De stukjes zijn weer geplaatst voor de liefhebber.
www.svt.seJacqline: een typisch product van de Zweedse muziekfabriek, dat je zo op elk radiostation kan draaien. Het ligt lekker in het gehoor, is in alle opzichten onschuldig en voorzien van een weinig boeiende tekst. Juryleden gaan hierna waarschijnlijk kruipend over de grond van het enthousiasme. Voor demensethuis in Europa vermoedelijk eerder een middenmoter.
Clara Klingenström: Clara heeft sinds haar doorbraak in alle opzichten wat van haar onbevangenheid en spontaniteit verloren. Dit liedje klinkt volwassener dan haar eerdere inzending, maar is wel duidelijk minder leuk.
Kim Cesarion: De één-minuutversie lijkt op te bouwen naar iets groters. Maar dat moet dan wel snel losbarsten, want nu is het opvulmateriaal.
Klaudy: Deze meneer begint te mompelen, en gaat dan uit het niets schreeuwen alsof hij op duizenden stukjes Lego tegelijk stapt. En daarna gaat hij weer mompelen. Zo kun je met wat slechte wil Arcade ook samenvatten, maar Klaudy zit een paar divisies lager dan Duncan.
Gunilla Persson: Een kampvuurliedje waar een beat onder gezet is. Ik stel voor dat we dit plaatje in dat vuur verbranden.
Cazzi Opeia: Ze schreef mee aan Liedje 1, en het zou zomaar kunnen dat beide liedjes doorgaan. In Malta zou dit kunnen winnen. Maar ja, dat is Malta. Het is een gedateerd en weinig interessant deuntje verder.
Jacqline lijkt me het beste totaalpakket te bieden en die zal wel winnen. Voor het tweede ticket heb ik geen idee. Alles is vrij matig, en er zit niets tussen dat een eigen publiek zal aanspreken. Cazzi Opeia en Clara Klingenström zijn de favorieten voor de 2e plek bij de bookmakers, en die zijn in elk geval niet zo mensonterend als die andere drie, maar ik zou niet durven zeggen welke van de twee het wordt.