abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211636955
Collin pakt nog steeds door bij Proc**ede Holding. Een lening uit 2016 en de problemen begonnen in 2017. Het gaat hier om een (waarschijnlijk) zeer intelligente welbespraakte man die telkens met een mengelmoes van leugens en valse beloften Collin aan het lijntje houdt en executie van zijn woning weet te voorkomen. Blijkbaar is een schuilplek bij Iriszorg of het Leger des Heils hem te min dus is er nu weer een nieuwe regeling gesloten. Uiteindelijk komen we er wel. De aanhouder wint :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_211637020
Ondertussen bij lendahand.
quote:
Update december 2023
Naar aanleiding van de verstuurde default letter, is Eclof met een nieuw voorstel gekomen: terugbetalingen starten over 12 maanden en vervolgens aflossingen in 8 gelijke delen. Een soortgelijk voorstel hebben we eerder ontvangen. Het lijkt weinig zinvol om over een 'beter' schema te gaan onderhandelen, gezien de financiële situatie van deze partner. We zullen er evenwel alles aan doen om het nog openstaande bedrag terug te krijgen, in principe op basis van het hierboven genoemde schema, maar volgens de regels die AFM hanteert, kunnen we het bedrag als een afschrijving beschouwen (en hoeft u het dus ook niet op te geven bij de belastingdienst).
Laatste betaling was augustus 2019 :X
pi_211637028
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 12:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Alarmbellen.
Kun je daar iets meer over zeggen? Het project ziet er qua cijfers nog niet zo verkeerd uit.
Pecunia non olet
pi_211637178
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 12:44 schreef obligataire het volgende:
Collin pakt nog steeds door bij Proc**ede Holding. Een lening uit 2016 en de problemen begonnen in 2017. Het gaat hier om een (waarschijnlijk) zeer intelligente welbespraakte man die telkens met een mengelmoes van leugens en valse beloften Collin aan het lijntje houdt en executie van zijn woning weet te voorkomen. Blijkbaar is een schuilplek bij Iriszorg of het Leger des Heils hem te min dus is er nu weer een nieuwe regeling gesloten. Uiteindelijk komen we er wel. De aanhouder wint :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hengelen in ieder geval weer incassokosten binnen en tot nu toe heb ik nog maar weinig vernomen over hoe de investeerders worden gecompenseerd voor de vier jaar vertraging op de aflossing. Wéér weet de lening nemer een executieverkoop te voorkomen, maar iets in mij zegt dat het restant van de lening niet zonder slag of stoot zal binnenkomen. Ik ben er nog niet uit of ik het een compliment waard vind hoe CCF hiermee omgaat.
pi_211637268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 12:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Ondertussen bij lendahand.
[..]
Laatste betaling was augustus 2019 :X
Dat is al even geleden, zelfs nooit rente betaald sinds die tijd? Want daar wordt niet over gesproken in de gedeelde update.
pi_211637338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 13:27 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Dat is al even geleden, zelfs nooit rente betaald sinds die tijd? Want daar wordt niet over gesproken in de gedeelde update.
nee klopt. 0,0 betaald, maar ze houden er vertrouwen in.
pi_211637403
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 13:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
nee klopt. 0,0 betaald, maar ze houden er vertrouwen in.
Dan is het al heel wat dat ze delen dat het voor de belastingdienst al geen waarde meer heeft.

Langzaam werken na een totale afboeking zonder verdere actie van hun?
pi_211644309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 13:38 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Dan is het al heel wat dat ze delen dat het voor de belastingdienst al geen waarde meer heeft.

Langzaam werken na een totale afboeking zonder verdere actie van hun?
Ach je kan het altijd nog voor de belasting aftrekken als schenking aan een goed doel.😀
pi_211644343
Linkje GvE vastgoed 2de hypotheek 68% LTV en HA, 7% rente 48 maanden

SPOILER
pi_211644764
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 08:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ach je kan het altijd nog voor de belasting aftrekken als schenking aan een goed doel.😀
Ik zie investeren in Lendahand en PlusPlus ook meer als goed doel. De belastingdienst ziet het anders. Dus per saldo is de opbrengst negatief. Gelukkig zijn er andere platforms die dit weer ruimschoots goedmaken.
pi_211644810
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 08:50 schreef Ron1986 het volgende:
Linkje GvE vastgoed 2de hypotheek 68% LTV en HA, 7% rente 48 maanden

