quote:Op zondag 26 november 2023 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, als jij vindt dat Nederland dan reddeloos verloren is, be my guest.
Waarom die kruistocht om links te proberen te overtuigen?quote:Op zondag 26 november 2023 09:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar dit is hoe veel mensen erover denken. En terecht...
Linkse struisvogels die het probleem maar niet willen zien...
Een tent. Zelfs dat krijgt een Nederlandse dakloze niet. Een bmw mocht hij willen, al is het maar een ouwe bak.quote:
Naar wie dan?quote:Op zondag 26 november 2023 09:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hij refereert niet naar zichzelf!
Extreem rechts is zuur en zal altijd zuur blijven en zal altijd alle problemen de schuld aan de 'buitenlanders' geven.quote:Op zondag 26 november 2023 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom die kruistocht om links te proberen te overtuigen?
Je zou verwachten dat er dan blijdschap is dat rechts gewonnen heeft en ook zonder links kan regeren.
Maar zelfs dan zijn de reacties zuur.
Jetten nam hem zeer serieus.quote:Op zondag 26 november 2023 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Naar wie dan?
Volgens mij neemt niet vrijwel niemand Baudet nog serieus.
De partij is dan ook sterk gekrompen.
Het is gewoon het bekende theatrale zielig doen.
Ik zou verwachten dat je dan pleit voor betere opvang van daklozen, ipv pleiten dat nog meer mensen op een mensonterende wijze moeten gaan leven.quote:Op zondag 26 november 2023 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een tent. Zelfs dat krijgt een Nederlandse dakloze niet. Een bmw mocht hij willen, al is het maar een ouwe bak.
Dat mag toch?quote:Op zondag 26 november 2023 09:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jetten nam hem zeer serieus.
Is het land reddeloos verloren omdat Baudet zogenaamd niet weet wat nonbinair is, of een Amerikaanse komiek een ongepaste opmerking maakt over Wilders?quote:Is dit expres, bewust niet begrijpend lezen?
Het is een reële angst. Negers en moslims hebben een negatieve invloed op samenlevingen.quote:Op zondag 26 november 2023 00:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is geen waarheid. Het is zijn irreëele angst die zich vertaald in racistische Blut und Boden drek.
Dit is bullshit. Pure bullshit.quote:Op zondag 26 november 2023 09:33 schreef nomina het volgende:
[..]
Het is een reële angst. Negers en moslims hebben een negatieve invloed op samenlevingen.
Dat was altijd al zo en zal altijd zo blijven.
Misschien moet je omkijken naar andere vrienden.quote:Op zondag 26 november 2023 09:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
De beledigingen vliegen ons weer om de oren deze morgen en ook opnieuw uit een specifieke hoek. Tekenend.
Zodra je dat uitspreekt wordt het ontkend.quote:Op zondag 26 november 2023 09:33 schreef nomina het volgende:
[..]
Het is een reële angst. Negers en moslims hebben een negatieve invloed op samenlevingen.
Maar verder ben je niet racistisch of xenofoob?quote:Op zondag 26 november 2023 09:33 schreef nomina het volgende:
[..]
Daar pleit ik zeker voor. Daarom moet er per direct een eind gemaakt worden aan het importeren van mensen die direct en met voorrang aanspraak maken op een sociale huurwoning.quote:Op zondag 26 november 2023 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat je dan pleit voor betere opvang van daklozen, ipv pleiten dat nog meer mensen op een mensonterende wijze moeten gaan leven.
Je bevestigt je eigen punt.quote:Op zondag 26 november 2023 09:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar dat ik SP'er ben en de laatste verkiezing, met tegenzin, PvdA heb gestemd om die Wilders buiten de deur te houden.
Blijf vooral mijn punt bevestigen, met je 'antichrist'.
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op zondag 26 november 2023 09:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar pleit ik zeker voor. Daarom moet er per direct een eind gemaakt worden aan het importeren van mensen die direct en met voorrang aanspraak maken op een sociale huurwoning.
Jij maakt simpelweg de keuze om mensen die hier al hun hele leven wonen in mensonterende omstandigheden te laten leven omdat je liever nieuwkomers die voorrang geeft om een vals gevoel van grootmoedigheid te krijgen.
O wat ben je sociaal en grootmoedig dat jij die arme asielzoekers een woning gunt. In werkelijkheid onthoud je iemand die hier al zijn hele leven woont en belasting betaald heeft een woning en ondertussen maak je de problemen voor iedereen erger want de wachttijden worden alleen maar langer.
Correctie: ik pleit niet voor betere opvang voor daklozen maar voor oplossing van het probleem. Een dakloze heeft geen opvang nodig maar een woning.
Misschien kan hij een tent aan een dakloze geven als die BMW er ook wel af kan. Kijken hoever hij komt. Op straat een tent verankeren moet vast ook wel mogelijk zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een tent. Zelfs dat krijgt een Nederlandse dakloze niet. Een bmw mocht hij willen, al is het maar een ouwe bak.
Ach ja, het romantische beeld van de dakloze uit de jaren 90. Dakloosheid is een keuze etc. Dat soort achterhaald geneuzel.quote:Op zondag 26 november 2023 09:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Misschien kan hij een tent aan een dakloze geven als die BMW er ook wel af kan. Kijken hoever hij komt. Op straat een tent verankeren moet vast ook wel mogelijk zijn.
Hij gebruikt één groep waar hij zich geen zorgen over maakt als verweer tegen een andere. Dat is vrij bijzonder. Ik ben niet Christelijk, maar heb ooit een dakloze geprobeerd te helpen die een gesprek aan ging. Dat leverde niets op. Conclusie: de straat was zijn leven en er was een mount everest aan verzet om ook maar een vinger aangereikt te krijgen tot een iets betere situatie. Een rots breken is makkelijker.
Datzelfde ervaren gemeentes ook, terwijl de opvangplekken en voedselvoorziening er zijn en ook de gemeentes verschillende programma’s hebben om mensen aan de bodem óók nog eens terug te helpen in de maatschappij inclusief werk en scholing gerelateerde projecten en andere opstapmogelijkheden.
Dus de die-hard daklozen met asielzoekers vergelijken, waarbij velen van de laatsten wel wat met hun leven willen doen en echt wel belasting willen betalen om ons vangnet in stand te houden, is niet helemaal 1:1.
Niet lezen wat ik schrijf en alleen maar wat rechts bazelen is je keuze.quote:Op zondag 26 november 2023 10:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ach ja, het romantische beeld van de dakloze uit de jaren 90. Dakloosheid is een keuze etc. Dat soort achterhaald geneuzel.
Ik lees wat je zeg en weerleg dat met simpele feiten. Jouw anekdotisch bewijs is niets waard.quote:Op zondag 26 november 2023 10:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet lezen wat ik schrijf en alleen maar wat rechts bazelen is je keuze.
Wat bedoel je met een 'beter bestaan'?quote:Op zondag 26 november 2023 09:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd.
Verder is een woning geen oplossing voor een dakloze.
Die heeft baat bij betere opvang en begeleiding naar een beter bestaan.
En de woningnood is er al sinds begin vorige eeuw. Dat moet gewoon structureel worden aangepakt, ipv heel goedkoop 1 bevolkingsgroep als zondebok te gebruiken.
De meeste sociale huurwoningen gaan naar urgenten en niet naar statushouders. Op mensen die een wachttijd hebben doorlopen na dan. Kijk maar:quote:Op zondag 26 november 2023 10:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lees wat je zeg en weerleg dat met simpele feiten. Jouw anekdotisch bewijs is niets waard.
Wat Bazel ik precies? Kun je specifiek aangeven wat gebazel zou zijn?
Hebben we niet te maken met een tekort aan sociale huurwoningen? Hebben we geen daklozenopvang die vol zit? Hebben we niet te maken met grote groepen economisch daklozen? Slapen er niet honderden mensen noodgedwongen in hun auto?
En racismequote:Op zondag 26 november 2023 09:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is bullshit. Pure bullshit.
Jammer dat zoveel sociale huurwoningen zijn verkocht de afgelopen 10 jaar.quote:Op zondag 26 november 2023 10:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De meeste sociale huurwoningen gaan naar urgenten en niet naar statushouders. Kijk maar:
https://nos.nl/artikel/2497660-enquete-grote-gemeenten-ruim-kwart-van-sociale-huurhuizen-naar-urgenten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |