abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2023 @ 13:09:36 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211463963
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Israëlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 november 2023 @ 13:09:58 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211463967
Waarom staat eigenlijk Palestina in de TT?
Dat is geen bestaand iets
  woensdag 29 november 2023 @ 13:10:33 #3
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211463970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Punt is juist dat bovenstaande niet gebeurd.
Hoezo, is het al voorbij dan?

En hou je een organogram bij, wie er wel of niet al dood is, soms?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:11:16 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211463981
Younes lijkt me trouwens geen verpleegkundige die je nou echt in je zorgorganisatie wil met zijn ronselwerk voor kwakzalverij, en gezien mevrouw drie maanden later ineens kankervrij is, zelfs medewerking aan oplichting

Van Marokko Forum

quote:
bericht is afkomstig van Younes el Harouchi en is verstuurd op zondag 05-12-2010, tijd: 09:00h te bereiken via 06-24691874.
bij enige twijfel of onraad direct contact maken met younes el harouchi a.u.b. (dit kan via mail of zijn nr).

assalamoe 3alaykoem warahmatoe allah wabarakatoeh.

bismillahi ' ramaani' rahiem.

waarlijk alle lof is aan Allah, raboe samawaati wa'l ard, wij prijzen hem, wij vragen hem om hulp, wij vagen hem om vergeving
en we keren berouwvol terug naar hem. en we zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden
van onze daden.
ik getuig dat er geen ware god is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah , alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat
Mohamed zijn edele dienaar een boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah met hem, zijn familie leden, zijn metgezellen en
met diegene die hem volgen tot de dag des oordeels.

we hebben insa alah hulp nodig voor een zuster van ons.

ik (younes) ben benaderd door een broeder uit Zoetermeer getrouwd en heeft 2 kinderen.
Ik ken deze broeder zelf niet maar via een vriend van hem (die ik ook ken) zijn we bij elkaar gekomen al hamdoelilalh we danken Allah swt daarvoor.

Deze broeder vertelde mij over zijn zieke vrouw. Ze heeft namelijk borstkanker en is momenteel in behandeling voor deze ziekte,moge Allah swt haar genezen ''amien''.
Ze heeft de behandelingen in het ziekenhuis (borstamputatie,bestraling etc )al gehad behalve chemotherapie omdat dit voor haar geen optie is vanwege teveel gifstoffen in haar lichaam en een niet goed functionerende lever (storing van 51 procent ).
Ze wordt nu verder behandeld met natuurgeneeskunde waarvan zij zelf vind dat ze er baat bij heeft.

Deze zuster heeft ook problemen met haar lever die niet goed functioneert en deze week kreeg ze te horen dat ze mogelijk ook tumorcellen in haar lever en botten heeft nu.
Om deze reden wil de zuster zo snel mogelijk met infusen beginnen en een behandeling in een ziekenhuis in duitsland waar ze patiënten
in deze situatie kunnen behandelen.

Deze behandelingen die ze wil ondergaan zijn echter duur en worden niet vergoed door de verzekering.
Dit gezin heeft al veel geld moeten lenen voor de behandelingen tot nu toe en momenteel hebben ze het geld niet om verder te gaan met
behandelen.
Om deze reden wil ik jullie vragen of jullie bereid zijn om deze mensen te helpen insa alah (en zuiver de intentie), elke cent is in principe welkom en is hard nodig.
Deze oproep doe ik aan alle broeders en zusters die financieel in staat zijn om te helpen, voor degene die dat niet zijn volstaat een dou3a ook voor dit gezin.
Weet jullie beloning is bij Allah swt ''wat jullie uitgeven dat is goed voor jullie zelf''.

Met toestemming van de broeder heb ik een aantal documenten van zijn vrouw ook er bij gekregen als bewijs, degene die deze documenten wilt gaan inzien kan contact met mij opnemen (younes).

De man van deze zuster heet Ali Taslibayir en is te bereiken op nr: 06-27062307.

Een donatie kunt u doen op naam van:
F el Hamouchi
533081254.
ABN-AMRO BANK
en voor mensen die vanuit het buitenland willen storten is dat ook mogelijk en daarvoor gebruiken ze de iban nr: nl04ABNA0533081254
bic code:ABNANL2A

U kunt ook contact met mij (younes) opnemen voor vragen of dergelijks dat is geen enkel probleem.
uiteraard zal ik jullie allemaal op de hoogte gaan houden wat betreft de inzameling en de situatie van deze zuster zoals voorheen met een aantal zaken die ik onder mijn hoede had en waarvan ik jullie allemaal op de hoogte heb gehouden.

wa salamoe 3alaykoem beste geloofsgenoot in de islaam.