SPOILER
Ltv is 100%. Huidige waarde is 540k
pi_211644842
Ik realiseer me dat ik voor het eerst wat post. Dus even voorstellen: ik lees al een tijdje mee, doe mee aan de flesjes wijn aan het einde van het seizoen (als dank voor alle linkjes) en loop veelal tegen dezelfde probleempjes aan. Heb 300+ lopende investeringen bij verschillende platforms. KOM aan het afbouwen (nog twee te gaan), probleem dossiers bij GVE, maar gelukkig nooit in MAX getrapt. Bij CC,CRE,WvjG,SIG,Investor en HCF nog geen defaults, ondanks dat ik bij CC bijna Diamant heb.
pi_211644866
Mijn portefeuille is afgelopen maanden met zo'n 20% afgenomen dus heb ruimte om vanaf 1 januari weer te investeren in nieuwe projecten.
pi_211644901
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 10:17 schreef Erinco71 het volgende:
Ik realiseer me dat ik voor het eerst wat post. Dus even voorstellen: ik lees al een tijdje mee, doe mee aan de flesjes wijn aan het einde van het seizoen (als dank voor alle linkjes) en loop veelal tegen dezelfde probleempjes aan. Heb 300+ lopende investeringen bij verschillende platforms. KOM aan het afbouwen (nog twee te gaan), probleem dossiers bij GVE, maar gelukkig nooit in MAX getrapt. Bij CC,CRE,WvjG,SIG,Investor en HCF nog geen defaults, ondanks dat ik bij CC bijna Diamant heb.
Welkom, hopelijk zien we meer posts van je in de toekomst.

Ik denk dat je met CC Collin Crowdfund(CCF) bedoeld. Aangezien CC staat voor Capital Circle.
pi_211645053
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 13:15 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat jij hier project 'herontwikkeling Bussum' bedoelt. Ik heb GVE daar een paar weekjes terug een mail over gestuurd. Ik heb aangegeven dat als iemand wil verlengen, dat dan op z'n minst de rente netjes moet worden doorbetaald. En als dit niet gebeurt dat er dan wat mij betreft spoedig naar harde invorderingsmaatregelen moet worden overgegaan. Ik kreeg op 27/11 dit antwoord:
SPOILER
GVE is voor mij een waardeloos platform geworden. Oók daar doe ik niks meer. Ik had het i.v.m. spreiding van risico graag anders gezien, maar hun prestaties zijn gewoon onder de maat.
Nog niets gehoord van GVE, maar het betaalschema is wel aangepast. Het lijkt op dat de onderneemster met terugwerkende kracht rente gaat betalen. De hogere rente verdampt wel weer gelijk nu er drie maanden niet betaald is.
pi_211645302
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 10:27 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Welkom, hopelijk zien we meer posts van je in de toekomst.

Ik denk dat je met CC Collin Crowdfund(CCF) bedoeld. Aangezien CC staat voor Capital Circle.
Inderdaad bedoel ik CCF.
  zondag 17 december 2023 @ 11:41:16 #292
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211645562
Ik had van de week nog even contact met CRE. Ze verwachten nog steeds om de vergunning midden/eind januari te ontvangen. Momenteel zijn ze bezig om de service van de externe betaaldienstverlener te implementeren.
Opmerkelijk, maar niet echt verrassend, is dat met AFM is afgesproken dat ze géén projecten van hun aandeelhouder (=Harthoorn) meer zullen financieren. Ik denk dat ze die dan via de zogenaamde 'Private Placement'- projecten willen gaan doen.
Ik ben benieuwd of het zo zal blijven dat relatief veel projecten bij hen 'vrij van eenmalige bemiddelingskosten' zijn. Maar eerlijk gezegd vrees ik voor ons dat dit voordeel zal gaan sneuvelen.
pi_211646234
Nadat ik al in verschillende HCN-projecten van de Immensus-groep en @Mohamed91Spices had geïnvesteerd, ben ik gisteren eindelijk eens een keer gaan eten bij een van de restaurants.

We zijn naar https://veera.nl in Eindhoven geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat we een fantastische avond hebben gehad. Een mooie zaak, leuke sfeer en bovenal heerlijk eten. Het bestellen van drankjes en gerechten via een tablet was even wennen maar dat lag vast aan mij, is waarschijnlijk ook iets van deze tijd in grotere steden. De zaak zat goed vol maar door de opzet en inrichting konden we rustig genieten van verassingen uit de Indiase keuken en dat is waar het uiteindelijk toch om draait. Vlees of vegetarisch, curry's, mild of pittig gekruid, voor elk wat wils en het smaakte allemaal uitstekend, een aanrader dus.
pi_211647769
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 11:41 schreef InVestEerder het volgende:
Ik ben benieuwd of het zo zal blijven dat relatief veel projecten bij hen 'vrij van eenmalige bemiddelingskosten' zijn. Maar eerlijk gezegd vrees ik voor ons dat dit voordeel zal gaan sneuvelen.
Van wat ik uit de fusiebrief van OPC begrepen heb is het in Duitsland de gewoonte dat de leningnemer alle kosten op zich neemt. Ik verwacht dus dat CRE in elk geval voor Duitse projecten ook in de toekomst geen kosten aan ons crowdfunders zal rekenen.
pi_211655430
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 12:16 schreef Groepfunder het volgende:

