![768x432a.jpg]()
Nog iets minder dan een maand, en dan togen we weer naar Alexandra Palace. Het wereldkampioenschap nadert. Traditioneel warmen we op voor het wereldkampioenschap met de Player Championship Finals. De top-64 van de vloerranking over 30 events zal het hier tegen elkaar opnemen. Dit jaar hebben we bijzondere noviteiten: geen Aspinall, en geen Wright. Ze waren over het hele jaar niet goed genoeg. Zulke toppers op één toernooi niet aanwezig is redelijk krankzinnig.
Van vrijdag 24 tot zondag 26 november dus, de PC Finals. Gerwyn Price is dit jaar de topseed in Minehead, maar voor de liefhebber is het fijn dat Anderson de tweede seed is. Gando heeft dit jaar er aan moeten trekken, het plezier moeten hervinden omdat hij zijn top-16plek op de wereldranglijst kwijt is geraakt. Over meerdere toernooien heeft hij dit jaar een uitstekende vorm laten zien, waar we op de Grand Slam of Darts ook van mochten genieten.
Over dertig events kunnen er altijd verrassende namen winnen, maar Radek Szaganski is een wel heel opvallende. Hij won het 27e event met 8-5 van Connor Scutt in de finale. Andere verrassende finalisten over het jaar waren Chris Landman (event 19), Kevin Doets (event 20) en Daniel Klose (event 21).
Op de finaledag kijken we ook nog naar de finale van het jeugd-WK: Gian van Veen tegen het toptalent Luke Littler. Komt dat zien.
De lijst met finales dit jaarSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat resulteert in deze ranking:
https://www.dartsrankings.com/pcEn de volgende loting:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En speelschema:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PrijzengeldWinner (1) £120,000
Runner-Up (1) £60,000
Semi-finalists (2) £30,000
Quarter-finalists (4) £20,000
Last 16 (Third round) (8) £10,000
Last 32 (Second round) (16) £6,500
Last 64 (First round) (32) £3,000
Eerdere winnaars2022: Michael van Gerwen
2021: Peter Wright
2020: Michael van Gerwen
2019: Michael van Gerwen
2018: Daryl Gurney
Toch nog tot n tweede topic gekomen
Het beste adres voor al uw primeurs!
LITTLERGENOT
quote:
Begint weer prima te leven dit weekend. Morgen qualifier en lotinggenot. Dan lakeside en dan weer pdc wk en q school. Prima anderhalve maand.
quote:
Dan is Bradley de oudste 15-jarige ooit in darts.
Gian is nog aan het ingooien
Poepz0r
Poepz0r
Luke Littler gaat het jeugd-WK winnen, een geweldige WK-voorronde neerzetten en dan tegen een buitenaardse Joe Cullen onderuit.
/CoreyCadbyPoems
Poepz0r
Poepz0r
quote:
Op zondag 26 november 2023 21:56 schreef Alaphilippe_ het volgende:Luke Littler gaat het jeugd-WK winnen, een geweldige WK-voorronde neerzetten en dan tegen een buitenaardse Joe Cullen onderuit.
/CoreyCadbyPoems
Cadbygod wat een speler
Luke the nuke wordt binnenkort luke the duke
Mani89
We try not to sexualize them.
quote:
Op zondag 26 november 2023 21:56 schreef Alaphilippe_ het volgende:Luke Littler gaat het jeugd-WK winnen, een geweldige WK-voorronde neerzetten en dan tegen een buitenaardse Joe Cullen onderuit.
/CoreyCadbyPoems
In ieder geval iemand die vervelend gaat overperformen. Daar durf ik mijn huis op te zetten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
quote:
What could've been, ouwe smikkelbeer.
GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
quote:
Op zondag 26 november 2023 21:51 schreef Scorpion_17 het volgende:[..]
Begint weer prima te leven dit weekend. Morgen qualifier en lotinggenot. Dan lakeside en dan weer pdc wk en q school. Prima anderhalve maand.
Het zal wel weer een feest worden. Alhoewel veel stamgasten van afgelopen jaren verdwenen zijn de laatste tijd.
@Tagliano ,
@JR-Style-93 en die NSB’er Wuppie om er een paar te noemen.
En geen werkende dartstreams.de is ook kut. Kijken via Goldenshowers of Twitch is het hem niet helemaal.
Makkelijk eerste
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Op zondag 26 november 2023 22:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:[..]
Het zal wel weer een feest worden. Alhoewel veel stamgasten van afgelopen jaren verdwenen zijn de laatste tijd. @:tagliano , @:jr-style-93 en die NSB’er Wuppie om er een paar te noemen.
En geen werkende dartstreams.de is ook kut. Kijken via Goldenshowers of Twitch is het hem niet helemaal.
En live darts data dat in de reet geneukt is
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
quote:
Die eer zal vast aan Noppert of Schindler toebedeeld zijn.
quote:
Het zal wel weer een feest worden. Alhoewel veel stamgasten van afgelopen jaren verdwenen zijn de laatste tijd. @:tagliano , @:jr-style-93 en die NSB’er Wuppie om er een paar te noemen.
Is tagliano helemaal weg?
Mani89
We try not to sexualize them.
quote:
Viaplay is binnen een jaar failliet, dat geeft hoop.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
quote:
Ik mis de openingsdag, heb ik al gezien.
Dan sta je na 6 darts op 181
Poepz0r
Poepz0r
quote:
IPTV genot
Van Veen sinds de EC z'n topvorm niet echt meer kunnen aantikken. Slechte timing richting wk.Sowieso van gerwen de enige nler die weer in vorm aan t raken is.
GurneyIsBestOke
quote:
Ik ben daar nog wel bij denk ik, maar mijn vriendin vertrekt dan naar haar ouders in de VS en zelf ben ik jarig dat weekend met alle festiviteiten erom heen, dus weinig activiteit van mij.
Die week daarna tot aan de Kerst zal ik wel actief aansluiten

(en daarna minder, want vakantie en in enkele landen waar ik ben geen Viaplay ontvangst)
Makkelijk eerste
quote:
Op zondag 26 november 2023 22:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:[..]
Ik ben daar nog wel bij denk ik, maar mijn vriendin vertrekt dan naar haar ouders in de VS en zelf ben ik jarig dat weekend met alle festiviteiten, dus weinig activiteit van mij.

(en daarna minder, want vakantie en in enkele landen waar ik ben geen Viaplay ontvangst)
Ik moet 15 december gewoon darten, m'n jongen.
quote:
Ik ben daar nog wel bij denk ik, maar mijn vriendin vertrekt dan naar haar ouders in de VS en zelf ben ik jarig dat weekend met alle festiviteiten erom heen, dus weinig activiteit van mij.

Vriendin uit de VS, lekker bezig. Redneck?
GurneyIsBestOke
quote:
Doet mij denken aan die jonge spits bij Dortmund, maar dan in een darterslichaam (lol)
Makkelijk eerste
DARTERITUSSED
GurneyIsBestOke
quote:
Die rednecks hebben toch geen idee wat Nederland precies is, laat staan dat ze hier zijn.
New York, dus blauw.
Makkelijk eerste
Poepz0r
Poepz0r
quote:

Die gaat lekker rondneuken in de vs boh
@de_boswachter
Toch nog n leuke finale
LITTLERED
Loekgod.
Van Veen bezwijkt onder een bovenaardse, niet te vatten druk. De druk van de Premier League is nog mild.
Poepz0r
Poepz0r