Zusters kunnen mijn vrouw bellen,
Fayrouzia
0644322273

Als broeders vragen hebben ben ik te bereiken via telefoon en e-mail.
Ali Taslibayir
0627062307
0644567319
  woensdag 29 november 2023 @ 13:11:48 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211463983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:09 schreef Molo het volgende:
Volgens mij heet de reeks al 100.000 jaar zo.
Dus laat maar lekker staan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 29 november 2023 @ 13:12:23 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211463986
Vind sowieso dat hele 'moslims zijn er altijd en alleen voor elkaar' denken en uiten in alles zo eng als maar zijn kan
  woensdag 29 november 2023 @ 13:12:57 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211463992
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
assalamoe 3alaykoem warahmatoe allah wabarakatoeh.

bismillahi ' ramaani' rahiem.

waarlijk alle lof is aan Allah, raboe samawaati wa'l ard, wij prijzen hem, wij vragen hem om hulp, wij vagen hem om vergeving
en we keren berouwvol terug naar hem. en we zoeken toevlucht bij Allah tegen de kwaadheden van onze zielen en de slechtheden
van onze daden.
ik getuig dat er geen ware god is die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah , alleen en zonder deelgenoten, en ik getuig dat
Mohamed zijn edele dienaar een boodschapper is, vrede en zegeningen van Allah met hem, zijn familie leden, zijn metgezellen en
met diegene die hem volgen tot de dag des oordeels.
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor voordat ze to the point komen :?
pi_211463993
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoezo, is het al voorbij dan?

En hou je een organogram bij, wie er wel of niet al dood is, soms?
Het is logica. Hamas elimineren, is een einde aan de status-quo. Zowel de politiek van Israël als Hamas wil dat niet.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:13:07 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211463994
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij heet de reeks al 100.000 jaar zo.
Dus laat maar lekker staan.
Als er een China reeks is zetten we daar Taiwan en Atlantis ook wel meteen bij. Prima
  woensdag 29 november 2023 @ 13:13:33 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211463996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Doen ze nu bij elk bericht eerst zo'n lulverhaal ervoor doen voordat ze to the point komen :?
Soort rituele en religieuze indekking ofzo? :D
  woensdag 29 november 2023 @ 13:15:51 #11
438527 MissButterflyy
pi_211464021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:12 schreef Molo het volgende:
Vind sowieso dat hele 'moslims zijn er altijd en alleen voor elkaar' denken en uiten in alles zo eng als maar zijn kan
Het zou verboden moeten worden.

Sorry hoor, maar stel je niet aan. Zo zijn er ook ‘vrouwen voor elkaar’ , of hondenliefhebbers, of wat voor groep dan ook die zich verbonden voelen met elkaar.

En zo te zien heeft hij zijn geloofsgenoten dus opgelicht? Is er een aangifte van gedaan?
pi_211464023
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:09 schreef Molo het volgende:
Moet je in NWS feedback plaatsen zodat mods die het eventueel kunnen veranderen het zien.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:16:18 #13
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is logica. Hamas elimineren, is een einde aan de status-quo. Zowel de politiek van Israël als Hamas wil dat niet.
Maar israel heeft geen hamas in gaza nodig om het te negeren hé?

Ze zullen er wel een enorme muur om heen gaan zetten.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:17:41 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464038
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:
En zo te zien heeft hij zijn geloofsgenoten dus opgelicht? Is er een aangifte van gedaan?
Je weet dat we elk jaar wel een paar keer kunnen lezen over moslims die door andere moslims opgelicht worden met hun reis naar mekka?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:17:57 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211464041
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
we hebben insa alah hulp nodig voor een zuster van ons.
we danken Allah swt daarvoor.
'insa alah' is toch zoiets als 'als Allah het wil' ofzo? Waarom wordt het dan als 'alah' geschreven en een zin later weer op de normale manier als 'Allah' :?

Waarom is het sowieso niet 'inshallah' zoals bij de Super Mario meme?
SPOILER
  woensdag 29 november 2023 @ 13:18:50 #16
438527 MissButterflyy
pi_211464045
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik weet het niet… dat is geen oplossing.