Op 20 november heeft MAX investeerders in projectnummer #657476 gevraagd geld in te leggen i.v.m. een juridische procedure tegen de leningnemer. De kosten bedragen 8,91% van de geïnvesteerde geldsom. Er is geen deadline voor de betaling gegeven. Eenmaal ingelogd blijkt het betaalverzoek niet in de updates te staan. Het laatste bericht (8/11) is een aankondiging van een rentebetaling en een aankondiging van een mogelijke stemming. Ik voel geen behoefte om uit te zoeken hoe het zit. Het bevestigt mijn gevoel dat ik mij de kosten voor een juridische procedure kan besparen. Ik schrijf de paar duizend euro die ik via MAX heb geïnvesteerd in m’n hoofd opnieuw af. Ik denk aan de hoogtijdagen van het platform, toen sommigen tienduizenden euro’s tegelijk in één project hebben gestoken. Aan de medewerkers die zelf ook investeerden. En aan mezelf. Wat heb ik de risico’s slecht ingeschat. Ik wens jullie een goed weekend.
Er was inderdaad geen deadline voor de betaling van het juridisch traject en ik kon er ook niet uithalen of je nu wel of niet meedeelde in de eventuele opbrengst als je niet inlegde. Ik heb ook (nog) niet ingelegd voor de procedure. Er staat alleen dat de kosten eerst worden vergoed:

4. Wanneer (eventuele) opbrengsten uitgekeerd kunnen worden aan de beleggers, zullen allereerst de kosten vergoed worden die beleggers hebben gemaakt voor de juridische procedure. Hetgeen overblijft, wordt naar rato van inleg van alle beleggers terugbetaald.

Op dit moment is er ook niet te zien wat onze kansen zijn. We weten niets van deze man, vermoedelijk is er niets te halen, anders had hij de rente wel voldaan lijkt mij. Er was geen onderpand van dit project voor ons volgens mij, de bank had 1.6 miljoen beschikbaar gesteld voor de bouw.
pi_211657144
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:09 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Er was inderdaad geen deadline voor de betaling van het juridisch traject en ik kon er ook niet uithalen of je nu wel of niet meedeelde in de eventuele opbrengst als je niet inlegde. Ik heb ook (nog) niet ingelegd voor de procedure. Er staat alleen dat de kosten eerst worden vergoed:

4. Wanneer (eventuele) opbrengsten uitgekeerd kunnen worden aan de beleggers, zullen allereerst de kosten vergoed worden die beleggers hebben gemaakt voor de juridische procedure. Hetgeen overblijft, wordt naar rato van inleg van alle beleggers terugbetaald.

Op dit moment is er ook niet te zien wat onze kansen zijn. We weten niets van deze man, vermoedelijk is er niets te halen, anders had hij de rente wel voldaan lijkt mij. Er was geen onderpand van dit project voor ons volgens mij, de bank had 1.6 miljoen beschikbaar gesteld voor de bouw.
Dat er veel onduidelijkheid is klopt maar er is wel degelijk enig onderpand nl de grondschuld. Daarnaast is er de persoonlijke garantie die inderdaad waarschijnlijk weinig voorstelt. 2 parallelle procedures dus. Het lijkt mij de inleg van ruim 8% van het investeringsbedrag wel waard
pi_211657319
Dit project van J. Kelly, muziekman en vastgoed ondernemer: https://www.collincrowdfund.nl/28-b-v2/ is volgens mij nog niet besproken.
Bij NLI heeft de ondernemer ook een paar projecten lopen:

SPOILER
pi_211657369
Volgens mij was deze nieuwe CCF ook nog niet genoemd:

Van Vossen Montage Beheer B.V.
¤ 75.000 | 7,5% rente | 60 maanden
Middels 4de hypotheek op woonhuis gedekt

Deze is voorbelast met cumulatief (zelfde hypoheekhouder) een eerste, tweede en derde hypothecaire inschrijving van ¤ 628.294,- en een openstaande schuld van ¤ 415.048,63 per d.d. 03-11-2023. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 754.000,- op basis van de WOZ-waarde met waardepeildatum 01-01-2022.
pi_211657781
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:09 schreef Red_arrow het volgende:
Het is (en blijft) in de basis vrij eenvoudig: de geldgevers hebben een vordering (en zekerheden) op basis daarvan wordt in geld opgeeist. Bij het uitwinnen van de zekerheden (of dat nu ha, hypotheek, inventaris, voorraden etc. is) wordt er door een ieder naar rato van oorspronkelijke inleg meegedeeld in het netto resultaat (due na aftrek van invcassokosten). Als er extra is ingelegd voor de financiering van de procedure(s) zijn dat primair gewoon kosten die normaal (net als andere incassokosten) als eerste worden betaald. Zodra de kosten zijn voldaan deelt een ieder normaal naar rato van oorspronkelijke inleg mee. In feite niet anders dan wanneer het platform de kosten van een procedure of incasso traject zelf financiert (of bijvoorbeeld zoals bij gve via het incassobureau wat daarvoor kosten rekent en als eerste wordt betaald). Nu willen/kunnen ze dat niet zelf en laten ze dat de investeerders dat (deels) doen. Het kan niet zo zijn dat investeeders die geld inleggen voor het proces een grotere deel van de zekerheden krijgen uitgekeerd dan de investeerders die niet meedoen.
pi_211658727
Bericht van "Flows"

Binnenschip ‘Jogo 4’, dat zaterdag 9 december deels in de Schelde was gezonken, is precies een week later weggesleept met hulp van pontons. Het ligt nu afgemeerd bij de werf in Sluiskil in Terneuzen waar het vermoedelijk zal hersteld worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')