Haha, dan word je daar zelf een migrant.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:36 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Tja, jij zou het nog goedpraten als IS hier door de straten zou rijden met tanks.
Ik doe er alles aan om Nederland te behouden zoals het is, en als het echt niet werkt met Wilders heb ik altijd een plan B, en dat is een woning kopen in Oost Polen of Hongarije, ik ben al flink aan het sparen daarvoor.
Maar welk punt? Buitenlanders eruit en meer geld voor iedereen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dan is het punt gemaakt door de kiezers. Weten andere partijen wat te doen.
Welke kant? Welk beleid?quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:46 schreef Mubassie het volgende:
Wat ik vooral proef is dat er een aantal hier bang en onzeker zijn omdat de kiezer (eindelijk) eens volle bak rechts heeft gestemd.
En dan moet voornamelijk de PVV en zijn stemmers het ontgelden.
We gaan nu eenmaal die kant op, dat moet eens geaccepteerd worden.
Ik ben helemaal niet onzeker.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:46 schreef Mubassie het volgende:
Wat ik vooral proef is dat er een aantal hier bang en onzeker zijn omdat de kiezer (eindelijk) eens volle bak rechts heeft gestemd.
En dan moet voornamelijk de PVV en zijn stemmers het ontgelden.
We gaan nu eenmaal die kant op, dat moet eens geaccepteerd worden.
Daar ben ik ook zeker van.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet onzeker.
Ik ben namelijk 100% zeker ervan dat het een zootje wordt met Wilders als grootste partij en dat zijn kiezers straks hélémaal teleurgesteld zijn.
Triest, maar nu we eenmaal die kant op te gaan ben ik bereid dat te accepteren, onderwijl lachend om de idioterie.
Precies. Als de VVD zoveel stemmen had gehad, had je tenminste rechts beleid wat inhoudelijk nog ergens over ging. Nu gaan al die stemmen naar een populistische praatjesmaker zonder enig haalbaar plan.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet onzeker.
Ik ben namelijk 100% zeker ervan dat het een zootje wordt met Wilders als grootste partij en dat zijn kiezers straks hélémaal teleurgesteld zijn.
Triest, maar nu we eenmaal die kant op te gaan ben ik bereid dat te accepteren, onderwijl lachend om de idioterie.
Met name een asielstop/afname inderdaad. Ik denk de belangrijkste reden voor de kiezer. De PVV durft dat uit te spreken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar welk punt? Buitenlanders eruit en meer geld voor iedereen?
De mensen aan het roer stuurden het land in volle vaart naar de afgrond. Wilders had dat door en wil nu zelf aan het roer staan.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat hij geen politieke partij heeft met capabele bestuurders. Hij heeft geen financieel onderbouwd verkiezingsprogramma.
De PVV is een eenmanspartij gebouwd om met poep te smijten vanaf de zijlijn naar de mensen die het land wel proberen te besturen en wel moeilijke besluiten moeten nemen. Niet om zelf regeringsverantwoordelijkheid te nemen.
Die ~50k asielzoekers die we per jaar ontvangen maken denk je de doorslag in het leven van de PVV-stemmer? Of bedoel je ook arbeidsmigranten?quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:56 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Met name een asielstop/afname inderdaad. Ik denk de belangrijkste reden voor de kiezer. De PVV durft dat uit te spreken.
Tuurlijk. Kapitein Wilders gaat eigenhandig alles beter maken. En toen werd je wakker.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:00 schreef torentje het volgende:
[..]
De mensen aan het roer stuurden het land in volle vaart naar de afgrond. Wilders had dat door en wil nu zelf aan het roer staan.
Er zijn geen Europese regels voor stikstof, enkel een habitatrichtlijn die stelt dat een land moet voorkomen dat de kwaliteit van natuurgebieden hierdoor 'significant' wordt aangetast. Vervolgens stelt iedere lidstaat hiervoor zijn eigen normen op.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zaken als de stikstof en de visserij zijn nu zo’n probleem omdat we juist jarenlang de kantjes eraf liepen met de Europese regeltjes.
Even doorzoeken nog. Dan kom je misschien echte bronnen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, en dan zie je dat ik gelijk heb .
https://www.iwkoeln.de/en(...)s-in-the-eu-eng.html
4e nettobetaler per capita
https://www.reuters.com/a(...)eport-idINKCN1SE07Z/
EU heeft ons enorm veel opgeleverd.
Van de week toch eens zijn verkiezingsprogramma doorgenomen, nu hij de grootste minderheid in het parlement leidt, maar zelfs Henk & Ingrid prikken daar doorheen. Als ze het tenminste vóór de verkiezingen hadden gelezen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. Als de VVD zoveel stemmen had gehad, had je tenminste rechts beleid wat inhoudelijk nog ergens over ging. Nu gaan al die stemmen naar een populistische praatjesmaker zonder enig haalbaar plan.
Cryingbehindmask.memequote:Op dinsdag 28 november 2023 22:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat hij geen politieke partij heeft met capabele bestuurders. Hij heeft geen financieel onderbouwd verkiezingsprogramma.
De PVV is een eenmanspartij gebouwd om met poep te smijten vanaf de zijlijn naar de mensen die het land wel proberen te besturen en wel moeilijke besluiten moeten nemen. Niet om zelf regeringsverantwoordelijkheid te nemen.