7 oktober is men ook over de muur gekomen.
Denk eerder dat de opdeling blijft en dat er een groot stuk niemandsland tussen Gaza en Israël komt.
pi_211464047
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ondanks je eigen fantasieën, zijn geen Joden geen magiërs die zich van de rest van de wereld niets hoeven aan te trekken, lieve ExTec.

Als Hamas er niet meer is, zal Israel een nieuwe goede reden moeten bedenken om de tweestaten-oplossing te frustreren. En waarom zouden ze, als Hamas gewoon nog bestaat?
  woensdag 29 november 2023 @ 13:19:48 #18
438527 MissButterflyy
pi_211464054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
'insa alah' is toch zoiets als 'als Allah het wil' ofzo? Waarom wordt het dan als 'alah' geschreven en een zin later weer op de normale manier als 'Allah' :?

Waarom is het sowieso niet inshallah zoals bij de Super Mario meme?
SPOILER
Schat zo in dat ie z’n tekst niet heeft gecondoleerd op spelfouten. :')
  woensdag 29 november 2023 @ 13:20:38 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211464058
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zou verboden moeten worden.

Sorry hoor, maar stel je niet aan. Zo zijn er ook ‘vrouwen voor elkaar’ , of hondenliefhebbers, of wat voor groep dan ook die zich verbonden voelen met elkaar.

Verbod? Ik spreek mijn gevoel erbij uit, unheimisch.

En welnee, net of iemand zijn broeder gaat aanspreken op zoiets of überhaupt in twijfel trekken.

De kwakzalverij aanmoedigen als verpleegkundige vind ik erger in dit geval trouwens. Had DJI ook wat beter op kunnen screenen gezien dit gewoon openbaar staat
  woensdag 29 november 2023 @ 13:23:00 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Ondanks je eigen fantasieën, zijn geen Joden geen magiërs die zich van de rest van de wereld niets hoeven aan te trekken,
Jahoor, draaien ze hun hand niet voor om.

Echt hilarisch, hoe jij blijkbaar denkt dat demonstraties 1000en KMs verderop er blijkbaar toe doen.

Ja, die doen 'iets', motiveren joden om naar israel te gaan. Wordt dat land alleen maar sterker.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:23:54 #21
438527 MissButterflyy
pi_211464075
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Verbod? Ik spreek mijn gevoel erbij uit, unheimisch.

En welnee, net of iemand zijn broeder gaat aanspreken op zoiets of überhaupt in twijfel trekken.

De kwakzalverij aanmoedigen als verpleegkundige vind ik erger in dit geval trouwens. Had DJI ook wat beter op kunnen screenen gezien dit gewoon openbaar staat
Dat weet je niet Molo. Mensen die uiteindelijk worden opgelicht schamen zich vaak en praten er niet over. Zeker in bepaalde culturen zal men eerder zwijgen uit schaamte.

En wie weet is hij ontslagen omdat er meer is gebeurd, en de uitspraken over de kwestie Israël/ Palestina de druppel waren.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:24:23 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211464078
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Waarom is het sowieso niet 'inshallah' zoals bij de Super Mario meme?
SPOILER
Conversieproblemen naar Latijnse alfabet denk ik :+
  woensdag 29 november 2023 @ 13:24:41 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211464081
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
7 oktober is men ook over de muur gekomen.
Die vielen aan die kant dus erg mee.

Kijk maar naar de muur tussen gaza en egypte. Weetjewel, die constructies zijn zo enorm dat de berlijnse muur er een heg bij lijkt.
&lt;signature here&gt;.
pi_211464085
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jahoor, draaien ze hun hand niet voor om.

Echt hilarisch, hoe jij blijkbaar denkt dat demonstraties 1000en KMs verderop er blijkbaar toe doen.

Ja, die doen 'iets', motiveren joden om naar israel te gaan. Wordt dat land alleen maar sterker.
Demonstraties?

Je bent weer tegen jezelf aan het praten.
  woensdag 29 november 2023 @ 13:25:48 #25
438527 MissButterflyy
pi_211464092
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die vielen aan die kant dus erg mee.

Kijk maar naar de muur tussen gaza en egypte. Weetjewel, die constructies zijn zo enorm dat de berlijnse muur er een heg bij lijkt.
Ik heb m gezien hoor, die muur.

De Berlijnse muur nog niet, hopelijk :+ binnenkort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')