn bed staat op 60 graden. Mijn printkop op 220 graden.
Dat is in principe goed (ik heb PLA op 215 en 50 staan). De kop wordt ook echt heet?

Hoor je een klikkend geluid tijdens het printen? En verder; kun je de extruder (feeder :P ) instellen op kracht (een schroefje met vaak een veertje wat je kunt draaien)? Mogelijk moet de druk iets hoger zodat de tandwieltjes goed in het filament grijpen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211519916
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 14:04 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat is in principe goed (ik heb PLA op 215 en 50 staan). De kop wordt ook echt heet?

Hoor je een klikkend geluid tijdens het printen? En verder; kun je de extruder (feeder :P ) instellen op kracht (een schroefje met vaak een veertje wat je kunt draaien)? Mogelijk moet de druk iets hoger zodat de tandwieltjes goed in het filament grijpen
Ik heb nog niet direct aan de nozzle gevoeld, maar hij lijkt me warm genoeg ja. Ik hoor niets geks tijdens het printen (gewoon de ventilator en bewegingen van de motoren enzo). Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden betreffende de druk van de extruder. De leeftijd van het filament, welke mij overigens onbekend is, zou geen rol kunnen spelen met PLA? Of wel?

Edit: Nu zitten de standaard extruders nog op de machine. Zou het verschil kunnen maken om van die metalen extruders te plaatsen? Dit werd me wel aangeraden, maar dat moet ik eerlijk gezegd nog doen. Zou dat een bijdrage kunnen leveren aan de oplossing van dit probleem?
pi_211523255
Ik heb zelf geen ervaring met meerdere filamenten op de printer (behalve handmatig omwisselen tijdens een print), maar moet je ergens (ik denk in de slicer) aangeven welke rol je wilt gebruiken? Heb je geprobeerd om de filament handmatig via de printer interface door te voeren?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')