Ik kom met bronnen, jij niet terwijl jij een bewering doet. Kom zelf maar met je bronnen dus.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Even doorzoeken nog. Dan kom je misschien echte bronnen.
Stompzinnigereactie.gifquote:
Kun je dit ook onderbouwen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:02 schreef Repentless het volgende:
Zou Nederland een Duitse deelstaat zijn, zitten we ineens absurd ver onder de zelfopgelegde norm n.a.v. de EU-richtlijn en doen we het extreem veel beter dan onze vergelijkbare naburige deelstaat.
Niet meer nodig.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kom met bronnen, jij niet terwijl jij een bewering doet. Kom zelf maar met je bronnen dus.
Exact. Het land wordt er niet bestuurbaarder op en met 37 zetels te halen in hol-populistische hoek zullen er vast meer rattenvangers op stemmenjacht gaan daar.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Van de week toch eens zijn verkiezingsprogramma doorgenomen, nu hij de grootste minderheid in het parlement leidt, maar zelfs Henk & Ingrid prikken daar doorheen. Als ze het tenminste vóór de verkiezingen hadden gelezen.
Er komen maanden vol LPF-achtige ruzie aan, markante idioten a la Winnie de Jong of Herman Heinsbroek komen weer bovendrijven op zoek naar aandacht.
En dan komen er weer nieuwe verkiezingen met een nog lagere opkomst, allemaal de schuld van links uiteraard.
Dat denk ik inderdaad. Men ziet het alleen maar toenemen, maar ziet ook dat de politiek niets doet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die ~50k asielzoekers die we per jaar ontvangen maken denk je de doorslag in het leven van de PVV-stemmer? Of bedoel je ook arbeidsmigranten?
Ja maar daar ga je dus. De problemen zijn er en de oplossing die Nederland dacht te hebben werden afgeschoten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn geen Europese regels voor stikstof, enkel een habitatrichtlijn die stelt dat een land moet voorkomen dat de kwaliteit van natuurgebieden hierdoor 'significant' wordt aangetast. Vervolgens stelt iedere lidstaat hiervoor zijn eigen normen op.
En zo kan het dus zijn dat je in Nederland een vergunning nodig had wanneer je meer dan 0,7 gram stikstofneerslag per hectare per jaar veroorzaakte. Voor alles daarboven moet je aan zeer strenge eisen voldoen, die vrijwel niet haalbaar en uiterst kostbaar zijn. Inmiddels is die norm zelfs simpelweg 0.
Een deur verder, in Duitsland, is die norm 100 gram per hectare per jaar. De reden: "De ruime Duitse norm is mogelijk omdat het een heel ander land is, met grotere natuurgebieden en minder stikstof-producerende activiteiten daaromheen. Die zijn gemiddeld ook nog eens verder verwijderd van de natuurgebieden."
Ga je echter 1 centimeter de grens over, kom je in Nordrhein-Westfalen. Een deelstaat met evenveel inwoners als Nederland, en 7.000 km2 minder oppervlakte. Nederland telt 2,2 miljoen hectare landbouwgrond, NW 2,1 miljoen. Maar daar mogen boeren/bedrijven dus vergunningsloos 142 keer zoveel stikstof per hectare uitstoten, omdat Duitsland in zijn geheel veel groter is en minder dichtbevolkt. Om van de industrie in het Ruhrgebied nog maar te zwijgen, waarvan een aanzienlijk deel stikstof ook in Nederlandse grensprovincies neerdaalt. Want stikstof heeft geen enkele boodschap aan grenzen.
Zou Nederland een Duitse deelstaat zijn, zitten we ineens absurd ver onder de zelfopgelegde norm n.a.v. de EU-richtlijn en doen we het extreem veel beter dan onze vergelijkbare naburige deelstaat.
Dus "jarenlang de kantjes eraf liepen met de Europese regeltjes"? In welk opzicht dan?
Als ik simpel "highest net contributor per capita EU" intyp krijg ik genoeg resultaten. Probeer het maar eens.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kom met bronnen, jij niet terwijl jij een bewering doet. Kom zelf maar met je bronnen dus.
Dat krijg je als je gekke dingen zegt.quote:
Ik heb je een resultaat gegeven, slimpiequote:Op dinsdag 28 november 2023 23:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ik simpel "highest net contributor per capita EU" intyp krijg ik genoeg resultaten. Probeer het maar eens.
Succes met het bouwen van een (niet bestemde) enkelvoudige vrijstaande woning binnen 5km van Natura 2000quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je niet binnen een paar honderd meter of in ieder geval 1 kilometer van een Natura 2000 gebied bouwt, is er meestal niets aan de hand. Zelfs vlakbij een Natura 2000 gebied is er vaak best nog wat mogelijk, alleen niet grootschalig.
Het verschilt verder ook behoorlijk per Natura 2000 gebied of daar aanwezige habitats wat er mogelijk is.
De gebruikfase red je het makkelijkst. Die paar verkeersbewegingen op een dag voor een vrijstaande woning is nooit het probleem, zelfs niet op een paar honderd meter. Bovendien zijn nieuwe woningen per definitie van het gas af.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Succes met het bouwen van een (niet bestemde) enkelvoudige vrijstaande woning binnen 5km van Natura 2000
Helemaal vanaf januari als de omgevingswet in werking treedt en gemeenten eerste portaal zijn voor je AERIUS berekening. Bouwfase zou kunnen, gebruiksfase red je niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |