Al krijgt Geert meer dan 50% van de zetels, dan nog gaat hij geen zinnige regering kunnen vormen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:50 schreef klipper het volgende:
[..]
Is het te hopen voor haar dat er wel een kabinet komt.
Anders kan ze weleens erg bedrogen uitkomen als Nederland weer naar de stembus moet.
Gelukkig is voor een referendum eerst een grondwetswijziging nodig. Daar is geen tweede/derde meerderheid voor.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker, de vraag is in hoeverre de stemmer voldoende geïnformeerd is om lastige beslissingen via een referendum te nemen. Maar goed, als je de stemmer nooit de kans geeft is de mogelijkheid voor de stemmer om zich verder te informeren ook niet mogelijk.
Die waan van de dag hebben we met de massale opkomst voor de BBB en later de PVV wel gezien. De guillotine met Nexit en de toekomst van het land zou ik niet direct aan de burger overlaten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach ik neem beide niet zo serieus hoor.
Hoewel je met een referendum wel bang moet zijn door de nodige grillen die passen bij de waan van de dag natuurlijk.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gelukkig is voor een referendum eerst een grondwetswijziging nodig. Daar is geen tweede/derde meerderheid voor.
En dan moet je nog je nog inbeelden hoe de manipulatie vanuit landen als Rusland zou zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die waan van de dag hebben we met de massale opkomst voor de BBB en later de PVV wel gezien. De guillotine met Nexit en de toekomst van het land zou ik niet direct aan de burger overlaten.
Grondwet. We hadden al eens een correctief referendum, volgens mij is daar geen grondwetswijziging voor geweest.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De grondwetswijziging of de tweede derde meerderheid?
Er zit natuurlijk ook nog een heel gat tussen nexit of zoals nu, het braafste jongetje van de klas zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dan moet je nog je nog inbeelden hoe de manipulatie vanuit landen als Rusland zou zijn.
Nee, de brexit is een heel goed voorbeeld van wat je niet wil hebben.
Braafste jongetje van de klas? Leuk frame hoor, maar dat zijn we helemaal niet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk ook nog een heel gat tussen nexit of zoals nu, het braafste jongetje van de klas zijn.
Huh, wanneer hadden we dat dan?quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Grondwet. We hadden al eens een correctief referendum, volgens mij is daar geen grondwetswijziging voor geweest.
Dan hoor ik graag welk land dat wel is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Braafste jongetje van de klas? Leuk frame hoor, maar dat zijn we helemaal niet.
Juist welquote:Op dinsdag 28 november 2023 20:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Grondwet. We hadden al eens een correctief referendum, volgens mij is daar geen grondwetswijziging voor geweest.
Voel me ongelooflijk aangesproken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:56 schreef -XOR- het volgende:
Grappig dat zolderkamerprovinciaaltjes altijd denken dat Nederland het braafste jongetje van de klas is terwijl we in de rest van de EU bekend staan als de ratten van Europa.
Wat gaan ze doen danquote:Op dinsdag 28 november 2023 20:56 schreef -XOR- het volgende:
Grappig dat zolderkamerprovinciaaltjes altijd denken dat Nederland het braafste jongetje van de klas is terwijl we in de rest van de EU bekend staan als de ratten van Europa.
Whehe neequote:Op dinsdag 28 november 2023 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voel me ongelooflijk aangesproken.
Voorts betalen we nog het meest per capita
Neequote:en halen we er het minste uit.
Weer neequote:Helpen we zuid Europa uit de schulden
En nogmaals neequote:en moeten we bij ieder Europese verordening of andere harmonisatie voorop lopen.
Oh, okay. Ja.quote:
Ontkennen, wegkijken...quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Whehe nee
[..]
Nee
[..]
Weer nee
[..]
En nogmaals nee
Ja lekker schermen met feiten, over hoe er nog nooit zo'n grote economie is geweest en tegelijkertijd nog nooit zoveel immigratiequote:
Hoe kom je erbij dat we er het minst uithalen? We halen er juist het meest uit als export en doorvoerland met een gigantisch handelsoverschot met Zuid Europa.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voel me ongelooflijk aangesproken.
Voorts betalen we nog het meest per capita en halen we er het minste uit. Helpen we zuid Europa uit de schulden en moeten we bij ieder Europese verordening of andere harmonisatie voorop lopen.
Vinden ze ons ratten of een gaaf land?
Zaken als de stikstof en de visserij zijn nu zo’n probleem omdat we juist jarenlang de kantjes eraf liepen met de Europese regeltjes.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:56 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap ook echt niet dat mensen hier het belang niet van inzien.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat we er het minst uithalen? We halen er juist het meest uit als export en doorvoerland met een gigantisch handelsoverschot met Zuid Europa.
Ik ben het ermee eens dat het economisch verstandig is om bij de EU te blijven horen. Maar we moeten niet enkel meer blijven lachen en bukken voor alle andere maatregelen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet dat mensen hier het belang niet van inzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |