Is op zich waar, maar 800 is dan imo voor delicate kleding. Gewoon bont van katoen kan volgens mij prima op 1200. Scheelt toch weer voor het droogproces.quote:Op maandag 27 november 2023 17:06 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Op hoge toeren draaien schijnt je kleding sneller door te slijten
Hier ook 1 uit 2018. gene enkel probleem mee.quote:Op maandag 27 november 2023 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook een Miele van 5 jaar oud. Herken dat niet, alles komt er schoon uit.
Gebruik vloeibaar wasmiddel van de Aldi.
Geen wasverzachter.
Andere stand geprobeerd?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hier ook 1 uit 2018. gene enkel probleem mee.
Met de WP droger uit hetzelfde jaar wel. Programma's duren lang en vaak komt mijn beddengoed er klam uit zodat ik het programma 2x moet draaien.
Dit zou de best werkende stand moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Andere stand geprobeerd?
Staat de droger wel in een verwarmde ruimte?
Sensor is schoon?
Ik verwacht dat dat wel wat meevalt. De was zit tegen de trommel aangedrukt door de middelpuntvliedende kracht, of het dan met 800 of 1.600 toeren ronddraait verandert niet zoveel.quote:Op maandag 27 november 2023 17:06 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Op hoge toeren draaien schijnt je kleding sneller door te slijten
Door de lage temperatuur blijven er zeepresten achter in de machine. Daardoor kun je last krijgen van schimmel, wolluis en vieze luchtjes.quote:
Trommel reinigen doe je op 90c. 60c reinigt niet gegarandeerd alles (denk aan vetluis).quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:38 schreef Clubman het volgende:
[..]
Door de lage temperatuur blijven er zeepresten achter in de machine. Daardoor kun je last krijgen van schimmel, wolluis en vieze luchtjes.
Maar als je om de 5 wasbeurten een keer op 60 graden wast zou je er minder last van moeten hebben.
Bij iedere wasbeurt een scheut azijn doen helpt ook primaquote:Op dinsdag 28 november 2023 13:38 schreef Clubman het volgende:
[..]
Door de lage temperatuur blijven er zeepresten achter in de machine. Daardoor kun je last krijgen van schimmel, wolluis en vieze luchtjes.
Maar als je om de 5 wasbeurten een keer op 60 graden wast zou je er minder last van moeten hebben.
WP whirlpool?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hier ook 1 uit 2018. gene enkel probleem mee.
Met de WP droger uit hetzelfde jaar wel. Programma's duren lang en vaak komt mijn beddengoed er klam uit zodat ik het programma 2x moet draaien.
Bosch kan ik wel aanraden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
WP whirlpool?
Had ik tot gisteren. Wat een kutding, daar werd de was écht nooit droog in.
quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bosch kan ik wel aanraden.
Of heb je inmiddels al een nieuwe?
Nee beide wasmachine en droger zijn miele.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
WP whirlpool?
Had ik tot gisteren. Wat een kutding, daar werd de was écht nooit droog in.
De wasmachine monteur wist mij te vertellen dat wassen op 90 graden een enorme slijtage slag voor je wasmachine betekend en beter niet kunt doen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:24 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Trommel reinigen doe je op 90c. 60c reinigt niet gegarandeerd alles (denk aan vetluis).
Wat een onzin. Twee a drie keer per jaar 90 graden was met soda is nodig om de machine te reinigen.quote:Op woensdag 29 november 2023 09:21 schreef Clubman het volgende:
[..]
De wasmachine monteur wist mij te vertellen dat wassen op 90 graden een enorme slijtage slag voor je wasmachine betekend en beter niet kunt doen.
Er zit in mijn machine een programma dat heet 'trommel reinigen'. Dit gebeurt op 90c en is niet aan te passen.quote:Op woensdag 29 november 2023 09:21 schreef Clubman het volgende:
[..]
De wasmachine monteur wist mij te vertellen dat wassen op 90 graden een enorme slijtage slag voor je wasmachine betekend en beter niet kunt doen.
Veel te veel dusquote:Op zaterdag 25 november 2023 13:51 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Of ik de trommel vol of halfvol doe maakt niks wat dat betreft. Ik gebruik gewoon de dop van de wasmiddelfles als maat.
Bosh Siemens aeg is allemaal zelfde hèquote:Op dinsdag 28 november 2023 19:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bosch kan ik wel aanraden.
Of heb je inmiddels al een nieuwe?
‘Hè’.quote:Op woensdag 6 december 2023 00:42 schreef Chinless het volgende:
[..]
Bosh Siemens aeg is allemaal zelfde hè
AEG niet, dat is al sinds 1985 niet meer van Siemens hè, het is sinds 1994 onderdeel van Electrolux.quote:Op woensdag 6 december 2023 00:42 schreef Chinless het volgende:
[..]
Bosh Siemens aeg is allemaal zelfde hè
Niet alleen dat. De wasmachines schijnen op het typenummer en de vormgeving van het bedieningspaneel na, volledig identiek te zijn.quote:Op woensdag 6 december 2023 06:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Siemens is wel degelijk een dochteronderneming van Bosch
Ja, maar het gaat hier dus niet om een Bosch of Siemens, maar om een AEG, dat een ander merk is van een ander bedrijf (Electrolux), dat helemaal niets met Siemens of Bosch te maken heeft, en dat is al bija 40 jaar zo.quote:Op woensdag 6 december 2023 06:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet alleen dat. De wasmachines schijnen op het typenummer en de vormgeving van het bedieningspaneel na, volledig identiek te zijn.
Siemens an sich is geen dochteronderneming van Bosch, maar BSH (Bosch-Siemens Hausgeräte) is dat tegenwoordig wel.quote:Op woensdag 6 december 2023 06:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Siemens is wel degelijk een dochteronderneming van Bosch
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |